Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Manglende motivation!
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 21:44

Jeg har part på en dejlig ældre holstener hoppe.

Ingen pligter udover ridning, udendørs faciliteter og ridehus.

jeg rider dressur, det går fint fremad, god undervisning hver uge, og tilmeldt stævne om 2 uger.

ALLIGEVEL mangler motivationen inden jeg skal afsted. Jeg har mere lyst til at blive hjemme efter en lang arbejdsdag, hygge med mine børn, slappe af osv. jeg overvejer om jeg overhovedet har brug for at ride mere, og om ikke jeg hellere vil bruge min fritid på noget andet.

Nå, men jeg får nosset mig afsted, og så er det jo bare helt vildt fedt, og jeg undrer mig over hvorfor det var så svært.

Hesten er super flink, jeg kan gøre hvad jeg vil, jeg skal ikke engang muge, og vi rykker os fint i ridningen.

Er det normalt? Gad vide om det går over når det bliver forår, og vi går den rigtig fede tid i møde?

Synes bare ikke at det kan være rigtigt at jeg har det som blommen i et æg, og så er man så utaknemmelig dårligt at gide at tage afsted!

når så jeg har redet er jeg jo så vildt glad, og vil ikke andet end bare at ride endnu mere:)

Andre der har det sådan?


min daglige lykkepille er et par timer ved hesten:)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 21:56

Yep, kender det godt.
Jeg har lige haft en ridemakker som er flyttet stald så nu er det bare endnu sværere. Jeg tror det er noget der hører med til at have hest, især hvis man har haft dem i nogle år. ;) :D


Underviser i Natural Horsemanship.

Se mere på http://www.hestepaedagogen.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 21:59

(desværre) godt følge dig. Jeg har det på nøjagtig samme måde - før jeg tager afsted, er jeg på nippet til at aflyse, og når jeg så er i stalden, så eeeelsker jeg det. Hesten er så fin, og jeg må gøre, hvad jeg har lyst til. Jeg kommer altid hjem med et stort smil på læben - hvilket også har fået min mand til at sige "Afsted med dig!", hvis jeg brokker lidt over at skulle op af sofaen

 

Jeg ved ikke, om der er noget at gøre ved det. Min erfaring fra i sommer siger mig, at jeg bare har det sådan åbenbart. Mit har dog nok lidt med mennesker at gøre - ejeren af hesten er flink og snakkesalig (hesten står hos hende selv, og hun ordner altid sin anden hest, imens jeg er der), men jeg er bare ikke særligt socialt anlagt (og så foregår det på tysk, så det kræver lidt gang i hjernecellerne ).


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

2
0
Svar på denne tråd
 
 Årstiden
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 22:00

Jeg synes det er noget, der kommer hver vinter. Perioden november til marts er sej at komme igennem. Tror det har noget at gøre med at det er så mørkt.


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Motivation
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 22:20

Jeg ved godt at vi er meget forskellige, men jeg kan se et klart mønster ved mig selv. For jeg er bestemt heller ikke altid motiveret til at skulle ud og ride (har egen hest som er opstaldet med 100% fuldpasning).

 

For mig har jeg opdaget at jeg nok er mere konkurrencerytter end jeg egentligt ser mig selv som. For det er ret tydeligt at jeg i perioder uden stævner at se frem til, får redet mindre hver uge. Jeg har bare ikke samme motivation, så hvis jeg ikke lige føler for det, springer jeg bare en dag over. I disse uger får jeg nok redet 4 gange. Men hvis der er meldt til stævne et par uger ude i fremtiden, så er jeg topmotiveret! Så rides der 6 dage om ugen og jeg er bare klar på at skulle ud og ride.

 

Jeg elsker min hest, men jeg må nok erkende at meget af det der driver min lyst til ridningen, er konkurrencerne. For andre kan være det sociale i stalden, at få undervisning osv..

 

Så måske akal du finde ud af hvad det er der i bund og grund driver din hesteinteresse? Når man først har fundet ud af hvad der motiverer en til at ville hestene, er det lettere at sørge for at have ekstra meget sf den "ting" hver gang man er i stalden :)


- Louise med dressurmussen Lo'moone!

5
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffgg
Forfatter: 
Dato:  20-01-2015 09:43

Jeg er konkurrencerytter og er ude mindst 2 gange om måneden, gerne flere - også om vinteren.

 

Jeg vil gerne ud og ride og vil faktsik også gerne derud. Men jeg skal alligevel lig stramme mig an på hverdagene og tage afsted. Det er så dejlig varmt derhjemme når man kommer hjem fra arbejde er man også træt og lidt ugidelig.

 

Men, jeg tager mig sammen - trods mørket og trætheden. Når man først er ude hos hesten og får redet, er det jo super lækkert. Så ja, man skal bare sparke sig selv bagi og sige afsted.

 

Jeg er hos hende hver dag, det er lidt hårdt om vinteren. Enig.

Men for mig har det intet med at jeg ikke tager til stævner, for det gør jeg. Jeg synes bare generalt det er mørkt og koldt :D


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

2
0
Svar på denne tråd
 
 Motivation
Forfatter: 
Dato:  20-01-2015 11:50

Du er bestemt ikke den eneste - og bare fordi, du har det sådan, betyder det ikke, at du skal holde op med at ride.

 

Jeg har selv haft det sådan hele mit liv!

Jeg elsker heste og kan ikke undvære dem, men altid, når jeg skal derud, er det en kamp med mig selv. Det kan nogle gange tage flere timer for mig at få taget mig sammen til at komme ud af døren og så er det pludselig mørkt - selv om sommeren når det nogle gange at blive halvmørkt, mens jeg er derude... Det hænder, at jeg slet ikke når at komme derud. Så jeg får en sort samvittighed, der følger mig, indtil jeg kommer derud igen.

 

Denne "dovenskab"/manglende motivation har nogle gange fået mig til at sætte ridningen på pause i kortere eller længere perioder... men! Jeg ender altid med at savne det meget og finde en ny hest at ride på.

Det kan stadig være rigtig svært at tage sig sammen (især hvis man skal cykle!), men som du skriver, så er man så glad, når man endelig er derude og man føler sig ladet op, når man kommer hjem igen.

 

Jeg har også fundet af, hvad der hjælper på mig.
Det, som hjælper bedst, er, hvis jeg har et konkret mål med min ridning. Det kan være et stævne, et skue eller en ridetime at se frem til. Så kommer jeg nemt afsted.

Det kan også hjælpe at have en aftale med en anden rytter. Så skal man ikke blot melde fra overfor sig selv og hesten, men også til sin ridekammerat.

Det hjælper også, hvis transporten derud er nem - for tiden tager jeg en bus, det er ret afslappende, for så kan jeg bare sige til mig selv: du tager bussen 14.01 og så gør jeg det. Scooter var også skønt. Men cykel...! Der kan det altså godt være rigtig svært at komme afsted!

 

Heidi

2
0
Svar på denne tråd
 
 Motivation
Forfatter: 
Dato:  20-01-2015 23:35

Jeg kan godt følge dig trådsstarter.

 

Men prøv inden du tager afsted at tænk på hvor dejligt det er, og hvor godt du har det mens du er hos hesten, og at nu skal du ud og have kvalitetstid for dig selv?

Og være sammen med andre hesteinteresserede :)

 

Jeg har altid haft hestene hjemme, hvilket betyder jeg også selv har stået for Alt.

Sidst jeg red var i forgårs en tur i skoven på min gamle hest.

Og før den tur, er det nok 2-3 uger siden jeg sidst red. For mig handler det nok om at jeg har mistet interessen efter at have redet siden 4-års alderen. Er 26 nu.

Jeg har også en ponyhoppe jeg ikke har redet i snart 3 mdr. Når jeg kigger billeder af os fra i sommers, savner jeg det, og vil igang med hende igen. Men jeg er bare ikke motiveret, og så hjælper det ikke at lige om lidt flytter jeg tilbage til København, for at studere og så er tiden knap.

Den gamle hest elsker en tur i skoven, og en god galop i pensionisttempo, og jeg kan da mærke jeg er glad både under og efter ridning, men jeg savner det ikke i hverdagen.

 

Måske er tiden inde til en pause med hestene for mit vedkommende. På ubestemt tid.

 

Måske vender motivationen for os begge, når det bliver lysere og varmere ;)

 


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vintervejr.....
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 08:29

For mig er det mørket, som gør mig dvask og magelig.

 

Mine heste står hjemme i år, og der kræver det jo at jeg ordner stald m.m., og det gør så at når jeg nu alligevel er der ude i hestetøj, så kan jeg nemmere komme afsted. Går jeg først ind og sætter mig i stuen, spiser aftensmad ect, så er den stensikker at "hesten trænger da til en ekstra fridag i dag" :-)

 

MEN når det er sagt, så er min motivation bundet op på træning og stævner.

Jeg skal nok få redet op til stævner :-)

Men jeg ved jo også, at skal vi forbedre os fremover, så nytter det ikke hesten får fri hele vinteren. Så det arbejde jeg laver nu, er det arbejde jeg skal nyde godt af til sommer.

 

Jeg er dog også en god forhandler til mig selv. Her om vinteren er det "nok" kun at ride en hest om dagen. Om sommeren rider jeg med glæde begge to hver dag.

 

Så med lyset kommer lysten til at ride og træne - og nøj hvor jeg glæder mig.

 

mvh Charlotte

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider