Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 ER JEG FOR LILLE?
Forfatter: 
Dato:  07-01-2015 20:58

Hejsa. Jeg skal måske have en part på 164 (han er oldenborger) og jeg er selv 156 høj (45 kg) men ved ikke om jeg bliver for lille?? HJÆLP!!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Størrelse
Forfatter: 
Dato:  07-01-2015 21:28

Hej.

 

Næppe. :) Jeg er selv 165 og den hest, jeg har følt mig bedst tilpas på, var 177 cm.

 

Måske vil nogen mene, at man kan blive for lille, men jeg har nu aldrig følt mig for lille, selvom jeg har redet ret store heste - både brede belgiere og oldenborger. Jeg synes meget, at det er en følelse.

 

Har du prøvet at ride på hesten? Føler du dig meget lille på den?


Heidi

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 så længe
Forfatter: 
Dato:  07-01-2015 21:41

så længe du kommer ned over sadelklapperne så er du vel ikke for lille :) Hesten er nok kun glad for en lidt mindre ryttere end gennemsnittet ;)

 

Det eneste problem bliver hvis du er lidt kortbenet til dyret og du skal adskille mange forskellige schenkelsignaler, men der er OL-ryttere som er små til deres ridedyr, så det kan vel løses :)

 

Held og lykke med bassen :)


Sagde Johanna

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 for lille
Forfatter: 
Dato:  08-01-2015 00:00

Jeg er af den mening, at du godt kan risikere at være for lille.

 

Du lyder som en lille spinkel person, hesten er stor og hvis den også er bred, vil du kunne få problemer med at bruge dit sæde rigtigt, fordi du nemt vil kunne komme til at sidde forkert.

 

Men prøv det af, det afhænger jo også af, hvor ambisiøst ridning du vil med hesten. Det kunne jo også være du engang imellem bare skal hyggeride, og så er kemien jo det vigtigste.



...FJORDHEKSEN MED GULDHESTEN...




Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!



2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-01-2015 23:55

Jeg finder at det er ikke så meget højden det handler om som det er hestens bredde i forhold til rytterens benlængde.

 

Som sagt ovenfor er det en bred hest kan du godt risikere at være for kort, men det kommer jo igen an på om du er kort eller langbenet i forhold til din samlede højde.

 

Som andre har sagt, prøv det!


Venligst Maluna


***


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 For lille ??
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 12:39

Ville ikke sige at du er for lille

 

Jeg er selv 161 cm høj, og har de mange sidste år redet på heste mellem 178 -183 cm. Det så ikke helt harmomisk ud, men følte mig godt tilpads :D Det var nogle gange lidt en udfordring, men op på heste :D


Mvh Jeanett




Undskylder ikke mine stave fejl, for er ordblind.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider