Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Fedtet hår.. typisk
Forfatter: 
Dato:  16-12-2014 16:22

Hej

 

For et års tid siden brugte jeg Matas luksusshampoo.. Dejlig shampoo.. Men så begyndte mit hår at blive fedtet af den.

 

Stilte den så på hylden, men glemte alt om det indtil i går morges.

Jeg tog bad, inden elevsamtale og brugte den shampoo.

Straks er mit hår fedtet efter tørring(UDEN hårtørre) Prøvede så at gå i bad igen og bruge en anden shampoo. Virkede ikke.

Jeg kunne ikke engang få mit hår til at se en anstændigt ud og tog afsted til elevsamtale med mærkelige bølge-krøller(naturlige) og tør hud(ja for Matas fugtighedscreme virker modsat på min hud...)
Jeg så køn ud

 

Har vasket det igen i dag med en anden shampoo og det er stadig fedtet! Og skal igen til en elevsamtale i morgen, som jeg er et sted jeg virkelig gerne vil være elev i!

 

Så.. Hvad dælen er der mon gået galt med min krop og Matas?
Er de mon noget der kan mon få det fedtet væk og helst inden i morgen UDEN det stinker?
Kan nok ikke tillade mig at sidde med hue til samtale


0
0
Svar på denne tråd
 
 Byt om ...
Forfatter: 
Dato:  16-12-2014 17:43

Du bytter om, bruger shampooen til at få fugtighed i huden og cremen til at tørre dit hår


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

4
1
Svar på denne tråd
 
 Fedtet hår
Forfatter: 
Dato:  16-12-2014 17:46

Køb en helt anden shampoo, put lidt af den i tørt hår, skum op med lunkent vand, og skyl derefter grundigt med vand. Så skulle dit hår gerne blive okay igen.

Det behøver ikke at være shampooen, der er synderen, det kan være en hormonal ubalance eller måske stress over elevsamtalerne, som får dit hår til at fedte. Held og lykke i alle fald, både med håret og samtalerne! :-)

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Da jeg havde
Forfatter: 
Dato:  16-12-2014 18:45

problemer med fedtet hår lige efter hårvask (jeg har langt, tykt hår, og det var enormt irriterende), sagde frisøren, at jeg kunne prøve at vaske det i opvaskemiddel, indtil det holdt op.

 

Jeg fik så noget halvdyr shampoo med hjem ved samme lejlighed, som virkede helt fantastisk (og som jeg har brugt siden - jeg bruger ALDRIG andet), så jeg ved ikke, om frisørens tip virker - men det er da forsøget værd


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 lalalala
Forfatter: 
Dato:  16-12-2014 19:17

Lenuccia: Tror ikke det er så meget balancen i håret. Den shampoo har drillet mig før og der gik lang tid før det gik væk.
Men jeg prøver dit råd, hvis det jeg har prøvet nu ikke virker.

 

Jeg hoppede nemlig ned til en frisør der havde åbent og hun sagde, ligesom Sine (Aslan), at jeg kunne prøve at vaske det med opvaskemiddel. Bare det tager en lille smule af det fedtet hår, så bliver jeg glad!

 

Og tak!


1
0
Svar på denne tråd
 
 lalalala
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 10:03

Update: Sørme så om det ikke hjalp! Det får lige en til gang og så er der vidst ikke mere fedtet i det.
Det er jo virkelig fedtopløsende, sådan noget opvaskemiddel.

 

Jeg tager nu lykkelig til elevsamtale


2
0
Svar på denne tråd
 
 2 x shampoo
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 10:17

Jeg får hurtigt fedtet hår, så jeg kan ikke bruge alle slags shampoo, men mit lille råd til dig.

Er dit hår ekstra fedtet, så vask det to gange i træk i samme bad. Altså bare vask, skyld ud, vask, skyld ud.

balsam bruges kun i længderne og ikke i hårbunden.

 

Det er som om, at fedtet først løsnes i første vask, og derefter forsvinder i anden.

 

held og lykke

 


Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!


www.nordsvensk.dk


www.danskkoldblod.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt, at det
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 12:09

virkede - så vil jeg ikke tøve med at prøve det, hvis jeg får problemer igen


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalalala
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 13:31

Jane Thorup Kirk ?Soccra?: Tak for rådet. Jeg bruger faktisk sjældent balsam og hvis jeg gør det, så er det kun i den løse del af håret.
Men er lidt nysgerrig på hvad vores hår 'fejler', for det er nemlig heller ikke alle shampooer jeg kan bruge og kombinerer jeg det med en balsam(dengang jeg klaskede det i hovedbunden også) så gik det først helt galt.
Men godt at opvaskemiddel er opfundet!

 

Sine (Aslan): Er faktisk helt imponeret over opvaskemidlet. Man skal bare lige tage højde for at den der drøj i brug. Fandt jeg ud af da jeg stod med skum "til knæene"

Jeg gav det opvaskemiddel og så en omgang shampoo bagefter.

 

 

PS det var et fantastisk sted jeg var til samtale, så nu krydser alle lige fingre, tak!


0
0
Svar på denne tråd
 
 lalalala
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 15:17

Jane Thorup Kirk ?Soccra?: Tak for rådet. Jeg bruger faktisk sjældent balsam og hvis jeg gør det, så er det kun i den løse del af håret.
Men er lidt nysgerrig på hvad vores hår 'fejler', for det er nemlig heller ikke alle shampooer jeg kan bruge og kombinerer jeg det med en balsam(dengang jeg klaskede det i hovedbunden også) så gik det først helt galt.
Men godt at opvaskemiddel er opfundet!

 

Sine (Aslan): Er faktisk helt imponeret over opvaskemidlet. Man skal bare lige tage højde for at den der drøj i brug. Fandt jeg ud af da jeg stod med skum "til knæene"

Jeg gav det opvaskemiddel og så en omgang shampoo bagefter.

 

 

PS det var et fantastisk sted jeg var til samtale, så nu krydser alle lige fingre, tak!


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider