Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Gode rideture på Sjælland?
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 12:03

Hej.


Nu har jeg boet på (det sydlige) Sjælland i omkring 9 år - og jeg synes godt nok, at der er mangel på godt rideterræn. Det virker som om at hele øen er opdyrket og ejet af godsejere og jægere, som bestemmer, hvor vi alle må færdes til hest!

Jeg har ellers redet på Ærø, hvor vi havde et helt nor at ride i og i Grenaa, hvor der var en stor skov, ja, der var lige ligefrem sat spring op til os ryttere. Og det var gratis!

Men her på Sjælland har jeg stadig til gode at finde et godt rideterræn, som er gratis og som er rigtig natur og ikke en fin plantage, hvor man kun må trave i midten af grusstierne udenfor jagtsæsonen. Det er lidt et problem, når man nu er skovtursrytter. Har fundet hesten - men ikke skoven!

 

Findes det - eller skal jeg til Nordjylland? :D

(Har hørt vilde rygter om Hedeland, som jeg også har kørt forbi - er det gratis?)

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 her..............
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 12:22

 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 her......
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 19:14

ganløse ore er fantastisk


 


western,skovturs, distancerytter som rider på hesten over dem alle
nemlig selveste Whitey

Hilsen

Anja

2
0
Svar på denne tråd
 
 Statsskove
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 19:59

Hej

statsskovene er gratis at ride i

Vestskoven er der masser af ridestier i

Hareskoven

Gribskov

 

Mvh snne


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tisvilde hegn
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 07:26

Jeg tror Tisvilde hegn opfylder alle dine ønsker:

 

gratis- lyngmarker- strand- vand- bøgeskov- nåleskov- spring- ridestier men man må ride alle vegne foruden der er gode p-forhold for trailer folket

 

Selv kører jeg gladeligt 100 km hver vej til denne skov for at ride 2-3 timer.

 

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ridetur
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 09:22

 

Okay - jeg bor det forkerte sted! Men dejligt at vide, at det findes her på Sjælland.
Jeg må spare sammen til et kørekort... en bil... og en trailer! :D

 

Heidi

2
0
Svar på denne tråd
 
 mulighed
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 12:19

Hejsa, nu ved jeg ikke helt hvor langt sydpå du bor, men ved Vordingbog, kan man ihvertfald ride på et gammelt øvelses terræn, kan ikke lige huske hvad det hedder, men jeg tror det kommer frem, hvis googler Statskove, der er også en side på nettet, hvor man kan se i hvilke privat skove man må ride med eller uden skovkort. Ellers kunne jeg måske foreslå dig at tage kontakt til den nærmeste jagt- eller islænderklub, det er da mennesker der rider i terræn, måske der var lidt hjælp at hente der. Håber du finder nogle dejlige ture til dig og hesten.

 

hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan anbefale Feddet
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 12:41

For et par år siden flyttede jeg til Haslev, og lidt naivt forestillede jeg mig at det ville være supernemt at finde gode rideruter med alle de skove der ligger dernede på det sydlige Sjælland. Men ligesom dig blev jeg vældigt skuffet.

 

Formedelst en lille formue løste jeg ridetegn til Gisselfeldt skovene, men det var altså lidt af en skuffelse når man er vant til de frie forhold ved Tisvilde.

 

I Gisselfeld skovene må man kun ride i skridt og trav af de gruslagte stier, og så er der udlagt enkelte såkaldt ridestier med mulighed for gallop, men de var bare langt fra egnede til dette formål.

 

Min løsning på længslen for at ride i selvvalgt tempo af krogede gode stier blev at tage nogle ture til Feddet i Faxe. Her må du ride i skov og på stranden og på et stort engområde hvor der dog også går køer. Det er SUPER dejligt rideterræn, og jeg fødte stort set aldrig nogen på mine ture dernede.

Det koster 100 kr, for et dagspas, men det er set med mine øjne hver eneste krone værd.

 

Du kan læse mere om ridning på feddet her: http://www.feddet.dk/ridekort/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Rideterræn
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 12:54

prøv at søge på Aunø, her er der nogle "fede" brede grønne stier, det er godt nok ved at være en del år siden jeg har været der, men mener også det er Naturstyrelsen der ejer området (gratis?)

 


Vh.Helle

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider