Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Studiejob ?
Forfatter: 
Dato:  11-01-2015 18:03

Hejsa allesammen.

Er jeg den eneste som bare har VILDT svært ved, at finde mig et studiejob eller hva? :o

Syntes simpelthen det er så frustrende, at jeg ikke kan finde noget som helst.

Jeg søger og søger, men unden resultater. :/

Når man har to heste, hund, bil og lejlighed.. Så er pengene altså bare nødvendige. :/

 

Måske der er nogle herinde der har et par forslag? :i



jeg efterlyser en sort pony/lille hest ved navn Punk!

Skriv endelig hvis der er nogen der ved noget, eller vil vide mere.

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-01-2015 19:27

Det er sygt svært. Da jeg havde sabbatår søgte jeg alt hvad der fandtes, inkl. rengøring, butiksansat, telefonsælger, lagerarbejde, kioskarbejde, osv osv.

 

Men i disse tider får selv "dårlige" jobs en milliard ansøgninger, så det er rigtig svært.

 

Mit eneste råd er, tag ikke et job bare fordi. Da jeg endelig fik respons på en ansøgning var det som telefonsælger. Jeg var overlykkelig over endelig at få et job! Det viste sig at være fuldstændig rædsomt, og udskiftningen af medarbejdere var ekstremt høj, og det var derfor de tog "alt" ind der søgte.

Jeg havde det forfærdeligt der, holdte en måned. Lad være med at tage et job som er dårligt for dig, også selvom du er desperat!

 

Og så kør på dit netværk. Fortæl andre at du søger job, fx venner, familie, bekendte, random folk du falder i snak med. Det kan være de kender nogen der kender nogen.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjah...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2015 23:50

Næ, jeg har aldrig manglet arbejde, og har fået alle de job jeg har søgt/ eller er blevet tilbudt dem..

I mit sabbatår fik jeg det første job jeg søgte. Det førte til mine to næste studiejob, gennem tidligere kollegaer. Så har jeg fået studiejob hvor jeg har været i praktik. Og nu hvor jeg er ved at være færdiguddannet, ville begge de steder jeg har været i praktik ansætte mig, hvilket jeg dog ikke ønskede. Søgte i stedet to andre stillinger, var til samtale på begge og fik tilbudt begge....

 

Måske har jeg været ekstremt heldig, eller også er det noget andet...

 

Jeg kan kun anbefale dig at høre i dit netværk om de kender nogen der kender noget, og når du så endelig får et job - så gør det ordenligt!! Jeg har oplevet så mange i min generation som kollegaer, og jeg græmmes og forstår virkelig godt hvis de har svært ved at finde job! Useriøsitet på arbejdet, dovneri og utallige sygemeldinger synes jeg er lidt for normalt.. Det ene sted jeg arbejdede under studiet, var et perfekt studiejob med super gode forhold, god løn osv. Der endte med næsten kun ar være mig og udenlandske studerende der var der, fordi de Danske var for dårlig og for ustabil arbejdskraft..



/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
 

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Studiejob
Forfatter: 
Dato:  12-01-2015 11:42

har jeg aldrig haft problemer med at finde, ej heller studierelevant studiejob.

 

Hvis det ikke skal være studierelevant arbejde men et job du har samtidig med studiet, hvad har du så af erfaring?



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 jjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  12-01-2015 12:22

Har heller aldrig haft problemer med at finde job eller studiejobs.

 

Få en til at se din ansøgning igennem måske?


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-01-2015 12:27

Min største kilde til afslag, da jeg søgte job i mit sabbatår, var at jeg aldrig havde arbejdet før. Har altid fokuseret på min skole, aldrig haft job som barn. Nogle steder syntes de det var decideret mærkeligt at jeg kom og søgte, når jeg ikke havde erfaring med fx at sidde ved kassen eller gøre rent.

Stort set alle steder sagde "med 50+ ansøgninger til dette job, så kommer du nok ikke i betragtning når du ikke har nogen erfaring".

Så der ligger problemet meget ofte.

 

Den del kan først kringles når man HAR haft et første job ;) efter mit første job var der kun ét jeg søgte, som jeg ikke fik. Så forsøg virkelig at finde noget, om det så er frivilligt. Bare du kan sige at du HAR været på en form for arbejdsplads er en kæmpe erfaring, det er ihvertfald hvad jeg har lært.

Så hvis alt andet fejler, så hjælp til frivilligt et sted, det gælder om at kunne sige du har prøvet det.

Hvis de skal vælge mellem nogen der aldrig har prøvet at arbejde, og nogen som har prøvet det, så er valget jo klart.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 webshop som studiejob
Forfatter: 
Dato:  12-01-2015 14:42

jeg interesserer mig for webshop handel og det brugte jeg til at skabe mit eget studiejob så jeg kunne få råd til bøger m.v. - for at starte shoppen op arbejdede jeg som murerarbejdsmand indtil jeg havde råd til at købe produkter hjem :)


Alloygator fælgbeskytter - til dine dyrebare alufælge - se mere autoudstyr på Gatorshop.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tænk anderledes
Forfatter: 
Dato:  12-01-2015 15:30

Tænk anderledes.

Jeg har bl.a været handicaphjælper, her er uanede muligheder og der er helt sikkert et godt studiejob derude.

Du kan søge her: http://www.formidlingen.dk det svære er selvfølgelig at få det første - men når først du har fået det og fået erfaring er der mange jobs at finde.

 

Jeg selv er stewardesse nu, perfekt studiejob.

Så tænk anderledes og søg efter andet end netto etc.

 

Held og lykke



...-Æblet-...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2015 09:14

Jeg synes også det er en bjørnetjeneste at forældre ikke lader deres børn arbejde, der er ingen unge der ikke kan afsætte 4 timer/ugl. til en vagt i fx Netto mens de går i gymnasiet :-)

Og den erhvervserfaring er nemlig guld værd, når man så skal klare sig selv efter gymnasiet...

 

Jeg har arbejdet som landbrugsmedhjælper på en gård, i et supermarked, hos post dk og med undervisning på en rideskole da jeg var ml. 14-19 år.



/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-01-2015 11:53

Enig med Line, mine forældre ikke engang nævnte et arbejde, og hvorfor i alverden skulle jeg så det, når jeg kunne slappe af i stedet ;) de syntes bare jeg skulle fokusere på min skole, og det gjorde jeg så! Hvorfor arbejde når man kunne slippe?

Det var en bjørnetjeneste! Alle dem der havde arbejdet i supermarked i folkeskolen havde meget nemmere ved at finde arbejde bagefter, sjovt nok :P men så langt tænker de fleste unge nok ikke, medmindre de får det fortalt


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke nok med at
Forfatter: 
Dato:  15-01-2015 16:33

det er godt med arbejdserfaring, så er det også væsentligt nemmere at finde et job før 18 sådan at man nemmere finder job efter 18 :)

 

noglr timer om ugen fra man er 15 er klart den bedste investering i ens fremtidige arbejdsliv.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sælger
Forfatter: 
Dato:  17-01-2015 22:28

Jeg har arbejdet som sælger indenfor telebranchen både som phoner og som butikssælger ved siden af studiet. Her har jeg altid haft nemt ved at blive ansat .

Jeg har dog arbejdet siden jeg var 14 år, og det har måske noget at sige. Samtidig skal man være en lidt særlig støbning for at kunne varetage disse jobs, men selvom jeg ikke er super sælger har jeg nu altid været godt tilfreds med at arbejde i branchen .

 


Mvh. Natasha

0
0
Svar på denne tråd
 
 Netværk
Forfatter: 
Dato:  17-01-2015 23:29

Som andre skriver - brug dit netværk. Jeg har fået en del studie/fritidsjob ved at benytte mig af netværk; veninder, familie, studiekammerater mv. Det er bare SÅ meget nemmere, når der er nogle som kan sige god for én :-) Og ellers så mød op med din ansøgning, ring og stil nogle spørgsmål - vær interesseret og være forberedt på, hvorfor du netop søger job hos dem.

 

Jeg har også den fordel, at jeg faktisk stort set har haft et job siden jeg var 13år. Fik mit første job som opvasker på hotel (det var hårdt, men allerede der fed læring i at være på en arbejdsplads). Har aldrig været kræsen i forhold til de job jeg har taget og der har ikke været nogle af dem, som jeg ville have været foruden (ok - gjorde i en periode rent på et diskotek, det var lige lidt for klamt, men havde det indtil jeg fik noget andet, hvilket jeg hurtigt fik ).

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ansøgning
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 08:15

Enig med de andre, det første job er det sværeste :/

Og som Line skriver; når man får et job, så udfør det godt (det ser ikke godt ud for fremtidige arbejdsgivere at ansøgeren kun er et sted et par måneder, så vil man tænke "hvorfor").

nu ved jeg ikke hvor du kommer fra, men taxacenrraler i København søger næsten altid afløsere.

Mange job slås ikke op, men besættes gennem kontakter, så gå ind alle steder du kan forestille dig og aflever en uopfordret ansøgning personligt.

Held og lykke med jobsøgningen :)


"Friday left me fumbling with the blues,

and it´s hard to win when you always loose" - Tom Waits

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider