Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 nem tapas - små retter
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 21:47

Hej

Har i nogle gode ideer til nemme tapas - små retter til 5 personer.

Det skal gerne kunne laves i forvejen eller på kort tid, for jeg kommer første hjem tyve minutter inden mine veninder kommer :-)

Håber i har nogle gode ideer og god weekend :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske..
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 00:30

Måske kan dette billede inspirere dig lidt :)

Billede

 


Ll. Kragelund Shetlandsponyer

 

Følg os på facebook - klik her
www.lillekragelund.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 11:18


Vietnamesiske forårsruller! Det er altid et hit hos mine veninder og jeg. :)

 

De er nemmere at tilberede, nemme og hurtige at spise og så er det samtidig en sjov madoplevelse. :)

Du kan google det og se, om det er noget for jer.

 

Man kan med fordel lave en lækker sauce af jordnøddesmør. Sådan noget med hvidløg, ingefær, chili... Den kan sagtens laves i forvejen - bare man lige husker at jordnøddesmør bliver lidt ekstra stift af køleskab. Man kan jo springe hvidløg over, hvis man skal videre i byen.

Fyldet kan f.eks. være agurk, rejer, mozeralla, peberfrugt, gulerod, frisk spinat osv. Det kan nemt snittes ud på 20 minutter.

 

Rispapirsrullerne kan købes i både store og små - de små er sjovest - og så har man bare et par fade med meget varmt vand (skal være kogt) stående på bordet, som man dypper dem i og så bliver de bløde. Det kræver lidt øvelse. ;D

 

Det er lækkert med hvidvin til. :)

Heidi


1
0
Svar på denne tråd
 
 Tapas..
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 17:38

Uhm tapas er bare lækkert :)

Jeg er helt vild med dadler med bacon omkring, som lige har været en tur i ovnen. Det er en god lille hapser :)

Ellers noget godt brød, evt foccacia, noget hvidløgs dip, tomatsalsa, spanske pølser, lækkert ost.. mulighederne er mange :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Plovbæstet
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 18:56

Jeg kender de "vietnamesiske forårsruller" som sommerruller hos vores "pusher" med asiatiske specialiteter Laver I dem selv, imens I sidder ved bordet?


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-01-2015 12:40

 

Sine: Ja, det gør vi. :) Vi stiller nogle fade med fyldet på bordet og de førnævnte skåle med vand (det skal være kogt, men ikke skoldhedt, så man brænder sig ;) ). Efter få sekunder er sådan en rispapirsrulle blødt op og man kan fylde i den som en wrap. Det er så lækkert! :)

 

Heidi

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 gode ideer
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 10:22

SUPER - tak for nogle rigtig gode ideer - det ser og lyder jo rigtig lækkert :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider