Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Salg af rideudstyr i forhold til mode
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 20:32

Kære allesammen

jeg undrer mig af og til lidt når jeg sælger udstyr. Det er så tydeligt at det afhænger af mode om der er salg i tingene.

RBH går som varmt brød og for nogle år siden ville alle have Professionals Choice. Prisen for 4 brugte PC gamacher var typisk 1000 kr.

Jeg har 4 PC gamacher til salg som har været redet med 1 gang. Endda den allernyeste model. De stod først til 1000 kr, så til 950 kr og nu til 800 kr. INGEN HENVENDELSER! Hvis jeg foreslår dem til folk der søger udstyr, synes de at 800 kr er vanvittigt urimeligt dyrt, på trods af at de har kosten omkring 1800 kr fra ny og er brugt en gang.

Ved egentlig ikke hvad jeg vil med dette, men synes blot det er pudsigt at se hvordan trenden ændres. Det er jo ikke fordi udstyret er blevet ringere (ihvertfald ikke i mit eksempel), men det er bare et spørgsmål om hvad der er hot eller not. Andre der har gjort sig samme iagttagelser? ?


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 22:22

Jeg er helt enig - det er en trend jeg følger nøje i og med jeg selv har en rideudstyrsbutik. Førhen var HL og Scapa Sport også meget in.

 

En anden ting, der er på mode i øjeblikket er biothane trenser.


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 22:53

Ganske rigtigt. Og før du ved af det er moden skiftet til noget tredje.

 

På et tidspunkt skulle alle også have pandebånd med glittersten i (det gælder vidst stadig lidt, af hvad jeg ser). Så den slags pandebånd er sikkert også i højere kurs, end et alm. pandebånd i god kvalitet.

 

Jeg ville gerne købe dine gamacher til den pris, hvis jeg havde hest, men jeg var heller ikke mærke-bevidst da jeg havde hest :P

Jo jeg havde mærker jeg vidste fungerede godt for mig. Men det betød ikke jeg ikke købte andre, hvis de også opfyldte mit behov.

 

Jeg kan huske liiige inden de der tykke mørkeblå bumper-jakker fra Kingsland blev populære (kan i ikke huske dem ALLE gik i?)

Ikke mere end nogle måneder før fik jeg en rød, figursyet Kingsland jakke med mit navn broderet på ryggen. Gik med den i stalden og ingen sagde noget. Den var god kvalitet og jeg var så glad for den.

SÅ blev de der mørkeblå dunjakker fra Kingsland populære, ALLE fra rideskolen gik i dem, både beridere, undervisere, opstaldere, ALLE :P

Og pludselig sagde folk "neeej en fed jakke Sophie, og den er endda anderledes end alle de andres Kingsland-jakker, og sikke en flot rød farve"!

Tak tak, jeg har kun haft den i 4 måneder, men det er fint nok jo :P


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ja......
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 23:34

Der er så meget mode i brugt rideudstyr...

Jeg har selv lige solgt PC gamascher, ligget 2-3 gange på hest. Satte dem til 400 kr og de røg samme dag (solgt via facebookgruppe)til prisen. Tror desværre vi er helt dernede fordi de ikke er lige så "in" mere.

 


KH Christina :)

 

Sygeplejerske, mor til Isabella, ryttermærkedommer og ejer af Adea

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaa..............
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 06:21

Indrømmer ærligt at jeg griner idt af det der med mode i rideudstyr.

For en del år siden, købte jeg er stort uldtæppe i bordou. Brugte det i ret mange år, og pludselig var det igen modernet.

 

Jeg sværmet ofte for udstyr i brune og cremefarvet farver. Ikke ligefrem det der er mode i, så jeg køber som regel mit udstyr brugt. Ofte kan jeg købe tykke lækre sadelunderlag, i rigtig god kvalitet til under 100 kr.

 

På et tidspunkt var det også modernet at købe udstyr foret med lammeskind, sørmer om ikke jeg igen var med på moden, for jeg har altid haft staldgamacher med lammeskinds inderside.

Det samme gælder udstyr til ryttern i brunt, nu var jeg sørmer også med på moden.. og min hest kom også med på moden, da det blev smart at gi hesten brun sadel og brun trense på.. Men det var udstyr jeg har brugt i en del år.


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 Sjovt ja
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 09:50

 

det minder mig om at jeg engang købte et stribet uld tæppe og det var vældigt ukvadratisk eller hvad det hedder når det bare ikke lå ordentligt på hestebassen.

 

De kom åbenbart på mode igen og jeg solgte det til langt mere end jeg selv havde givet..

 

Tilgengæld så har jeg lige foræret 3 dækkener væk, ellers får jeg da heller aldrig noget nyt! (Jeg passer GODT på mine ting har har dem i MANGE år, men disse dækkener var kun få år gamle og super fine.)


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Hingsteføl søges. Slutmål ca.150 cm i stg.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider