Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 jeg giver snart op- langt frustrende
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 15:16

jeg har den her lille sag af en lækker hoppe, hun er min soulmate men hold nu fast hvor jeg og hende dog været igennem meget.

hun har været kastebold i 2012, hele 8 hjem, landende til sidst ved min veninde hvor jeg så købte hende i feb 2013. i starten havde jeg en meget svært ridelig hest. Der var de 80% a ridningen slet ikke sjovt og dissideret en anelse farlig, i dag er den bare en hest der til tider laver ballade, bukker og lidt små hoppen.

I slut 2013 begyndte hun at takte uren på det ene forben, røngten a alle 4 ben, ingen fejl, bøjeprøve ingen reaktion, det ender ud i a vise sig at at hun træder skæv ned på højre forben, lander med udvendig side først og ruller ind på indvendigt,afhjulpet med sko med rul og halv kile og så ridning frem og ned og få ballance. her i 2014 lavede hun dog stadig ballade indimeellem og valgte at få røngten af ryg og nakke. ingenting i nakke. ryg men så kom vi til lænden, to sammenvoksede torntappe, dog gammelt gammel idet der var kalkdannelser omkring. Højgård kunne ikke sige at det var derfor hun indimellem lavede ballade, de ville mene hun ville lave ballade hele tiden hvis hun havde ondt lige i det sted. da hun kom hjem havde vi også skiftet sadel og siden har hun ikke lavet ballade, så holdte vi en ride pause, ville starte hende op for en måned siden, da nåede vi tre gange og hun taktede uren, fik ornet tæer men stadig uren. hun har sparket voldsomt i boksen (mener det skyldes hun iikke trives med ikke at blive brugt, været sådan før) men nu er problemet så at hun takter uren i bag og trækker halen til sig. hun er spændt i lænden, hvorvidt det er kommet af de stærke spark i væg og boksvæg er umiddelbart første bud. nu er planen dyrelægen og jeg imellem, at hun skal ha kiropraktor men men med jeg kan ikkke lade være med at tænke, bliver hun velfungerende igen, hvad er det næste der kommer, er det mon i virkeligheden pga de sammenvoksede torntappe osv. jeg er ved at miste modet og gi fortabt men på den anden side hun har jo fungeret og var en glad hest der trives. men det er jo begrænset hvad jeg vil putte hende igennem. udover det også koster og koster. ikke misforstå mig kunne de bare sige at det var til hendes bedste og hun ville fungere så ville jeg klart ofre lidt mere endnu, men er det mest for min skyld jeg bliver ved, eller kommer hun sig. jeg ved det ikke jeg ved det ikke :-( men kan bare heller ikke giive op før jeg har givet hende alle cahncer tænker jeg inderst inde...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 16:00

Skal jeg være ærlig? :-)

Jeg ville se om kiropraktikken hjalp på bagenden, og få kiroprakteren til at komme med en hudløst ærlig vurdering. Hvis dette svar er noget i stil med "det bliver ikke bedre" eller "det kræver tid og mange behandlinger" så ville jeg stærkt overveje om den ikke bare skulle have fred.

Jeg kender selvfølgelig ikke hesten, men noget siger mig at den har været udsat for rigeligt. På et år har den skiftet hjem 8 gange, det siger mig at den aldrig rigtig har fungeret. Nu er du efterhånden nået til et punkt hvor det at have hest er en sur pligt, sådan læser jeg i hvert fald lidt dit indlæg. Jeg synes jo du har givet hesten rigtig mange chancer, men det lyder også som om, at uanset hvad du har gjort så fungerer den bare ikke rigtig. Jeg ved godt det kan lyde hårdt - men hvis ikke hesten trives, bliver ved med at have ondt det ene, det andet eller det tredje sted - så ville jeg hvis det var min hest ikke have svært ved at give den fred. For jeg ville med god samvittighed vide at jeg udfriede den for flere smerter.

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 16:07

for svar,

ja det er egentlig også det jeg har i baghovedet, at kiropraktor er sidste stop,. er det noget nyt skal hun jo da ha en chance for alt det andet er jo afhjulpet. syntes bare ikke det er sjovt længere og tænker også på hende og det her har hun jo faktisk fået imens hun ikke er blevet brugt :-(

det er det, hvornår er nok egentligt nok

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kastebold
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 19:21

Er der måske også en årsag til at nogle heste bliver ?

 

Ville ikke have dårlig samvittighed over at aflive, så ville jeg ihvertilfælde være hykler næste gang jeg satte tandsættet i en god bøf.


 

Mvh Janni

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 14:21

:-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider