Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ridehus (15x25) ????????
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 17:44

Hej alle i dejlige mennesker

jeg overvejer lidt at lave et ridehus i en lade der er ca 15x25 meter(indventig) (jeg ved godt det ikke er edielt, men alt for at ride i tørvejer og i frost ;-) )

mit spørgesmål er om nogen af jer har erfaringer med at ride i et ridehus omkring de 15 meter i bredten og hvad i syntes om det ?

og ville i ride i et 15x25 ridehus hvis i ikke havde andre muligheder

 

på forhånd tak og hold en god tone tak ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 19:13

det kommer vel an på hesten - et stort skrummel af en unghest er ikke så nemt, men en ældre erfaren hest eller en mindre hest går fint :)

0
1
Svar på denne tråd
 
 I dårligt vejr...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 19:24

... ville den størrelse være genial til jord/longearbejde!

 

Der ville jeg måske endda holde mig til 15x15m. og runde hjørnerne lidt af og så lade ti meter stå til havetraktoren, hestetraileren og den slags ting.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan du godt..
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 19:31

Jeg har 20x22 mtr indendørs bane. Både min datter og jeg har brugt det uden problemer i mange år. Har trænet hver vinter i det, og fået en del undervisning uden problemer. Jeg nyder at det er mit eget og der ikke er en masse andre. Jeg træner også en del jordarbejde og selv min gamle ridehest på 173, kunne uden problemer holdes igang hele vinteren i det lille ridehus.

Min datter red enda pri på sin gamle pony og trænede her hjemme til dagligt i ridehuset. Kun 1 gang om ugen kørte vi til stort ridehus for at træne programmer.

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 14x26 og dejlig tørt
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 19:50

Her er målet 14x26 og vi rider holdridning med 6 ponyer og heste. Ikke alle kan balancere sig lige godt, når der skal galoperes, men øvelse gør mester og størrelsen bliver en vane.

Det vigtigste er tørvejr og vindstille og lys døgnet rundt :)

Hilsen Lone


Kastaniegård -Med mennesker i fokus.

Den særligt tilrettelagte ungdomsuddannelse, kursusvirsomhed og rideskole. Og så lige verdens bedste ferie: Langtursridning.

 

0
2
Svar på denne tråd
 
 ridehal
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 20:16

Jeg får lavet ridehus i den ene af mine gårdlænger og den er ca 14 m bred og 38 m lang (når nogle vægge er revet ned) og er sikker på at jeg bliver glad for at "komme ind under eget tag" istedet for at køre kræet i trailer og køre i ridehal.

 

Staldlængen der skal laves til ridehal:

Billede

Staldlængen indefra (der er dog 3 vægge der skal ned), men jeg kan sagtens se det for mig!

Billede

 

Desuden lærer man jo både sig selv og hesten at arbejde under trange forhold, hvilket i mine øjne er positivt (især hvis man som jeg er springrytter ). Men jeg træner også en del akademisk dressur, samt en hel del andet jordarbejde af forskellig art, så jeg tror ikke at jeg bliver voldsomt irriteret over størrelsen -somsagt bare dét at man kom komme ind herhjemme må være lykken!

 


Hedin´s Il Divo XX

Fuldblod - hesten med Xfactor

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 21:48

... et par vintre redet i et ridehus på vist ca 13x22

 

 

Det var rart at være under tag, og det var fint til trav og skridtarbejde - men med den hest jeg havde, der ikke havde den store balance i galoppen, var det kun skridt og trav der blev øvet.

 

 

Vi kaldte det kaldte det nu ikke et ridehus, men "madkassen" - Men det var da bedre end ingenting


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 23:27

Jeg red min gamle hest til, i et 15x25 ridehus.

Det fungerde fint, men vi sku ik være mere end 2.

Nu står jeg et sted med en 20x60, så det ville nok være svært, at gå tilbage.

Men står jeg mellem ingen ting, eller et lille, tar jeg et lille :)


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  25-01-2015 11:54

Ingen tvivl om at det ikke er "optimalt" at ride i sådan en hal... Men jeg ville nu VILDT gerne have sådan en hjemme! (selvfølgelig hellere en stooor hal... men kunne sagtens nøjes)..

 

Rider på videoen her i en hal, jeg mener den er 14 gange 24.... og hesten er 180+

 

www.hestegalleri.dk/video/ diverse_hest/333618- attica_med_kandar_for_3_gang

 


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-01-2015 12:20

 

Hvem sidder dog og trykker (n) på alle indlæg her? Dårlig stil!

 

Nå ja, men jeg lærte at ride i et meget lille ridehus og det fungerede fint. Vi sprang endda op til 1 meter i det og til samlet dressurridning var det fint. Om sommeren kunne man så ride ude på den store ridebane. :)

 

Heidi

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hellere lille hal end ingen hal
Forfatter: 
Dato:  25-01-2015 12:38

Jeg rider til daglig i en hal, der er en 16-18 meter bred. Jeg har en ung hest, som ikke har været redet længe, og hun har helt klart meget sværere ved at galoppere derinde end udendørs på vores store 20x60 baner. Det går dog, og til travarbejdet er den fin. Jeg ville dog nødig ride i en mindre hal på en unghest, men måske kan det gå an til mere uddannede heste med bedre balance.

 

Bunden har også meget at sige, vores er desværre lidt glat under toplaget, og min hest har fundet ud af, at hun skal træde forsigtigt rundt på kortsiden, især i galop, og det giver klart en forringet galopkvalitet.

 

Man skal også huske at være obs på, at det er meget hårdt for hesten at gå på så små volter længere tid ad gangen.

 

På positivsiden bliver hesten ultra smidig og god til små volter og vendinger! Og til longearbejde og jordarbejde er den jo super, så klart hellere en lille hal end ingen hal!

 


 


Nu med

* Smukkedukken Grenanda *

 

 

Tidligere med

* Dakar Knudsgaard * Hidalgo * Lenzicco * Enzo * Palatino * Indian Kapella *

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehytte
Forfatter: 
Dato:  25-01-2015 14:31

Jeg red min gamle hest til i skridt og trav i et 10x30m ridehus.

 

Det virkede ret godt til det grundlæggende og kunne også bruges til de mere øvede heste med god balance til både spring og galop.

 

Så, ja i mangel af bedre ville jeg godt bruge et på 15x25.


"Frygt ikke det utrolige! Vig ikke tilbage for det fantastiske! Når du er i tvivl, vælg da den farligste, den mest uhørte løsning." K. Blixen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehus
Forfatter: 
Dato:  25-01-2015 15:35

Jeg er fortaler for små ridehuse (indenfor rimelighedens grænser selvfølgelig)

 

Herhjemme har vi et 38*20 ridehus, men der hvor jeg rider undervisning er ridehuset 17*37.

 

Faktisk, synes jeg, det fungerer super godt jo mindre plads der er, for så skal der rides! Jeg har selvfølgelig underviser på til at styre slagets gang, men jeg synes faktisk, der er meget plads, selvom ridehuset er tre meter smallere end mit eget.

 

Men tag over hovedet er bedre end ingenting. Så lav da ridehus:-)

 


Wrap og hø sælges.

Dejlig kat. 1 kåret stævnepony sælges

Opstaldning tilbydes

staldlauenborg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider