Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Skal købe hest! Hjælp!
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 19:59

Hej derude!

Skal til at købe hest - forhåbenligt. Men mangler en HEL del hjælp med nogle få ting.

Jeg står til at skal købe en galophest - som så ikke er galophest når jeg køber ham. Og pt. rider jeg ham hver dag, og træner ham på Klampenborg Galopbane, og han er helt perfekt! Men lidt træning kunne han blive en fantastisk ridehest. Han er pt. 5 år gammel, og har være UTROLIG dygtig i sporten.

Men er lidt forvirret med forsikringer...

Hvad er mega vigtigt? Altså liv+sygeforsikring er selvfølgelig noget jeg SKAL have. Men er der andet? Og hvad ville prisen være? Var inde og kigge på www.dansk-hesteforsikring.dk/DK/ Forsikring/Hest.aspx men det der med priser forvirrede mig en hel del... Nogle der kan hjælpe?

Tusind tak på forskud :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil anbefale......
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 20:31

... at have en sygeforsikring også.

 

Min har HELT sikkert ikke kunnet betale sig - men jeg er alligevel glad for at have den - for der kan jo hurtigt opstå noget akut.

 

Jeg har haft Baloo i 12 år, og han har kun to gange været syg - men den ene gang krævede dyrlægebesøg i onsdags - juleaftensdag!! Jeg ved ikke hvad regningen bliver på, men det var rart at kunne ringe uden skelen til at det var helligdag - for jeg ved at en stor del af regningen bliver betalt af forsikringen.

 

Du skal også være sikker på at din egen ansvarsforsikring dækker hesten - det er lovpligtigt at have ansvarsforsikring der dækker din hest - min er under min egen indbo- og ansvarsforsikring. Men det er ikke sikkert at alle selskaber dækker - så det er vigtigt at være SIKKER på er i orden!


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 dansk hesteforsikring
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 20:41

Spændende! Jeg har selv fuldblod -dog har han ikke været startet og er udelukkende mit elskede ridedyr!

Jeg har selv Dansk Hesteforsikring og haft dem i nogle år til forskellige heste og har altid været meget tilfreds. Jeg har aldrig oplevet manglende dækning og pengene fra fx sygeforsikring i forbindelse med dyrlægeregning kommer hurtigt ind på kontoen.

 

Jeg har Divo livsforsikret og sygeforsikret. Livsforikringen har jeg kun sat på 10.000, da jeg ikke gav særlig meget for ham, så selve livsforsikringen koster 600 kr om året (6% af 10.000 kr = 600 kr). Hvis du vil livsforsikre din hest for et beløb mellem 51 - 100.000 så er det dog ikke 6% men 4,5% af forsikringssummen. Derudover er Divo sygeforsikret (standard sygeforsikring) hvilket koster 1796 kr årligt (selvrisiko på 1105 kr og max dækningssum pr år 27581 kr).

Uanvendelighedsforsikring har jeg fravalgt da han ikke har været dyr i indkøb. Men havde det drejet sig om en hest som jeg havde givet mange penge for, så havde den også været uanvendelighedsforsikret, så hvis hesten skulle blive uridelig pga skade, mister man ikke alle sine penge udover også at skulle miste sin firebenede ven.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider