Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Gode dokumentarer
Forfatter: 
Dato:  10-01-2015 17:15

Hej derude.

 

Er der andre, der som mig, elsker at se dokumentarer?

 

Pt. har Blackfish og Grizzly man brændt sig fast hos mig, og efterladt mig med en del at tænke over bagefter..

 

Blackfish, som handler om Seaworld og deres mishandling af spækhuggere i fangenskab - og hvilke utrolige dyr spækhuggere er!

 

Grizzly man, som handler om en psykisk syg mand som hver sommer drager ud og bor med vilde bjørne, mens han filmer sine oplevelser med dem. Et fascinerede, og sørgeligt, indblik i et psykisk sygt sind, og naturen.

 

Begge dokumentarer er aldeles seværdige, og kan begge findes på netflix

 

Kan I anbefale nogle gode dokumentarer?


 

- Lonnie

 

Do what you love, and love what you do

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for info!
Forfatter: 
Dato:  10-01-2015 18:36

Så tror jeg da, at jeg skal hjem at se en af dem i aften (y)

Jeg så for nogen år siden "Supersize me!" som jeg også har spottet på Netflix. Den var også ganske tankevækkende.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2015 19:32

" The cove" er også på Netflix, den handler om delfin fiskeri.

Der er faktisk rigtig mange gode dokumentarer på netflix.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  10-01-2015 19:34

Jeg kan klart anbefale "An elephant in the living room" som omhandler amerikanere der holder vilde dyr som løver osv. som kæledyr. Dokumentaren har en god og anderledes vinkel som jeg synes er interessant.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-01-2015 19:51

Blackfish og The Cove er allerede nævnt, men de får lige en anbefaling herfra også.

 

Netflix har mange fantastiske dokumentarer, senest har jeg nydt en faktisk ret spændende én kaldet The September Issue.

Jeg er ikke fanatisk modeinteresseret, men det var faktisk RIGTIG spændende at få et blik indenfor hos Vogue, og desuden følge Anna Wintour, chefredaktøren, som meget sjældent lader sit personlige liv og tanker komme ud i medierne.

Men i lige denne dokumentar får vi et lidt nærmere blik.

Og så går det op for en hvor sindssygt mange dygtige mennesker, der arbejder for Vogue. Jeg blev især betaget af en fotograf som har arbejdet der nærmest for evigt, det var så spændende at se hendes arbejde.

 

Så den kan anbefales :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  10-01-2015 19:54

An elephant in the living room trailer her:

www.youtube.com/watch?v=rMoZFFa33Vg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blackfish
Forfatter: 
Dato:  10-01-2015 23:12

Så fik jeg set Blackfish.

 

Jeg har været mindre skræmt efter gyserfilm!

 

Der er MEGET videomateriale, men man ser "heldigvis" ikke direkte de dødsfald der er. De genfortælles i stedet af øjenvidner, der har arbejdet direkte med dyrene. Dyrepasserne fortæller om deres syn på tingene dengang og nu. Flere af dem er tydeligt berørte over både håndteringen af dyr og mennesker og sikkerhedsprocedurer.

 

Jeg er sgu ikke sikker på, at jeg nogensinde var taget i Seaworld for fem år siden, hvis jeg havde set den dokumentar


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  11-01-2015 00:08
for nylig set Blood Brother om en ung amerikaner, der arbejder paa et boernehjem i Indien med boern med AIDS. Den er hjerteskaerende, men virkeligt staerk.
Sugar Man er en af mine yndlingsdokumentarer. Handler om en singer-songwriter fra USA i 70erne, som blev meget kendt i Sydafrika. Mere vil jeg ikke sige, for den har et overraskende twist, og jeg sad med et smil paa laeben, da den var faerdig.Fed musik ogsaa.

What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis man er
Forfatter: 
Dato:  11-01-2015 00:16
til dokumentarserier, saa er Last chance to see spaendende, underholdende og samtidig trist. Stephen Fry tager hele verden rundt for at se de allermest truede dyrearter i deres naturlige habitat, inden de uddoer. Manden er jo vildt sjov og sympatisk, og han laver programmerne med stor respekt for dyrene.

What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 forskellige interesser
Forfatter: 
Dato:  11-01-2015 11:15

Jeg så Pagent for nylig på Netflix, jeg var underholdt.

 

På netflix ligger en dokumentar om en amerikansk familie, der adopterer 3 børn fra Rusland, den var okay.

 

Zeitgeist er en klassiker

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-01-2015 11:54

Jeg kan klart anbefale The Square som også er på Netflix.

Den følger nogle unge under det arabiske forår i Egypten


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  17-01-2015 14:29

Nu fik jeg lige set Blackfish pga denne tråd. Hold op den er sørgelig. Var næsten ved at slukke efter 15 min. men jeg fik den set færdig.

 

Jeg er glad for jeg fik den set. Jeg har aldrig tænkt over at steder som Seaworld behandler dyr så ringe. Det med de tager ungerne væk gjorde mig så trist. Specielt da ham den gamle fortalte om da de indfangede. Det er jo ekstremt kloge dyr den måde de svømmede væk med ungerne på osv.

 

Jeg kan kun anbefale folk at se den, og at sprede budskabet.

 

Og så kom jeg lige til at tænke på da Steve O gjorde dette

 

Billede

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-01-2015 15:32

Blackfish er en stor øjenåbner. Jeg er flintrende ligeglad med hvor mange millioner dollars Sea World donerer til maritim forskning og what not, det er udelukkende pynt for at det ikke skal være så slemt, det de gør.

Vi er kommet så meget længere i vores viden om dyr, så der er ikke længere en undskyldning for at holde spækhuggere i vandpytter.

 

Jeg var på hvalsafari i Californien, på en båd der gjorde meget ud af at vi skal passe på naturen osv. Her kunne man på de rigtige årstider være heldig at se spækhuggere, i det fri! Det synes jeg da er meget bedre.

Sea World ligger i USA uanset hvad, og båd-billetten var da billigere end entré til Sea World.

 

Vi så gråhvaler og en masse delfiner. Og de fulgtes med båden, og det er meget bedre de selv kommer hen og hilser :) så kan de selv bestemme om de vil have menneskekontakt eller ej.

 

Man kan ikke redde hele verden på én gang, men de realiteter Blackfish viser burde være nok til, at folk ikke går i Sea World. Jeg har selv været der som ung teenager på ferie, og selvom jeg elskede at se så flotte dyr tæt på, så kunne jeg også godt mærke i maven, at det var ikke hélt rigtigt, det her.

 

Undskyld spam

Jeg prøver lige at gøre det bedre ved at følge trådens egentlige formål.

Jeg vil gerne anbefale Food Inc, som er en meget stor øjenåbner. Den skildrer amerikanske tilstande, men hvis vi ikke passer på, så begynder vi at se lignende ting herhjemme.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ikke set
Forfatter: 
Dato:  17-01-2015 17:31

Blackfish - jeg har fået genfortalt noget af indholdet, og jeg har ikke mod på at se den. Men jeg skal aldrig besøge stedet, og jeg vil fraråde alle på min vej at gøre det. Filmen har heldigvis haft stor indflydelse på deres indtægter - så det går den rigtige vej i USA:

www.thedodo.com/seaworld-earnings- third-orca-814532109.html

 

Desværre ser det ud til, at de bare vil udvide i Asien og Mellemøsten i stedet (hvor folk ikke er helt så velinformerede om dyrevelfærd, og dyreværnsgrupperne ikke er helt så meget oppe på barrikaderne som i USA og Vesteuropa).


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har lige set
Forfatter: 
Dato:  17-01-2015 21:35

Saving face på netflix, den var virkelig god.

 

Det handler om en plastik kirurg fra England, der tager til pakistan for at rekonstruere pakistanske kvinders ansigter efter at de har fået hældt syre over sig af forskellige (vanvittige) grunde. Primært af deres ægtemænd eller forsmåede bejlere.

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Saving face
Forfatter: 
Dato:  17-01-2015 22:19

Jeg har også set "Saving face", og kan også anbefale den - omend den som mange dokumentarer efterlader en med en klump i maven.


Mvh. Natasha

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 08:05

Udover dem der er nævnt er to af mine favoritter:

Dear Zachary og Touching the Void

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider