Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Tidligt indkøbte julegaver - ulemper
Forfatter: 
Dato:  14-12-2014 21:06

Jeg er en af dem der er i god tid med julegaver og godt kan finde på at købe, måske ikke lige om sommeren - men alligevel i god tid hen over efteråret - både butik og nethandel.

 

Og det er jo fedt at have styr på det og være færdig i god tid :) Så kan man nyde december og en tur op og ned af strøget uden stress og jag.

 

Men der er jo også ulemper ;)

 

Når man f.eks. har købt en rigtig fin gave, pakket den ind i julepapir og gavebånd, sat til og framærke på og alt er fint.

Gaven rasler så skønt når man løfter den - men man kan bare ikke huske hvad pokker der er i den!!!!

 

Så er man vist ude i lidt for god tid

 

Hvad med dig? Er du en sidste-øjebliksshopper, eller i god tid? :)

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

6
0
Svar på denne tråd
 
 hos mig
Forfatter: 
Dato:  14-12-2014 21:16

starter julen først den 1. december og for det meste starter jeg først med at købe gaver efter min fødselsdag den 11. Jeg har flere gange prøvet at min eks. svigermor har købt nogle gaver om sommeren som ikke kan bruges og jo heller ikke byttes, da der er gået for lang tid, super ærgeligt og spild af penge. Jeg køber flest gaver over nettet, hygge, stearinlys og en dejlig kop the, så er gaverne købt på en eftermiddag. Men eftersom at alle butikker er fyldt til bristepunktet pt. er der andre der synes det er mere hyggeligt i butikkerne Da jeg køber gaverne så sent, er det yderst sjældent at jeg har glemt hvad jeg har købt, men som alderen skrider frem stiger risikoen jo nok alligevel


Med venlig hilsen


Lene



1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-12-2014 21:24

Til en forandring har jeg været tidligt ude med gaverne i år.

 

Meddelte familien at jeg skulle have deres ønskesedler senest den 15 nov. ellers var der bare ingen gave under træet til dem

 

Det er KUN fordi jeg starter på en opgave i morgen der skal afleveres den 22 dec. Hele december er gået med at læse op til opgaven, så for jeg ikke skulle bukke under, ja, så måtte folk altså respektere det Normalt foregår det i løbet af december.

 

Ps. trusler om ingen gaver virker imponerende godt


Du vinder ikke sølv, men taber guld...

2
0
Svar på denne tråd
 
 julegaver
Forfatter: 
Dato:  14-12-2014 21:27

Her mangler halvdelen af gaverne stadig... Plejer dog at få fat i se fleste i starten af December, men i år har vi været lidt sløve til at komme i gang. Det betaler vi så for nu med fyldte butikker og lange køer :(

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 aaaalt for sent....
Forfatter: 
Dato:  14-12-2014 21:46

Her er økonomien ikke så fantastisk, og jeg plejer at købe brugt eller på gode udsalg i god tid. Men år er der lige kommet en far med blodprop i hjertet og hjerneskade i vejen, så lige nu sidder jeg og hyperventilerer over julegaveshopping, imens vores hjem bare slet ikke virker juleagtigt, og barylerne jævnligt beklager sig over den manglende julepynt. Ikke just som jeg bedst kan lide det...

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Taina...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2014 23:01

ØV, hvor jeg føler med dig....kan godt forstå du slet ikke er i julestemning eller har overskud.

 

Hvad med at finde julepynten frem og lade barylerne pynte op? Så har de bidraget og vil være glade og stolte og du vil være lettet over at slippe for det lige nu.

 

Hvis du skal give gaver til andre end dine egne børn, kan du så ikke høre, om I kan springe over i år, da du ikke har penge til det og heller ikke har overskud til det?

 

Til barylerne kan du måske finde noget herinde eller Gul og Gratis og få det tilsendt for en lille penge?

 

Ønsker dig alt godt.


 

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-12-2014 23:34

I år slog jeg rekord i at være tidligt ude.. Begyndte slut november, er altid for sent ude :P

Det var dog nemmere denne gang, for nu er min bror gammel nok til at hjælpe til med at vælge og købe julegaver vi giver til fælles til familie osv.

Jeg stod for den biologiske familie-del, min bror stod for pap-familie-delen. God arbejdsfordeling :P

Det betød jeg havde halvt så mange gaver at finde på og købe ind i år, hvilket lettede byrden en del.

 

Så nu er jeg faktisk done, fik lige den sidste købt i dag til min lillebror.

 

Jeg køber både over nettet og i de fysiske butikker; sidste weekend gjorde jeg den fejl at shoppe om lørdagen på Strøget.. På et tidspunkt var jeg fysisk FANGET i Illum, jeg kunne hverken gå frem eller tilbage. Det gør jeg ikke igen!

ELSKER at shoppe i fysiske butikker, så længe der ikke er andre mennesker


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Lykkefod...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2014 02:27

Tak Lykkefod for de søde tanker og gode ideer. Jeg suser allerede rundt på diverse brugt-sider ;-) Men hader at være i så dårlig tid. Der er jo altså heller ikke altid samme send-hurtigt-service, når man køber brugt, og man risikerer jo, at hvis sælger bliver syg, eller barnet bliver syg eller.... ja så når man altså ikke lige på posthuset. Fik jeg sagt, at jeg hader at være i så dårlig tid?? ;-) Heldigvis skal jeg kun købe gaver til barylerne - som så til gengæld kun får fra mig og bedsterne, så der skal støves lidt mere end en gave op.

 

Og altså, vi har pyntet med det, vi har, som bare kan hænges op - en spillende julemand, et par stjerner og lidt hjemmelavet, som egentlig var til juletræet, er kommet op i vinduet. Men den store bunke hænger på juletræet, som der simpelt hen ikke lige har været overskud til at få hentet endnu. Men i næste uge SÅ.... ;-) Og barylerne er fantastiske til at pynte. Sidste år pyntede de juletræet fem gange. Og jeg rejste det op fire gange ;-) Det var en fest :-D

 

mvh. tina


Barylere rule!
4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-12-2014 14:45

jeg er altid færdig med alle gaverne inden 1/12.

huset bliver pyntet - eller limet ind med nisser - midt i november. vi holder nemlig altid 1 søndag i avdent for hele familien, og de skal jo se pynten.

kagerne er bagt, klejnerne bliver kogt i weekenden. Fik lavet havregrynskugler i går

 

jeg er altid færdig i god tid fordi mine forældre altid er sent på den, og så skal jeg hjælpe her.

men ellers så er træet fundet, bliver hentet på søndag (kommer ind mandag, pyntet tirsdag, og kommer ud til hestene 1/1)

slikken bliver lavet mandag eller tirsdag - ellers bliver den spist INDEN jul

 

og så ser vi ellers alle de julefilm vi kan finde + pyrus



1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg foretrækker også...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2014 21:14

... at være i god tid. Men selv om jeg i år har fået en ønskeliste i god tid (for en gangs skyld) har jeg selv været så ophængt at jeg ikke hr købt noget endnu.

Og SÅ var det jeg opdagede at priserne på stort set alt på listen er over det dobbelte af mit gavebudget (udtagen iphonen og macbooken - de er mere end det mangedobbelte).

 

Eneste ting jeg sådan NOGENLUNDE kan følge med til er et "hyggetæppe" - men i alle netbutikker er det stadig for dyrt - har fundet det rette i en butik, men så skal jeg selv ud og køre og i butikken og med andre mennesker... SUK!!!


Derudover har dem jeg holder juleaften med i år, spurgt om jeg også vil udveksle gaver med dem (kender dem ikke SÅ godt, selv om vi har holdt jul sammen nogle gange). Det er sk*desødt af dem og det vil jeg gerne - for jeg ELSKER at give gaver - og også at få dem. Men det betyder så at jeg SKAL på sidsteøjebliks shopping - når jeg ser en ønskeliste. Og også selv finde et par ønsker indenfor et fornuftigt prisleje - og som er nemme at finde på ikke for lang tid.

 

 

Men trods alt - jeg GLÆÆÆDER mig til jul - det bliver SÅ hyggeligt, for jeg ved at dem jeg holder det med bare er søde og skønne mennesker allesammen - og det bliver monsterhyggeligt!

 


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

3
0
Svar på denne tråd
 
 For tidligt
Forfatter: 
Dato:  15-12-2014 23:01

Jeg synes faktisk ikke at det er nogen fordel at købe gaver i for god tid, for man risikerer flere ting: At de ikke kan byttes, hvis de ikke falder i smag eller at personen man havde købt gaven til enten selv har købt den eller har fået den af andre.

Jeg mener ikke at man behøver at vente til d. 23., men at købe julegaver i september tager ligesom lidt af julehyggen ved gaveindkøb væk. Udover at det på flere måder kan være uhensigtsmæssigt.

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider