Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sony Xperia Compact Z3 revnet bag skærm
Forfatter: 
Dato:  13-12-2014 19:48

Hej.

Er jeg den eneste herinde der har en Sony Xperia Compact Z3, hvor bagskærmen er revnet?

 

 

For jeg er den uheldige ejer som har en Sony Xperia Compact z3, hvor bagskærmen er krakeleret, nede fra højre hjørne af bagsiden.

Den en næsten lige købt, og er ikke brugt i 3 uger.

Den er aldrig tabt eller stødt eller lignende.

En aften i ridehallen ville den pludselig ikke starte op.

Viste ved næste forsøg "rødt batteri". Inden da havde der været mindst 70 - 75% strøm på. Derefter blev telefonen meget varm, samt bag glasset "bulede lidt ud"

Efter den var kølet igen startede bag-glasset med at slå en revne, og derefter fortsatte det med at revne.

Den blev indleveret til vores lokale forhandler, som sendte den ind til værkstedet.

De skriver nu tilbage at de ikke vil lave den, da de mener den har fået et slag i glasset.

Hvilket jeg ved den ikke har.

Jeg er total uforstående over for den behandling og service jeg har fået, og er nu gået igang med en klagesag.

Jeg håber deres afslag, beror på en fejl.

Øv skulle bare ud med min store skuffelse over min nye telefon og Sony's service.

 

Der skal siges at min datter fik en tilsvarende telefon, samme dag som mig. Den fik også en revne i bagglasset, da den lå på bordet. Den har de repareret, uden beregning, da det kun er "en enkelt revne" Kan se vi desværre ikke er de eneste, så håber Sony finder en løsning på mit og andres problem snarest.

 

Se link over problematikken med denne telefon. docs.google.com/a/cmshome.net/forms/ d/ 1TbzuItq2xFDTS7iXX_mpi...bJkWaPlPRk/ viewanalytics

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  13-12-2014 21:18

Med din beskrivelse af den "meget varme" telefon, og en efterfølgende bule, er jeg ret sikker på at dit batteri er kollapset.. Lithium-batterier, (som jeg går ud fra er installeret, enten Lithium-Ion, eller Lithium-Polymer), har tit den kedelige egenskab, at når de dør, buler de ud, samtidigt med at de bliver MEGET varme.. I nogle tilfælde eksploderer de endda, hvilket kan give grimme brandsår. Måske er der nogle af de telefoner med kendte fejl på batterierne, som værkstedet så bare afskriver som "brugerfejl", i stedet for at acceptere at de måske er fejlbehæftet fra starten?.

Ihvertfald synes jeg du bør forfølge sagen, for ER det batteriet, der har fået den til at krakelere, må der bestemt være tale om en fejl, som skal udbedres på garantien!..

Håber du får den fikset UB...

 

Mvh.


Michael

GO FOR IT!!



4
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  13-12-2014 21:40

Ej det samme er sket for mig. Min revnede uden jeg havde tabt den, så jeg undrede mig gevaldigt Interessant om flere kommer på banen, for så vil jeg bruge det når jeg reklamerer over min

1
0
Svar på denne tråd
 
 experia..
Forfatter: 
Dato:  13-12-2014 22:49

Min far har samme telefon og har også haft oplevet bagskærmen revnede. Dog havde han den i baglommen så om den har fået et stød vides ikke, men den blev lavet på deres regning, den var også kun 1 dag gammel..


Jette Foss og Safian's Con'nero

http://www.facebook.com/fossfoto

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 det samme
Forfatter: 
Dato:  14-12-2014 08:58
Det samme skete for en af mine kammerater. Helt ny compact der revnede mens han sad helt stille og snak kede, så ingen slag og den er bestemt heller ikke blevet klemt..
sony, det er vist en kommer....

Opdræt af minorquinere.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt at høre at vi er flere.
Forfatter: 
Dato:  14-12-2014 10:20

Tak for jeres svar. Vi må se om der kommer flere. Så skriver jeg igen til Sony.

 

Sadie

1
0
Svar på denne tråd
 
 Så har Sony slettet mit opslag
Forfatter: 
Dato:  14-12-2014 14:05

Havde lavet et opslag på Sony Mobil DK's side på FB i aftes.

Men nu er det forsvunden. Hvorfor mon?

 

Har lagt det op igen, og ser om det forsvinder igen.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2014 20:11

Min Sony Xxperia Compact Z3 var brugt i 6 dage da den revnede, (i min lomme under aftensmaden).
Jeg reklamerede over den og fik den lavet på garantien.


Venlig Hilsen


Sisse


0
0
Svar på denne tråd
 
 opklaring
Forfatter: 
Dato:  14-12-2014 20:40

Hej.

Var det kun en revne eller flere?

 

Hilsen

Sadie

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2014 21:05

min havde en lang revne (skråt igennem)..


Venlig Hilsen


Sisse


0
0
Svar på denne tråd
 
 link til undersøgelse
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 16:40
0
0
Svar på denne tråd
 
 Revnet bagskærm
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 01:37

har lige oplevet at bagskærmen revnede med en lille klik... Sad med telefonen i hånden, har INTET slag eller lign fået...telefonen er et DØGN gammel....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Husk foto
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 07:20

Hej.

Det er altså bare så træls når det sker.

Af erfaring ved jeg det er rigtig godt at have taget billeder (nærbilleder) af telefonen inden du aflevere den.

 

Hold fast i din klage.

 

Vi var lige i Telenor i går i anden ærne. Men talte med den ekspedient der har været en af vores kontakter til Sony og værkstedet.

Han sagde det var 50/50 om Sony tog den, men at der bare havde været så mange revner/krakelerede bagskærme.

 

Vi har fået den ene af vores repereret 2 gange, 3. gang fik vi den krediteret. (Dog efter noget slagsmål, da de nu sagde at vores tlf havde mange skader og at det var derfor. Hvilket vi kunne bevise ved at have taget foto inden vi havde afleveret den. De Billeder de viste os, kunne vi dokumenterer ikke var vores tlf.

Så det endte med at vi fik pengene retur.

Den 2. tlf fik vi retur efter 7 uger, da jeg klagede alle steder, igen og igen, da de sagde det var mig der havde forudsaget skaden. Det endte med at den kom på High Level værksted, og vi fik vores tlf retur. Siden har den fungeret fint. (dog i etsolidt cover)

 

Så dokumetation, vvær høflig ogvedholdende.

 

Held og lykke med din "sag".

 

Venlig hilsen

Sadie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gad vide om...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 09:47

...man kan starte en form for fælles klage?

 

Jeg har netop haft min 1mdr gl Z3 til reperation også for revnet bagcover. Den er aldrig blevet tabt, klemt el.lign. Den har endda altid boet i et beskyttelsescover og har ikke skyggen af synlige skader. Revnerne opstod også lidt ud af det blå men jeg har da pænt måtte betale for at få den repareret

Sælgeren i Telia butikken nævnte at de så mange Z3'ere med revnet bagskærm hvorefter hun hurtigt blev afbrudt af hendes chef der meget fast fortalte at man aldrig måtte sige noget om reklemation foran kunderne!

 

Jeg er glad for telefonen men rigtig ked af både den behandling men også at jeg skulle lægge 600kr ekstra for INGENTING!


Med krikserne:

Chosen One og Bielfire choice.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 12:01

Sadie Telenor har vel også et ansvar som forhandler for at presse Sony. Hvis Telenor erkender problemet ville jeg hænge dem op på det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alle flygter fra ansvaret
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 13:06

Man kan vel sige at alle flygted fra deres ansvar.

 

Vores Telenor kontakt, blev ved med at sige at det ikke var noget de kunne træffe afgørelse om, da det var Sony der skulle vurdere og lave den på deres værksted.

 

Jeg ved at på FB under Sony DK er der en masse som stadig bøvler med deres reklemationer. Vi er også blevet kontaktet om vi ville med i en fælles klage. Men der var vores sager afsluttet, til vores fordel. Og vi har brugt laaaang tid på det allerede.

 

Så hold fast i jeres ret.

 

Sadie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Formodningsregelen.
Forfatter: 
Dato:  28-04-2015 14:45

Kan i ikke gøre brug af formodningsreglen ved de hysterisk velholdte telefoner? Evt dem der kun er 1 døgn gamle, jeg kunne ikke da jeg ikke er så god til at passe på min. Men min forsikring tog den og så solgte jeg telefonen efter. Ikke om jeg gider have det @!#$!


Følg mit vægttab og kampen tilbage til hest her www.facebook.com/ vejentilbagetillivetogridningen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Z3 Glas problem
Forfatter: 
Dato:  13-07-2015 21:03

Hej alle

 

Det er ved at være rigtig skidt for sony, håber næsten det kommer med i kontant.

 

Min telefon er osse gået i stykker front glasset i stykker.

 

havde cover på den og den lå en en blød bukse lomme, ingen stød eller noget.

 

Ville i alle evt. sende mig jeres navn og email adresser, så prøver jeg at vidregive og klage officelt til sony.

 

Min erfaring at jo flere man står om problemet jo mere lytter de (måske)

 

Venlig hilsen

 

Rasmus Mortensen

Email: info@soundandvision.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Revnet bagside
Forfatter: 
Dato:  14-07-2015 16:51

Ville ønske at jeg havde læst det her inden jeg købte min Z3 compact.
Har haft den i 5 dage og aldrig tabt den og passet virkelig meget på den. Men så hiver jeg den op af lommen i dag og hele bagsiden er krakeleret.
Og kan læse mig frem til at de ikke har tænkt sig at gøre en skid ved det, andet end give forbrugeren skylden.
Men kan ikke bare lige sende den ind, da mit simkort er klippet til fra micro til nano og gamle mobil bruger micro. Så skal skaffe et nyt simkort, før end jeg kan sende den ind. Hold da k*ft det er træls det her!!!

Billede

 


I will give
a damn about
my lack of
etiquette!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  14-07-2015 19:13

Lisa du kan få sådan en til at sætte dit simkort i så det passer. Men ellers ring til dit teleselskab. Jeg har flere gange fået tilsendt nyt simkort og har aldrig været et problem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dårlig design
Forfatter: 
Dato:  14-07-2015 19:19
Stadig træls. Tager et par dage før det kommer.

Heller ikke smart lavet at touch ikke virker og prøver man at slutte til computer taste kode
Snart når skærm og touch ikke virker.

Så alt der ligger på den er tabt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 samme her
Forfatter: 
Dato:  17-07-2015 21:48

det samme er sket for mig jeg tabte min tlf fra sofaen og ned på gulvtæppe det sagde ikke engang bump så jeg samlede dem bare op og GISP den var total krakeleret både for og bag og der var ellers gummie cower på så min fornøjelse med sonyZ3 blev kort bortset altså fra at jeg stadig betaler af på den .

Håber virkelig sony kommer til at miste kumder på det her produkt

 


hilsen jeanett

0
0
Svar på denne tråd
 
 Elendig service
Forfatter: 
Dato:  18-07-2015 09:34
Jeg vil også ønske jeg gave fundet den her tråd inden jeg købte.

Jeg havde min i 2 uger da bagskærm begyndte at krakelere. Den havde været i beskyttelsescover fra dag 1 og aldrig været tabt, trykket i en lomme el lign.
Alligevel måtte jeg betale 600kr for nyt bagcover - jeg turde ikke andet end at skifte det da der begyndte at falde glassplinter ud.

Allerværst var oplevelsen i den Telia butik i Kolding hvor jeg havde købt den. Der fortalte den søde medarbejder at det var et generelt problem og det med sandsynlighed røg under garanti... Desværre hørte chefen det der straks gav medarbejderen en røffel og sagde "du må aldrig indikerer til kunden at garantien dækker!", hvorefter han tager telefonen, kigger en gang på den og højlydt bedyrer at den har jeg tydeligvis tabt på sten så det ville koste mig.
WTF!

Med krikserne:

Chosen One og Bielfire choice.

0
0
Svar på denne tråd
 
 flere om klage
Forfatter: 
Dato:  19-07-2015 11:35

hey

 

så i min besked om en fælles klage.

 

Dem der har betalt for noget nyt skal osse med, holder på i skal have jeres penge retur.

 

Vi står meget stærkere sammen, med fælles fodslag.

 

Hilsen

 

Rasmus Mortensen

Mail: info@soundandvision.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sony Z3 compact
Forfatter: 
Dato:  26-08-2015 22:53
Jeg tilslutter mig koret, og ville ønske jeg havde læst om alle de dårlige oplevelser før jeg købte telefonen.

Telefonen blev anbefalet til mig af butikschefen der solgte mig den, på trods af jeg flere gange fortalte ham at den skulle være virkelig holdbar da jeg har en aktiv livsstil og den ikke blot ville komme til at ligge på et bord og se yndig ud.

Har skrevet på trust pilot mv om mine oplevelser, og går gerne med i en fælles klage hvis Telenor eller Sony ikke giver mig medhold.

Indtil videre ser det sort ud, værkstedet påstår at det er en slagskade (hvilket den ikke har), butikschefen har indirekte sagt til mig at jeg lyver om hvor vidt jeg har tabt telefonen eller ej, og butikschefen nægter at tage ansvar for at have misvejledt mig mht holdbarhed af telefonen.
Telefonen er sendt til reparation igen, da jeg ikke vil anerkende deres afgørelse.

Jeg er bare så p#33e sur over det cirkus grrrr

Trine og Rumle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sony Xperia Z3 Compact
Forfatter: 
Dato:  02-09-2015 23:25

Håber da ikke jeg får de problemer også, har netop lige fået en mobil af omtalte model.

 

Det lyder godt nok useriøst. Men hvor er det også bare fuldstændig latterligt, at den nye undskyldning for at hoppe udenom garantien, er at 'den har fået et slag' - i gamle dage hed det 'den har fået fugt'.

 

Godt nok ikke Sony, men min lillesøster fik en LG i julegave, næsten fra start af har den drillet med at "LG tastatur er stoppet", det er så kommet igen - så de gjorde intet ved det, indtil den til sidst gik helt død i det.

 

Rep. firmaet nægter at gøre noget, for de mener det er 100% relateret til den revne glasset har, - at ALT andet touch virker på telefonen er ikke relevant, for den har jo fået et slag (Nej den har ikke, glasset har en lille revne). Havde jeg pengene, fik de lov til at lave glasset - og når mobilen så kom retur og tastaturet stadig drillede, så fik de problemer. Af hvad jeg har kunne finde frem til, er det nemlig et typisk LG software problem, som man kan prøve at løse - vi har prøvet, og når det så ikke virker, så burde det hedde ny mobil.

 

Jeg synes simpelthen det er under al kritik, at de kan undslå sig med nærmest alt, ved at sige mobilen har fået et slag.

 

Håber nogle af Jer får nogle penge retur, for det er da under AL kritik - og jeg håber min Z3 Compact undlader at ta' sig sådan en tur, som Jeres har gjort!


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke til mig
Forfatter: 
Dato:  29-05-2017 23:17

Jeg er så vist en af de sidste, der er hoppet på z3 compact. Efter to flækkede telefoner (ja, jeg tænkte jo, at der nok var en unge, der havde haft fat i den første, og så købte jeg en ny - men den har bestemt ikke været i nærheden af nogen unger, og den flækkede også!), kom jeg i tanker om, at der da vist nok var noget med det der på hn engang, og sørme da....

 

Sælger vil ikke noget som helst, så jeg skal finde ud af, om jeg vil sætte gang i en sag hos Forbrugerstyrelsen. Hvordan er jeres sager faldet ud, hvis I er gået den vej? Eller er I gået til Sony? Og hvordan er det så gået? (Jeg diskuterer kun med sælger so far)

 

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider