Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sukkesyge
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 01:03

Hej

Nogle som kan hjælpe mig

kan man godt komme af med sukkersyge hvis man spise sundt og det

må man drikke sodavand en gang imellem

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 sukkersyge??
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 07:05

 

hej Linda

 

Det kommer vist an på om det er type 1 eller 2 diabetes.

 

Type 2 mener jeg godt man kan tabe/spise sig fra, det er vist værre med type 1.

 

Men det bedste er nok at få en lægelig vurdering og så få lagt en kostpland så man ved præcist hvad man må og ikke må

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Nogle kan.....
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 08:05

Nogle kan tabe sig/motionerer sig ud af deres diabetes 2 - men det er de færreste, og man skal ikke forvente det.

Men er man god til at lægge kosten om, og tabe sig via motion og kost, så kan man måske slippe for at spise tabletter 3-4 gange i døgnet, og måske nøjes med 2.

 

Diabetes 1 kan du ikke gører noget ved - men med kost og motion kan du stabiliserer din diabetes, og det er vigtigt.

 

Ved diabetes 1 får man insulin, og hvis man som min niece er heldig at have en pumpe, så regulerer hun sin insulin efter hvad hun spiser. Så hun kan godt tage til børnefødselsdag og få kage og sodavand.

Ved diabetes 2 skal du forholde dig til hvad du spiser, da du ikke kan regulerer det direkte via tableterne. Så her er det en god ide at drikke Zero, light o.l.

 

Ved begge typer lærer man enormt meget om at læse indholdsfortegnelser bag på madvarer/-drikkevare.

 

Men tag en snak med din læge, og tjek Diabetesforeningens hjemmeside, de har mange gode råd, fif og opskrifter på sund mad.

Og gode forklaringer på hvad diabetes 1 og 2 er.

 

mvh Charlotte

3
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 21:49

Mange oplever at kunne komme af med type 2, ved at spise og motionere rigtigt. Ved type 1 kan det ikke lade sig gøre, at slippe af med sukkersygen MEN du kan gøre rigtigt meget for dit velbefindende og for at slippe for nogle af de meget kedelige følgevirkninger ved at lære at spise rigtigt.

 

Jeg ved fra min mor, at der findes nogle rigtigt gode diabetes-grupper bl.a. på facebook, hvor folk deler erfaringer osv. Det kan jo være meget rart at tale med folk, der selv har stået i det udover at tale med lægen. Du kan jo prøve at søge lidt rundt derinde.

 


Mvh. Katja

 


Pikeur Epsom stævnejakke, str. 76 (36), farve navy, sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 05:01

der er faktisk erfaringer der viser at man i nogle tilfælde godt kan være heldig at stoppe type 1 diabetes.

 

det kræver at det er så nyt at kirtlen ikke er gået 100% i stå,- men stadig virker lidt, og derved kan vække den igen

 

hvis man derimod har "vænnet" den til at en kunstige insulin har overtaget styret,- så går kirtlen i dvale og kan ikke vækkes til live igen,- og så hænger man på den kunstigt tilførte insulin derefter


*** Misssophie


1
0
Svar på denne tråd
 
 Sukkersyge
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 09:34

Jeg har lidt svært ved at tro, at det er muligt, at man kan komme af med sin type 1 diabetes. For sygdomme skyldes jo, at immunsystemet er defekt og ødelægger bugspytkirtlen, så den stopper sin insulinproduktion. Den kan jo ikke laves igen?

Hvis det skal kunne lade sig gøre, så må det være inden, den bliver helt ødelagt.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 18:58
Ja, lige præcis

*** Misssophie


1
0
Svar på denne tråd
 
 Morgan
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 22:34

hej

jeg skal til samtale ved min læge 3 februar

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider