Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Få hest jeres historier
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 19:54

Hejsa

 

Jeg brænder jo for at få en hest jeg er 13 år snart 14 og har redet i snart 4 år. mine forældre siger bare at jeg ikke må. ville hører jer hvordan i fik overtalt jeres forældre til at få heste (altså dem der boede hjemme da de fik hest) og jeg vil også gerne hører jeg andres historier da i skulle have jeres hest.

1
1
Svar på denne tråd
 
 KakjssnBsjkqnBS
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 20:02

Jg måtte heller ikke få hest. Da jeg havde mistet min part og redet i 8 år sagde mine forældre ja. Men jeg måtte selv spare op, og betale alt. Er sine forældre ikke med på det vil jeg råde dig til at finde en part, vis du kan passe den og begynd at spare op.

Du skal regne med at du mindst jeg tjene 3000kr om måneden ved fritids job for at havde råd til det.

Har du kun redet på ride skole så vent helt sikkert. Du ved sket ikke hvor meget en hest skal passes. Og du kan ikke bare springe over, det er HVER DAG dine skal passes. Håber det hjalp lidt.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Privat part
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 20:07

Hejsa

Jeg har haft part på 2 private.

Den første var jeg nød til at stoppe da den blev rykket. Den anden red jeg i 1,5 år men så ville ejern selv ride også måtte jeg starte på rideskole igen. syntes selv jeg er klar til min ejen. mine forældre siger de vil overveje det hvis jeg fik et job men problemet er der ikke lige er noget her da jeg bor i Tune.

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Hej :-)
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 20:50

Hej!

 

Jeg er så en pige 12 som har redet i 5 år og ligenu har jeg min anden part :-D Jeg syntes du skal prøve med en part og lige få noget mere efaring... Så når din forældre ser dine fremskridt kan det være det bliver mere medgørlige :-)

 

Held og lykke med det, jeg håber du kunne bruge mit svar :-D


Mvh. Mathilde Snipsen og Guffe

 

Some freinds have to walk on four legs, just so they can carry around their big hearts <3

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 ved at spare op....
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 22:18

Mine forældre syntes bestemt heller jeg skulle have hest den gang jeg begyndte at snakke om det allerde som 7-8 årig, så de sagde at hvis jeg skulle have hest måtte jeg selv betale den, og håbede det ville stoppe projektet. 4 år efter stod jeg med 25.000 i hånden til en hest og et par forældre der både var for overrasket og stolte til at kunne overskue at finde på flere begrundelser for at jeg ikke måtte få hest!

 

Hvis der noget ingen forældre kan stå for, så er det at se deres afkom knokle for at opnå deres drømme og se at de er ansvarsfulde nok til at kunne spare det op disse drømme kræver - so go for it!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hest...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 07:50

Det koster rigtig mange penge at have en hest, og det er et stort ansvar.

som barn måtte jeg heller ikke få en hest, mine forældre havde ikke råd. Jeg havde istedet for part på heste. Det var selvfølgelig ikke helt det samme, men næsten. Jeg var faktisk så heldig at min part var gratis fordi jeg fandt en hest som alligevel ikke blev brugt, men bare stod. Ejeren var rigtig glad for at få brugt sin hest, og jeg havde den faktisk som var det min egen. Jeg måtte ride så tit jeg ville, men jeg havde også pligter i form af at jeg skulle muge ud, ordne seltøj, og hjælpe til med de andre heste på gården. Men jeg havde ikke udgifterne til dyrlæge, foder, smed og hvad der ellers kan komme af udgifter når man har hest.

Jeg var heldig dengang at jeg kunne finde et sted at ride helt gratis, og det var nok også en anden tid. Men jeg tror stadig det er muligt at finde. Måske du kan hjælpe til på et stutteri, eller et sted de har mange heste, som de ikke når at få redet alle sammen. Tit bliver folk glade hvis der er nogen der vil hjælpe til med deres heste.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 paaart
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 09:23

Jeg måtte heller ikke få egen hest for mine forældre, så istedet fandt jeg en part. Det udviklede sig til at jeg blev rytter i en salgsstald, og ydermere fik jeg 2 ponyer som min egne. Efter at have redet salgsheste og de 2 ponyer 1 års tid flyttede vi hingstene ud i en stald for sig, hvor jeg fik ansvaret for stalden. Ejen fodrede og lukkede ud om morgen, og ellers passede og red jeg dem.

Jeg er rigtig glad for at jeg som 14 årig ikke fik min egen hest, for da jeg begyndte at skulle passe hestene hverdag kunne jeg godt se at det ikke var mig at stå med alt ansvaret helt alene!Det er rart at der altid var nogle til at hjælpe, og til at tage beslutningerne.

Jeg tror også det er svært som forældre at give lov til at ens børn skal have heste, især hvis forældrene ikke aner noget om heste, som var tilfældet med mine. :-)

Men spørg om dine forældre ikke har lyst til at komme med i stalden nogle dage, så de kan se hvor dygtig du er, og evt. tage en snak med din ridelærer.


- Catine

 

Don't try so hard to fit in, when you were born to stand out!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Få hest historier
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 23:37

Jeg er så en af de få heldige, der altid har haft en hest. Da min mor er bidt af en gal hest. Da jeg var 4 havde jeg min første hest sammen med min søster, men dengang gad jeg ikke det der ridning, så gik til svømning istedet. - red måske 1 gang om ugen. Først som 6-8 årig hvor jeg red i skoven alene blev jeg bidt af det, og har redet stort set hver dag siden.

 

Jeg interesserer mig stadig for hestene, men det er helt slut med stævner. Nu rider jeg bare i skoven og hygger mig med det. :)

 

 

men vil som de andre sige - halvpart er vejen frem, 4 rideår er ikke meget erfaring at have i bagagen og så stå med egen hest, hvis ikke der er 100 procent forældre opbakning.


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er da
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 10:45

masse i Tune.

Som start kan man gå med aviser eller gå med hunde, passe børn osv osv.

Også er der jo alle butikkerne, som sikkert søger hjælp, når du er blevet lidt ældre.

 

Det gælder om at være kreativ tænkende!

 

Jeg fik først hest, da jeg var så stor at jeg selv kunne betale både hest og alle omkostninger.

Du skal tænke på, når dine forældre siger ja, så siger de også ja til en kæmpe økonomisk post!

Som min mand sagde dengang jeg havde hest sidst, som rendte ind i det ene uheld efter det andet, at hver måned kunne familien have været en tur på Mallorca i en uge med alt betalt. Desværre overdrev han ikke, trods jeg virkelig sparede, hvor det var muligt.

 

Men det skal du have med i tankerne ihvertfald.

Ligesom det at have hest kræver man kommer i stalden hver dag. -Næsten hver dag, hvis man har en part til at hjælpe. Men der er ikke noget der hedder dårligt vejr eller andet.

 

Så mit råd er, få en part. Og nyd den!!


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min første hest <3
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 09:50

Ja jeg startede med at gå til ridning da jeg blev 4 år gammel. Jeg var rædselsslagen over at skulle sidde på sådan en kæmpe hest (en 1'er pony). Efter 1 måned red jeg selv, hvor alle de andre stadig blev trukket rundt. Efter et par år, begyndte jeg at ride på et hold hvor man også fik lov til at galopere, og ikke længe efter, red jeg 3 gange om ugen.

Jeg fik derefter en part, og jeg nåede at have part på 5 ponyer/heste før jeg endelig fik overtalt mine forældre til at få min egen hest da jeg blev konfirmeret. Aftalen var, at jeg skulle arbejde i mine forældres butik, selv betale opstalding og passe hesten, og så hjalp de mig med dyrlæge og smed regningerne.

 

Så jeg fik denne smukke hest i konfirmationsgave:

Billede

Han hedder Columbus, var 7 år på daværende tidspunkt, og kunne gå til biddet i skridt, trav og galop og det var dét. Men han var den sødeste hest og jeg havde ham i 3 år, hvor han fik lært øvelser til og med LA4A i dressur, sprand LB til træning og gik CNC90 i terrænnet. Og han kunne også gå western. Columbus er en connemara vallak på 157 cm i stang og verdens dejligste 1. gangs hest.

Da jeg blev 17 år, var jeg for stor til ham, og jeg havde udnyttet hans kapacitet til at gå dressur fuldt ud. Så da vi fik muligheden for at bytte ham med en bedre gående og større hest slog vi til. Så i 2010 byttede vi ham til denne skønhed:

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Siegård's Flexness var min 2. hest. Han er oldenborg, var 6 år i 2010 og gik LA1A-LA2A og kunne springe og gå i terrænnet. Han var også lidt højere, nemlig 165 cm. Han er en fantastisk hest, som jeg desværre måtte sælge sidste år, da jeg ikke havde råd til ham længere pga. uddannelse :'( Men han har det heldigvis rigtig godt hos sin nye ejer :)


Dét du gør bliver du bedre til! Så øv dig hver dag, i dét du gerne vil blive bedre til. Øvelse gør mester :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 10:23

For mig var det ikke noget problem... Min mor og søster red også, så den første pony og sådanset også nr. to, var et familieprojekt...

 

Jeg er ikke helt sikker på hvordan min mor fik det til at fungere rent økonomisk, men det lykkedes... Og hold da op hvor har vi, som familie haft mange gode timer sammen...

 

Da min mor blev syg, kom de til mine bedsteforældre på pension, og efter 15 år gode år, i en alder af 20 og 25 år, blev de sendt over regnbuen...

 

Jeg ved ikke om jeg synes du, TS, skal 'overtale' dine forældre til at du kan få en hest, men måske mere spørge ind til hvilke krav de stiller til dig... Det kunne være noget med at du selv skal kunne købe den, selv betale de udgifter der kommer hver måned... Måske det er noget med at hjælpe med det huslige eller andre ting... Men få en forklaring på hvorfor de siger nej lige nu - er du ikke gammel nok i dine forældres øjne til det ansvar en hest er, så få at vide hvor gammel, 'gammel nok' er... Er det fordi du har haft en masse andre dyr (kaniner, marsvin, fisk, fugle o.l.) hvor interessen er faldet hurtigt, eller virker til at komme som gode ideer og så forsvinde igen, så kan dine forældre jo være i tvivl om hvem der står med ansvaret, hvis det også skulle ske i forhold til hesten, men så må de jo kunne fortælle dig, hvordan du kan arbejde på at vise dem at du nu er klar til ansvaret... Det tror jeg ville være min fremgangsmåde, hvis jeg nu ikke havde haft en mor der også var 'heste-pige'...


Perle


Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

 

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 djgldrjgkld
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 13:09

Jeg måtte ikke få en hest for mine forældre da jeg var barn. Jeg måtte heller ikke gå til ridning eller få en part, for det var der ikke penge til.

 

Heldigvis var der mange heste der hvor jeg voksede op, og jeg fik lov at ride gratis på nogle heste, som ejeren ikke havde tid til - jeg havde dem som mine egne. Jeg fandt mig et fritidsjob, så jeg kunne betale for undervisning, ridetøj osv. da mine forældre ikke ville betale til noget, der havde med heste at gøre.

 

Jeg red på andres heste indtil jeg blev 30 år. Da havde jeg endelig råd til at købe min egen og til udgifterne. Det er meget dyrt at have hest og det er et stort ansvar. Som mange andre råder dig til, så få en part og se tiden an ... der sker mange ting i dit liv de næste år, og det er ikke sikkert der er tid eller råd til en hest :-)


For at opdage nyt land, er man nødt til at miste kysten af syne et stykke tid

0
0
Svar på denne tråd
 
 Perles svar
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 17:11

Tusind tak for alle svar

især dig perle jeg vil spørger mine forældre hvorfor og spørger ind til de grunde du nævte.

Jeg tjener selv ca. 2000 om måneden da jeg lige har fået et arbejde håber det er nok til at få dem overtalt de siger selv de vil betale 1000kr så håber det kommer til at gå godt. igen tak for de gode råd. kh Julie

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider