Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Forberedelse til rideferie
Forfatter: 
Dato:  17-11-2014 02:54

Hej,

min veninde og jeg er begyndt at snakke om at tage på rideferie sammen. Vi har set på en (tilsyneladende) super tur i Ungarn. Vi regner med at rejse med hippo tours.

Sagen er den at ingen af os har redet regelmæssigt de sidste par år af diverse forskellige grunde. Vi er dog begge øvede ryttere. Vi regner med at tage afsted i august og bruge sommerferien til at forberede os/træne os op. Er der nogen der har nogle gode forslag til hvor ofte og hvor længe ad gangen vi skal ride for at træne os op? Turen er for øvede og der er ca 6 timers ridning om dagen. Vi regner ikke med at kunne være helt smertefri på turen men vi vil dog gerne, i det mindste, kunne holde ud at ride alle 6 timer alle dagene.

Vil det være smartest med mange kortere ture på 1 time eller færre ture på flere timer? Eller måske noget helt andet?

 

Hvis nogen for øvrigt har erfaring med hippo tours vil jeg meget gerne høre godt/dårligt om dem :)

 

På forhånd tak! :D

 

- Zebrakatten

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træningsprogram
Forfatter: 
Dato:  17-11-2014 15:17

Jeg er ret sikker på at Hippotours har et træningsprogram (et der ikke kræver en hest) liggende på deres hjemmeside, som I evt. kan lave ved siden af ridningen :) Det er netop sat sammen, så man får styrket de samme muskelgrupper som man bruger, når man rider (selvom det aldrig helt kan blive det samme).
Jeg var selv på rideferie på Azorerne via 'Rid og Rejs' i sommers, hvor jeg red mellem 3-6 timer om dagen, og efter de første par dage har man vænnet sig til de ømme muskler. Det er først når man kommer hjem, at man begynder at få ondt ;) Og inden den ferie red jeg kun 2 dage om ugen og trænede ikke synderlig meget ved siden af så..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træningsprogram
Forfatter: 
Dato:  17-11-2014 15:25

Nu hvor du har nævnt det har jeg været inde og kigge og de har et træningsprogram. Det er helt sikkert noget vi vil kigge på udover de ture i fitnesscenteret vi har planlagt. Vi vil dog også ride som forberedelse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 20:50

Hej,

 

De gang jeg har været afsted, plejer jeg at ride minimum 3 gange om ugen de sidste 1,5-2 måneder før. Varigheden er typisk 2 x 1 times dressur og en skovtur på 2 timer pr. uge, gerne kombineret med lidt løbetræning. Smertefri vil i næppe være, men tage noget muskelcrem med, lidt vabel plaster og Ipren eller lign. så skal det nok gå.

 

God tur og pas på, rideferie er stærkt vanedannende ?

 

/Peter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tur :D
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 21:03

Prisen for turen + optræningen skal nok forhindre at vi bliver alt for afhængige ;) jeg ved ikke om vi kan komme afsted så ofte, desværre :( det eneste turridningssted i nærheden jeg kender tager 500kr for to timer og vi er begge fattige :( vi håbet på min to timer om ugen på rideskole og, hvis vi kan få skrabet sammen til det, nogle ture de sidste uger. Jeg vil også se om jeg kan finde et billigere sted i nærheden af Århus n/v

Derudover har vi tilføjet at vi skal i fitnesscenteret nogle gange om ugen for at lave øvelserne på hippotours hjemmesiden :) jeg håber ikke vi får alt for mange vabler, avav!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Husk lige
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 21:38

Forresten, husk fornuftigt fodtøj - der er MEGET stor forskel på at have ridestøvler på i et par timer til undervisning og til at have dem på hele dagen. Kender ikke den tur i skal på, men på mange Trails skal hestene ledes på svære nedture, der er en god skridsikkert sål er guld værd.

 

/Peter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Turen :)
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 00:15

Jeg havde ikke lige tænkt på det med fodtøj men det kunne da godt være men skulle ud og finde nogle gode jodhpurs så :) tak for rådet!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider