Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bilulykke - som passeger
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 13:50

Ja jeg ved ikke helt hvad jeg vil, tror bare jeg har brug for at nogle høre eller lytter...

 

 

Igår skulle vi ind og se "klipfiskerne" med min fars nye kæreste og tilhørende familie. Hans kærestes datter (og kæreste) henter os og er anden gang vi møder dem. Det første datteren siger med latter er "man føler man skal dø når han køre, men gør man altså ikke" (grin fra hendes side) - Når ja okay, hvor slemt kan det være..

 

 

Jeg har i forvejen en enorm angst for at køre med andre, i det jeg ikke kan lide den manglende kontrol og det at andre har "mit liv i deres hænder". Vi havde travlt, og kørte forkert, og kørte derud af med 130-150 km/t. Jeg var rædsensslagen, og holdte min kærestes hånd enormt hårdt, mens de foran pjattede rundt. Flere gange mistede han lige bilen og slingede til siden når han kiggede på telefonen eller ledte efter en ledning. Med de 140 km/t...

Hvorfor jeg intet sagde er mig selv en gåde, men jeg har altid været den der pylrer, og ja, fornuft er der jo nok at komme efter vi kan alle skrive under på det ikke var fornuftigt noget af det... Det havde sneet, men indtil videre havde jeg flere gange tænkt "det føles som om han står fint fast på vejen"....


Jeg når at give min kæreste et ordentligt klem idet vi skal paserer et sving og jeg kan mærke og se han ikke sænker farten. Han skrider ud første gang med bagenden over i anden vejbane. Min kæreste siger han herefter bremser og prøver og rette ind, men svinger ud anden gang og ja jeg husker bare vi alle skriger og skrider videre.... Jeg når jo og tænker millioner af ting. Det skræmmende er man når og tænke "det var det"... Jeg kunne intet se, det var mørkt og jeg sad bagved, så jeg vidste ikke hvad vi var på vej imod. Så jeg ventede bare på jeg blev slået ud.. Nåede at tænke jeg slet ikke havde fået nok tid med min elskede kæreste..

 

 

Vi banker ind i noget, og overraskelsen var stor da jeg kan mærke mig selv igen, og at vi "bare holder stille". Chaufføren var nok selv i chok for prøvede at køre videre hvor vi så råbte "NU det nok!" og løb ud af bilen.. Kunne så se vi var skredet helt ind i krattet og var blevet stoppet af en bakke/træer.... Og jeg gik i fuldstændig chok tilstand, det var simpelthen mit værste mareridt, og jeg fandt pludselig ud af hvordan det var at miste kontrol over sin krop. Hele kroppen rystede og benene kolapsede bare under mig, mens min kæreste holdt mig oppe...


Den næste tid sad jeg og grad uafbrudt... Jeg var så chokeret over at det rent faktisk skete for mig. Og nok det at jeg ikke var herre over noget.. Det tog en time og 3 forskellige kranbiler, så kom bilen fri, min far kom og jeg blev transporteret ind i bilen. Hele turen hjem var et mareridt. Nu vidste jeg jo hvordan det føltes når en bil mister vejgreb, og pludselig fik jeg følelsen hele tiden, så turen hjem var en stor panik/tude tur...

 

 

Hjem kom vi, kom på skadestuen, mødte en læge hvis ord var "i heldige i står her" og blev tjekket af en yderst ukompetent sygeplejerske der brugte 5 min på at tjekke os begge to, og undersøgte ikke for hjernerystelse (trods kvalme og enorme smerter i hovedet) - men hjem kom vi og jeg kendte heldigvis min krop så vidste jeg bare havde fået et godt slag og selens pres også var skyld i ondt i brystet.. Jeg var desværre den der ramte "bakken" først og også "værst ramt"...

 

 

Når men som alle siger "godt det bare var skrækken"... Og det jeg enig i. Men jeg er fyldt med frygt og vrede.. Især over at ingen tror på mig.. Fyren der kørte bilen har overbevist min far og andre om at han kun kørte "lidt for hurtigt" men pga min angst har jeg det med at tjekke speedometeret ret ofte... Og nu er der kommet den mur imellem de to familier. Jeg har intet sagt, har ikke bebrejdet nogle, og ved jeg at jeg ikke kan... Men jeg er bare så vred og bange...

 

 

Hvad der kunne være sket hvis det havde været et autoværn, eller hvis der havde været en bil i den vejbane vi skred over... Alle tanker flyver igennem mit hovede. Og følelsen af afmagt når man sidder der omme bagved..

 

Puha. ja skulle nok bare have tømt mit hovede. Bebrejdelser og dumme ord til mig selv har jeg nok af, men bare det at vide nogle lytter er nok bare det der er rart..


Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito..

 

...Nu med bestået Groundwork/longe test!

 

Følg os på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 14:51

Ej men hold da op Maya :(

 

Ej en frygtelig situation. Jeg sidder faktisk og bliver vred, når jeg læser det. Ja jeg kan fint sidde her og være hellig, men hvor jeg HADER folk der kører med hovedet under armen! Hvis det bare kun skadede dem selv ville jeg være ligeglad.

 

Jeg skulle engang køre med en venindes kæreste hjem, på motorvejen og over storebæltsbroen osv. Han havde en rigtig "sej" BMW, og dér skulle altså fart på. Jeg sad med knugede hænder hele vejen, for jeg var SÅ bange for at vi skulle køre galt. Der er en grund til, at fartgrænserne er som de er! Jeg HADER folk der kører for stærkt!

 

Og at han sidder og fumler med ledninger og telefon imens.. Ja undskyld, men idiot

 

Jeg kan godt forstå du ikke sagde noget, det er anden gang du møder dem og man vil jo ikke skævt ind på fars kærestes familie.

 

Jeg er hverken psykolog eller noget, så jeg kan nok ikke sige så meget der kan hjælpe..

Andet end det er fuldstændig vanvittigt at køre sådan, jeg er faktisk virkelig forarget. Især når der sidder andre på bagsædet hvis liv ligesom også er influeret af vedkommendes kørsel.

 

Det er virkelig synd for dig, jeg tror det kunne være godt for dig at tale med nogen om det, sådan dybdegående.. Det må have været en frygtelig oplevelse at miste kontrollen på den måde :(


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

5
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 15:41

Hele dit indlæg igennem sad jeg og tænkte - Sikke en idiot.

 

De der unge mænd der tror de er verdensmestre bag et rat, er bare ikke til at holde ud. Idioter!

 

Du har alt mulig grund til at være godt gal i skralden. Hvad bilder han sig ind, at sætte andres liv på spil? Sådan en klovn, nar, klaphat og ansvarsløs.

 

Du skal bare holde fast i din oplevelse er den rigtige og fralægge dig et hvert ansvar for om din fars nye forhold kommer til at fungerer.

 

Bed din far om at bede om navnet på racerkørerens forsikringsselskab og kontakt dem ift hjælp til evt. kiropraktor og/eller fys. besøg og evt. en krisepsykolog. Der kan sætte sig mange ar efter sådan en oplevelse både fysisk og psykisk - og disse udgifter skal du ikke betale.

 

Håber din far bakker dig 100% op og gør han ikke det, må du og din kæreste tage en snak med ham. Det er jo idiotens ansvar at kører efter forholdene og slet ikke for stærkt.

 

Og husk - det er ikke din skyld, at den idiot køre galt, fordi han leger racerkører. Så bliver der ufred mellem din far og hans kæreste, så er det ikke dig der har ansvar for det.

 

Kram til dig.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

8
0
Svar på denne tråd
 
 Føj for helvede!
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 15:56

Du er I DIN GODE RET til at afbryde/helt at nægte, at stige ind i en bil, hvis mavefornemmelsen siger, at du bør lade være.

 

Jeg har engang gået adskillige kilometer hjem, fordi en taxachauffør simpelthen kørte så gudsjammerligt ringe, at jeg var bange for at ende i frontalt sammenstød hver gang der kom en modkørende

 

Få hjælp. Tag imod hjælp. KRÆV hjælp. Det her må ikke blive en invaliderende oplevelse for dig.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 16:06

Sikke en frygtelig oplevelse. Jeg er glad for at det ikke gik værre end det gjorde.

 

Du behøver vel ikke at sige noget til din familie omkring hans kørsel, men ring da ned og afgiv vidneforklaring til politiet. De har vel startet en sag op? Hvis ikke så gør de det vel når du ringer og fortæller om din oplevelse med "Mr. Schumacher".

 

Mvh Anja


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

1
0
Svar på denne tråd
 
 God bedring...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 20:44

God bedring til dig oven på denne frygtelige hændelse.Håber hændelsen trods alt har sat sine spor hos føreren af bilen så han tænker sig om en anden gang og hans kæreste overvejer om hun vil sætte sit liv på spil endnu engang ved at stige ind som passager.

 

Har selv prøvet at sidde i en forulykket bus. For år tilbage på et glat fjeld i Norge kørte bussen desværre ind i fjeldsiden, der var krisehjælp da vi nåede vores skisportssted med andre busser. Min kæreste friede til mig på denne ferie, han ville ikke risikere at køre galt igen på hjemturen uden at have friet.Så hold op vi mærkede vi var i live derude på pisterne og så kunne de sorte pister bare komme an - jeg var i sådant en mærkelig udødelighedstilstand, for ja vi kunne være styrtet igennem autoværnet og ned af en bjergside.

 

Ang forsikringer har mange selskaber strammet op, som passager i en bil der har kørt for stærkt kan nogle selskaber nægte at udbetale erstatning i henhold til lovovertrædelse, desværre også selv man var passager ( så nævn blot ulykken uden at referer til at bilen kørte for stærkt ). Har oplevet at en kammerat ikke fik erstatning efter at han som passager fik skadet sin mund og tænder, årsag føreren af bilen havde en promille over det tilladte så min kammerat skulle have taget en taxa hjem, han syntes ikke at vennen virkede påvirket ( han var selv fuld ) i den sag var politiet så ind over så forsikringsselskabet konkluderede udfra politirapporten at der ikke var berettiget erstatning.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 tak for...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 21:36

Tak for alle jeres tanker! De bliver alle læst og tænkt over.. Lige nu er jeg øm, især hvis jeg laver noget, så bliver jeg "overbelastet" kan jeg mærke.. Men dagen går videre, selvom jeg bare har brug for at puste ud og tænke..

 

 

Mht. med at gøre det ene og andet, så står jeg meget i klemme idet det er en helt ny familie, og vil gerne kunne med dem i fremtiden.. Har ikke vekslet et ord med dem endnu (ikke engang et "er du okay" eller "beklager") samtidig med min far har taget førens side, så føler jeg lige nu et enormt behov for at tage lidt afstand... Jeg er skuffet og vred.. Og lige som man tror man har "glemt det" så kommer alle følelserne igen..



Har heldigvis allerede psykiater hvis det kommer dertil, og en mor og søster der støtter mig 100%..


Det hårdeste var nok da min far ringede idag og spurgte om jeg ikke kunne give DEM en undskyldning på grund af "hvordan jeg reagerede".... blev helt mundlam..... troede seriøst det var en joke.. De gik og små fniste og lavede sjov lige da det var sket... Jeg syntes jo nærmere de burde sende en "undskyldning" denne vej.... Nej gud ikke om jeg vil undskylde for at gå i chok og tude når man lige har troet det hele var forbi ..

 


Men jeg har tænkt mig at tage en tur til lægen om en uges tid for at registrerer det igen. Vi har allerede fået det indskrevet på skadestuen og så må vi tage den der fra


Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito..

 

...Nu med bestået Groundwork/longe test!

 

Følg os på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 din stakkel
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 21:51

æv en oplevelse - og pyha at det ikke gik mere galt.

 

Har to gange siddet ved siden af en der kørte galt -ingen af gangene alvorligt heldigvis. Men efter anden gang har jeg stadig "men". Jeg vil helst selv køre bilen - især hvis det er dårligt føre, eller vi har travlt (ikke at jeg ligger og kører for stærkt). Og jeg er ikke bleg for at sige til en chauffør at de skal overholde fartgrænsen - eller gøre opmærksom på pludselig kø - det må min skønne mand ofte ligge øre til - trod at han kører pænt :)

 

Men ja du må følge op på det hos din læge og psykolog - er sikker på at de kan hjælpe dig fremadrettet.


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 22:10

Jeg ville nok ikke lige lyve om farten til forsikringsselskabet da dette er forsikringssvindel.

 

Mht din din fars kommentar så havde den nok fået mig til at gå helt kold. Hvorfor skal du undskylde for at han kører galt? Ej det er helt tosset. Har du fortalt din far hvor hurtigt han faktisk kørte?


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

2
0
Svar på denne tråd
 
 ja jeg..
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 22:25

Ja jeg har fortalt min far det og han tror jeg lyver da føren af bilen har sagt han "kørte LIDT for stærkt"...


Det værste er min far normalt er den mest støttende og kærlige mand, men forholdet til kæresten er helt nyt, og ja, kærlighed gør blind...


Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito..

 

...Nu med bestået Groundwork/longe test!

 

Følg os på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kære Maya!
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 22:31

Sikke en skrækkelig oplevelse for dig og kæresten ( og sikkert også de andre 2). Jeg kan sørme godt forstå, du er rystet og det er jeg også både over den uansvarlige chauffør men også over din far. Hvad f..... bilder han sig ind, at holde hånden over idioten, der kunne have slået hans datter fordærvet/ihjel og oven i købet mener, du bør undskylde. Hvor er jeg vred og skuffet på dine vegne, det er da KUN hans "pap svigersøn" og knægten burde have verdens største røvfuld og et skilt om halsen med hvor farlig han er. Tja havde det været min familie, tror jeg de havde fået "læst lektien" og en kold skulder, hvis de stadig ikke fattede budskabet. Det varmer dog mit hjerte at din mor og søster er der for dig/jer og der heller ikke skete andre uskyldige trafikanter noget. Håber du får tingene sat på plads, så du ikke bliver alt for bange for at være passager i fremtiden.

knus og tanker

Inge

7
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 22:47

Du skal OVERHOVEDET ikke undskylde for NOGET som helst!

 

Puuh nu koger blodet her bag skærmen

Det kan man simpelthen ikke sige! Hvis nogen skulle undskylde er det HAM.

Ja jeg tror sørme kærlighed gør blind, den dreng kunne have kørt fars datter helt i stykker (med al respekt Maya). Det ser han tydeligvis ikke! Han burde være LETTET over at du er okay, og så burde han tale med pågældende herre og bede ham give dig og din kæreste en pæn undskyldning.

Og så er jeg da flintrende ligeglad med hvor meget eller hvor "lidt" han kørte for stærkt, og det burde din far også være. Faktum er at han ikke overholdte fartgrænsen, og han var uopmærksom da der skulle drejes i et sving (sådan som jeg forstod det?).

 

Ej det er sgu ikke fair. Det kan du pænt sige nej til, men at du ser meget frem til en undskyldning fra den unge herre for at sætte jeres liv på spil.

 

Du har ikke reageret for meget/forkert. Det kan man ikke. ALLE reagerer forskelligt på chock. Nogle græder, andre bliver stille, nogle står og griner fordi de ikke forstår/vil forstå alvoren af situationen.

Du har ikke reageret forkert, og det skal du simpelthen ikke undskylde for.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Sikken en tur...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 08:10

Først et stort kram til dig, den oplevelse kunne du godt have været foruden.

 

Og din far, den klaphat, svaret til ham på være, at "svigersønnen" ikke kørte efter forholdene! ellers var det jo ikke gået galt, der var ikke andre bilister impliceret. Det er førens skyld, at ulykken skete og så er den ikke længere!

 

Jeg er helt sikker på at skønne Vito, er klar til at opmuntre og trøste dig

 


mvh


Julle




DIN hest - DIT ansvar !!!

4
0
Svar på denne tråd
 
 Øv for en oplevelse.
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 09:08

Hvis din far betvivler dine ord, så prøv lige at vende med ham at realiteterne jo beviser at der IKKE blev kørt efter forholdene.

 

Havde han gjort det, var i sandsynligvis ikke endt med at køre galt.

 

Derudover er det rigeligt galt at han indrømmer at have kørt "lidt for hurtigt" i forhold til fartgrænerne - når det er mørkt og glat - og øjensynligt i et fremmed område (siden han også kørte forkert)

 

 

DU har ikke noget at undskylde - det er udelukkende bilførerens ansvar at køre fornuftigt. Og i det her tilfælde har du rigelig grund til at være vred på ham - for du VED jo at han ikke alene kørte for hurtigt, men også at han var uopmærksom!! En dødsensfarlig kombination (som hans kæreste jo egentlig havde sagt i forvejen - men man tror jo ikke det er sandt når hun selv er dum nok til at sætte sig ind i bilen til ham igen)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ulykke - ulykkelig
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 09:44

Føj for en oplevelse. Kæmpe trøstekram til dig.

 

Jeg håber din nye familie indser at de har jokket gevaldigt i spinaten og at det kræver en kæmpe undskyldning fra DEM altså føren, af.

 

Mange har skrevet det jeg selv har tænkt og følt, men jeg vil da tilføje, at man har lyst til at hænge sådan en idiot op i løgene indtil han falder ned af sig selv.. Bare så han lige kunne få tid til at reflektere over, hvor uansvarligt han har opført sig.

 

Det er så også en reminder til os andre om, at tænker over, hvem man sætter sig ind til, i en fremmed bil og ikke mindst, hvem man lader sine børn køre med.

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Hingsteføl søges. Slutmål ca.150 cm i stg.

4
0
Svar på denne tråd
 
 **************************
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 11:20

Pyh!!!!!!!!

 

Du er jo nærmest folkeeje - for vi er mange der følger dig og din dejlige hest på nettet.


At læse det du skriver!! Åh! Det er bare ikke godt!!

 

Mange har givet råd herinde, jeg vil sige, print hele herligheden ud. Og du skal ikke ændre dig en tøddel, det er DE ANDRE DER SKAL FLYTTE SIG.


Og kan de ikke det, så må der bare være splittelse mellem familierne.

 

<3 til dig.

 

Godt det ikke blev Last Post (galgenhumor).

3
0
Svar på denne tråd
 
 puha..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 14:14

Puha jeg er så splittet men er enormt glad for at høre at jeg ikke reagere "uhensigtsmæssigt", for for mig er det at gøre galt ikke en lille ting, om der skete noget eller ej

 

 

Det der er værst for mig er at jeg simpelthen mister overblikket over mit liv når jeg bliver skudt ud af mine daglige rutiner og giver mig stress og depression så det vil noget.. Så der bliver tudet uden at vide hvorfor så glemmer man lidt, griner, og så pludselig sidder jeg i den bil igen og høre skrigene...

 

 

 

Jeg tror også jeg lige skal have min far på afstand, jeg er så skuffet... For min side er jeg også ligeglad med HVOR hurtig han kørte, for lige meget hvad har han kørt FOR hurtigt/ubetænksomt, for ingen andre belister havde problemer i det sving (kan jeg sige efter at have siddet i et time og bare stirret ud på motorvejen) Min far siger jo "det kan jo ske, der var pludselig glat" men i mine øjne så var vi ikke gledet hvis vi havde kørt hvad vi måtte

 

Jeg ved jeg har ret... For jeg VED kæresten til føren selv nåede og sige "ej nu køre du ordentligt" inden vi kørte galt, jeg ved min kæreste også syntes han kørte uforsvarligt trods han ikke så speedometer, jeg ved min kæreste fik sagt noget ligende efter "det vist heller ikke lovligt at køre 140 km/t" hvor til han svarede (føren) "nej er det vidst ikke".... SÅ vi ved jo alle han har kørt for stærkt

 

 

 

Jeg prøver bare at komme videre for virker til det er det omverden vil have jeg skal gøre... Skal ud og køre på motorvej idag og skal selv ud og køre lørdag, og er meget spændt på hvordan det kommer til at være....

 

 

Men i skal vide at alle jeres ord giver mig ro, fordi jeg gik med en følelse af "ej det nok mig der overreagerer som altid"...


Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito..

 

...Nu med bestået Groundwork/longe test!

 

Følg os på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 14:26

... skal du se at komme videre - ikke fordi "omverdenen siger det", men fordi det vil være trist hvis du lader denne dumme ulykke ødelægge mere end højest nødvendigt for dig.

 

God ide at komme ud på en køretur i dag, med en chauffør du stoler på og som tager hensyn til at du har det svært - og også godt at du selv vil køre indenfor et par dage - så det ikke får lov helt at skræmme dig fra at køre bil.

 

Når de to andre i bilen faktisk undervejs har påpeget den idiotiske kørsel, viser det jo også at det på ingen måde er dig der er overfølsom lige på dette punkt. Men igen - hvad andre synes er ligegyldigt - du må stole på at din egen mavefornemmelse har været rigtig.

 


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 15:37

Nej du overreagerer ikke! Det er en ULYKKE uanset om folk kommer til skade eller ej!

Jeg er præcis ligesom dig, jeg reagerer på "forskrækkelse", chock og afmagt ved at græde. Nogle griner, nogle gør en tredje ting.

Det er hvordan man håndterer det psykisk, det er meget forskelligt.

 

Du har god grund til at være skuffet over din far. Han burde få hovedet op af jorden og indse, at du er det vigtigste i hans liv (og det ER du også, han har bare glemt det lidt midt i den nye kærlighed)

 

Op med hovedet, og godt at komme ud og køre lidt igen :) du skal ikke lade sådan en idiot ødelægge det resten af dit liv. Arbejd med dit chock og dine følelser og din nervøsitet ved at køre i bil, så skal du nok komme oven på igen. Men det kommer man ikke hvis man ikke acceptere at der skete noget voldsomt, og det gjorde der bestemt!

Du er i din gode ret i det her.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Maya Maya
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 15:56

Husk på seje pige, at den traumatiske oplevelse er DIN, andre kan ikke ændre, hvad du oplevede, ved at sige at du er hysset, overdriver eller hvad de nu kalder det. Oplevelsen bliver jo ikke anderledes af den grund, men du kan sørge for/ få hjælp til at den ikke kommer til at fylde uforholdsvis meget i fremtiden. Håber det bliver en god oplevelse at komme ud og køre igen både som chauffør og passager.

Desuden Krydser jeg fingre for at de "voksne voksne" kommer til fornuft, når de lige har fået tænkt sig om - de har jo også været chokerede. Din fars kæreste burde efter min mening forbyde datteren at køre med idioten og hans forældre give ham en skider på størrelse med Mount Everest. Havde det været min knægt, var han sgu blevet lænket til radiatoren et par år - eller noget.

God bedring søde pige!

4
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 18:46

Sikke en grim oplevelse. Du skal ikke undskylde, og glem forholdet til din fars nye kærestes familie, det hensyn skal du ikke tage i denne sag. Jeg mener derimod, hvis du har overskud til det, at du bør tage en snak med chaufføren omkring hans kørsel og hvordan oplevelsen har rykket din verden og hvad der kunne gå galt. Personligt tror jeg faktisk jeg havde meldt vedkommende til politiet. Jeg har meget respekt for fart.

 

Samtidig så hold fast i hvor slem oplevelsen har været overfor alle, hvis hans familie får øjnene op for hans kørsel lægger de måske også pres på ham for at gøre en forskel.

 

Måske du kan redde en andens liv og sikkerhed. Fart dræber, det er faktum.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 22:01

Kære Maya.

Jeg har bare fuldt dig og din søde pony.

MEN - jeg behandler altså mennesker hver eneste dag, der har oplevet det samme som du.

Nogen gange føles det næsten som om det værste er når: "der skete jo ikke noget". For der ER sket noget. Jorden er revet væk under dig, du har stået på afgrundens rand, du troede måske du skulle dø.

Kan være du har fået et piskesmæld.

Kroppen har ikke lidt overlast, som kan ses. Men det stress du har været udsat for sidder i både krop og sjæl.

Jeg synes du skal have noget hjælp. Om du vælger kropsterapeut eller psykolog eller begge dele, er dit valg. Men sådan en oplevelse skal tages alvorligt og hvis du spørger mig skal der også forsikring og måske advokat ind over.

Ihvertfald synes jeg du skal opsøge hjælp til at få ro på dit nervesystem, jeg kan jo læse, at det er ude af balance.

God bedring.

Med venlig hilsen Dorte Yawl.

Ps. Du beskriver jo også at du, allerede før dette, var en følsom sjæl. Det kan jeg jo også se, når du arbejder med Vito.


Klinik For Kranio Sakral Terapi.

kraniosakralterapi.eu

2
0
Svar på denne tråd
 
 forskellige måder...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 22:33

Som jeg skrev længere oppe, sad jeg engang i en forulykket bus.

 

Alle fik tilbudt krisehjælp som stod til rådighed på skisportsstedet da vi kom frem - der var unge, og familier med børn i bussen, folk med glasskår i håret, et enkelt flækket øjenbryn og heldigvis ikke nogle der var kommet alvorligt til skade. Nogle valgte en fælles krisesamtale ( med alle andre passagere ) andre havde brug for at tale alene eller som familie.Nogle fravalgte krisehjælpen helt.

 

Jeg fandt ved denne hændelse ud af, hvor forskellige vi er som mennesker ift at tackle en krise - nogle aflyste ferien og tog hjem med tog dagen efter, nogle ville på hjemrejsedagen køre med en bus hjem om morgenen, for så var det lyst mens de kørte ( bussen forulykkede kl 03.00 om natten )og nogle ville afsted på det planlagte tidspunkt for at få den sidste dag på skiene med, så den bus kørte aften og holdt ind ved ulykkesstedet på vej hjem og skiftede chauffør en ekstra gang på hjemturen.

 

Det startede med en ulykke men endte med at blive en fantastisk ferie, der var et enormt fællesskab passagerne imellem, og vi passede på hinanden ude på pisterne ( men det var jo også vores chauffør der ikke kunne køre bus - en passager mente han havde for meget fart på ift glatføre - jeg sov og blev vækket af det lysglimt og brag der kom da bussens metal ramte bjergsiden).

 

Med dette vil jeg blot sige, at lige meget hvordan du vælger at komme videre efter hændelsen, så er det din måde at komme igennem på. så håber jeg i også bliver bedre til at passe på hinanden, når den værste "storm" har lagt sig.

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider