Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Gode råd til renovering af hestetrailer
Forfatter: 
Dato:  09-12-2014 20:39

Hejsa

 

Vi har en gammel Cheval Liberte hestetrailer. Og den trænger vildt til en stærk renovering. Dvs at alt skal udskiftes på nær metal-skeletet. Det er desværre ikke en aluminiumstrailer. Så spørgsmålet er, er der andre der selv har renoveret deres træ hestetrailer. Er der noget I ville ha gjort anderledes? Er der nogle gode ideer til hvilken krydsfiner eller douglasplader vi skal købe? Kom endelig med alle jeres gode råd :) Og endelig sætte nogle før og efter billeder ind :-D

 


 

De bedste hilsner fra Mia

Med den skønneste DV vallak Athos <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 renovering
Forfatter: 
Dato:  12-12-2014 10:26

Hej.

Jeg vil stærk anbefale at I laver et overslag på udgifterne i forbindelse med renoveringen, for det er rasende dyrt at købe bundplander og sideplader med den originale coating - dertil kommer et ret stort stykke arbejde, der kræver en vis snilde....
Og hvis nu traileren trænger til en større renoverning, skal i vel også have skiftet bremsekabler, støddæmpere, checkket bremser mmm.

Min erfaring siger at en komplet renovering lægger tæt på prisen på en meget ny eller nyere trailer - ogs så slipper i for et kæmpe arbejde....Lidt eksempler:
To nye rampestøddæmpere 460,-
Ny påløbsstøddæmper ca. 350,-
Nye bremsekabler: ca. 300,-

1 ny side: ca. 2200,-

 

Mvh.

Morten

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  12-12-2014 10:59

Nu er der jo mange modeller og det er ikke sikkert de alle vil se lige godt ud med flg. forslag. :)

Men når i alligevel skal til at skifte det hele så ville jeg lægge aluminiums-bund i. Det er godt nok lidt dyrer end de rigtige trailerplader med glasfiber coating (ikke støbeplader), men resultatet er også mere holdbart. Jeg ville aldrig bruge duglas eller støbeplader i bunden da det rådner på få år. Støbeplader er dem tømmerhandlerne typisk sælger som "trailerplader" og de har intet med den ægte vare at gøre!
Til siderne kunne jeg godt finde på at bruge lakeret østen-finer. Det kunne være et ret fedt look med en trailer hvor man kan se træet. Østen-finer er lige så vandfast eller bedre end duglas-finer (WBP-Limet) og kan bejses til mange flotte farvenuacer. I skal blot sørge for at pladerne bliver lakeret inden de monteres og laker altid begge sider samtidigt! Ellers slå pladerne sig (uanset type).

 

Hmm - det er åbenbart så inovativt (eller grimt) at der ikke findes nogen hestetrailere med træsider. Så her er en anden trailer til inspiration og en ide om hvad jeg taler om.

 

Billede

 


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med Morten
Forfatter: 
Dato:  15-12-2014 09:58

Jeg er enig med Morten, lav et overslag over hvad der skal skiftes. Og HUSK! at lægge prisen for arbejdstimerne oveni.

 

Da vi kiggede efter trailer i sommers var det et klart krav fra manden at bund, sider, bremser og lys skulle! være i orden.

 

Vi kiggede på en, hvor siderne og bunden skulle skiftes .... hurtigt overslag siger + 5.000 kr oveni OG der skal bruges tid på det. Så der var vi ikke særligt længe og sælgeren var nok lidt mopset over at manden gik lige hen og trykkede på de trælse steder men det er jo ikke vores problem. Vil da ikke drømme om at købe en trailer hvor bunden er halvrådden


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider