Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hippolog uddannelsen hjælp mig tak :-)
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 14:42

Hej alle Hestemennesker!

hjælp mig lige :-) Jeg vil gerne blive uddannet hippolog, men mangler visse oplysninger om evt. muligheder, økonomi og krav osv.

Er der evt. nogle danske hopologer man kan kontakte? :-) (Da de nok har været i samme båd, om fx mad,hus, heste, uddannelse osv).

Alt hvad i kender til med denne uddannelse, må i gerne skrive ned her ;-)

Tak på forhånd!

mine grundlæggende spørgsmål er:

Er der andre muligheder end Flyinge Gymnasitet?

Hvad fik i af SU?(Er kun 17)

Hvad kostede hus, mad og hest i de 3 år?

For optagelsen, hvor meget svensk skal man kunne?

Efter uddannelses muligheder (specilesere sig i andet en Islænder rideheste, og løb)?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du kigget på...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 15:13

... hjemmesiden: http://www.gymnasietflyinge.dk?

der står i hvert fald noget om, hvordan man bor og hvad det koster, samt kravene for at komme ind. Der er også en kontaktformular du kan bruge for at søge yderligere oplysninger.

 

Lige umiddelbart ville jeg tro, at det er selvfinansieret, men jeg ved det ikke. Det kan gymnasiets studievejleder sikkert svare på.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt facts
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 15:13
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hippolog
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 11:16

Jeg er udddannet hippolog, blev færdig i 2013, gymnasiet har ikke noget med hippologprgrammet at gøre, det er et gymnasie.

Hippologprogrammet er en universitets uddannelse ved SLU, Sveriges Landbrugsuniversitet, du får en tre årig bahcelor.

 

Hvis du vil vide mere så skriv en besked med spørgsmål, jeg svare gerne.




MVH Lise Elkjær,Hippolog studerende,Ridskolan Strömsholm og Flyinge kungsgård

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil spørge om :-)
Forfatter: 
Dato:  30-11-2014 21:13

Det ville være dejligt!

Jeg vil spørge om hvad du gjorde med økonomien?

muligheder for a ride? klasser spring, dressur osv.

sproget er på svensk, og sværhedskravende for at studere på svensk og det med afleveringer osv.

Hvor meget svensk skal man kunne(Kan ikke særelig meget, men har et par venner der er i svgerige nu og ce har fortaldt mig at, det kommer meget flydende) :-)

krav for karakterende?

du må rigtig gerne svare på disse få spørgsmål. Så har du allerede været en stor hjælp!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar på spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 14:08

Jeg vil spørge om hvad du gjorde med økonomien?:

Uddannelsen er berettiget til SU, jeg søgte om at få godkendt uddannelsen til SU, derefter søgte jeg SU som normalt.

 

muligheder for a ride? klasser spring, dressur osv.:

1. år er der ikke vildt meget ridning, så der er det en god ide at have egen hest ved siden af, der rides spring og dressur på CA LB, hvor der er fokus på korrekt opstillling og indvirkning, du tilrider 1 ung hest, som lærer at køre med vogn, jeg ved at de sidste par år har givet mlighed for at få ekstra undervisning på reservehestene, det koster ikke mere end din tid.

på 2-3 år rider du hverdag, både spring dressur, unghest nogle perioder mere end andre, men ofte mere end 1 hest om dagen.

 

Hvor meget svensk skal man kunne?:

Jeg kunne ikke et ord svensk, det kommer hurtigt, jeg boede sammen med en del fra klassen, de, google oversæt og wiki samt tyda.se var en god hjælp i starten, enkelte bøger er på engelsk, resten på svensk.

i de nordiske lande på må alle eksamner aflevers på norsk svensk eller dansk.

krav for karakterende?

Kan ikke huske hvad gennemsnittet er på, mit var 7,4 og det var en del over det nødvendige gymnasiesnit. der er meget læsning ag videnskablige artikler på engelsk, så det en god hjælp hvis du er god til engelsk.

 

de vil gerne hjælpe på hippologprogrammet, skriv eller ring til dem, jeg var løbende i kontakt til dem, tag til Flyinge, se og snak med folk derover.

Håber det var det du ville vide




MVH Lise Elkjær,Hippolog studerende,Ridskolan Strömsholm og Flyinge kungsgård

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hippplog
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 14:48

Må man spørge hvad arbejder du med nu ? :)

det lyder som en spændende uddannelse.


...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider