Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 HN ved alt.. Også det her?
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 20:03

Jeg har googlet og googlet, men kan ikke finde noget - så måske kan I hjælpe lidt omkring reglerne på området :)

 

Hvordan ligger returreglerne for køb via. nettet for erhversdrivende?

 

Min kæreste har købt et kamera til brug i firmaet (til portfolio osv.).
- Fra købsdatoen og frem til han modtager det, når vi at finde en anden og billigere løsning med et kamera, vi allerede har.

 

Han vil derfor sende det tilbage (i ubrudt emballage), men får at vide af kundeservice, det ikke kan returneres, da det er købt gennem firmaet.

 

Hvad er reglerne på området?

- Jeg tænker, det ikke er B2B, da han ikke har købt med videresalg for øje, og de 14 dages returret, man har ved nethandel må gælde... (men jeg er ikke ekspert, så ved ikke om det er korrekt ;))

 

Nogen herinde, der ved mere end jeg?


Sagde Ladybird...

http://www.byens-traepleje.dk
- Fældning, beskæring & rådgivning. Speciale i træer tæt på bebyggelse. Danmarks nok flinkeste "Træmænd", der kører over hele Sjælland :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Returret
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 20:55

Det er b2b hvis han har købt som firma af et firma (det har intet at gøre med om man sælger videre eller ej, blot om man køber som firma eller ej), så hvis der i returreglerne på siden er skrevet at man ikke kan returnere og han har klikket "har læst betingelserne" så er det sådan. Man må nemlig gerne i b2b handler aftale sig ud af returret :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 TAK! :)
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 00:26

Det var lige netop den del med hvorvidt det er lovligt at skrive sig ud af returret, når der er tale om firmakøb.

 

Det er netop tilfældet her...

 

Så han kan ikke sende det tilbage... Nu må vi bare se, om vi skal sælge det videre, eller finde noget godt at bruge det til ;)

 

Tak :)


Sagde Ladybird...

http://www.byens-traepleje.dk
- Fældning, beskæring & rådgivning. Speciale i træer tæt på bebyggelse. Danmarks nok flinkeste "Træmænd", der kører over hele Sjælland :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det er øv
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 05:20

Velbekomme.

 

Det er ærgeligt, man tror nemlig ofte at man som firma får tingene billigere, det er ikke nødvendigvis tilfældet, ligesom man så fraskriver sig nogle rettigheder.

 

Jeg har selv været alvorligt i klemme ang. en annonce i de gule sider, hvor sælger sad og påstod at "intet er endeligt bestilt før du har indsendt en underskrevet kontrakt, men for at jeg kan se vi taler samme tilbud skal du sende en mail med følgende ordlyd (og så videre)" da jeg så 2 hverdage efter vores samtale og 4 mdr før annonce opstart fortryder, meddeler jeg dette, men afvises fordi jeg har godkendt pr mail (først mener de de har en kontrakt med min underskrift på).

 

Hele sagen ender i retten og selvom de gule sider INGEN annonce har lavet (de havde fået oplysningerne til det meste) og jeg IKKE har indsendt kontrakt og endda har fortrudt i særdeles rimelig tid, ja så dømmes jeg til at betale over 10 tusind kr for en annonce, som modsvarer det man får når man er oprettet gratis.

 

Så læs altid det med småt og regn med at når det er B2B, så forventes man at kunne lovgivningen, ligesom man kan aftale sig ud (og ind) af nærmest alt :)

 

Håber i finder en løsning med jeres kamera :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider