Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 vejret og vejrudsigter
Forfatter: 
Dato:  20-01-2015 23:41

hvor kan man da bare holde af dem.....

i den sidste tid har der været skrevet rigtig meget om at nu kommer den sibiriske kulde, og nu blev det vinter.

 

mit spørgsmål: HVOR?

 

det kan godt være at jeg bor sydpå - den sydelige del af Langeland, men selv hernede plejer der at være sne

Men i denne vinter har vi faktisk intet fået. Frost har der vel været et par gange. De sidste to dag har der ligge et par snefnug som så er væk i løbet af meget kort tid

Ifølge vores nabo ja så plejer vores fælles markvej at være dækket af ca 1 meter høje snedriver.

 

Men nej sne findes der så ikke lige på Langeland. For herned er markerne grønne - godt fylde med vand. Frost finder vi i fryseren. Og sne er vel en by i Rusland - nok sammen med den sibiriske kulde, som slet ikke kommer alligvel...

 

hvordan står det til hos jer? Passer vejrudsigten ?

 



1
0
Svar på denne tråd
 
 Nooooo...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2015 23:51

...vejrudsigter er vist mest en retningslinie om hvilken årstid man ca er i

 

Mine kolleger ser meget undrende på mig når jeg meddeler at jeg er fløjtende ligeglad med vejrudsigter - jeg har vinduer i mit hus og fliser udenfor, så retningslinien her er at kan jeg ikke se dem så skal jeg kører tidligere hjemmefra - for så er der sne... Er de våde, så husk regnjakken når hestene skal ordnes... Og er de fine, så NYYYYYYYYYYYD det

 

Jeg har også set laaaaangt efter sneen oppe nordpå - så heller ikke her holder lovningen om kulde...

 

Trine (Faxa)


4
0
Svar på denne tråd
 
 Vådt vejr
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 10:15

 

Syntes vejrudsigten svinger efter hvilket program vi ser det på og hvem der er vært..

 

Vil vi have en brugbar vejrudsigt, så klikker vi ind på http://www.yr.no en norsk side, hvor vi selv her i Østjylland kan få en prognose som holder.

Den er meget bedre end dmi.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 bruger App
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 10:31

jeg bruger meget den app på min iphone der hedder byvejret. den stemmer 99%. hvis den siger det regner kl 13 så plejer det at passe osv.

 

Bruger den også hvis jeg feks skal ride skovtur i anden by for at se hvordanvejret er der- det kan jo svinge når mna kører 100 km for en god tur.

Og igen så passer det den skriver med vind/ nedbør stort set altid.

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 11:21

Jeg bruger denne vejrsten


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 vejrsten
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 17:18

HAHAHA!! Sådan en vejrsten må jeg ha - den er da vildt præcis :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 17:22

vi ser gerne vejrudsigten både på dr, tv2 og tv2fyn - alle har sjovt nok aldrig det samme på skemaet

så kigger jeg gerne på dmi.dk, tv2.dk og yr.no. Stadig er ingen af dem enige med nogen som helst

 

men sjovt nok så er der ingen af de vejrudsigter jeg læser/ser som faktisk kommer til at passe. Ved godt at det er svært når man bor tæt på vandet mm, men dette er da lige til at grine over.

jeg tror at folk i sibirien gerne ville bytte med os - når vi nu skal have kulden derfra....

 

kender godt vejrsten - den passer da heldigvis altid.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Vejrsten holder 100!
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 17:48

Billede

 


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Helt korrekt!
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 10:58

 

Sådan en vejr sten går man nemlig ALDRIG fejl af!

 

15 Januar

Billede

 

18 Maj

Billede

 

 

Lige med Langeland så er der aldrig noget der passe. Vent i bare Anja, til sommeren bliver tør og i går og sukker efter regn. De er så øv, at stå på standen og se det regner i det fjerne.

Boede på Langeland for 25 år siden. :)

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Hingsteføl søges. Slutmål ca.150 cm i stg.

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider