Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Forskelsbehandling på borgere i DK
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 08:30

Måske er det bare mig, men jeg synes virkelig efterhånden, at der er stor forskel på, hvordan mennesker bliver behandlet her i Danmark.

Jeg oplever flere fortælle, at politiet ikke rykker ud til indbrud, og at de ikke vil starte en efterforskning, hvis der ikke er mistet værdier for et ret stort beløb f.eks. 100.000 kr.

 

Flere butikker oplever også, at politiet ikke vil komme ud til butikstyverier eller gå videre med sagen.

 

Der har lige været en sag, hvor en kvinde blev voldtaget af en bekendt hiv-smittet mand. Det er over et år siden, og sagen er endnu ikke startet, da manden ikke møder op i retten. Helt ærligt! Hvor svært kan det være at finde en mand, der ikke er gået under jorden. Det er som om, at det er ligegyldigt. Og stakkels kvinde.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

3
4
Svar på denne tråd
 
 Kender det..
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 10:37

Ja, det er desværre dagens Danmark.. .

 

Vi har mange jægere i vores område og der drikkes igennem på disse jagter kan jeg se når jeg møder dem i naturen eller de passere forbi vores ejendom.

 

Sidste år kontaktede jeg politiet for at høre om de aldrig foretog sprit kontrol af jægere, og fik det svar at det skam IKKE var forbudt at gå på jagt og være beruset... hvis de selv kørte mellem posterne SÅ var det tilgengæld et problem..

 

Syntes jeg at DÈT var et problem, så kunne jeg kontakte dem og så kunne de se OM de havde tid til at komme ud..


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

2
1
Svar på denne tråd
 
 Forresten
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 10:39

så vil jeg da lige tilføje at jeg prøver at undgå at ride ud på jagt dage OG mit primære ridedyr er broget. Ingen af os har lyst til at blive skudt ved en fejl. (en dreng på kælk, er forøvrigt for år tilbage blevet skudt i forveksling med en ræv. )


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 11:29

Sorry men det er knaldhamrende ulovligt ikke at oplyse personer om at man er HIV smittet!

Nu ved jeg godt vedkommende blev voldtaget, hvilket er fuldstændog grufuldt, men ikke at oplyse om man har HIV er en virkelig, virkelig alvorlig sag.

Jeg så netop et program i TV for ikke så længe siden, om en norsk eller svensk kvinde, der ikke oplyste til sin mand hun havde HIV. Hun kom i fængsel og på alle forsiderne af aviserne osv.

 

TÆNK at de lader der gå så længe, når der både er tale om voldtægt og så ikke oplyse om HIV. De må da kunne opstøve den mand.

 

Synes desuden det er vildt man må gå på jagt beruset. Jeg er med på at det er tradition at få "en lille én" inden man tager ud, men det er da livsfarligt at tage det længere. Man kan jo ramme et menneske, eller ramme et dyr forkert pga dårlig koordination.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 vedr det med jagt
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 16:13

så kan man kontakte den lokale formand og fortælle ham din oplevelse

vi havde nemlig for en del år siden den ubehagelig oplevelse at vore daværende udlejere skød imod vores staldbyging, og man kan kunne bare hører haglene.

først kontakte vi politiet men de henviste til en lokale formand for jagtforeningen, og han blev sur så de jægere skulle han nok lige tage ved



0
0
Svar på denne tråd
 
 vedr hiv
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 19:35

Sandsynligheden for at blive smittet med HIV ved 6 er altså MEGET lille, hvis personen tager sin medicin. Som HIV-smttet kan du også få børn, uden at dine bøn får HIV.

 

Du dør heller ikke af HIV eller bliver syg af det i vores del af verdenen.

 

At kvinden er udstillet i div. medier synes jeg virelig er usmageligt Ja, hun burde have sagt det, men sandsynligheden for at smitte er så lille, så risikoen for at dø i en trafikulykke er højere.

 

videnskab.dk/krop-sundhed/@!#$-med- en-medicineret-hiv-smittet-er- sikrere-end-faerdes-i-trafikken

 

Vedr. Politi, så hænger det vel også sammen med, at der er en stigning i "småkriminaliteten" - bl.a. over nettet. Det er fuldstændig vanvittigt så mange små kriminelle danskere der snyder og bedrager over nettet!

1
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 19:50

"Sandsynligheden for at blive smittet med HIV ved 6 er altså MEGET lille, hvis personen tager sin medicin"

 

Jeg har da godt nok heller aldrig påstået andet! :)

Jeg påpeger at det er MEGA ulovligt ikke at oplyse man har HIV, og der venter en hård straf for dette!

At hun er blevet udstillet i medierne er helt håbløst, det er vi enige om.

Uanset om der er ringe chance for at få HIV gennem 6, så har vedkommende STADIG overtrådt loven. Og uanset hvor lille risikoen er, så er det en pænt ærgerlig virus at rage til sig, lad os sige det sådan.

Det er først lige begyndt at blive helbredeligt, men det er ikke sjov medicin at tage. Det er RESPEKTLØST og potentielt livsfarligt ikke at oplyse om man har HIV, og derfor er straffen som den er.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 12353443
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 20:01

Sophie, det er altså ikke mega ulovligt ikke at oplyse man har hiv. Efter hvad jeg ved, så er den stigmatiserende lovgivning fra 80'erne blevet suspenderet fordi den stigmatiserede HIV smittede og gjorde den krminelle. Kvinden fra Sverige som kom i føngsel havde hverken smittet sin mand eller barn og det var også på denne baggrund at der blev skabt debat herhjemme.

 

Og du tager fejl - HIV er ikke dødsends farlig. Faktisk tror jeg folk der b.la. Er blevet smittet med en herpes virus har det langt værrer.

1
0
Svar på denne tråd
 
 1245433
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 20:12

Jeg huskede rigtigt, lovgivningen omk. HIV er afskaffet: www.retsinformation.dk/Forms/ R0710.aspx?id=139104

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 20:52

HIV er potentielt dødfarligt, fordi det kan give AIDS. Bare fordi der findes værre vira betyder det ikke man skal undervurdere hvor voldsom en sygdom AIDS er. Mange kan fint overleve at være inficeret med HIV, ja. Men den sygdom den potentielt kan give er ikke specielt rar.

 

Og så må jeg tage mine ord i mig igen. Jeg antog fejlagtigt, at lovgivningen var den samme herhjemme, som det land hvor kvinden blev dømt, hvilket ofte er tilfældet for de skandinaviske lande. Det var den så ikke i dette tilfælde :) Så det må jeg tage i mig igen.

 

Uanset hvad er jeg fortsat dybt forarget og rasende over, at en sådan ting ikke oplyses før 6. Præcis som man bør oplyse andre potentielt dødfarlige vira man kan smitte med.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
1
Svar på denne tråd
 
 det er...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 21:16
Ville bare lige komme med en rettelse.
ifølge dansk jagtlovgivning er det IKKE lovligt at gå på jagt hvis man er beruset.

For ja det er total uansvarligt (og ulovligt) både at håndter våben og køre bil hvis man er beruset og det bør politiet da tage seriøst


Cand. Agro.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123464443
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 21:35

Paradise »Lost«: Selvfølgelig har man da en moralsk forpligtigelse til at oplyse om, at man har en sygdom/vira der kan smitte ved kønslig omgang. Efter hvad jeg kan læse mig til, er der 0,1% risiko for at blive smittet med HIV af en HIV smittet og når man samtidig kan få børn som Hiv smittet uden at give viraen videre så ved jeg egentlig ikke. Men personligt så ja, så ville jeg da gerne vide det, men kan da egentlig godt forstå, hvis en HIV smittet ikke har lyst til at fortælle det, fordi de fleste danskers viden omkring emnet fortsat er på 80-90'ernes niveau og fyldt med en masse uvidenhed om emnet.

 

Den medicin man tager herhjemme, beskytter den ikke mod at få aids?

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke en forskelsbehandling
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 00:17

Jeg kan altså ikke se at nogle af de opremsede problemer har at gøre med "forskelsbehandling".

 

Det er desværre igen et økonomisk og ressourcemæssigt problem.

 

Der har også været nedskæringer i politiet, samtidig med at kriminaliteten stiger.

 

Nu får jeg nok på hatten, men der er altså en del der ikke har forstået at "de fede 80'ere" er overstået.

 

At Danmark OG resten af verden har store økonomiske problemer, arbejdsløshed, kriminalitet, klimaændringer som her og nu giver alt for meget vand, og på sigt er uforudsigeligt katastrofale.

 

Jeg synes i er nødt til at komme væk fra skærmen og ned fra hesten og følge med i hvad det egentlig er vores politikere har af udfordringer. Prøv at skriv alle de udgifter ned, som skatten skal dække. Find ud af hvor mange/få reelt der egentlig skal betale for det hele, check så nogle prognoser og se hvordan det ser ud om 20 år, med endnu flere ældre og måske et faldende børnetal, som giver færre på arbejde.

 

Lige nu har i et prolem omkring manglende politi og råber på flere penge dér, kommunerne mangler penge til at forberede sig på den øgede vandstand, samtidig med at der hele tiden kommer en regning oveni for en stormflod, et skybrud eller lign. Der råbes om for lidt ressourcer i ALLE offentlige instanser. Folkeskolelærerne sygemelder sig på stribe, der er kæmpe arbejdsløshed, flere og flere børn med ADHD eller lign., flere´og flere bliver ældre, firmaer går konkurs= færre mennesker til at putte penge i de offentlige kasser.

 

Det er aldrig sjovt når krisen kan mærkes hos én selv, så husk dette, når i kender en social bedrager, én der pjækker fra arbejde, én der laver sort arbejde eller snyder i skat osv. For dét går udover resten af samfundet og så længe vi lukker øjnene og ikke tør konfrontere disse mennesker med deres asociale adfærd , så bliver problemet ikke løst.

10
1
Svar på denne tråd
 
 Tak for kaffe
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 09:22

Nu er det jo længe siden vi har haft ansvarlige politikere til at lede landet og som virkelig gør noget for danskerne!

 

Danmark skal altid være foregangsland på mange områder. Strammere miljø politik, størrere bidrag til katastrofe områder og militær indsats i fjerne lande, bare for at nævne nogle får.

Det giver ikke job ligesom social dumping er et kæmpe problem som undergraver den danske vælfærd.

 

Jeg kender mange som gerne vil have et job og bidrage, men de får ikke muligheden, fordi uligheden bliver størrere konkurrencen hårdere.

 

Det er i sidste ende et spørgsmål om politisk prioritering. Gang på gang træffes beslutninger som løber økonimisk af sporet og som ikke rigtig gavner nogen.

 

Der er så meget rådenskab i dansk politik at det er til at kaste op over!

 

 

Det er også blevet rigtig tydeligt inden for kriminalitet og når nogle har brug for politiet. De kommer ikke og de interessere sig ikke for "små kriminalitet". Jeg forstår GODT TS's bekymring.

 

Feks. så solgte vi en bil. Det var en billig bil og til en østerupæer. Vi anede ikke at dette lovløse menneske / par, ville begå kriminalitet med "vores" bil. Da det var en billig bil og en "kendt metode" grinede politiet bare af anmelderen... I stedet for at stoppe dem og smide dem ud af landet, så får de lov til at fortsætte.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
5
Svar på denne tråd
 
 Forresten
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 09:24

KM
/ Jeg har svaret fra politiet på skrift, så det er altså sådan dé ser på jagt. Mente nu også selv, at det var ulovligt at gå på jagt og være alkohol påvirket men nej..
Men bare rolig, de rykker altid ud til sager hvor skydevåben er involveret.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Politiet
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 12:02

Min nabo havde for nogle år tilbage en bil til salg. Der kommer så en, som gerne vil købe den. Da han lukker døren op vælter 5-6 store mænd ind i huset. De stjæler bilnøglerne og reg.testen og forsvinder så.

 

Naboen anmeldte sagen, men politiet kom ikke engang ud til huset, og der skete aldrig mere i sagen. Altså den blev ikke taget op.

 

Var det nu sket hos en politiker eller anden kendt, så mon ikke, at politiet havde gjort noget ved det? Eller i det mindste vist interesse.

 

Problemet med, at politiet ikke længere kommer ud og tager sig af sådanne sager, bliver jo, at de kriminelle får frit spil, hvilket jo egentlig er tydeligt, eftersom DK er et slaraffenland at hente tyvekoster fra.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider