Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Påtrængende sælgere
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 21:35

En ven brokker sig over påtrængende sælgere. Især fra et mobilselskab, der holder til i SuperBest for tiden.
Jeg ser åbenbart så tilpas underlig ud, at de ikke spørger mig mere >>Ser rablende gal ud<<
Men jeg fik engang et godt råd herinde til, at komme af med telefonsælgere (Altså dem der ringer til dig) Man skal bare afvise deres produkt med et "Det bruger jeg ikke her".
Det bruger jeg så også, når jeg bliver stoppet på gaden Jeg kom gående ind i SuperBest en dag, og blev netop stoppet af en af dem, der også stod der idag. Imens snakkede jeg i mobil med en ven. Sælgeren stoppede mig (Mens jeg stadig talte i mobil) Så jeg svarede ham: "Mobilselskab?? Det bruger jeg ikke" mens jeg gik videre ind i forretningen

 

Nu er det yderst sjældent der ringes til mig (Jeg er på Robinsonlisten) Bliver jeg stoppet af sælgere til velgørenhed, så afviser jeg dem altid med et: "Jeg støtter i forvejen" Det er ikke altid jeg lige støtter deres organisation Jeg har 5 mærkesager og det må være rigeligt (Og så køber jeg også altid lige HusForbi når jeg møder dem. Deres blad er faktisk ret godt, og det går til en god sag)


VH Pernille

 

Leder efter bogen Dødt løb af Dick Francis 2011

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Telefonsælgere
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 22:02

HVIS jeg gider at tale med dem, der sælger mobilabonnementer, slipper jeg nemt fra dem igen. Jeg spørger bare, om de kan gøre det billigere end det jeg har nu. Det kan de ikke

 

Min private mobil er en Nokia (og nej, det er absolut ikke en smartphone ) som jeg kun bruger til at ringe og sende sms'er fra, den koster mig ca. 50 kr. om måneden.

Derudover har jeg en arbejdsmobil med net og det hele, som jeg gerne må bruge privat i begrænset omfang, den koster gratis

 

Det kan de ikke hamle op med, så de opgiver gerne på stedet

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 22:14

Ingen mobilselskaber kan heller ikke hamle op med mine priser. Jeg har haft Telmore siden jeg var 10 år gammel og fik min første telefon, hvilket giver nogle ret gode fordele. Deres stemme er genial; "Hvad siger du?! 100 kr om måneden?! For hvor meget data sagde du? Ja... Øh.. Nåh.. Ja, det kan jeg jo ikke rigtig gøre billigere, god aften, hejhej" ;-D Jamen hejhej telefonsselskabsmand :-P

Jeg blev engang ringet op på kasernens soldaterhjem til en fyraftensøl da en fra noget med børn i Afrika ringede. Han startede den her smøre, indtil jeg stoppede ham og sagde "Ej stop lige. Hvor mange gange siger du den der smøre om dagen? Bliver du aldrig træt af at høre dig selv sige det samme og det samme igen?" :-D Så det endte med vi snakkede i 30 minutter om alt muligt andet end børn i Afrika. Han var ret hyggelig og blev helt overrasket over at der var nogen der stoppede ham på den måde :-P


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kommer ikke nok ud!
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 22:16

 

Ha, ha, ha Ibh/ jeg har en nokia af ældre årgang. Den koster mig ca. 50 - 100.- om året i opkald og sms.

 

Vi har utrolig dårlig dækning og jeg lider ingen nød. Får de opkald jeg SKAL og de beskeder jeg har behov for. Tager som regel nyheder på pc'en. Går ikke glip af noget. Ikke endgang kvalitid med rollingerne.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Hingsteføl søges. Slutmål ca.150 cm i stg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 22:48

Åh ja. "jeg er medlem/støtter/kunde allerede" virker udemærket.

 

Åh hvor jeg hader opsøgende sælgere. Jeg er altså udemærket selv i stand til at opsøge de tilbud jeg har brug for.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

1
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 22:48

min kæreste siger altid noget så simpel som, " ah ja, det har jeg allerede" eller " jeg er allerede kunde"

som han siger så er alle glade ;)

det virker altid og de ser altid så tilfredse ud hehe :D


Venlig Hilsen Leandra :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 00:25

De må ikke sælge til personer, der er ude af stand til at træffe en rationel beslutning.

Så en anden god måde er at spille fuld :P det må de nemlig ikke sælge til. Eller rablende vanvittig.

 

Jeg beder dem også altid om at fortælle mig, om de kan gøre det billigere.

Jeg fik et slagtilbud hos Oister i sin tid, 99 kr for MEGET tale, MEGET data og fri sms og mms.

Har aldrig mødt nogen sælgere der kunne slå det, og hvis jeg endelig gør, så siger jeg bare at jeg lige er skiftet og der er 6 måneders binding, så kan ikke skifte selskab. Det kan de jo ikke sige noget til.

 

Jeg mødte også en sælgerdame i dag på Nørreport. Jeg plejer bare at sige "jeg har ikke tid desværre" og det respekterer de fleste (ikke alle!)

Men jeg var så forhastet, lige kommet fra arbejde, og jeg skulle SÅDAN skynde mig for der var lagersalg hos Moss Copenhagen (op til -87%!!!)

Så for at virke ekstra menneskelig får jeg selvfølgelig pustende fremstammet, at "jeg har travlt desværre, Moss har lagersalg"!

 

Nok ikke det bedste argument for ikke at købe noget af sælgerdamen, at jeg skal hen og bruge mine penge på tøj

Men hun smilede bare og lod mig gå, måske så jeg tilpas manisk ud


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 00:48

Sophie - Du var bare heldig, at du var rendt ind i en kvindelig sælger. Hun har da helt sikkert haft forståelse for, at et udsalg hos Moss er uendeligt meget vigtigere end det, hun kunne tilbyde

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

5
0
Svar på denne tråd
 
 Trælse sælgere
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 02:12

Jeg gik engang ind i en Telia butik og ville købe en iPhone uden abonnement (stod med meget småt i deres reklame) men det sagde sælgeren at han ikke måtte sælge mig og jeg havde ikke lige reklamen så jeg kunne vise at han skulle sælge mig den.

Dog ville han gerne sælge mig en med et abonnement. Jeg sagde at jeg lige havde skiftet fra Telia fordi det var for dyrt og jeg ikke havde ordentlig dækning på universitetet, der hjemme, på arbejde eller hos hesten så det var jeg på INGEN måde interesseret i, da oister har givet bedre dækning til under 1/3 af prisen! Han siger overlegent at de altså har meget bedre dækning end oister og han altså har MASSERE af venner der gik på uni og havde god dækning med oister så det passere ikke. Jeg siger igen at jeg ikke har haft godt nok signal i tre måneder og det gik væk da jeg skifte til oister så jeg er ikke interesseret. Han snakker videre om hordan det ikke kan passe og griner næsten af mig. Jeg vente mig om og gik, og skal aldrig være kunde hos dem igen..

Jeg er normalt meget høflig overfor andre menneske, men synes lidt han spildte min tid.


If life gives you lemons KEEP them!

Because, Hey free lemons!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 09:16

til dem som står på gaden, siger jeg altid bare pænt men bestemt nej tak. Synes de fleste respekterer det.

i mange år var jeg pisseiriteret på tlf.sælgere, for de var sgu aldrig til at komme af med, men så begyndte jeg at tage @!#$ på dem i stedet og nu hygger jeg mig faktisk lidt når de ringer

 

Den sidste var fra et forsikringsselskab, sagde til ham, at det måtte jeg ikke tage stilling til for min mand, da han så bad om hans tlf.nr, så sagde jeg at det måtte jeg ikke udlevere. Da han spurgte hvorfor, sagde jeg at så ville han blive rasende ( underforstået, det ville gå ud over mig) , han undskyldte så mange gange og sagde farvel

 

Bogklubsælgere er også ret sjove at lave fis med : jeg kan ikke læse. Sælger: jamen vi har også lydbøger. Mig : jamen jeg er også døv. Sælger : tavshed..... Derefter en lille fnis, da det går op for ham jeg tager @!#$ på ham. Han sagde så : kan høre jeg ikke kan sælge noget til dig, så tak for din tid.

9
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 09:21

Cooper: du er mit nye idol :D


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 09:59

Når jeg bliver ringet op af en sælger, plejer jeg at afbryde deres lange tale ved at spørge om de har hund. Hvis svaret er nej, spørger jeg om de har kat .. og sådan fortsætter jeg. Som regel er der bingo ved hund eller kat og så går jeg igang med den helt store salgstale om hunde/kattemad. De får ikke et ord indført, jeg ævler bare løs om produktets kvaliteter og endelig gider de ikke mere og stopper mig. SÅ bliver vi enige om at det er pisse irriterende at blive prakket noget på som man ikke selv har valgt at se/høre på :)

6
0
Svar på denne tråd
 
  I kan tilmelde Jer
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 11:35

Robinslisten :-)


Vårbyghalm i småballer ca. 12. kg.

10 stk. 100 kr. - 4470 Gl. Svebølle

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 12:18

... eller gøre sådan her ved telefonsælgere:

 

www.youtube.com/watch?v=rBfsdkGeMc8

 

Den er gammel, men fantastisk!!

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 12:35

Ibh: hahaha, helt sikkert! Ganske heldigt faktisk, måske skulle hun selv derover efter arbejde


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Well....
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 14:26

Jeg udnytter mig også af "jeg er allerede medlem"-strategien - virker fantastisk, og de bliver virkelig glade, de sælgere dér (hvad de ikke ved, har de ikke ondt af, hæ hæ).

 

Dog har jeg engang lavede en stor bommert ang. gadesælgere. Jeg blevet stoppet af en ældre herrer, der spurgte: "do you speka English?" - Mig som var lidt på farten, fik ikke tænkt mig om, så jeg svarede "No, I don't" - Doh!


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider