Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jeres menu nytårs aften
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 17:37

Hjælp er helt ide forladt!

Så kom gerne med forslag!

 

 

Vi har besluttet og være hjemme i år bare mig min mand og søn på 15 mdr! Så det skal være baby venligt! Dog er han alt ædenede men stadig baby venligt!


hvor intet vover intet vinder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nytårsmenu
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 17:41

Vi skal have en pokkers masse kød, ikke raclette, men grillet på
grillen (Zebra, Bison, Kylling & oksemørbrad)
Dertil pommes frittes til min kærste og et eller andet med kartoffelmos til mig :P
Så skal der laves cole slaw til og noget sovs :)

Til dessert:
Chokolade fondant med is, ananas og granatæble.


 

- Malene -

 

<3 Hvil i fred min pige <3

Bára fra Stårup 21/5-96 - 4/5-11

 

Ligeledes min ven skal du også hvile i fred

 

Frodo

1/1-02 - 9/5-11

 

Savner jeg begge ufattelig meget <3

 

 

www.jølver.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi tager...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 17:52

... en gang rødvinsfondue til hovedret, og bombe surprise til dessert - forretten er der andre der kommer med, så den kender jeg ikke

 

Nok ikke lige det mest babyvenlige :)

 


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 well....
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 18:05

Hos os står menuen på:

 

Forret:

Jomfruhummer bisque med Jomfruhummerhaler og hjemmebagt flütes til.

 

Hovedret:

Krondyrsbøffer med kartoffelmos og svampesauce. Dertil bagte rodfrugter og salat med granatæble.

 

Dessert:

Baked Alaska.

 

:)


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 18:22

Jeg vælger nok at være selv d 31

 

Hvis jeg gør det, så vil jeg købe et udvalg af små lækkerier, som god pølse, skinke, oste, oliven og godt brød. Og sikkert oxo røget laks, som skal være på surbrød!!

Jeg er opvokset i Kbh og har altid fået surbrød til laks og rejer, men nu har jeg ikke kunnet opdrive surbrød her i det SdrJyske. Men skrev en mail til Skallebæk (Lagkagehuset) Og de bager surbrød, men kun på bestilling

 

Og så vil jeg drikke frugt-champus til >>Hik<<


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Vores menu...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 21:02

Forret:
Kartoffelbåd med kartoffelmos i festlige farver, æg, bacon, ost og purløg

Hovedret:
Tykstegsbøffer med enten kartoffel/gulerods mix og whiskey sause, eller med flødekartofler og en farverig salat.

Dessert:
Abemad med æble, banan, kiwi, vindruer, ananas, kirsebær el. hindbær, pærer, fersken, chokolade.


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 21:03

Vi starter med noget laks hakket i fine tern og rørt op med noget creme fraiche dressing, med lækkert timian brød til.

 

Så kaster vi os ud i raclette, med en masse forskelligt kød, brød, salat og noget kartoffel halløj - og sovs!!!! Masser af sovs!!!

 

Til dessert bliver det en mandelbund med jordbær der har ligger i ahornsirup og blandet flødeskum-græsk yoghurt med vaniljesukker.

 

Og til allersidst er det champagne og hjemmelavet kransekage :)


Du vinder ikke sølv, men taber guld...

2
0
Svar på denne tråd
 
 Nytår..
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 21:33

Jeg skal være sammen med min datter og hendes kæreste til nytår. Vi skal have sushi og cheesecake til dessert.

Gode opskrifter til cheesecake med hindbær modtages.



Med venlig hilsen

Sanne "Kuku"


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 21:59

Hendeselv 1: Laksen.... er den rå eller røget eller??


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 21:59

Vi skal have jomfruhummer til forret med lækkert brød til, okseculotte med kartofler, hjemmelavet bernaise og broccolisalat til og så hjmmelavet nougatis til dessert :)


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi bliver
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 23:16

9 voksne plus et par mindre børn.

 

Forretten er tunmousse med hjemmebagte flütes og hvidløgssmør.

 

Hovedretten er grillstegt oksefilet med bernaise-sovs (!), flødekartofler (!), rødkålssalat og hjemmebagte flütes med hvidløgssmør.

 

Desserten er chokolademousse med flødeskum.

 

Til "natmad" skal vi ha kransekage og Asti

 

Menuen er sammensat efter en hyggelig afstemning og er hverken traditionel - eller nødvendigvis helt sammenhængende *Ahem* men alle skal nok blive mætte og det er jo hovedsagen


/Trine T =)

 

- Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony!


What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nytårsmad
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 23:43

Vi skal have tapas til forret. Så kan gæsterne selv bestemme hvor de vil sidde, da vi laver det som en buffet i køkkenet.

hovedretten består af nogle okstestege, hamburgerryg, forskellige salater, sovs, brød og forskellige varianter af kartofler.

dessert er lidt usikkert endnu. Men tror jeg er landet på en pavlova.

allerhelst ville jeg have sushi, men jeg stod ret alene med det ønske. Og vi bliver trods alt 10 voksne og 8'børn.

det må blive 1.1-15

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 01:11

Praxis: tror det bliver røget. Har tidligere fået den med gravad filet, det kan også anbefales.

Når jeg får opskriften kan jeg sende den.


Du vinder ikke sølv, men taber guld...

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tak alle sammen
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 06:16

Vi fik diskuteret os frem til:

 

forret: tunmouse m hjemmebagt brød!

 

Hovederet: oksemørbrad med hasselbagte kartofler noget salatværk som ikk er besluttet endnu!

 

Dessert: appelsin fromage med flødeskum :-)

 

 

og selvfølgelig kransekage til natmad!


hvor intet vover intet vinder

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 12:25

Vi har besluttet bare at sidde os to i år, og er mere eller mindre noget frem til følgende:

Forret: Rejecocktail med flute


Hovedret: Enten Okse steak med pommes, bacon asparges og salat el. raclette

Dessert: Is :)


- Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nytårsmenuen
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 16:30

Her bliver vi 6 voksne personer og menuen står i år på:

 

Forret: Jordskokkesuppe med ristede bacontern ved siden af, som man så selv vælger om man vil have i suppen, baguettes, og smør med henholdsvis chili og persillesmag.

 

Hovedret: Oksefilet med bønner og gulerødder, bearnaise sauce og enten almindelige kogte eller smørbagte kartofler med rødløg og krydderier. (mændene er mest til de tradionelt kogte kartofler, men nu må vi se, om jeg hopper på den eller den lidt mere spændende version).

 

Dessert laver jeg ikke selv, så det er lidt en usikkert, men måske det bliver chokolade mousse.

 

Til slut skal der selvfølgelig være den traditionelle kransekage med tilhørende bobler.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 18:10

Det er lidt pudsigt at igen skal ha' det man kalder traditionelt nytårsmad

 

I Kbh hedder det sig at man spiser kogt torsk nytårs aften, men selv om jeg er født og opvokset i Kbh har jeg aldrig fået torsk nytårsaften, men har set billeder af folk i kø ved fiskebåde og fiskeforretninger.

 

Jeg kan bedre li' traditionen her i det SdrJyske, selvom jeg ikke har fået det nytårsaften siden min mand døde.

Men jeg plejer dog at få det på et tidspunkt her i mellem jul-dagene.

Kogt hamburryg, kålpølser, hvide og brunede kartofler, gammeldags hvidkål (Det er bare det bedste) og grøntkål.


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 19:07

vi skal bare være os og børnene, så jeg har fået lov at bestemme!

 

børnene spiser ikke kød ( de er kræsne for tiden), så dem laver vi hjemmelavede pomfritter til og masser af gnave grønsager. vi har fået slagtet i vinteren, så jeg har fryseren fuld af vores egne kvier, får og lam, så vi skal have indisk mad!

det tager 2 dage at lave og det er det værd!

 

vi skal have lamb ( det bliver så får- har 42 kg i fryseren) Rogan Josh med naan brød, raita, kikærtesalat og mango lashi ( det er en slags kold drikkeyougurt) og masser af frisk koriander ( elsker det)

Ungerne får is til dessert, jeg spiser ikke søde ting, så vi får champange..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sanne32*kuku*
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 21:14

Cheescake med hindbær:

 

Jeg lavede denne sidste år og den kan klart anbefales, selvom den taget noget tid at lave...

 


Cheesecake Brownie med hindbærskum 10-12 portioner

Brownie
200 g.mørk chokolade
200 g. smør
250 g flormelis
3 æg
100 g hvedemel
1. Smelt chokoladen forsigtigt i mikroovnen eller over vandbad. Lad den afkøle imens du fortsætter.
2. Pisk smør og sukker godt og luftigt.
3. Pisk æggene i et ad gangen og pisk godt efter hvert æg.
4. Rør melet i lidt efter lidt til dejen er ensartet.
5. Rør tilsidst den smeltede chokolade i.
6. Fordel dejen i en smurt springform på 25-26 cm.


Cheesecake
400 g. flødeost (ikke light!)
150 g. flormelis
½ tsk vanilleekstrakt men meget meget gerne kornene af 1 vanillestang
2 æg
1. Pisk flødeost, flormelis og vanille sammen ved lav hastighed.
2. Pisk æggene i et ad gangen med piskeris ved håndkraft og pisk godt efter hvert æg.
3. Massen skal være helt ensartet men pas på ikke at overpiske så osten skiller.
4. Smør osteblandingen oven på brownie dejen og fordel den så den ligger helt glat.
5. Bag kagen ved 170 grader i 45-55 min. Hold specielt øje med at brownielaget er bagt færdigt. dvs. lidt snasket, men der må ikke være meget dej på tandstikken du tester med.
6. Lag kagen afkøle helt, pak kagen og springformen ind i vitawrap og sæt den på køl til dagen efter. Det bliver den kun bedre af


Hindbærskum
200 g. hindbær fra frost
100 g. sukker
3 blade husblas
4 dl piskefløde
1. Kog hindbær op i en lille gryde sammen med sukkeret og blend herefter til en ensartet masse.
2. Udblød husblassen i koldt vand i 10 min, knug den for vand og rør den ud i den varme hindbær sauce.
3. Lad hindbærsaucen afkøle min. 5 timer.
4. Hæld den kolde hindbærsauce og fløden i en røreskål og pisk det hele til skum. (alternativt pisk fløden til skum. Rør godt rundt i hindbærsaucen og vend den sammen med fløden)
5. Fordel skummet på kagen og pynt den som du nu synes. Man kan pynte den med friske hindbær - det skal man altså næsten, for det var så lækkert! Smeltet chokolade er også et hit. Stil gerne kagen på køl 1 time eller 2 inden servering.

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 23:16

kan se jeg er den første der byder ind med en typisk sønderjysk menu:

 

hamburgerryg kogt, evt glaseret og kålpølser med grønlangkål, både alm og sønderjysk udgave uden sukker og jævnet med kartoffel, samt brune kartofler

 

is, håber jeg når at lave selv, ellers må den stå på købeis med lidt frugt/bær/vafler osv til

 

forret plejer vi at springe over fordi hovedretten falder temmelig tungt

 

og så russisk champagne sammen med kransekage

 


Mvh Naja

 

 

Smart velgående 1'er pony

5 år, cool og nem sælges

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 01:31

For første gang nogensinde, er min kæreste og jeg voksen-agtige og skal dermed lave "ordentlig" mad.

Mad har hidtil ikke været vigtigt, det vigtige var at samle så mange venner som muligt og holde en super sjov fest.

 

Måske er vi blevet kedelige på vores gamle dage, men da ham der skulle lægge hus til festen måtte aflyse, ja så tænkte Jesper og jeg, at vi faktisk godt kunne holde en hyggelig nytårsaften, bare os to :)

Sådan nogle ting kan godt være rare, når nu vi ikke bor sammen.

 

Så for første gang kommer der fokus på at lave god mad, og menuen ser indtil videre sådan ud:

 

Forret: avocado med rejer og creme fraiche, det er jeg vokset op med ALTID og sådan skal det være ;) jeg har aldrig fået kogt torsk, eller torsk i det hele taget, ej heller Jesper, så det springer vi pænt over (kogt fisk lyder ikke specielt rart?)

 

Hovedret: noget kød af en art i et fad i ovnen, hertil hjemmelavet sovs (med/uden svampe?) og kartofler, samt gulerodsmos, og andre (?) grøntsager

 

Dessert: vores lækre hjemmelavede stracciatella-is :D'

 

Til dette rigelige mængder vin og champagne selvfølgelig, helt kedeligt skal det heller ikke være :D

 

Jeg finder meget inspiration i jeres andres forslag, vores menu er ikke helt afgjort så jeg læser med her :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nytår..
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 11:53

Daphne 1: Tusind tak for inspiration.

Malene har også givet mig en opskrift på denne her: www.odense-marcipan.dk/opskrifter/ desserter/hindbaer-cheesecake.aspx - det ender med, jeg må slå plat eller krone.

 



Med venlig hilsen

Sanne "Kuku"


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-12-2014 13:04

Jeg har købt noget lækkert pålæg og spiser det med godt brød til. Kransekage er også indkøbt og måske der også skal lidt dessert til, det finder jeg ud af i løbet af i dag.

Jeg skal holde nytår på sofaen med en ekstra hævet hofte, 2 krykker og en hund som jeg ikke vil byde en aften i byen. Det skulle kæresten ikke lide under, så han smutter til fest med vennerne :)

3
0
Svar på denne tråd
 
 Klassisk fondue...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2014 14:25

er menuen her...

 

Okse- og svinemørbrad i tern, stykker af peberfrugt og kæmperejer + slagterens cocktailpølser i lammetarm ryger i gryderne.

 

Tilbehør div. rodfrugter bagt i ovnen med enten bernaise- el. ostesovs (fløde med gorgonzola, danablue og hakkede nøddekerner)

 

Flutes med pesto og eller hvidløgssmør

 

Dessert/natmad er lidt kransekage, men jeg har altid div. hjemmelavede supper i fryseren, hvis nu....

 

Når hovedmåltidet er nydt, sidder jeg i en bestemt sofa, som vores krudtforskrækkede hund kan være under- der er hun mest rolig

 

Ingen på bopælen fyrer noget af ved midnat. Vi giver hinanden kæmpekrammere i stedet. Skønt at 3 unge mænd går mere op i dyrene omkring os end tju bang i luften


Venlig hilsen


Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mumsss
Forfatter: 
Dato:  30-12-2014 16:50

Min far skal have en flok østers, mens min mor og jeg deler en hummer til forret. Til hovedret står den på dådyrryg, og til dessert har jeg en mistanke om, at min mor laver ét eller andet kreativt!

 

Resten af aftenen bliver stille og rolig, da jeg skal op og arbejde d. 1. (nogen skal jo sørge for at folk kan købe togbilletter) - vi er heller ikke rigtigt natteravne nogen af os.

 

Godt og sikkert nytår til alle!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nytåret
Forfatter: 
Dato:  30-12-2014 17:01

Jeg vil helst inviteres hjem til Leonidas - jeg æææææææælsker lam RJ

 

Men det sker nok ikke, så kæresten og jeg må 'nøjes' med hjemmeavlet oksemørbrad og rodfrugter (mosede eller bagte) med en god bønnesalat. Til dessert laver jeg bagte æbler med ahornsirup, ristede mandler og frisk flødeskum.

 

Til midnat kører vi op på bakken og ser fyrværkeriet fra byen; det er altid spektakulært.

 

Det lyder måske kedeligt, men af særlige grunde er vi bare glade for at være sammen

 


"Frygt ikke det utrolige! Vig ikke tilbage for det fantastiske! Når du er i tvivl, vælg da den farligste, den mest uhørte løsning." K. Blixen

1
0
Svar på denne tråd
 
 3 ældre nisser
Forfatter: 
Dato:  30-12-2014 20:27

bliver vi nytårs aften.

forreten spinger vi over.

Menuen i år bliver hel ørred bagt i ovn dertil små hvide pille kartofler drysset med dild, nogle dåse asparges og hjemmelavet hollandaisesovs, dertil hjemmebrygget hvidvin. Og cola til afholdsgæsten.

 

Desserten bliver kaffe/valdnødde hjemmegjort is med hedvin

 

aftenskaffe

chokoladekage uden mel med granatæble og creme fraiche (18% kunne ikke få 38% eller piskefløde).

 

Midnat hjemmebagt (men ikke af mig) kransekage med portvin/malaga- vi har ingen sød champagne og tør champagne passer ikke til sødt.

 

Vi har alle vore dyr i løsdrift og bor i mindre landsby, så denne ene aften af alle bliver der ikke nogen form for druk- skal jo kunne køre bil i nødstilfælde og ihvertfald tjekke alle dyrene flere gange. Ikke fordi vi drikker til hverdag, men der kan da godt ryge et par glas vin eller 3, når man har gæster.

Men godt nytår til alle og nyd jeres tiltalende menuer

 


Whatever you say or do - it always returns to you!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi skal...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2014 21:40

... Som vi plejer, fejre nytår sammen med naboerne, og i år skal vi medbringe desserten, som bliver en Gateau Marcel. Dertil skulle vi egentlig have haft portvin eller sherry - det passer bedst - men det er kun mig der nedsvælger slige drikke, så jeg har i dkøbt en Moscato d'asti. Det går nok også an ?

 

Jeg aner ikke hvad vi skal have til forret og hovedret, men det bliver GOD mad!

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 For førstw
Forfatter: 
Dato:  30-12-2014 22:53

For første gang skal jeg lave min egen nytårs middag! Og drt også første gang jeg "bare" skal være mig og kæresten! Vi også blevet lidt "kedelige" men ser så meget frem til en stille og rolig aften!

 

 

Vi skal have tunmus med flute til hovedret, okse culotte med rødvinssause og kartoffelmos i Ovnen og diam is til dessert. Ret børnevenlig da jeg selv er kræsen ;)

 

 

vi slutter så af med en cafe tur i Kbh og så en tur på Rådhuspladsen med en øl og breezer i hånden mens vi har nytårs hatte på og trut horn.... Jeg glæder mig!!


Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito..

 

...SOM NU SØGER PART!!!

 

Undervisning, træning og inspiration..

http://www.vitosworld.dk/

 

 

 

Følg og på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

1
0
Svar på denne tråd
 
 Helt tradintionelt
Forfatter: 
Dato:  30-12-2014 23:44

Grønlangkål, kålpølser, hamborgryg, hvide og brune kartofler og citronfromage til dessert.


Sælges:

DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider