Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Fik du en tatovering under 18 år i DK?
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 11:59

Hej allesammen
Jeg er ved at lave et tv-indslag omkring folk under 18 år, der får tatoveringer.
I den sammenhæng søger jeg nogle personer, som har fået lavet en tatovering i Danmark, da de stadig var under 18 år. Det må meget gerne være personer, som den dag i dag fortryder at have fået tatoveringen dengang.
Det kan også være en person, som i løbet af de næste par uger skal have fjernet sin tatovering, hvor vi må komme med ind og filme forløbet.

Derudover vil jeg meget gerne høre jeres oplevelser med at få tatoveringer, inden I er fyldt 18 år.

Tusind tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Kicki Bengtsen
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
E-mail: ksbengtsen@mail.dmjx.dk

2
16
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 12:31

Jeg fik min første tatovering som 17 årig - dog i Budapest.

 

På intet tidspunkt har jeg fortrudt den. Alle mine tatoveringer symboliserer forskellige perioder af mit liv - og selvom mit liv ikke var noget at råbe hurra for, da jeg var 17, så ser jeg ikke tatoveringen som noget negativt.

 

Den er ligesom bare blevet en del af mig - lægger stort set aldrig mærke til den, selvom den er placeret på mit håndled.



3
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 10:03

Jeg har ikke selv nogen tatoveringer, men var lige nysgerrig efter hvad det her gik ud på.
Min umiddelbare tanke er FØJ for ... !
Skal det forestille jurnalistik? Held og lykke med dit fremtidige arbejde på Ekstrabladet siger jeg så bare.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

17
5
Svar på denne tråd
 
 Heller ingen tatoveringer her..
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 10:37

Jeg må tilslutte mig Jens og sige, at det er dårlig journalistik at sætte en farvet vinkel på for at vise det billede, man selv mener er korrekt. Den der forudindtagede vinkel er jo ren propaganda.

 

Så hvis I spurgte 100 mennesker og 98 sagde, at de var glade for deres tatoveringer, som de havde fået, da de var under 18, så ville I bare bruge de 2, som fortryder, da de tilfældigvis passer ind i jeres agenda?


Mvh. Charlotte


"Smil til verden, og verden vil smile til dig"

[Ella Wheeler Wilcox]

17
0
Svar på denne tråd
 
 Jjjjjj
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 10:38

Dejlig positiv og konstruktiv input du kommer med Jens. Jeg siger bare forsat god dag... (Det får du vidst brug for)...


Venlig hilsen

Mie Jensen

 

3
11
Svar på denne tråd
 
 Respons
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 10:58
Mange tak Jens. Jeg ser da også frem til at starte på mit kommende arbejde. God dag til dig.

Til CS 1990: Pas på med at dømme uden at stille spørgsmål først. 2/3 fortryder ikke sin tatovering, så selvfølgelig skal det også belyses. Men da vi allerede har fundet en case, der er glad for sin tatovering, søger vi selvfølgelig ikke det længere. Det ville være at spilde jeres og min egen tid.

Med venlig hilsen
Kicki Bengtsen
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
4
3
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 11:28

Jamen Kicki Bengtsen, så bør du da også vide om nogen, at man skal stille klare spørgsmål og hvis du vil have folk til at hjælpe dig, skal du uddybe, så forståelsen for dit projekt bliver godt modtaget.

 

Så i stedet for at skrive som du gør i dit første indlæg, burde du have skrevet, at i mangler at belyse sagen fra begge sider og at I har fundet en som er glad for sine tatoos, men mangler en person som har fortrudt/har fået fjernet bla bla bla.

 

Held og lykke med studiet og formuleringerne fremover.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

9
0
Svar på denne tråd
 
 journalister
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 11:34

Kicki, du dumper lige ned i en kæmpestor irritation over at journalister og studerende søger kilder på HN i tide og utide. Det bliver løbende debatteret herinde, og det kommer svarene nok til at bære præg af.

 

Jeg har meldt tråden til HN... jeg mener heller ikke, at alle de efterlysninger efter kilder hører til her, i det omfang, det foregår.

 

mvh. tina


Barylere rule!
13
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 13:06

Hvad pony-mor sagde...


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

4
0
Svar på denne tråd
 
 Jårnalisder åu språv
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 13:45

Jeg tænkte mere over formuleringen af overskriften .....

 

En tatovering under 18 år? Betyder det så at man holder fødselsdag for sine tatoveringer? he he

 

Altså vi almindelige dødelige ænder slås af og til med at lave en god, kort og sigende overskrift. Meeeen .... hoost host

 

TS, velkommen til HN :) man skal være parat til at stå for skud ;)


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

7
1
Svar på denne tråd
 
 Hold da fest...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 14:11

 

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor mange som kan alt omkring sit fag, når de begynder på et studie?

 

Der er tale om en studerende, som spørger om hjælp til at klare en opgave. Som studerende er det meningen, at man skal få nogle erfaringer...Flot - I har så sørget for nogle af de dårlige erfaringer...

 

Som journaliststuderende løber man gang på gang imod en mur, fordi man mange steder ikke bliver taget alvorligt...Kære trådstarter - glæd dig! Det ændrer sig ved et trylleslag, når du er færdig og arbejder fast på et medie. Pludselig forlader selv folketingsmedlemmer møder for at besvare dine spørgsmål ;-) Og det er meget nemmere at finde kilder/cases :-)

 

Jeg ved godt, at der i perioder har været mange af denne type forespørgsler på HN. Men da debatterne går MEGET langsommere nu, skulle man måske bare glæde sig over, at de videnbegærlige medlemmer stadig er attraktive for nogen ;-)


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

7
5
Svar på denne tråd
 
 Tattoo
Forfatter: 
Dato:  03-12-2014 20:37

jeg fik min første tattoo som 17 Årig i Danmark. Og jeg har ikke fortrudt den 1 sekundt. Siden da er der kommet mange til og 2 af dem som jeg fik som voksen, kunne jeg godt leve foruden nu, men de er jo en del af mig, så kunne aldrig drømme om, at få dem fjernet.


 

 

 

Hesteklipning på Bornholm tilbydes. Skriv en Besked.

1
0
Svar på denne tråd
 
 ser intet forkert
Forfatter: 
Dato:  03-12-2014 23:27

det er vel for at belyse at det kan lade sig gøre at få tatovering, selv om man er under 18, ikke hvorvidt personer over 18, fuldt lovligt får en tatovering.

og den risiko der er for at man vælger en tatoveringer i en ung alder, som man sener i voksenlivet fortryder, "fri hash" skrevet på underarmen er måske ikke smart som lære eller anden offentlig person.


Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 07:39

Al respekt for studerende, men generelt forventer jeg at der bliver læst korrektur osv. på indlæg som dette. Min vejleder ville aldrig have tilladt, at jeg rekrutterede patienter til min forskning, før hun havde været opslaget igennem med en tættekam.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

3
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 21:29

Hvorfor skulle alderen have noget at gøre med at fortryde sin tattoo, og hvordan skal det belyses?
Jeg fik lavet min som 18 årig, og tatovøren gjorde et så pivringe job, at jeg kunne deltage i "dårligste tatoveringer" og få en placering. Jeg fortrudte den samme dag jeg fik den lavet.
Min veninde og kæreste har også fået lavet 2 efter de 18 år, som de fortryder den dag idag. Mange får sikkert deres lavet i den alder hvor de synes særlige ting er seje og cute, og når de så fylder 30 tænker de "Hvad tænkte jeg dog på?".


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min smiley
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 22:23

Jeg har en smiley på anklen, jeg fik lavet på Skanderborg festival som 16-årig. Fik lavet den et beskidt sted i fast. Jeg var meget fuld. Tatovøren kunne ikke engang tale dansk eller engelsk. Jeg fortryder den ikke, men beundre den heller ikke. Den er heldigvis meget lille :-) - så hvis du mangler dn historie om, hvordan der er forskels behandling på under 18 og over og hvordan de tatoverer(i mit tilfælde) mens man er fuld - men ikke på en voksen. Skriv hvid det har interesse :-)


 

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider