Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Debat: Juleværter - Røde Kors
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 05:41

I år har vi simpelthen valgt at melde os på som juleværter. Vi snakkede om at gøre det sidste år - halvt for sjov og halvt i alvor. I år har vi så faktisk meldt os, og årsagen er, at vi begge synes idéen er super, det føles rigtigt i maven og vi gerne vil støtte et godt initiativ. Derudover hjælper det os i en træls situation, hvor vi står med heste og hunde der skal passes.
Begge familier ser vi med en lille "før" juleaften d. 23. med hans familie, og julefrokost 1. juledag med min familie.

Det eneste lille minus vi ser er, at seneste melding om vi bliver valgt, er d. 19. december, hvilket jo er ret sent at arrangere, købe ind og gøre klar. Men vi har en deal med svigermekanikken, at bliver det ikke til noget, holder vi jul med dem, så dén er i hus. De bor 10 km. væk, så der er det tid at få det hele til at løbe op i en højere enhed, ellers havde det været min familie vi skulle have holdt jul med.


Nu tænker jeg at det kunne være super interessant at høre jeres mening omkring dette projekt.
Er der nogle der har personlige erfaringer på dét punkt?


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

2
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 13:16

Til de der endnu ikke ved hvad julevenner er, her er et link:
Røde Kors - Julevenner

 

Og så kan jeg se at datoen for besked er ændret til d. 20. Men ja, alt passer jo ellers, så mon ikke man det er til at finde ud af? :D


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

1
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 13:34

til jer!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hatten af for jer
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 14:22

Det er flot, at I melder jer, jeg synes dog, det er ringe, at I kan komme til at vente helt til den 20. med at få besked. Det tror jeg desværre, kan skræmme nogle værter væk og det er da synd. Personligt ville jeg aldrig melde mig, jeg ville gå helt ned med flaget af skræk for ikke at gøre det godt nok, men jeg beundrer jer der gør en forskel!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 17:29

Jeg tror den sene deadline kan være for at undgå for mange afbud, folk der får kolde fødder og måske for at give flest mulige chancen for at være med?

 

Det er jo mindst lige så bittert at have købt en masse ind og så kommer der ikke nogen alligevel. Der er jo nok mange overvejelser forbundet med at holde jul ved/med fremmede fra begge parter.

 

Bare en tanke omkring den sene besked, så tror jeg den er sat for at tage hensyn til alle.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt :-)
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 17:54

En fremmed er en ven du endnu ikke har mødt. :-) Det er sandt. Jeg har fx gode, fysiske venner jeg har mødt i bus og tog, via spil på facebook og andre utraditionelle steder.

Hvis jeg havde plads til gæster (og et større køkken), havde jeg ubetinget også meldt mig som vært.

I stedet åbner min mor sit hjem for de af mine venner, der ikke har noget sted at holde jul. Der er ikke nogen der skal sidde alene juleaften, hvis de ikke har lyst til dét. Sidste år tog en ven imod tilbuddet, og i år er der vist en veninde der siger ja tak. Min mor og jeg fejrer juleaften dagen før, sammen med min bror, svigerinde og deres børn. Selve juleaften er det bare os to, men vi laver altid både and og flæskesteg, hvilket er = masser af mad, så det kræver blot en tallerken eller to mere på bordet, og så koger vi nogle flere kartofler og laver lidt mere sovs. Gaver har vi ikke, men pakkeleg.

Ang. mad og den sene udmelding: Jeg ville købe ind til max. antal gæster. Det, der ikke skal bruges, kan forblive i fryseren, evt. tilberedes og ryge i fryseren. Så er der nem mad i løbet af januar, på de kolde, mørke dage. :-) Kartofler, mælk, mv. i overskud, ryger ind i den kommende tids aftensmad.

Glædelig jul til jer


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 18:34

Caroline:
Mange tak, og jeg tror faktisk at du har ret. Det lyder meget sandsynligt. Og så stort et problem tror jeg heldigvis heller ikke det bliver. :)

Salvia:
Hvor er det flot af din mor.
Vi har holdt en del "hestetræf" efterhånden, både julefrokoster, en påskefrokost og filmaftner med mad og drikke, samt senest et Halloween træf - alt for hestefolk der vil være med.
Det er simpelthen bare så hyggeligt, og vi har fået mange gode bekendtskaber med folk, og bl.a. fundet vores hus via. bekendtskaber gennem træf (som nu er vores fantastiske naboer).
Derfor er jeg heller ikke et sekund i tvivl om, at det er det rette valg.
Og rigtig god idé med maden. Jeg kan altid spise flæskesteg og andebrystfillet. :D

i 07' oplevede jeg min første jul alene, og det er ikke just noget jeg kan anbefale. Elsker karbonader med stuvede ærter og gulerødder, men ikke juleaften. ;)

Vi har faktisk snakket om at sige til hestefolket, at der er åbne døre, skulle der var en der sad alene nytårsaften. Vi skal alligevel have lidt lækkert mad med en veninde, så én fra eller til :)


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 18:51

Lykke: Flot tinitiv. Jeg er een af dem, der ikke har noget familie, og ikke vil og kan lukrere på venner.

 

Siden min mand døde i 2007 har jeg een gang holdt jul ved min svoger. Men ham og hans venner gik mere op i at drikke sig en jernbanesvelle gennem øret, end at jule.

Så har jeg een gang været ved en veninde. Kun os 2........ Ok hyggeligt, men ikke helt rigtigt.

Siden har jeg fejret jul med Enlige og ensommes jul, afholdt af Domkirken. Og det er bare perfekt. Masser af mennesker i godt humør, god mad, de hyggelige julesange, de smukke salmer. Varme og en masse gange "God jul" til hinanden. Det glæder jeg mig rigtigt meget til.

 

Hvis jeg ikke havde den mulighed, ved jeg ikke helt om jeg ville kunne besøge fremmede på den måde, som dig, Lykke. Jeg kan godt blive lidt genert og mundlam. Ved festen i kirken kan jeg gemme mig lidt.

Men især for enlige med børn er det nok perfekt for. Og så hold øje med dit nærmiljø, Lykke. Her i Haderslev har vi Slikposen, som blandt andet har givet til julefester for enlige med børn.


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 15:32

Praxis
Puh en kedelig situation du står i. Det gør mig virkelig ondt. Dejligt at du har fundet en løsning, selvom jeg forestiller mig mange ikke ville mene det var optimalen, men det fungerer for dig, hvilket jo er det vigtige.
Du skal altid være velkommen til at komme forbi her. Hverken jeg eller kæresten er generte eller mundlamme, så dét med at starte en akavet samtale, skal du ihf. ikke være nervøs for ;)
Kunne ikke gå ind på Slikposens side, men det lyder som et rigtig godt initiativ, og vil bestemt holde øje.


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 21:26

Nå, så var der lige en der skrev til mig på Facebook, at han, ligesom os, meldte sig til som vært midt i november, og derefter fik besked fra Dansk Røde Kors, at de allerede havde flere end de skulle bruge, trods der kan tilmeldes frem til d. 19. december? Det lyder for mig en smule underligt, med mindre der er vanvittig mange der har meldt sig?
Hvad tænker I?


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske er området mættet?
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 23:18

Måske er det område, gutten på facebook bor i, allerede mættet hvad angår værter?

 

Fra min sysnvinkel er det kun positivt, at der er så mange der har meldt sig, at organisationen bag melder ud, at der ikke er brug for flere (i det område?), så der heller ikke er nogen, der kommer til at vente forgæves på at blive værter. De ved jo fra tidligere erfaring, ca. hvor mange værter/kuverter der er brug for i de forskellige områder.

 

Synes ikke det lyder spor underligt, men ganske fornuftigt. :-)


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 23:59

Jeg tænker også det er områdemæssigt der tænkes, og synes også det er rigtig godt de melder ud - Dog virker det for mig underligt at der allerede er mættet, når folk kan melde sig som gæster indtil d. 19. december. Altså er folk jo langt fra færdig med at melde sig til.
Men som jeg også skrev, så er der måske bare voldsomt mange værter allerede.


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 13:58

Jeg foreslog Røde Kors at oprette en gruppe på FB, så folk kunne dele erfaringer der igennem, fordi der netop ikke er nogen form for feedback på deres hjemmeside, så nu har de oprettet en gruppe på Facebook.

Røde Kors Julevenner


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider