Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 juletræet nægter at stå lige!
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 12:21

Årh hjælp. Mit juletræ nægter at stå lige. Foden er sådan en grøn fætter med en fire holdere, der strammes med en snor. Og jeg kan stramme lige så åndssvagt, jeg har lyst, juletræet skvatter bare lidt ud til den ene side, hvorfra der skal meget lidt til at vælte det.

 

Juletræet er "spidset", altså barken er skåret af i det nederste stykke. Det var det ikke de sidste par år, hvor jeg ikke har haft samme problem. Det gør i øvrigt ikke opgaven lettere eller mere overskuelig, at jeg har lungebetændelse og har det ad h... til.... Hints til hvordan jeg for det forb... træ til at blive stående modtages med kyshånd.

 

mvh. tina


Barylere rule!
1
1
Svar på denne tråd
 
 Ringe trøst
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 12:36

 

Først god bedring til dig. Surt show at stå med sådanne problemer når du også er syg. :)

 

Jeg har en fod lignende din og den udløser tilsvarende problemer. . ALTID når jeg bruger den. Har seriøst overvejet en krog i loftet og har også set dette praktiseret flere steder.

 

Heldigvis har jeg en far som har foræret mig to almindelige juletræs fødder som er lavet i træ som et stort X med hul i midten.

 

Jeg afbakker træet underste 10 cm og fjerner de underste grene. saver et snit i stammen som et Ø altså fra bunden (lægger det på to bukke). Sætter sækkelærred på stumpen og foden på, dernæst sætter jeg en kile i snittet og banker den i med en hammer.

Træet står med garanti solidt fast og er det ikke 100 % i vatter så kan det forsigtigt skubbes det sidste stykke.

 

Har du kun den fod med de skrue-strammere på så prøv evnt. at få fjernet de underste grene, hvis der er nogen i vejen. Måske hvis du er lidt handy kan lave en ny fod til en anden god gang. :)

www.bolius.dk/saadan-laver-du-en- solid-juletraesfod-10618/

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 tak anette
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 13:55

Jeg har netop kun sådan en gribefod. Men den har altså heller ikke voldt mig problemer de sidste to år - jeg tror simpelt hen, at de der gribere glider på det glatte træ, fordi barken er fjernet.

 

Nu har jeg boret et hul i træet, så det kom længere ned over spidsen i bunden, og så har jeg stabiliseret med små træstumper under i den side, det vil falde til. Det er stadig skævt, men nu bliver det stående, og jeg orker ikke mere... nu pynter vi!

 

Og jeg er ret handy - men har maaange projekter, der står i kø, som er vigtigere end en juletræsfod ;-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv noget andet
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 20:58

Som du beskriver det, så er træet skåret ned hvor det skal stå og du bruger 4! snore, der stammes og bindes hårdt.

 

Og du får intet ud af det. Har du overvejet at skifte til positiv forstærkning, evt supplere med klik og godbid? Altså, selvom træet retter sig op, så løsner du jo ikke grebet om det

 

Og du har sikkert ikke haft træet i mere end nogle ganske få dage. Du kan altså ikke forvente at det bare flytter ind og så kender alle dine vaner. Lad det få et par dagw hvor du lader det ligge lidt for sig selv, klap det lidt, husk vand, klø det lidt under grenene og så kan du langsomt forsøge at rette det op.

 

Det er nok også et ret ungt træ, der er kommet lige fra skoven ind til dig, nok også efter en skræmmende transport i en stor larmede lastbil.....

 

Husk godbidden så snart det viser det miste tegn på at rette sig op

 


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

19
0
Svar på denne tråd
 
 LP-mor
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 22:35

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHA...HAHAHA!!!! Du har ret, det er jo helt helt galt, det jeg har gang i - tvang og vold imod et ganske ungt og uskyldigt træ. Det er jo slet ikke sådan, jeg egentlig ønsker at træne mine træer - hvad tænker jeg dog på???

 

Ååååååhhhåh... nu kommer jeg jo også til at tænke på, at jeg sikkert også uden at tænke på det, har udsat det stakkels træ for flooding. Altså to barylere på 4½ år, der konstant har pyntet og afpyntet og pyntet og danset omkring det hele eftermiddagen og en del af aftenen med - måske er det derfor, det nu står med bøjet nakke??

 

mvh. tina


Barylere rule!
4
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 00:32

Glæder mig at du har det bedre nu

 

Kom til at tænke på ..... får det en væmmelig jernsko på eller får det lov at være barfods øh.... barRODs ???

 


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

3
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 07:58

Tusind tak for dagens grin. Hold nu k**t hvor er det sjovt det her

 

 

Barrods.......åh min mave


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 08:28

he he he he, superhumor, var ved at få kaffen galt i halsen af grin.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Latterkrampe!
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 13:59

Åh, tak for en fantastisk humor, Sanne!

 

Kun på HN at en tråd om et juletræ kan udvikle sig på sådan en måde!!! BarRods!!! Tak for et godt grin.


Mvh. Charlotte


"Smil til verden, og verden vil smile til dig"

[Ella Wheeler Wilcox]

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 14:12

Hvis træet bliver ved med at stå skævt så skal du altså have en kiropraktor ud og rette dets skævheder. Hvis du tvinger det i holdning risikere du at give det varie mén.

 


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

5
0
Svar på denne tråd
 
 Julekugler
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 14:26

Jeg tænker at træet måske står skævt pgr. komplikationer i forbindelse med at du fjernede dets julekugler? :D

 


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

10
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 14:39

Synes du skal overveje en kiropraktor og prøve at give den en omgang rodmassage. Måske den bare er lidt øm. :D


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 15:29

Hvor gammel er træet? hvis det bare er et ungtræ kan du ikke forlange for meget bæring.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

3
0
Svar på denne tråd
 
 Barrods...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 19:01

Det er naturligvis barrods - med boots ;-) Nogle ting har jeg da styr på!!!

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 hahahahahah
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 21:21

TAAK

Glædelig jul til alle både de klassiske, barrods og alle de andre træholder

 


De bedste ønsker

Tirsa

 

Man bliver aldrig for gammel til at lære

- Der bliver bare mere og og mere der skal aflæres

2
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 21:38

Jeg ved ikke om du fik løst dit problem ellers er der måske hjælp her ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/ dinbolig/skaevt-juletrae-saadan- bliver-det-helt-lige/5361943


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-12-2014 00:01

Sikke mange sjove og kreative forslag du har fået.

 

Herhjemme er træet bundet fast til en krog i loftet. Med 4 uger, en stor hund og 2 katte ville det ikke være i oprejst stilling mange minutter.

 


Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

 

Mor til 4 vidunderlige børn

 

Frederik født 280908

Kristian født 030811

Anna født 030811

Sofie født 050313

3
0
Svar på denne tråd
 
 Juletræ
Forfatter: 
Dato:  24-12-2014 10:18

 

Marcipangris/ Det forslag er jeg personligt selv inspireret af. Den ekstra fordel er jo at man kan hæve træet i forhold til hvor mange pakker der skal være plads til under det.

Skal det hænge højt i 4 uger, så kan det nu nok gi' andre problemer...

 

Dog ingen krog i loftet her.

Træet står i soveværelset i år. Rart nok at prøve noget nyt! Traditioner er jo til for at blive ændret.

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider