Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad gør man ved ubudne gæster?
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 12:13

Hej.

 

Vi har for nyligt haft en situation, hvor vi vågnede ved at hundene flippede helt og ud og vi kunne ret hurtigt konstatere, at en eller anden person rumsterede rundt om huset.

 

Jeg var jo selvfølgelig så snedig, at smide min mand ud af sengen for at klare sagerne, men mens hans famlede sig ned af trapperne, faldt det mig ind, at det i grund og bund ikke var særligt smart, at sende en søvndrukken mand, der muligvis(sandsynligvis) ikke havde fattet en pind af hvad jeg havde sagt, ud til fjenden.

Så jeg stoppede ham....midt i tandbørstningen...

 

Nu da jeg havde erkendt, at det at sende halv bevidstløse bedre halvdele ud i kulden, ikke var så smart, så måtte jeg jo udtænke noget for løse problemet med manden udenfor. Umiddelbart forekom det mig heller ikke videre smart at gå udenfor selv, så politiet måtte være de rette at ringe til....

...Og det gjorde jeg så.....Startede først med 114, hvor man fik en række valgmuligheder. Det kunne da vidst ikke være rigtigt.

 

Så 112, da jeg egentlig fandt det lidt truende, at der luskede en personage rundt om vores beboelse.

 

Tja, politiet havde lidt travlt inde i byen, så det kneb lidt med mandskabet -Var der ikke en mand i huset, der kunne klare det?

Nææææhhh.....

Under samtalen begyndte det at gå op for mig, at hvis ham klodsmajoren udenfor ( han var tilsyneladende skvattet over en cykel) var indbrudstyv, så var han godt nok en ualmindelig talentløs en. Derfor omklassificerede jeg ham fra indbrudstyv/voldsmand/ voldtægtforbryder/hærværksmand til almindelig fulderik, der var kommet langt hjemmefra.

Så jeg blev enig med den flinke politimand om at gå udenfor og bede vedkommende om at skrubbe hjem.

 

Da jeg langt om længe kom udenfor, kunne jeg konstatere, at festidioten sørme havde set lys i det fjerne og var begyndt at vandre imod det, så problemet løste heldigvis sig selv.

 

MEN....Hvad er egentlig den korrekte fremgangsmåde, hvis det er alvor ????

 


Missolga

6
1
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 12:40

Jeg ville nok liste ned i køkkenet og tage fat i stegepanden eller kagerullen... Hvis det ikke forskrækker dem nok at se mig, når jeg tænder lyset, så kan de få en date med kagerullen eller stegepanden...

 

Det hjælper ikke at ringe til politiet... Det har tilsyneladende travlt med alt muligt andet, eller også er der bare ikke nok politibetjente... Så jeg ville ikke gide bede om hjælp... Skal man have gjort noget ordenligt skal mán gøre det selv...


Perle


Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

 

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

7
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 14:52

En meget tidlig lørdag morgen forsøgte en mand at komme ind i vores lejlighed (heldigvis havde vi låst døren), først tager denne mand i håndtaget = låst, så banker han på og beder os lukke ham ind - dette lyder dog ikke truende, men hallo klokken er *bib* og der er helt sort ude i opgangen så jeg kan ikke se hvordan vedkommende ser ud.

Det ender med at mor her tager det første og bedste (et vatterpas), og låser forsigtigt døren op. Dog var herren i opgangen nu på vej væk.

 

 

Så her anvender vi vatterpas :)

 


/Angel

 

Qvicunque bene bibit, bene dormit

4
0
Svar på denne tråd
 
 Hundene
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 14:53

Er det nogle store hunde du har? For så kunne du sende dem i forvejen De fleste vil nok blive skræmt af en hidsig gøende hund.

 

Jeg har selv stået i en situation hvor en person forsøgte at bryde ind gennem min fordør. Jeg kunne se ham gennem vinduet ved siden af døren (skræmmende!)

Jeg ringede straks til politiet, men fik også besked på at de ikke havde mandskab til det pga travlhed...

Så ringede jeg til min nabo, som kom med sin hund, og skræmte ham væk.

Man kan desværre ikke regne med at politiet kommer når man ringer... Nu har jeg to hunde, hvor den ene nok skal beskytte mig/huset (Den anden gemmer sig sikkert under sengen sammen med mig)

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 15:27

Her har vi før brugt hunden med stort held (tilfredsstillende skrig som en kastratsanger fra laden), men nu har vi også en grand danois...


Hvis det mest af alt er en urtepottepisser man har så virker hidsigt store projektører med sensor også ret godt som skræmme middel. Der er ikke noget der siger go'aften som sådan et par 1000 Watt's halogener lige på.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

15
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm....Vif Vif...?
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 17:58

Tjaeh....Den hund, der har mest mod og mandshjerte af de tre ville være nødt til at låne et par stylter og måske en stemmeforvrænger a la , for at virke skræmmende. Det er nemlig en papillon.....

 

De andre to? Jow, de er da godt nok store, men den ene er bange for sin egen skygge.

Den anden ville bare lære luskebuksen at elske hunde og så ville hun blive stjålet i stedet for vores værdigenstande.

 


Missolga

7
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 21:06

Så vil jeg holde på at sådan nogen fætre her er løsningen. De er også mægtigt rare når man skal udenfor her i den mørke tid.

 

Man kan så vælge om man vil købe nogen der har en sensor hver i sær eller købe dem uden og koble på en centralt (strategisk) placeret sensor.

 

Hvis der kommer nogen om natten og de tænder så vil i kunne se hvad det er for en røjser i ro og mag uden at de kan se jer inde i det mørke hus.
Så kan du vurdere om manden skal ud og børste tænder på vedkommende

 

Hvis der skal virkelig seriøst arbejdslys/præventivt lys op så vil jeg anbefale at i beregner 10 Watt LED pr. 10x10 meter jord eller 100 Watt Halogen pr. 10x10 meter jord.

Billede

 


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

4
0
Svar på denne tråd
 
 Oh jow har
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 06:25

Vi har også haft besøg at en rumænsk varevogn, der holdte og lyste direkte ned mod vores staldbyggeri, der var i gang. Det var kl 22 og de var ligeglade med at jeg troppede op i døren og alt lys var tændt.

Min mand sprang ud i bilen og fulgte efter, men da han kom ud til vejen (vi bor nede af en lang grusvej) så var der sørme en bil mere. De holdt ind og ville have ham ind imellem de to biler..

 

Øhh nej tak. Så der blev ringet til politi og naboer, og lagt en plan for, hvis de kom igen.

De blev taget et par dage senere, med vognen fuld af stjålne byggematerialer. Og blev derved sparket ud af landet med fuld musik.

Vi har overvejet alt fra hunde på den forbudte liste til alarm og spotlys samt røg kanoner ;-)

Men med nabohjælp herude kommer man langt.

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Ubehageligt.
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 09:48

Hvor er det ubehageligt at de ligefrem køre ned af en grusvej.

 

Vi bor for enden af en lang grusvej, og vi føler os "sikre" eller sikre er nok et forkert ord, men mere trygge ved at bo her, hvis der nu kommer nogen kan de ikke fra vejen se om vi er hjemme eller ej, også håber vi at de holder sig væk fordi de ikke vil risikere at blive fanget på grusvejen hvis vi skulle komme hjem. Men det lyder lidt som om at man bare ikke kan vide sig sikker nogen steder.

 

Med vores hunde kan det gå begge veje. Jeg tror vores lille terrier vil gå efter struben, men den store kan det gå begge veje med. Hvis den lille hidser den store op så måske, bortset fra at den store nok ikke rigtig vil forstå hvad det går ud på. Men jeg ville nok sende dem ud, og håbe at synet kunne skræmme.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ts.....
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 12:05

I den givne situation, må jeg være dig svar skyldig.

 

Men tænker, forebyggende kunne dette være en hjælp:

 

www.dkr.dk/organiseret- nabohj%C3%A6lp

 

Udmiddelbart, tænker jeg dog, at dette skulle fremkomme på andre sprog end dansk (dvs. på skiltene), så alle kan forstå budskabet.

 

Det viser sig, at det har en positiv præventiv virkning.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Som det ku
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 13:58

Haha, genialt! Det kunne have været en historie herfra! Min mand ville heller ikke ane hvad der foregik og ville også gætte at han blev vækket fordi han skulle på arbejde = jeg ville kunne finde ham på badeværelset

 

Alt imens ville den store hund gø og den lille ville knurre helt nede fra maven.

 

Til gengæld ville videoovervågningen filme der ud af og alarmen på huset ville nok sige en gennemtrængende tone hvis de brød ind.

 

Tror nu også jeg ville lukke hundene ud?

Om ikke andet kunne de da vække hele nabolaget.

 

Men manden ville jeg ikke få meget gavn af :D

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

1
0
Svar på denne tråd
 
 abcdef
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 14:10

Jeg tror at "nabohjælp" vil falde lidt til jorden ude hos os. Vi bor 800 meter ud af en grusvej og der er flere hundrede meter til nærmeste nabo....

"Vagthundenes" kvalitet kan ligeledes diskuteres, men omvendt så fik de vækket os og det er vel egentlig det vigstigste, når nu de til dagligt fungerer som hyggenussepussehunde.

 

Halogenlys er faktisk rigtig genialt og jeg tror faktisk, at det var det der fik vedkommende til at smutte igen. Lige inden han forsvandt igen, havde han kurs imod en af dem og han må have følt sig noget blottet da det tændte

 

Man kan desuden få dem med kamera, hvilket kan være utroligt underholdende i andre sammenhænge, men så skal man jo lige huske de besyndelige regler om skiltning med overvågning.


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uventede gæster
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 14:34

Laver dem en kop gevalia? :P

 

Vi rev al hæk og hegn ned og 'blotlagde' haven her, forrige sommer må det være - hvilket åbenbart var en 'åben invitation' for nogen, som valgte at luske rundt om vores hus og selvfølgelig valgte en nat jeg var alene hjemme - tilsyneladende var 6 (små) hunde som larmede og mig som stod med morgenhår og alubat i et vindue ovenpå og råbte af dem, nok til at de fortrak - men stadig ret klamt.

 

Så det er so far min taktik - et alubat. Plejer også at sige at i tilfælde af indbrud, så sender jeg manden først - måske lettere problematisk hvis han partou skal runde badeværelset først for at give de uventede gæster et frisk tandpastaspil :P Men min tanke har normalt været, så kan de da tro han kommer efter dem og så kommer mit alubat og jeg som overraskelsesmomentet

 

Men det er skide klamt og jeg ville ikke ane hvad jeg skulle gøre - og det er jo ikke fedt at dem man regner med kan hjælpe, ikke kan. Det er jo i princippet fair nok at de ikke kører ud fordi en drukkenbolt er gået forkert, men det er jo bare ikke lige altid man kan vurdere om det også bare er en drukkenbolt eller om det er noget værre! Og er det noget værre, så bliver det jo et spørgsmål om tid pludselig og så vil man altså gerne at de er lidt hurtigere på aftrækkeren.

 

Måske det er et spørgsmål om 'redskaber' - hvad der nu kan virke truende? Et alubat? Et vaterpas? En spand varmt vand? En spand klamt vand? En stor hund? Kraftigt lys? Videoovervågning?

- Eller om man skal over i ren filmtaktik ala "Alene hjemme" med svingende malingbøtter og smadret julepynt på gulvet.

 

Sådan en bil fyldt med udlændinge, er nok svære at true 'ene mand' - og måske især hvis man er ene kvinde :S

 


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

6
0
Svar på denne tråd
 
 HA HA..
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 16:08

Sikke en nat oplevelse.

Det minder mig om da jeg boede med min gamle kæreste, og vi så en mand komme hurtigt rundt om huset, med en genstand i hånden som lignede en kølle.

 

Min kæreste hviskede: Du går ud og åbner døren, så står jeg klar i køkkenet til at knalde ham en, hvis han gør noget.

 

Pligtopfyldende som jeg er går jeg til døren, og det viser sig at være en forvirret mand som vil sælge en gammel spegepølse.

 

Manden går igen, og jeg knækker sammen af grin over hele situation, og min tapre mand, som sendte sin kone afsted til at tage de første slag, så han kunne nå at stikke af.

De kære mænd.

 

Hilsen Ane

4
0
Svar på denne tråd
 
 Rollo......
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 20:58

Lige et sidespring.......

 

Men vil du beskrive betydningen af ordet : alubat

 

Har prøvet, at google ordet, men blev ikke klogere, så vil gerne, at du fortæller ordets betydning ?

(og evt. i hvilket sammehæng det bruges)

 

Hader når der er noget jeg ikke forstår, så gør mig klogere,

jeg vil vide hvad ordet alubat betyder....

 

Pfh. tak.

 

1
3
Svar på denne tråd
 
 mon ikke
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 21:06

Mon ikke Rollo mener et bat (baseball) lavet af aluminium? :)


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

4
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 21:17

Jeg vil faktisk også gerne vide hvad alubat betyder, det er et nyt ord for mig :P

 

I øvrigt underholdende, samt skræmmede, læsning i giver!

 

Men jeg synes faktisk ikke det er et irrelevant emne: hvad kan man forvente at politiet tropper op til?

Tænkt eksempel:

Lad os sige jeg bor i lejlighed, med en aflukket gårdhave, til brug for beboerne. På det seneste har der ofte befundet sig en gruppe unge drenge (lige blevet myndige-agtigt), som hænger ud, 7-10 personer, nede foran opgangens trappesten.

Her sidder de og "hænger ud" i deres hættetrøjer og ryger noget som absolut hverken lugter af cigaretter eller hash.

De spærrer hele trinnet op til hoveddøren, således at beboerne pænt må vente på at de får møvet sig væk, så man kan komme ind/ud af sin egen hoveddør til opgangen...

Lad os så antage, at en person en dag pænt spørger dem, hvorfor de så ofte sidder der? Hvortil de flabet svarer, "fordi det er sjovt" med et dum-smart udtryk i ansigtet.

Beboeren får så forkaret, at nogle af ejedommens beboere er lidt utrygge ved at have en så stor gruppe personer siddende og spærre trappestenen, især dem med børn i folkeskolealderen, som selv går hjem fra skole. Der bor flere børnefamilier i opgangen.

 

Gruppen svarer ikke rigtigt, men jages væk af en ældre beboer der står i døråbningen og venter på at kunne træde ud af opgangen.

Nu tror man så at de måske er forduftet og har fundet et nyt sted at "hænge ud" - lige indtil man ser dem "hænge ud" på bænken, i den private, aflukkede baggård, som der er adgang til, eftersom taget renoveres og håndværkerne lader porten stå åben, så de kan gå frem og tilbage.

 

Beboeren turde ikke gå hen til dem igen og bede dem skride, da de faktisk ser virkeig ubehagelige ud; ikke en specielt rar "klub".

 

Helt hypotetisk, hvis dette nu var sket ;)

Griner politiet bare af en, hvis man ringer og spørger om de kan kommeog fjerne dem? Det er privat grund, samt de benytter ulovlige stoffer - hvem ved om de sidder nede på bænken og sælger til hinanden? Hvilket er strafbart.

De sidder ved den bænk, som to små søde piger i børnehavealderen ofte bruger til at lege på.

 

Politiet har for få ressourcer, så vidt jeg er orienteret - vil de bare bede en om at ordne det selv, hvis man ringer og fortæller om denne ubehagelige gruppe?

Hvis de ikke engang vil rykke ud ved et muligt indbrud, som der skrives om her i tråden, ja hvorfor skulle de så rykke ud og fjerne en gruppe spader der ryger klamme, stinkende ting (ingen idé om hvad det kan være, men cigaretter er det ikke!), som lugter så meget at man ikke engang kan åbne sit vindue og lufte ud?

Og endnu værre, en gruppe der er ubehagelige og som gør flere personer, inkl. dem med børn, utrygge i deres eget hjem?

 

Hvad tænker i? :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
1
Svar på denne tråd
 
 Mor til EmmaSimon...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 21:58

Tak, der gav du mig et godt grin......

 

Ja, naturligvis, kunne det betyde Alu Bat.........

(så er jeg med)

 

Men tænkte udmiddelbart, at her var et fremmed-ord, som jeg ikke forstod betydningen af.........

 

Det er så nemt, at misforstå, når tingene kommer på tekst.

Der skal kun en deling af ord, et komma osv...til at ændre alt.

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 23:10

En Alubat er stortset det samme som en Slambonk.
En Slambok virker på den måde at først siger det "Slam" og derefter "bonk" når vedkommende rammer gulvet.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

13
0
Svar på denne tråd
 
 Politiet
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 06:43

Gennem mine kunder har jeg hørt ikke kun om 1 eller to gange, hvor politiet har afvist at køre ud til igangværende indbrud, skræmmende!!!!

 

Derudover har jeg selv 3 gange oplevet at ringe til dem mens vi sidder i en bil bag nogen som kører dybt uforsvarligt (over for rødt inde i byen, slingrende osv), alle tre gange har vi tilbudt at blive bag køretøjet og afgive nøjagtig position, alle tre gange er vi blevet afvist.

 

Sidst var en varevogn på motorvejen som slingrede fra vejbane til vejbane, øgede og sænkede hastigheden grundløst, var ved at køre ind i de andre biler ved overhalning osv. Her vælger jeg som chauffør at lade min søn (10 år) ringe til min mand så han kunne ringe til politiet. Jeg ikke har håndfri og må derfor ikke må tale i tlf og jeg regnede ikke med at min søn ville kunne kommunikere tilfredsstillende med politiet. Politiet ville meget hellere høre min mand om hvorfor jeg ikke selv ringede og selv efter forklaring om manglende håndfri og en i øvrigt semifarlig situation at snakke tlf i, når man følger efter sådan et fjols (han kørte heldigvis ikke for stærkt) var de meget mere interesserede i den del, end manden i varevognen, endnu en gang blev vi afvist...

 

Det er jo netop skræmmende at vi hører om det i alle politikredse og samtidig så er det OS der bliver straffet, hvis vi selv gør noget, med mindre de slog først. I trafikken er det mere skræmmende, her kan vi hverken vise bat, eller sende hunden ud, vi kan bare krydse fingre for at ingen andre kommer til skade...

 


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

5
0
Svar på denne tråd
 
 Vig bort, dæmoner....
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 08:37

Jeg er sikkert mærkelig og underlig og i den grad farvet af at være i gang med at læse en vampyrbog, men jeg havde lidt den ide, at en alubat var en slags halvreligiøs fidus.

 

Den nat havde jeg tilfældigvis udstyret mig med vores gummibat, men havde ikke skrevet det, da jeg var i tvivl om det skulle være politisk ukorrekt i dagens Danmark.

 

Det er jo lidt svært at begå sig som almindelig, fredsommelig borger i dette land.

 

Undlader man at informere uvedkommende på alle tænkelige sprog og tilhørende dialekter om videoovervågning, kan man straffes.....

Hopper en ubuden gæst ind af vinduet og bliver bidt af den ellers så fredsommelige Fido, fordi forbryderen kommer til at træde den på halen, så risikerer man at skulle betale erstatning og aflive hunden.

Racen, som Fido repræsenterer, bliver erklæret til at være af kamphundetypen og dermed ulovlig.

 

Kommer man til at gokke en indbrudstyv i skallen, så ender man selv i spjældet og skal indirekte bekoste psykologhjælp til den stakkels tyv.

Og i øvrigt: Falder tyven over børnene legesager i nattens mulm og mørke og forstuver foden, så får man arbejdstilsynet på besøg.

 

Under alle omstændigheder, så skal man tilsyneladende ikke spilde politiets tid med sådanne ubetydeligheder, som at der lusker en ukendt mandsperson rundt om huset kl.3 om natten.


Missolga

13
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke for at negligere
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 18:29

Jeres ubehagelige oplevelser. Men jeg har grinet så meget at tårerne sprang ned af kinderne : D : D

6
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 20:58

... Nååårh. Et alu-bat! Som i aluminiums-bat! I get it.

 

Det kunne jeg dybt seriøst ikke regne ud, jeg lagde trykket sådan: alubáaat, med et langt A :)

 

Jeg var i tvivl om det mon var en slags hovedpåklædning, og som en anden herinde tænkte jeg faktisk også om det var et religiøst artefakt af en art? Det lyder sådan, når det ender på "bat".

Ej det er da helt tosset..


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg troede det var i
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 22:11

 

familie med cølibat.

 

Så kan en høj mørk indbrudstyv måske være velkommen alligevel. Husbond er jo alligevel nede og børste tænder.

 

Sophie (som i øvrigt stadig skylder billeder af hår+støvler), politiet griner ikke (altså de rigtige, dem på gaden og i bilerne). På engelsk hedder problemet åbenbart Wonder Boy.

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 22:16

Vi har prøvet flere scenarier...

 

En aften efter noget lokalt byfest halløj, var en fulderik, ved at lave ballade hos naboen. Mig ud af senge i g-streng og bare patter, vinduet op og råbte og skreg af den "stakkels" mand. Min kæreste sagde jeg skulle holde kæft, for eller kom han sikkert bare op til og, hvilket han også gjorde. Så jeg fandt lige en dyne og gik ud på terrassen og råbte videre af ham, nu dækket lidt til, det fik ham åbenbart til at gå, eftersom der ikke var "noget eyecandy" længere....;oP


Sælges:

DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 22:48

Synes faktisk det er lidt skræmmende at politiet ikke kommer i sådan en situation. Det sker jo at det går voldsomt for sig, hvis folk overrasker en indbrudstyv, så jeg havde faktisk forventet politiet kom farende hvis man stod i den situation.

 

Desuden er vi jo nok også der hvor diverse advarselsskilte med fordel kan skrives på fremmedesprog .

1
2
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 23:07

Uanset hvor gode politiet er til at reagere så er og bliver det altid en reaktion og ikke en forebyggelse. Sådan som vores samfund reelt ser ud og udvikler sig, uanset årsagerne, så gør man klogt i at sørge for sin egen sikkerhed først og fremmest.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

3
0
Svar på denne tråd
 
 "Sjov tråd"
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 14:12

Jeg kender en mand som overraskede en floktyve i gang med at kigge nærmere på hans hjem, han ringede straks til politiet, som afviste at komme, da de ikke havde mandskab til det, så sagde manden, jamen det gør faktisk heller ikke noget, nu har jeg fundet nøglen til mit våbenskab, farvel!! ( han er jæger)

 

Det gik 10 minutter så var politiet der, og manden havde valgt at tage sin bil og køre lid ned af vejen, så han ikke kunne "beskyldes" for noget.

 

Hilsen Anni


Mor til en pragtfuld pige.

og lillebror i fuld fart

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld!
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 00:23

Nåerhja, sådan går det når tingene får 'kælenavne' og man ikke tænker videre over det - men ellers har Jens en pointe i hans 'slambonk'

 

Christina (Mor til Emma og Simon) har helt ret - et baseball bat i aluminium = alubat!

 

Af en eller anden grund, får det mig til at tænke på "Crocodile Dundee" filmene, "Nah I don't need a gun. I got'a DONK!"

 

www.youtube.com/watch?v=ufDTDUPZrag

 


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

2
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 01:23

Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalalulalej
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 09:01

Man gør som jeg gjorde ;) klokken bæ om natten blev min lås lirket godt og grundigt med, jeg lod idioten bryde låsen op, stilte mig bag i døren (med mit voldsomt store krøllede nathår) i mørke, og da klovnen var brudt ind, brølede jeg af mine lungers fulde kraft på græsk (hvorfor det var græsk skal jeg ikke kunne sige, det faldt bare naturligt at vælge et andet sprog end dansk) jeg kan love jer for jeg har aldrig set en mand hoppe så højt, derefter kom min ellers meget fredelige rotte ud og så hvad der forgik og 57 kilo rene muskler med blottede tænder og mit skrigeri var nok for den mand, så han spændte afsted, alt postyret havde vækket naboerne der kom for at klage over hunden, men fik i stedet fat i manden (der iøvrigt ikke kunne tale dansk og var ret fuld) slæbte ham ind i bilen (med mig og min hund ved siden af sig) og kørte ham ned til stationen afleverede ham selv og bad politiet tage sig af ham og komme og tage billeder mm hvis de skulle bruge det.


*indsamling*

har du sadler, grimer, trenser, bid, dækkener eller lign, du ønsker at donere? Jeg samler ind til en mindre Rideklub i Herning, og tager glad i mod, kan evt købes til billige penge ;)

7
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider