Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 LÆSER du indlæg
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 08:35

Som overskriften siger, læser du reelt hvad der står når der er et indlæg? Eller alle kommentarer?

 

Jeg følger jævnligt med her på Hn (nogle gange mere end andre) og har gentagne gange smilet lidt over nogle sjove tendenser:

 

Feks en billedtråd hvor Ts udbeder sig om kun ET billede pr hest, ellers bliver tråden for lang, 2-3 indlæg længere nede kommer der så 2-3 billeder af samme heste.

 

Eller en tråd hvor Ts har taget beslutning ud fra debatten og har meddelt dette, og så kommer der et indlæg med gode råd bagefter (som jo er overflødige idet beslutningen er taget) og den skrivende starter ofte med "nu har jeg ikke lige læst alle indlæg"

 

Der er masser af andre eksempler og jeg er garanteret selv faldet i "fælden" jeg kan bare ikke lade være med at tænke over hvorfor? Er det fordi man ikke har tid til at læse alle indlæg? er det fordi man er ligeglad med andres indlæg (og ønsker som feks. kun et billede? Er det fordi man VIL have sin egen mening frem uanset, der er taget beslutning? Er det fordi man simpelthen overser teksten?

 

Det er ingen kritik af nogen, bare en sjov ting jeg har bemærket, og som sagt så har jeg sikkert også gjort det. :)

 

For at starte med mig selv, så tror jeg ofte jeg "har for travlt" og ikke virkelig læser indlægget, når man så går tilbage senere opdager man nogle nuancer man ikke har set før.

 

Det minder mig om en test vi fik i folkeskolen: Læreren delte en 10 siders lang "IQ test ud" og sagde "husk at læse alt der står og den der først bliver færdig rækker hånden op". Vi gik igang og 15 sekunder efter rakte den første hånden op, ALLE andre sad og bøvlede med de første opgaver (OGSÅ mig) og var dybt forundrede, der valgte jeg (det samme gjorde et par andre) at gå tilbage og LÆSE hvad der stod på første side. Der stod simpelthen: Udfyld med dit navn (det havde vi gjort) og så stod der: Når du har gjort dette er du færdig!?! Det stod ikke med småt, det stod ikke gemt, det stod lige så fint efter: udfyld dit navn... Så KUN 1 ud af 24 personer havde virkelig LÆST hvad der stod, alle andre så opgaverne og ikke teksten, meget skægt og noget der så måske går igen på Hn :D


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

11
0
Svar på denne tråd
 
 Stemmer
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 10:14

Sikke dog et spild af papir!

 

Men nej, selvfølgelig læser alle ikke det hele, og tit kan man komme til at overse væsentlige oplysninger.

 

Mht billedtrådene, som du giver et eksempel på, så tror jeg det er en blanding af, at folk ikke læser, hvad der står, og så simpel rebelskhed eller manglende evne til at følge instrukser, hvis de ikke passer én.

 

Mht debattrådene er der for mig også det i det, at trådene ikke 'ejes' af trådstarter, og at de bliver stående, så længe HN eksisterer, hvorfor de kan bruges af andre, der søger råd i samme retning. Derfor har jeg til tider, hvis jeg har følt, at der har manglet et aspekt, givet mit besyv med, selvom TS har bedyret, at de ikke har behov for flere svar.

 


"Frygt ikke det utrolige! Vig ikke tilbage for det fantastiske! Når du er i tvivl, vælg da den farligste, den mest uhørte løsning." K. Blixen

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 11:22

Tak for svar, ja miljørigtigt var det ikke ;) Men tankevækkende og huskes tydeligt her ca. 25 år senere, hvor meget af det andet er "forsvundet" :D

 

Jeg kan godt se dine argumenter og spændende at høre om andres tanker omkring det, det var jo blot en pludselig indskydelse at skrive indlægget.

 

Jeg savner dog stadig en ide om hvorfor mange af os (som sagt sikkert mig selv inkluderet) nogle gange svarer i tråde og i første linie skriver "nu har jeg ikke læst alle indlæggene" for selvom man synes det er relevant, så kan man jo reelt ikke vide om andre allerede ER kommet med samme indput. Igen måske travlhed?


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider