Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Banken lavede en fejl
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 09:19

Blev kontaktet af min udlejer her i weekenden - det viser sig at jeg ikke har betalt husleje for januar måned.

Det mærkelige er at min husleje jo kører automatisk via min budgetkonto og altid betales forud sidste hverdag i måneden.

 

Jeg har selvfølgelig kontaktet min bank, men får ikke rigtig nogen svar på hvorfor den ikke er betalt. Problemet er at jeg ikke har pengene nu - jeg troede jo huslejen var betalt (ja dumme mig for ikke at tjekke det - men nu har det jo kørt automatisk de sidte 7 år) så har betalt andre regninger og "brugt" pengene.

 

Dvs. skal jeg betale huslejen vil min konto blive overtrukket, og det tror jeg ikke banken vil (selvom der jo kommer penge ind igen på fredag).

 

Nogen der ved hvordan jeg står ? Kan jeg forlange at banken må leve med et overtræk til på fredag, da det jo er deres fejl, eller hvordan står man som "kunde" i sådan en situation ?

Oveni synejeg deter mærkeligt at de som det mindste ike har kontaktet mig hvis der var problemer med min konto.

 

Alternativt må jeg høre min udlejer af om han kan vente og få dobbelt husleje næste måned, men synes jo bare det er unfair over for ham.

 

Lige pt venter jeg på at blive ringet op af min bank... Men hvad siger jeg til dem ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke bankens ansvar.
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 09:25

Som du selv skriver, så er det dit eget ansvar. Rykkerbreve/overtræksbreve koster normalt 100-125kr. at udskrive, så det er nok derfor, at banken ikke har skrevet til dig.

 

Der sker intet ved, at du beklager og spørger pænt om du må trække over til på fredag, så din udlejer straks kan få sine penge.

 

Ellers er det en nogenlunde løsning, at du betaler "dobbelt op" for februar, hvis din udlejer er ok med det.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Banken
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 09:26

Hej.

 

Nu ved jeg ikke, hvilken bank du har, men det er aldrig godt at overtrække uden at fortælle banken det. Du kan derimod bede den om bevilget overtræk. :) Det ville jeg selv gøre i første omgang. Er du en stabil kunde, plejer de at ville det. Det er "lovligt" overtræk.

 

 

Heidi

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svarer
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 09:38

Camilla - Banken har jo ikke skulle rykke mig ?? pengene var jo på min konto - de har simpelthen bare ikke overført dem til min udlejer. Selvom de var bedt om at gøre det - Der er jo en fast overførsel der kører hver måned og har gjort det i 7 år.

- Og ja der var dækning på kontoen, så hvorfor de ikke har betalt forstår jeg ikke.

 

Heidi - jeg overtrækker jo ikke uden deres viden - jeg har jo snakket med dem, og de ved at de har "glemt" at betale min husleje.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Banken ....
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 10:41

Som jeg forstår det, så VAR pengene på din budgetkonto men blev IKKE overført til din udlejer. Det er jo umiddelbart bankens fejl.

 

Senere ser du, at der er nogle uventede penge på din budgetkonto og så bruger du dem på noget andet. Det er så din fejl, at du ikke ser efter hvorfor du lige har flere penge end forventet. Og bruger dem til noget andet.

 

Jeg synes at du lige får en ordentlig snak med banken om hvorfor de ikke overførte de penge. Og så får du en god aftale med din udlejer om hvordan du betaler den manglende husleje.

 

Nå, banker er ikke ufejlbarlige (selvom de gerne vil fremstå som sådan). Jeg har næsten hvert år 1-3 regninger, som jeg HAR lagt ind i min netbank, men hvor overførslen af mystiske grunde ikke sker ..... Men når jeg fanger dem er det bare om at få rettet op på dem. Det er træls men sådan er livet bare.


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Bankens fejl?
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 17:34

Jeg forstår ikke helt den holdning med at det er banken som ikke har overført pengene. Altså der bliver tilbudt en service, som er at du kan lade en fast overførsel køre. Det er ikke banken som skal sørge for at regningen bliver betalt, men de sørger for at der er den mulighed. Man skal derfor selv sørge for at tjekke hver måned hvad der skal betales, og om det er blevet betalt! Det er yderst vigtigt, og udelukkende ens eget ansvar! Både hvad angår faste overførsler og betalingsservice aftaler. :)

 

Har du været på din netbank og tjekke at alt står som den skal med overførslen? Umiddelbart tænker jeg at den kan være udløbet - faste overførsler kører som regel et vist antal gange og så udløber de. Og når du siger den har kørt i 7 år kan det sagtens være muligt :)



Nynne med Grumse

 

- RIP Celeste Liva

3
4
Svar på denne tråd
 
 En lille tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 17:38

Vi kan så sagtens blive enige om at det er super irriterende hvis tingene så ikke virker eller fungerer som de skal! Uden tvivl :)

Men det er altså helt og holdent en selv der skal holde øje med tingene.

Oftest er der dog en forklaring på hvis ikke tingene er sendt afsted som vanligt - jeg arbejder bl.a med at netop at løse "mysteriet" for bankens kunder, og som regel er der altså en meget simpel forklaring som fx at overførslen er udløbet :)



Nynne med Grumse

 

- RIP Celeste Liva

4
0
Svar på denne tråd
 
 Ja selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 09:29

er det mit eget ansvar - men alle "fejl" er udelukket, banken har i går eftermiddags selv indrømmet at det var deres fejl.

 

Der var dækning på kontoen - aftalen er ikke udløbet osv..

 

Hvis jeg ber banken om at overføre nogle penge, så regner jeg da bestemt også med at de gør det - og ja jeg tjekker min konto hver måned, men gør det altid lige i slutningen af måneden, så jeg kan se at der er dækning for de regninger der skal betales i næste måned.

 

Så havde min udlejer ikke været hurtigere, så havde jeg selv set fejlen her i slutningen af måneden.

 

Men sket er sket og jeg må ind og tigge min udlejer om henstant til den 1. februar

0
0
Svar på denne tråd
 
 En anden gang
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 09:35

Fejl kan ske også fra bankens side, men som andre skriver er det vores eget ansvar at regninger bliver betalt og at tjekke om de gør det :) Det er også vores eget ansvar at holde øje med hvor mange penge vi bruger og om der er flere end der plejer :)

 

Hvis nu pengene var kommet fra en overførsel, der var lavet forkert, kunne du heller ikke blot bruge pengene.

 

Så hvis man ikke allerede har det, er en budgetkonto en god ting. Her kan man hver måned overføre penge til regninger, som så kun betales derfra.

 

På den måde undgår man at man kommer til at bruge penge man ikke har, hvis der igen sker fejl.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karen.....
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 11:14

Ja fejl sker - men som alle andre må man stå ved dem..

- Hvis du læser mit første indlæg, kan du se at jeg HAR en budget konto, og at det var på denne konto fejlen skete

 

Jeg havde valgt at overføre ekstra penge til budgetkontoen i januar så der var rigelig dækning til min husleje. Og alle mine regninger betales udelukkende fra denne konto

0
0
Svar på denne tråd
 
 Budget konto
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 14:30

Hvordan kan du så bruge de ekstra penge, hvis de ikke stod på kontoen? Jeg læste det som en samlet konto og ikke en decideret budget ;)

 

Banken har lavet en fejl, ja, men du har så også lavet den fejl at bruge pengene, så begge har begået fejl. Banken står jo fint ved at de har lavet en fejl, de kan jo bare ikke gøre for at du (beklager udtrykket) "ikke har styr på dit økonomiske rådighedsbeløb".

 

Om du skal have lov at få et bevilget overtræk er svært at sige, du har selv brugt pengene og det er dit ansvar uanset bankens fejl eller ej. Havde det nu kun været banken der har begået en fejl, kunne pengene jo snildt betales nu, det er ikke bankens ansvar at pengene er væk :)

 

Just my two cents...


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

5
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 15:53

Meningen med en bugetkonto er jo, at man kun sætter penge ind og aldrig hæver på den. Sådan en konto bruges kun til, at de som man har betalingsaftaler med, hæver automatisk på den.

 

Når man tjekker sin konto hver måned, er det da lidt fjollet at gøre det i slutningen af måneden i stedet for lige efter d. 1. så man kan tjekke, om man har betalt sine regninger.

 

Tænker du må ha følt dig rig i januar.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Pony mor
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 10:12

Min budget konto fungerer jo netop som du skriver - jeg sætter penge ind hver gang jeg får løn, og mine faste regninger betales automatisk fra kontoen. JEG har ikke hævet pengene men betalingsservice har. Den regning der blev betalt "i stedet for" huslejen blev jo kun betalt (IGEN via betalingsservice) fordi pengene stod på kontoen. VAR min husleje blevet betalt så var den anden regning først blevet betalt i februar.

 

Men det er lige meget nu - heldigvis giver det løn i morgen og min udlejer kan få sine penge

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Budget
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 12:10

Men så er der da et eller andet galt med det beløb, du overfører til din budgetkonto?

 

Hvis pengene til din husleje i stedet gik til at betale en anden regning, fordi din husleje ikke blev trukket, så må du da overføre for lidt til din budgetkonto? Der burde jo overføres nok penge til at dække både regning og husleje... Ellers er en budgetkonto jo ikke meget bevendt.

 

Nå, men uanset. Træls, at der var rod i det - og godt, at det går i orden nu :)


4
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 21:49

Øv hvor er det træls, men håber det går mht. din udlejer, og at du betaler dobbelt her i februar?

Det er en god idé altid at have ekstra på sin budget konto - så står der også lidt i fald der skulle ske noget uventet, og man har akut brug for lidt penge.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider