Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Mumificeret heste :-(
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 22:47

Læste lige dette i BT


VH Pernille

 

Leder efter bogen Dødt løb af Dick Francis 2011

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 føj føj
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 08:16
Føj det er da en barsk omgang. Tænk at de evt. Arvinger bare har ladet dem stå uden vådt eller tør. Jeg håber at de ansvarlige bliver fundet og stillet til ansvar.
Stakkels ponyer.

Dobergaarden Forever Lord Maximo

IDC Vice winner

Københavner vinder

Nordisk Vinder

Norsk Vinder

2014

2
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 12:22

Det er det, jeg er mest forarget over: At arvinger ikke har taget hånd om sagen. Og hvis der ingen arvinger har været, må det vel så være skifteretten, der skal stå for det.

 

Da jeg var barn, og vi havde marsvin, var det ikke altid jeg gad dem, men min fru moder lærte mig sig at passe mine dyr ordentligt. Som hun sagde: "Dyrene kan ikke selv gå ud i køkkekenet for at hente deres foder og vand"

Så når jeg holdt dem indespærret i et bur, var det min opgave at sørge for mine kæledyr. Siden var der ikke en tom madskål eller mangel på vand.


VH Pernille

 

Leder efter bogen Dødt løb af Dick Francis 2011

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 politiet dropper sagen
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 21:59
Ja. Jeg har lige læst at politiet dropper sagen da det er konstateret at hestene var døde inden manden selv døde pga de var så mumificeret!

Synes satme det er en let måde og slippe udenom på! Steddatteren fortæller at hun er glad for at sagen er droppet da lillebroren får trusler pga denne sag og fordi nogle mener at han skal stå til regnskab for hvad der var sket.

Uanset hvornår de er døde er det jo tydeligt at hestene er døde pga sult og der må sku have været andre end selve den afdøde der har Været klar over at de heste var derude og bare blev sultet :-(

For saten jeg skamme mig over at man kan slippe så let !!

Stakkels de heste der har lidt denne skæbne!!
1
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 23:25

Sikke en trist sag. Både for hestene men også hvis der har været en beboer på gården der ikke har magtet at passe sine dyr, men ikke har haft et netværk der kunne hjælpe. Og måske har været bevidst om at hans dyr døde af sult. Jeg ser mange svigt i denne sag.

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 19:52

Jeg synes så heller ikke det er fair, at lillebroren modtager trusler. Det lyder til han kun er et barn? Et barn kan ikke tage ansvar for sin bedstefars dyr.

Det er de voksnes opgave! At gå ud og passe de dyr. De må da for pokker have vidst, at manden havde heste.

 

Stakkels mand, der ikke har magtet sine dyr, og ikke har haft en familie der lige var viljestærk nok til at tage ansvar for dem, når de nu nok vidste at han havde dyr.

 

Ja det er gisninger, måske vidste de intet om de dyr før han døde. Det virker bare rigttig usandsynligt, synes jeg.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Dagens Danmark
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 22:31

Hvor ER det da nemt bare at lukke øjnene!

 

Hvis man er nær nok til at arve så burde man vel også være nær nok til at vide bare en smule om hvordan familien lever. Hvilke dyr der findes. Troede feks. at politi og myndighed sørgede for at undersøge en bolig / ejendom for dyr i tilfælde af dødsfald. Det er da ikke rimeligt, at dyr skal lide sultedøden på disse vilkår.

Som jeg læser det s kan asvaret lige så godt ligge hos politiet som hos arvingerne, der har vel været politi på ifb. med ejer er død.

 

For nyligt fandtes en bonde i lokal området død, hos sine køer. Politiet troede at han var offer for vold.. De anede intet om, hvad kreaturer er i stand til, når de puffer til en person. De kunne ikke endgang kende forskel på en ko og en tyr..

Muligvis bliver koen dømt til døden for uagtsom mandrab, og tager de dem alle så får de da med garanti morderen..

 

Stakkels, stakkels dyr. og stakkels mennekse at være så ensom at ingen har følt noget ansvar overfor ham eller dyrene.

 

Ensomheden bliver mere og mere udbredt her i landet, men gør i selv noget for ensomme i jeres lokal område?

 

Feks. har en nabo aflivet alle sin katte, da hun blev syg og kom på hospital for nogle år siden. Det var ikke rart, men det var da at tage ansvar.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Hingsteføl søges. Slutmål ca.150 cm i stg.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 09:15

Anette som jeg læser det er hestene døde FØR beboeren døde. Derfor har politiet jo ikke været der dengang.

0
0
Svar på denne tråd
 
  det er en skæv verden...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 11:08

ikke, at jeg er ligeglad med den kummerlige skæbne som hestene har lidt - langt fra, men

 

der er aldrig samme engagement, når det er børn, som det går ud over. Jeg har IKKE hørt nogen OVERHOVEDET, hverken på FB, i medierne ell. her for den sags skyld, reagere på fx. Brønderslevsagen, Mernsagen eller Tønder, og tro mig, de er ikke enenstående....

 

- jeg underer mig bare, jeg anklager ingen -


Vårbyghalm i småballer ca. 12. kg.

10 stk. 100 kr. - 4470 Gl. Svebølle

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 18:46

Nyagergaard: jeg har set kommentarer omkring de sage du nævner. Det var vist ikke på facebook, men under artiklerne i en netavis. Men du har ret. Når det er dyr så går hele landet amok og truer til højre og venstre. Og ikke mindst ytrer hvad der ville være en passende skæbne for de indvolverede.

 

Tag fx den trebenene hund lana. Der mødte flere op til eftersøgning af den end for at lede efter en forsvundet teenager nogle uger før. Jeg synes det er helt sindssygt som dyr skaber røre hos folk, men hvis det er mennesker det omhandler så er der nærmest ingen reaktion.

 


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

5
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 00:44

Jeg syntes godt nok at der bliver draget mange konklusioner her på et meget tyndt grundlag.
Bare fordi folk har det samme efternavn og deler gener så er det altså ikke garenti for at de danner familie endsige har noget med hinanden at gøre. Der er også mange familier der er splittet op og ikke har set hinanden i årtier af forskellige årsager.
Det kan lige så vel være at arvingerne kun har vist at de var arvinger da de blev meddelt dødsfaldet.

 

Sagen er tragisk for dyrene og "nogen" burde have taget hånd og ansvar - men hvad med de ældre der afviser hjælp fra det offentlige selv i en høj alder og måske under sygdom også? Dem er der også mange af rundt om. For nogens vedkommende er den eneste regelmæssige kontakt når posten kommer... hvis de da går ud og hilser på posten?

 

Der har været så mange gisninger og spekulationer, anklager og forargelse... Ingen ved hvordan tingene hænger sammen i virkeligheden og ja datteren gik ud i medierne og sagde at nu måtte det være nok. Men det er en overstået sag så mon ikke man burde se indad og lade gravfreden hvile over de impliserede?


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

5
0
Svar på denne tråd
 
 Hejhej
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 21:29

Det er en rigtig ubehagelig ting der er sket.. Endnu mere ubehagelig at svigerdatteren til afdøde bare et halvt år tilbage solgte heste der var opstaldet på stedet gennem FB.


Svigerdatteren oplyste på diverse sider at de skulle flytte "hurtigt", og at det hastede med at få solgt hestene..

Afdøde var hestehandler, og har før fortalt om hvordan han har snydt folk.. Han var ydermere "hjemme slagter" og har været i diverse medier omkring dette, da man fandt knogler mv. i jorden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 er dét sandt!!
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 09:59

AnneJ/

FØJ! Det burde udløse en efterforskning og en straf!

Dyr bør ikke behandles på den måde!

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Hingsteføl søges. Slutmål ca.150 cm i stg.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider