Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvor søger I lejeboliger?
Forfatter: 
Dato:  18-02-2015 20:39

Er gået kold i søgning SÅ mange gange, så nu spørger jeg altså andegården til råds Vi er selvfølgelig skrevet op i diverse boligforeninger, men min tålmodighed er bare ved at være sluppet op, så jeg prøver at kigge på det private boligmarked. Jeg synes bare hurtigt man kan blive betalende medlem på mange boligsider, for at få oplysninger om få lejligheder. OBS vi er åbne for andet end lejligheder, noget på landet kan komme på tale, derfor har vi brug for at kigge på andet end de almindelige boligselskaber.

 

En lidt anden ting. Findes der et sted hvor man kan søge ejere/udlejere af bestemte opgange? Hvis der nu er én bestemt gade man gerne vil bo i, men man ikke ved om de er eje- eller lejeboliger, og gerne vil i kontakt med evt. udlejere?


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  18-02-2015 21:35

Min erfaring med boligselskaber er at rende dem på dørene/ ringe ofte.

 

Privat udlejning holder jeg mig fra, efter flere oplevelser med underlige udlejere: Der ikke vedligeholdt boligen på trods af lejekontrakt. Som låste sig ind, når jeg ikke var hjemme og rodede i mine ting. Og underlig krav for at kunne leje: Det ene sted, hvor min mand og jeg lejede et helt stuehus, skulle vi et værelse til rådighed for een af udlejerens arbejdere.

 

Hun havde så højlydt mandebesøg meget ofte og brugte vildt meget varme og varmt vand


VH Pernille

 

Leder efter bogen Dødt løb af Dick Francis 2011

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Annonce
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 00:05

Nu er det nogle år siden jeg søgte sidst, men jeg har haft god erfaring med simpelt hen at rykke en lille annonce i den lokale avis. En udlejer jeg fandt på den måde, fortalte, at han ikke orkede at sætte en annonce i selv, for så skulle han tage sig af alle de henvendelser.

 

Hvis I har bestemte gader eller opgange, I gerne vil bo i, så tror jeg altså bare, at jeg ville starte med at ringe på et par ringklokker og spørge, hvem de bor til leje hos. Jeg tænker, at det kan du sagtens gøre på en måde, der er en så tilpas blanding af undskyldende og charmerende, at dem du ringer på hos, vil tænke, at "Hvor var det dog hyggeligt at den søde unge dame ringede på" ;-)

 

Alternativt er der måske et lokalt supermarked i nærheden, hvor en lidt højlydt forespørgsel hos en kasseassistent måske kan få et par lokale kunder til at tegne og fortælle?

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lejligheder
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 00:41

Tror det kommer meget an på, hvor du vil bo henne. Hvis du kun vil bo på en bestemt gade i København feks. Tror jeg du kommer til at vente meeeeget længe.

 

I storbyerne kan man ikke tillade sig at være kræsen overhovedet!

 

Menndu kan da prøve at slå gaden op på nettet, og se om der er nogle udlejningssider eller selskaber med boliger på den gade. Evt. Nogle der har privat salg af deres lejligheder, der kunne tænke sig at leje ud, indtil boligen er solgt, så de ikke står med 2 huslejer feks.

 


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak så langt
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 13:29

Praxis, det er helt bestemt også min erfaring og bekymring, men med en mand med ben i næsen i mit selskab, er jeg blevet lidt mere modig. Ham løber man ikke om hjørner med, og der må da findes ordentlige private udlejere der ude et sted.

 

Det kan godt være en annonce kunne være vejen frem.

 

Ang. den bestemte gade, så er den lang, så det var mere et overblik. Det ene boligselskab jeg er skrevet op i, har lejligheder der, men der er ufatteligt mange opgange = gode chancer, hvis man finder de rigtige steder at søge. Jeg kommer ikke til at ringe på døre, tanken er ellers meget sød, men dertil er jeg for genert/ugidelig.

 

Årh det er også bare svært. Vi aner ikke om vi vil trives bedst i midtbyen eller på landet. Derfor kigger vi efter lejeboliger, og derfor vil jeg gerne kigge efter rigtig meget, så vi kan se hvad der er ift. vores ønsker.

 

Mange tak for jeres bud så langt. Vi arbejder videre, og håber at nogen kommer med de gyldne overblikslinks.


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Finde ud af om leje eller ejer
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 17:45

Jeg Googler bestemte adresser for at se, om boliger i bestemte blokke, har været til salg på et tidspunkt. Hvis de ikke har det, er der nok tale om lejelejligheder.

 

Forslaget om at være opsøgende i forhold til lejligheder, der står til salg, har flere ulemper. Oftest står der i kontrakten med ejendomsmægleren at boligen ikke må udlejes i perioden.

Derudover er det de færreste boligejere, som vil leje en lejlighed ud, som står til salg, da det med den nuværende lejelov kan være så godt som umuligt at komme af med folk igen. Det er ikke grund nok, at boligen er solgt. ( og nej, man er ikke nødvendigvis dækket ind af en midlertidig lejekontrakt)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Leje eller eje
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 21:13

Tak for input spirillen. Bare rolig, er ikke interesseret i at leje på uklare vilkår, som det nok ville blive hvis man lejede en bolig til salg.

 

Puha, det er mange adresser at google, men man kan vel tage et par stykker om dagen.


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 at søge
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 00:00
Jeg mener at man på boligsiden.dk kan søge på vej og se, hvad der er solgt. Det må da være hurtigere end Google 😊

Mvh Tina

Barylere rule!
1
0
Svar på denne tråd
 
 Boligside
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 09:56

Af de mange boligsider er det mit indtryk, at boligportalen klart er bedst, det er i hvert fald der, vi har fundet vores hos et ejendomsselskab :-) dyrt ja, men vi behøvede det kun i en måned eller to, hvilket selvfølgelig også er penge, men ser det som en investering :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hejhej
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 11:05

Vi står også skrevet op i diverse boligforeninger, og har gjort i snart et år.. Undersøger ofte det private markede også, men tør simpelthen ikke bo privat igen.

Jeg kontakter ofte boligforeningerne, for at høre om de evt. kan se om vi er rykket på ventelisten eller noget i den dur.. :)


- Annecathrine

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for tips
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 20:33

Mange tak, de er læst og taget til efterretning. Dejligt med en anbefaling af en bestemt boligside, men i hvilken landsdel mon?


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 boligsiden
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 20:39
Boligsiden giver et samlet overblik over hvad der er og har været til salg i hele landet.

Barylere rule!
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider