Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hest død efter træning
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 14:48

synes lige jeg ville dele denne nyhed fra ridehesten:

 

www.ridehesten.com/dk/Heste-nyheder/ SeNyhed/?ID=36775

 

 

Synes god nok det er forfærdeligt. At den har må lide så længe

 


Mvh Tina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grotesk
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 15:26

Det er grotesk at man kan behandle et levende dyr på den måde.

Er fuldstændig målløs.


Nu med Sarona <3

 

R.I.P Ninus :'(

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 15:47

Den sidste træner og ejer af idioter er desværre ikke faldet døde om endnu - kun de heste de har med at gøre.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 16:14

Frygtelig historie. Stakkels hest, det er nok den værste måde at dø på, i stærke smerter.

 

Hvordan kan man få sig selv til at behandle levende væsner på den måde? Man kan jo undre sig over at dyrlægen ikke blev tilkaldt men det var nok af frygt for at denne kunne bevise at hesten blev slået ihjel af hårde træningsmetoder.

 

Håber der kan findes nok beviser til at manden aldrig må have med dyr at gøre igen.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 16:39

Det er lige så det løber koldt ned af ryggen..

 

Hvorfor i alverden blev der ikke tilkaldt dyrlæge, og hvorfor i alverden blev hesten overladt til sig selv efter et fald, uden at personerne i det mindste lige tjekkede den, eller bemærkede om den havde ondt?

 

Og så lige et bonusspørgsmål: ridehesten kalder Flambo for en "lilleturshest". Det udtryk har jeg aldrig hørt før, er der nogen der kan forklare?


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 17:03

Sophie: Lille tur er så vidt jeg husker intermediere I og II. Hvor store tur dækker over Grand Prix Special, Grand Prix og Grand Prix Kür

 


Artesia
Sweet Escape
4
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 17:18

Det undrer mig så lidt at nogle af alle disse vidner ikke har reageret i situationen?

4
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 17:22

Vil lige tilføje jeg synes hændelsen er ganske forfærdelig. Men jeg tænker bare hvis man ser en hest nærmest blive båret ind i boksen for derefter at blive overladt til sig selv, og man ikke reagerer. Er man så ikke næsten tangerende til medskyldig?

5
2
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 17:28

Jeg bliveer så 1 2 3 ........ Hvordan kan man behandle et levende væsen sådan ????? Og det sker bare ALT for tit efterhånden. Jeg får kvalme og, Øv hvor er det uestetisk !!!!

CarolineR du spørger hvor disse vidner er henne ? De gør rent faktisk det samme fordi DE også vil nå højt til tops med deres heste. MEN bestemt IKKE på hestens præmisser. ØV hvor er det usselt !!!!!!!!!!!

Karen

4
0
Svar på denne tråd
 
 Trist ja
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 17:38

Det er væmmelig læsning. Stakkels hest. Og det sker bare så ofte, at ryttere smadrer deres heste i deres stræben efter at vinde konkurrencer. Og det er jo efterhånden meget almindeligt, at man hører, at hesten desværre ikke kunne holde. Pfff.. hvorfor mon?

 


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 At de omkringstående...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 18:13
....Ikke reagerer i første omgang kan der være mange årsager til.

Dels er mennesket generelt meget autoritetstro og når en staldmedhjælp får at vide, at der er styr på tingene, så vil vedkommende næppe tilkalde en dyrlæge (som formentlig vil blive nægtet adgang) og risikere sit job i nuværende stald og hos fremtidige arbejdgivere.

Det er en dybt trist sag, som dog "heldigvis" har fundet frem i offentlighedens lys.

Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 22:06

Camilla Det har du helt ret i. Jeg undrer mig bare lidt.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Mennesker
Forfatter: 
Dato:  07-12-2014 09:22

det er helt vildt hvad mennesker kan udsætte dyr for kun for at vinde.....er vist det man kalder for rosetjægere

 

stakkels hest, håber den talentløse træner får som fortjent!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg undre mig
Forfatter: 
Dato:  07-12-2014 10:13

 

MEGET over alle de ? Hvad er det for en svag pisser der ikke tør stå ved hvad de skal betyde?

 

Sagen er da åbenlys grotesk!

 

Jeg er stolt af, at mit mål aldrig bliver at avle en top atlet inden for ridesporten.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-12-2014 10:40

En rosetrytter er en rytter der går efter stævner, der ikke er lukket i klasserne, så rytteren kan blive ved med at ride de samme klasser igen og igen - i håbet om at vinde.

 

Jeg tror, at folk som vælger at arbejde et sted, hvor ejeren/daglig leder bruger disse metoder og har været anklaget før, de har nok de samme præferancer som ejer/leder - for ellers kunne man jo ikke holde ud at være der.

 

Synes også ejeren af hesten, har et ansvar ved at sætte sin hest i ridning et sted, hvor man bruge så voldsomme metoder og velvidende at manden tidligere har været tiltalt i en sag om hestemishandling.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Trist ja
Forfatter: 
Dato:  07-12-2014 22:05

Håber de finder ud af det.

 

Tror dog mange heste lider en krank skæbne her i kongereiget - uden hverken trænere eller udlændinge er indblandet.

 

18 årige avlshopper sættes til salg fordi ejer ikke nænner at aflive - de skulle skamme sig = HYKLERE.


 

Mvh Janni

 

9
1
Svar på denne tråd
 
 TS....
Forfatter: 
Dato:  08-12-2014 02:49

Nok noget, af det værste, jeg har hørt/set her.

 

Stakkels hest.

 

Dette her må ganske enkelt ikke ske og jeg tænker, at der må placeres et ansvar et sted, det er ikke nok, at vi debaterer det her på HN, hvem kan drages til ansvar ?

 

Der må være nogen mennesker, som har forbindelse ifht. verden uden omkring, ifht. vores heste, dette er bare ikke i orden.

 

Og gud hvor sørgeligt, at div. stald-folk, ryttere, teknikere, ovs. ikke reagerede...(I må have en dårlig smag i munden)...???

 

Mennesker kan ikke være så "tro mod de højere magter" end, at de ikke kan tænke selv....??? og tage til handling selv....

 

Det er jo ligegyldigt, om det er dyrlæger eller andre, der prøver at overbevise os almindelige heste-folk. Vi kan vel selv tænke selv og følge vores indre overbevisning ifht. hvordan dyr skal passes.

 

Råb dog op, hvis du synes, at det virker forkert....

 

(det skylder du hesten, din bedste ven)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrene...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2014 07:51

Hej.

 

Hvad var det nu, Ghandi sagde? Man kan se, hvor civiliseret en befolkning er på den måde, den behandler sine dyr?
Hvor er vi så henne, når sådan noget her det finder sted igen og igen?
Der er daglige overgreb på dyr - ikke kun denne stakkels, stakkels hest - i økonomiens og succesens navn. Dte er kvalmende og vi burde snart være så civliserede, at vi begyndte at behandle dyr ordentligt... men noget tyder på, at der stadig er lang vej endnu...

 

 

 

Heidi

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Lille tur
Forfatter: 
Dato:  08-12-2014 09:27

Lille tur dækker over Prix St Georges og Intermediare I, Store tur er Intermediare II, Grand Prix og Grand Prix Special. Kür er ikke en del af de begreb, da kür ikke er et program.

0
2
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-12-2014 21:46

fy for satan siger jeg bare- det lugter jo langt hen ad vejen af en person, som udelukkende ser hesten som noget der er ham på tværs og skal "knækkes" , ikke et levende væsen af kød og blod.

 

Det er dog noget af det mest uempatiske og modbydelige jeg til dags dato har hørt. ikke at modbydelig dyremishandling ikke forkommer i så rigelige mængder, men at det her falder under kategoerien "træning".

 

at dyr under slagtning og transport til slagtning kan blive udsat for stress og lidelse, er dog trods alt en lidelse de fleste reele mennesker gør noget for at mindske, selvom de godt ved at det er en del af gamet. Men det er dog en lidelse som kun forekommer en gang og så er det slut. Her slog "træningen" hesten ihjel- gad vide hvilken "træning" de andre af hans heste overlever hver dag.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Lad en sur rocker
Forfatter: 
Dato:  09-12-2014 17:17

ordne sådan en talentløs hestemorder

3
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels hest :(
Forfatter: 
Dato:  16-12-2014 10:50

Forfærdeligt svineri, hvorfor lukkes sådan en stald ikke!!!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider