Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hø/wrap - Råd om køb
Forfatter: 
Dato:  17-11-2014 20:47

Hvor køber I grovfoder til hest og hvad går I efter?

Har siddet og surfet lidt omkring på diverse markeder, for at finde hø/wrap til min hest, men der er jo vanvittig meget at vælge i mellem, så kunne godt bruge jeres erfaringer. især fordi jeg ikke har prøvet selv at skulle købe ind før, det har mit opstaldningssted hidtil sørget for:

 

1) Hvilke markeder/hjemmesider bruger I?

2) Hvad går I efter, når I læser annoncerne?

3) Hvad er almen kutyme - ringer man bare op og siger: Hej må jeg købe en balle hø/wrap af dig.

4) Er der noget specielt jeg bør vide i forhold til at købe grovfoder? (altså i forhold til handlen/faldgruber - Er I blevet snydt?)

 

Der er ingen begrænsninger i forhold til aflæsning, da min opstalder har maskine til at læsse af med.

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-11-2014 22:36

jeg har fundet leverandører på gul og gratis, lige nu får jeg leveret fra en prof. producent, 6 baller af gangen, kørt helt ind i min lade, det er wrap, og er der noget galt med en balle får jeg en ny uden beregning.

 

Jeg har også fået hø leveret af privat, høet var fint nok og hestene ville gerne have det, men der var for mange grove stængler i høet til at det fungerede i mine slowfeedere, derfor er jeg vendt tilbage til min wrap mand.

 


Mvh Naja

 

 

Smart velgående 1'er pony

5 år, cool og nem sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-11-2014 23:10

det er lidt forskelligt hvor jeg finder hø/wrap. lige nu hvor jeg lige er flyttet, så er det guloggratis eller dba. Vil nemlig helst finde noget i lokalområdet

der hvor jeg boede før, ja her kendte man nogen som kendte nogen som havde det.

 

jeg bruger både hø og wrap. Hø fordi hestene godt kan lide det. Og wrap fordi jeg ikke har en masse hø til rådighed. Jeg har pt kun fået et mindre parti.

og så er det meget godt at have flere steder

jeg har hellere ikke plads til ret meget af gangen

 

jo man ringer bare op og siger, jeg mangler lige noget hø/wrap. Oftes får man tilbud om at komme ud og se produktet. wrappen er der flere som tilbyder at åbne for en, så man kan se det

 

et godt råd er nok at finde en landmand som har det. de er oftere nemmere at snakke med vedr pris og levering.

før hen fik jeg 4 minibig hø og en bigballe af de helt store, med levering til 1600



0
0
Svar på denne tråd
 
 Wrap.....
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 09:06

Vi sælger wrap.

 

Det er mest over Facebook, hvor folk så skriver eller ringer. Jeg sender gerne billede af det, og tilbyder også at åbne en balle.

 

Jeg har fra flere forskellige marker, i forskellige slet, så folk har lidt at vælge imellem.

 

Hvis der skulle være en balle, der ikke er god, kan de komme og bytte den. Det kræver dog, at de tager den dårlige balle med.

 

Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Køber fra
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 12:49

Jeg køber hø fra en af de lokale landmænd, hvis forældre er venner med mine forældre. Det er godt hø, billigt og han leverer det ned i stalden.

 

Nemt og bekvemt.

 

Det hø min hest nægtede at spise, det har han taget retur. Dette selv om det intet fejler og min hest blot er kræsen (de andre heste i stalden spiser det med glæde).

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 09:21

Jeg bruger billigeballer.dk, hvor man kan søge efter postnummer. Det er en rigtig nem og overskuelig side at anvende.

Ellers kigger jeg bare på den blå avis eller gul og gratis.

 



Sascha


Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX




Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:


sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 som sælger
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 11:26

billigballer.dk er en fin side- men det er sjovt nok aldrig gennem denne jeg får henvendelser, foruden den langt fra er opdateret er min erfaring da jeg som køber skulle bruge alm. hø.

 

Det sker via Facebook eller via mund til mund metoden når jeg sælger.

 

Det er wrap i minibig jeg sælger, dvs jeg sælger overskudsproduktionen høstet på egne marker når jeg har taget det fra jeg selv skal bruge, og årligt taler vi ca 50 baller.

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider