Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jeg har fundet en opskrift.
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 22:20

 

Har aldrig tænkt i de tanker, at man kan lave muffins med kød.

Fandet en opskrift på skinkemuffins i et ugeblad fra Hjemmet, som jeg vil prøve en af dagene.

 

Har i andre erfaring med at bage muffins med kød indhold??

 

Evnt. nogle med oksekød?

 

Hvordan smager det? Er det overhovedet værd at bruge sin tid, kræfter og penge på?

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Hingsteføl søges. Slutmål ca.150 cm i stg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 12:16

Er det ikke baseret på æggemasse så, eller hvordan fungerer det?


Mvh. Natasha

0
0
Svar på denne tråd
 
 De smager
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 12:28

fortrinligt. Muffins er også gode med spinat fx.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 12:31

Jeg elsker mad-muffins, som de blev kaldt da jeg boede hjemme!

Vi fik dem nogle gange med på madpakke som en snack :)

 

Mor lavede dem baseret på æg, altså en mad-dej, ikke en sukker-dej som normale muffins.

Og så puttede hun skinkestrimler og majs i, ej det var lækkert! Dem savner jeg at få!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Madmuffins
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 19:52

Madmuffins smager dejligt.

Vigtigt er, at det er muffin-principperne der bruges (de tørre ting blandes i en skål, de våde ting piskes let sammen i en anden skål, derefter blandes de to, men kun lige til melet bliver vådt, der skal hverken piskes eller æltes, og der må gerne være "klumper" i - det udjævnes, når de bages).

Undlad sukkeret, når det skal være madmuffins.

Er ens opskrift mere som en sandkage, (fx æg og sukker piskes sammen, æggene piskes i, og melet tilsættes), skal man finde en anden opskrift, hvis der skal tilsættes noget fra det salte køkken :-)

Madmuffins med bacon, løg og ost, er himmelske. Svits ønsket mængde løg og bacon, køl det lidt af, og bland det i dejen, eller læg det ned i formene, sammen med ost efter smag og behag.

Der er næsten igen grænser for, hvad man kan komme i en muffin. Bacon, skinke, kyllingetern/kyllingestrimler, alskens grøntsager, ost... Du kan godt komme brunet, hakket oksekød i, krydret med, hvad du nu ønsker.

Muffins med kød skal opbevares på køl, og de kan fryses.


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

2
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 21:55

Jeg kan godt lide æggemuffins, og variere fyldet. Bruger skinke, kylling samt stegt oksekød.

Bruger tit broccoli, majs, tomater, peberfrugt og blomkål som fyld sammen med kødet :)


- Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mums :)
Forfatter: 
Dato:  04-02-2015 19:58

 

De blev ret gode. Godkendt af børnene mf.

 

De var med skinke, soltørret tomat og majs. Min datter havde spist halvdelen uden at opdage at der var majs i og det kunne hun så ikke li' længere.. Sådan er perfekt som snack efter idræt timen hvor de lige har brug for en form for måltid.

 

Vil så gerne prøve at lave en med ost OG spinat, men kan altså IKKE finde en opskrift. Er der nogen der kan hjælpe med det?

Er helt vild med ost i mad og spinat.

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Hingsteføl søges. Slutmål ca.150 cm i stg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ost og spinat
Forfatter: 
Dato:  05-02-2015 18:53

Med ost og spinat.

Du bruger blot den samme opskrift som dem du afprøvede. I stedet for det fyld du brugte, blancherer du en passende mængde spinat, afkøler det, og vrider væden ud. Hak det, så det er som du vil have det.
Brug evt. blancheret spinat fra frost.

Af ost, kommer du præcis det ost i, i den mængde du har lyst til. Feta eller salatost er godt sammen med spinat. Til ting med spinat og ost, smager det godt med lidt revet muskatnød i også.


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bageværk
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 12:30

 

Fik dem lavet med ost (havde ikke lige noget spinat) og syntes det smagte pragtfuldt! Brugte 4 forskellige slags ost. Uhmmm.

 

Børnene syntes de var okay med pil nedad. De ville hellere have dem jeg lavede før... Altså dem med skinke spurgte jeg?

 

Nej! Dem med chokolade og banan, lød svaret....

 

Altså så var den succes til at overskue...

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 19:39

Hej.

 

Hvis du vil have rigtige ostemuffins - som også er gode til en kulhydratfri kost - så skal du bare lave en æggemasse med salt. Drys lidt hvedemel i (det kan undværes) og derefter en masse revet ost! Jeg brugte selv cheddar, men alt kan bruges. Tilsæt lidt muskat og så er der bare de lækreste ostemuffins! :D

Heidi

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider