Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Slesvig-Holsten og Sønderjylland - tips?
Forfatter: 
Dato:  15-01-2015 13:34

Regnen pisker på ruden, og jeg er færdig med arbejdet for i dag, så jeg sidder og laver en liste over de steder, hvor vi skal lege turister til sommer Vi bor ude på landet imellem Flensborg og Slesvig og har været her i et års tid, så østkysten har vi styr på (inkl. Glücksburg, Eckernförde, Kiel, Lübeck, etc.). Men vestkysten har vi slet ikke været på endnu - heller ingen af øerne. Jeg har fået anbefalet Frederiksstad og Husum, ved ikke om andet er anbefalelsesværdigt? Tyskerne er selv meget glade for Sylt, men jeg synes, at øen lyder lidt for overrendt til min smag

 

Samme for det sydligste Sønderjylland - er der noget, I vil anbefale, at man bruger en dag på? Jeg vil gerne et smut til Tønder (evt. kombineret med Højer, hvor jeg var på ferie som barn), men ellers er jeg blank. Er Rømø besøget værd?

 

Jeg kan godt lide hyggelige byer, flot landskab og VAND


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  15-01-2015 19:42

Det må kunne kombineres med at du besøger mig (når jeg altså er hjemme hos mine forældre og Bob) :D

 

Rømø er bestemt et besøg værd, bare ikke en julidag, hvor temperaturen siger 20+ grader. Så kan man godt komme til at føle sig lidt klaustrofobisk. Skal det absolut være, er lørdag en god dag, der holder tyskerne nemlig skiftedag i sommerhusene.

Man kan også leje islændere og ride rundt i plantagen og på stranden.

 

I Tønder skal man huske at tage en tur op i vandtårnet og sidde på samtlige stole på vej op. Kan ikke huske hvorfor, men min billedkunstlærer i gymnasiet gik meget op i de der stole...

 

Ved slusen i Højer kan man tit være heldig at se sæler, det er altid sjovt.

 

Frøslev-lejren er også spændende, hvis man er interesseret i historie. Hvert år er der tale og der bliver tændt lys om aftenen 4. maj. Og så er der mange kilometer stier i plantagen, der ligger udenom. Der har jeg gået og redet maaaaaange kilometer :D

 

Hvis man vender næsen mod øst, er der Gråsten med den smukke skov, slottet, papirmuseet og "Den Gamle Kro", der hver den tredje søndag i måneden serverer ægte sønderjysk kaffebord.

 

Der er også Okseøerne ved Kollund, hvor Dronning Margrethe I eftersigende skulle ligge begravet, og så skal man huske at spise frokost hos Annie. Hendes hotdogs har flere gange været topplaceret i diverse konkurrencer ;)

 

Sønderborg er også en smuk by, og så kan man passende tage kystvejen fra Kollund, gennem Rinkenæs og Dybbøl og mærke historiens vingesus på Dybbøl Banke.

 

Mod nord er der Krusmølle, lidt uden for Åbenrå. Det er et sjovt sted og de har et utrolig stemningsfuldt julemarked. Hvad der sker resten af året, er jeg faktisk ikke helt klar over, men man spiser godt hos dem.

 

Ja, jeg kunne blive ved, og har helt sikkert glemt en masse spændende, som først dukker op, når jeg har postet her ;) Men der er i hvert fald masser af tage fat på.


Don't tell me the sky is the limit,

when there are footprints on the moon!

3
0
Svar på denne tråd
 
 Fortsæt nordpå
Forfatter: 
Dato:  15-01-2015 19:54

Ribe har jo meget at byde på. Det er landets ældste by. Og 1/2 time nordpå ligger så landets yngste by - Esbjerg. Jeg giver gerne en kop kaffe hvis I kommer forbi.

 

Når vi nu er på en hesteside, og uden i øvrigt at reklamere, så ligger der jo en host host større rideudstyrsbutik lige uden for Esbjerg ;)

 

Ribe er hyggelig at gå i, der er domkirken, der er vikinger både inde i byen og udenfor, der er Kammerslusen hvis man vil se vand. Syd for Ribe er der vadehavscenteret.

 

Esbjerg har f.eks. De hvide mænd, fiskeri og søfartsmuseet, en fin lang strandpromenade ved Hjerting.

 

Hvis I kører længere nordpå kommer i til Vesterhavet med Blåvand, starnd osv.


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak for
Forfatter: 
Dato:  16-01-2015 18:36

tips begge to! Der er da en bunke at se på på den danske side, lyder det til Længere nordpå end Ribe regner jeg dog ikke med, at vi vil - vi har været i sommerhus i Hvide Sande et år, og det var dejligt, men vi kan godt lide at se nye steder (og ikke skulle alt for langt hjemmefra i bil, da det er en leasingbil med begrænset antal km. tilladt per år, og vi i forvejen besøger min familie på Djursland hver 2.-3. måned).

 

Helena:

 

Det kunne da være vildt hyggeligt at ses IRL engang! Hvor bor dine forældre?

 

Gråsten skal vi helt sikkert til - det er jo også "lige om hjørnet". Vi var til sønderjysk kaffebord på Benniksgård i december - hoooold nu op mand, godt vi ikke havde spist morgenmad den dag Hotdogstedet er jeg ret sikker på, at manden allerede har i kikkerten

De andre ting må lige googles, dejligt med nogle anbefalinger!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  16-01-2015 18:59

Ej hvor sjovt! Vidste ikke at Benniksgård var startet op med kaffebord. Jeg har arbejdet der i 2,5 år, inden jeg startede med at læse :D

 

Mine forældre bor i Tinglev, 15 km nord for grænsen.

 

Uden for Tinglev ligger den lille by "Uge", hvor Hærvejen går lige forbi. Byen har efter sigende fået sit navn, fordi det tager en uge at gå fra Hærvejens start til Uge :P Der er også Urnehoved Tingsted, hvor de gamle konger mødtes og hold ting. Der er lidt uhyggeligt når man er et lille barn... ;)


Don't tell me the sky is the limit,

when there are footprints on the moon!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Sønderjylland
Forfatter: 
Dato:  16-01-2015 19:44

Jo jo, der var dækket op i deres "krostue" med gang i ildstederne og det hele - vildt hyggeligt! Dog nok lidt utraditionelt for udover kager og småkager, var der også æbleskiver og risalamande, men det var jo også december

 

Jamen, Tinglev ligger jo kun en times kørsel eller sådan fra hvor vi bor Lad os lige snakke sammen på FB engang til sommer, kunne da være sjovt at få sat "rigtigt" ansigt på dig

 

Hærvejen har jeg aldrig gået på, det var måske en ide at prøve! Altså en lille del, hele strækningen ville være lidt af et projekt.

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-01-2015 20:44

Når man alligevel er omkring Tønder/Højer, må jeg lige slå et slag for skønne Schackenborg.

 

Har aldrig selv været der, men vi har jo også Danfoss univers hernede.

 

også synes jeg Kalvø er skide hyggeligt. Madkurven med og traske en tur rundt på den bette ø og nyde maden i græsset bagefter.

 

hvis det passer i tidsplanen så skal Sønderborg ringridning bare opleves, men optoget gennem byen er det vigtigste, en tur rundt på pladsen, se lidt heste og så en tur i teltet og få en fadbamse og hører TopSeven... Så er det fest i synneborg...;oD


Sælges:

3 1/2 års vallak e. Sunny Boy

1 1/2 års e. BH Zack

 

se præsentation

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider