Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Skiferie - gode råd
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 12:46

Jeg er skinovice - så alt hvad I har af gode råd om træning op til, nødvendigt udstyr osv modtages med kyshånd!


 

Støt Politihestens Venner!

Se www.politihesten.dk

 

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skiferie
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 18:17

Til at starte med må du først lige specificere hvilken skiart der er tale om: Langrend eller slalom? Der er væsentlig forskel på udstyr og træning.

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skiferie
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 18:32

Uanset om det er langrend eller alpint: termo eller uld undertøj (evt. to sæt så det ene kan tørre), så du ikke fryser. Lag på lag tøj til overkroppen, og et par skibukser du kan bevøger dig i (de skal ikke sidde alt for tæt). Uldsokker eller skisokker - uld er i mine øjne noget af det bedste til at undgå vabler - ¨de skal dog sidde tæt, f.eks. et tyndt par uld inderst og et lidt tykkere par syntetisk yderst. Handsker til alpin, luffer til langrend, halsedisse eller halstørklæde, og en hue (man mister supermeget varme gennem hovedet) - behøver dog ikke være supertyk, man får varmen. SOLBRILLER - selvom det ikke er skyfri himmel kan man godt blive sneblind - evt. et par med udskiftelige linser alt efter lyset.

 

Mht. støvler og ski: lej på stedet. Det er første gang du er afsted, og der er ingen grund til at købe sig fattig i udstyr man ikke vil bruge igen.

 

Husk: Compeed - ferien er nærest slut hvis man får vabler (been there, done that)

 

Invistér i lektioner/skiskole. Man har det væsentligt sjover når man har lært at dreje og stoppe!

 

God tur.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slalom
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 12:11

Det er slalom jeg skal på...

Starter med skiskole og så må vi se om der skal en instruktørtime til også for at få mig fornuftigt ned af pisterne...

 

Må huske at pakke compeed og sportstape!


 

Støt Politihestens Venner!

Se www.politihesten.dk

 

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 23:38

Kig forbi youtube og søg på Thomas Urhskov.

Selv om de er ældre, er de stadig fine og der er en masse fif.

 

Vabler har jeg aldrig fået af skining.

 

Inden du ska af sted, vil det være en go ide, at finde nogle øvelser der ka styrke dine knæ og lår.

Da du er begynder, vil "ploven" blive din bedste og værste ven.

Det er den der redder dig, men det er sindsygt hårdt for knæene.


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider