Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Er du sosu-uddannet og vikar?
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 15:02

Jeg er til Marts færdig som sosu-hjælper, og skal læse videre til assistent. der starter dog først hold op til oktober, så jeg skal ud og arbejde indtil da. Jeg vil gerne arbejde som vikar, da det jo kun er for en kort periode. min bekymring går bare på, om det mon er holdbart i forhold til økonomi. Jeg er gift, bor i hus og har to børn, så jeg skal være sikret en vis indkomst.

Har I nogen erfaringer? Tjente I nok, fik I nok vagter?

Hvilket bureau var I ansat i?

 

Jeg vælger ikke en fast ansættelse, da det jo kun er for 5-6 mdr, og jo mere erfaring forskellige steder, jo bedre. Medmindre der selvfølgelig til den tid er en stilling der indbyder, og som jeg kan være bekendt at søge for så kort tid:)


min daglige lykkepille er et par timer ved hesten:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sosujob
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 15:36

Hej :)

Tillykke med din uddannelse lige om lidt.

 

Jeg er nu ikke sosu, men svarer alligevel.

Nu ved jeg ikke i hvilken landsdel du bor, men vikarbureauerne har ikke lige så kronede dage som før i tiden. Mange steder (kommunerne) har man med fordel timelønnede ufaglærte og i disse tider er der mange om buddet.

Udover det, er jeg ikke sikker på at bureauerne bruger nyuddannede, da der skal være en hvis basis for at vedkommende skal kunne gå ind og dække bredt fagligt. Men prøv da at spørge ved de forskellige. Jeg ville ikke påregne at kunne få fuld tid i bureau, hvis jeg var dig. Men tilgengæld er lønnen en anelse bedre og så er der jo diverse tillæg generelt.

Mere realistisk er nok et vikariat eller timelønnet afløser. Det er jo lige de geniale måneder du har 'fri' mellem uddannelserne, nemlig sommerferieperioden. De fleste steder søger deres kommende afløsere i starten af året/foråret og så bruger dem frem til ca efterårsferien. Så hvis jeg var dig ville jeg simpelthen byde mig til i de nærliggende kommuner, både som udekørende og på de forskellige plejecentre.

Held og lykke med jobsøgningen :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 17:53

Jeg ville kigge efter noget handicaphjælper evt. Der er det kun et plus at du har en sundhedsfaglig uddannelse. Der er desværre rigtig stor udskiftning af vikarer, men det er jo så til din fordel kan man sige ;)

 

Formidlingen.dk er en rigtig god side at søge de jobs - ogsp blot som vikar.

 

Held og lykke med det.


Du vinder ikke sølv, men taber guld...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 20:12

med dit uddannelsesvalg og den snart nåede milepæl som som sosuhjælper

Mange af kommmunerne ansætter gerne i vikariater også af kortere varighed.

Men der hvor jeg arbejder anvender vi kun i meget ringe omfang vikarer fra bureaurerne.

 


De bedste ønsker

Tirsa

 

Man bliver aldrig for gammel til at lære

- Der bliver bare mere og og mere der skal aflæres

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forskellige vikarbureauer
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 21:54

Jeg har kørt en del som vikar i de gode tider og kunne da få alle de vagter jeg ville have - til gode penge.

 

Sådan er det bare ikke mere og rigtig mange steder er det forbudt at ringe til bureauerne med mindre det hele nærmest er brændt sammen.

 

Hvis du ikke vil søge en fast stilling så kig evt efter et barselsvikariat.

 

Ellers vil jeg anbefale dig at blive tilkaldevagt. Du kan tage rundt til lokalcentre i dit område og aflevere en ansøgning hvor du fortæller hvem du er og hvad du kan tilbyde. Det giver dem en kæmpe fordel fordi de så ikke skal betale til et bureau og det er absolut realistisk at du bliver ringet op. Med lidt held kan det jo være enten at de mangler en i et fast rul eller at du feks kan få faste weekendvagter. Jeg er sosu-assistent og da jeg læste videre til sygeplejerske havde jeg de sidste 1 1/2 år af uddannelsen faste vagter + det løse på en kirurgisk afdeling. Det var vildt godt for alle parter. De fik en der kendte afdelingen, patientgruppen og rutinerne og jeg tjente nogle penge og fik lov til at bruge det jeg lærte på uddannelsen i praksis.

 

Det kræver som udgangspunkt at du ikke er alt for kræsen mht vagter aften/nat og weekend men hvis du breder den geografiske vifte lidt ud så tror jeg godt at du kan få en del timer.

 


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 22:46

 

Jeg er elev og også færdig her til april.

 

Som MaggieMay skriver, så får du nok mest succes med at blive tilknyttet et sted som tilkalder. Der hvor jeg har praktikplads bruger de et internt system hvor deres tilkaldevikarer kan booke sig ind på "ledige tider" som kontordamen smider op.
Også kan man selvfølgelig også risikere og blive ringet op kl. 6 om morgenen fordi der meldt en for mange syg.

 

Fordi det netop er for dyrt at bruge dem fra vikarbureauerne og tilkaldevagterne netop kender stedet også. Så vidt jeg forstod på de jeg har talt med, så kan de få det ok til at kører rundt - hvis altså manden har et job eller de ikke er alene om store udgifter.
De her vikarer er også tilknyttet to centre der hænger sammen og har dermed lidt mere og vælge imellem.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-12-2014 16:03

Jeg er uddannet SSA og har udelukkende haft afløser jobs og vikariater de sidste 6 år. Både som ufaglært, under uddannelse og nu som uddannet. Jeg hører ind imellem det er svært at få job, jeg har bar aldrig mærket det og har end da boet i flere dele af Jylland. Pt har jeg 3 jobs, med flere på hånden.

 

Og hvis man er fleksibel kan man komme til at tjene helt fint, min sidste lønseddel var feks på den gode side af 40.000 kr før skat

2
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider