Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Trailer Tyskland type godkendelse ?
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 19:27

Jeg står og skal købe ny trailer. Dette bliver som udgangspunkt på den anden side af grænsen, da jeg minimum sparer 14000 kr.

 

Nu bliver jeg så bare i tvivl mht til registrering og type godkendelse. Traileren er en ifor williams 511 som der jo kører massere rundt af herhjemme. Men tyskerne kan jo ikke give mig en dansk type godkendelse.....Nogle med erfaringer?




0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere af mine...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 21:37

... bekendte har købt trailer hos Paisen. De er klar til at køre i DK ved købet, og stadig væsentlig billigere.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ifor Williams
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 17:31

Jeg købte min ifor Williams i Tyskland i aug 2013. Det krævede blot et tur forbi en synshal

Samt indkøb af klistermærker - vægttavle og hestetransport

 

Der hvor det kan blive besværligt er i forhold til garanti. Der er ingen af de danske forhandlere som vil hjælpe med det

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg køber kun i Tyskland.
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 09:50

Dette skal du ikk være bekymret for sålænge du vælger en model der med sikkerhed også sælges i DK!
Min Bøckmann Comfort, kunne den tyske forhandler faktisk udprinte en Dansk Typegodkendelse på, så det var endnu nemmere at registrere den, hvorimod han endnu ikke har fundet en for mine DUO Esprit trailere.
Men da de sælges i DK er det nemt for synshallen at finde dem i systemet.
Det eneste du skal være opmærksom på er, at kan din tyske forhandler ikke finde en Dansk typegodkendelse kan du komme til at opleve at din trailer er langt tungere, end var den registreret med en Dansk typegodkendelse.
Ja jeg er ked af at sige det men der er visse danske forhandlere som bruger typegodkendcelser i DK, der slet ikke afspejler traileren faktuelle vægt!
F.eks. bliver en DUO esprit indregistreret med en vægt på 750kg i DK mens den i virkeligheden vejer 839 kg.
En comfort vejer i DK 850kg mens den i Tyskland vejer 901kg. Tjae luften er bare tungere i Tyskland eller....
En anden udfordring du får er at skaffe en Tysk prøveplade der gælder fra den Tyske forhandler til grænsen, hvorefter du skal have en dansk prøveplade på....
Hos nogle forhandlere kan man dog aftale at traileren leveres ved grænsen og så skal du kun bruge en DK prøveplade.

Husk at en indregistrering i DK koster i omegnen 1300 - 1500,-
Mvh.

Morten

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider