Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 HD 2. del - skal, skal ikke?
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 14:38

Goddag til folket!

 

Christ, jeg aner ikke hvorfor jeg pludselig er kommet på denne SINDSYGE tanke!!

 

Kort fortalt er jeg nyuddannet ejendomsmægler og synes faget er ultra spændende - har en skønt job og skønne kolleger! Jeg har altid haft krudt i måsen og har rigtig svært ved at sidde stille - hvorfor skolegang aldrig har haft min helt store interesse. Dog er jeg ikke dum - har altid været "heldig" og fået gode karakterer, selvom jeg aldrig har anstrengt mig...

 

Nå, men nu er jeg altså kommet på den skøre idé, at begynde på HD 2. del med specialet Organisation og Ledelse - bare for at "bygge videre". Der er jo ingen der siger, at jeg er ejendomsmægler om 10 år... Jeg har hørt fra flere, at det er SUPER svært, hårdt og anstrengende - men at man også kan "sløse" sig igennem studiet.. Jeg kender mig selv godt nok til, at jeg ikke kommer til at sidde HVER weekend og studere på livet løs - der skal jeg jo være ude ved krikkerne! ;)

 

Nu vil jeg egentlig bare høre fra jer, om I har taget HD 2. del? ER det virkelig så svært, eller er det til at overkomme? SKAL man læse 1000 om ugen eller kan man nøjes med at "skimme"? Og hvordan fungerer studiet? Skal man I skole eller kan det hele klares hjemme fra sofaen? Sidst men ikke mindst har jeg hørt, at niveauet er lidt lettere i Kolding end i Århus - er dette en skrøne?

 

Fortæl fortæl, så jeg kan finde ud af om jeg skal spring ud i det eller ej. ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 14:56

Jeg har ikke selv denne uddannelse, men udfra hvad du skriver, så lyder du ikke super motiveret.

Hvis du virkelig ville det, og ligge al den tid det nu ville tage, så ville jeg klart sige at du skulle springe ud i det. Men for mig, lyder det som om du gerne vil have et bevis på at have gennemført, men helst ved at hoppe over hvor gærdet er lavest.

 

Jeg kan ikke se et interesse-element i det du skriver og derfor synes jeg du skal lade det ligge.



2
1
Svar på denne tråd
 
 HD 2.del
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 15:04

hej

 

Har 2.del i logistik.

 

Jeg vil sige at hvis du skal komme ud med et OK resultat så skal der lægges noget arbejde i det.

Det er godt nok 10 år siden jeg afsluttede, men på det tidspunkt

var vi i skole 2 aftener om ugen og dertil kom skriftlige opgaver og forberedelse.

 

Så du skal være vilig til at lægge nogen timer ugentlig i det

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Imaginations
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 15:11

Helt korrekt - jeg er IKKE super motiveret for at blive lænket til skolebænken igen! Men som kvinde bliver man nødt til at videreudanne sig og fylde CV'et op, hvis man vil frem inden for erhvervslivet. :)

1
1
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 15:26

Det er der nok delte meninger om.

Jeg er selv ikke super glad for at lære tingene gennem bøger og teorier, men befinder mig bedre med 'learning by doing' og det har indtil videre ikke spændt ben for mig (har 'kun' en bachelor i baggagen).

 

De kvinder jeg ser op til i erhvervslivet har ikke opnået deres succes ved hjælp af uddannelser, men ved erfaring, can-do attitude og hårdt arbejde.



2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 15:44

Det kan stort set altid betale sig at tage mere uddannelse.

Men man kan jo ikke forvente at få papir på noget, man ikke har arbejdet for ;) Og det ekstra du forventer i løn fra en arbejdsgiver for at have taget uddannelsen, skal jo holdes op imod at du også kan tilbyde det mere.

 

Jeg tror mange har oplevet svingende motivation i forbindelse med uddannelse, men det betyder ikke at man ikke kan komme igennem med et fint resultat. Det kræver bare at du ser så mange fordele ved at komme igennem, at du strammer sig an og arbejder :)

 

Når det er sagt, har jeg hørt at selve niveauet på en HD ikke skulle være utrolig svært. Men jeg sammenligner selvfølgelig også med en kandidat på CBS, så det kommer jo an på hvem man er.


Hilsen Anne

1
0
Svar på denne tråd
 
 Big Whopper
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 16:43

Det er lige nøjagtigt det min tanke er - når jeg sidder med gråt hår som 40 årig tror jeg bare at mulighederne er flere, hvis man har mere uddannelse i ballasten end en finansøkonom og erfaring som mægler. Og jo mere uddannelse - jo flere åbne døre er der...

 

Jeg tror måske også, at den manglende motivation ligger i, at sidst jeg studerede var niveauet så lavt, så jeg rent ud sagt R*V kedede mig! Og så er det sgu ikke sjovt at gå i skole!

 

Og så er der alt det med lektier mv.. ARG, det skal man sgu vænne sig til igen! Men for pokker - der er vel ingen der nogensinde har jublet og klappet i hænderne over at skulle læse 300 sider om ugen og lave afleveringer hver måned?? Eller er jeg den eneste der har det sådan?! :P

 

Hmm.. Jeg overvejer fortsat - men hvis der sidder nogle der HAR taget HD 2. del i Organisation og Ledelse må I da gerne give lyd. ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-11-2014 20:48

Jeg har en HD i finansiering fra CBS. Det var rigtig hårdt arbejde de to år 2. delen varede. Rygtet vil at organisation og ledelse er nemmere, men da jeg ikke har taget den ved jeg det af gode grunde ikke. Ved at på CBS har HDO'erne fremmøde en fuld fredag og lørdag om måneden, modsat mange af de andre retninger der typisk ligger 2-3 aftener om ugen.

 

Har du en arbejdsgiver der gerne vil betale? For eller synes jeg da det er en vigtig overvejelse om det er både pengene og tiden værd, hvis du egentlig ikke rigtig er engageret. Mener min kostede ca. Kr 18.000 pr. halve år + udgifter til bøger.

 

Når det så er sagt er HD 2.del absolut den mest givende uddannelse jeg har taget og den var et stort plus, da jeg for et års tid siden besluttede mig for at søge nye udfordringer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 HD 2. del
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 21:59

Jeg har lige afsluttet HD 2. del i regnskab og økonomistyring i maj måned, og jeg har bestemt ikke brugt meget tid på at læse op til lektionerne. Der er en del bøger, som nærmest ikke har været åbnet. Jeg har været der til lektionerne, printet det materiale ud, som vi har fået, og så læst det. Derudover har jeg set de videoer, som vi har haft til rådighed.

 

Op til eksamen har jeg kigget gamle eksamensopgaver igennem og lavet mig en hel del notater dertil, så der er der blevet lagt en hel del timer i det. Og så er der selvfølgelig også brugt noget tid på de opgaver, som der skulle laves - særligt på sidste år.

 

Min motivation for at læse har bestemt heller ikke været den største. Slet ikke til sidst. Men da jeg fik min arbejdsgiver til at betale (lidt i protest over at jeg ikke kunne få mere i løn - så måtte de betale noget uddannelse ) så syntes jeg, at jeg blev nødt til at gøre det færdigt.

 

Dumpede første gang i ekstern regnskab (ligesom ca. 40% andre!), men ellers har 4 og 7-taller på anden del. Det er jeg godt tilfreds med i forhold til min arbejdsindsats. Alt over 2 er spildt arbejde

Skal måske også lige sige, at på de sidste 2 semestre gennemførte jeg så også lige en graviditet, fødsel, barsel, barnedåb og bryllup med hjemmelavet bryllups/dåbs-kage

 

Er bare mega glad for at være færdig nu, og det er helt sikkert en god uddannelse at have med i bagagen. Umiddelbart føler jeg ikke, at der er ret meget i uddannelsen, som jeg pt. kan bruge i mit arbejde. Men det kan jeg jo håbe på kommer.

 


Hilsen
Tina

 

 

Dressuremner sælges:

Vallak, f. 2012, forv. 162, Max Højgård/Xanthos

Vallak, f. 2011, forv. 165, Sirdro Song/Xanthos 

Hoppe, f 2008, 171 cm, Conetti Lynghøj/S Bounty ...

0
1
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 15:01

Hej Titi - se, det var lige én som dig jeg håbede at høre fra!

 

Umiddelbart lyder det til, at det KAN lade sig gøre at komme igenem studiet, uden at skulle ødelægge hele sit liv (der er vel en grund til, at HD 2. del kaldes "skilsmisse-studiet"). ;)

 

Nu vil jeg lige se det næste halve år an - og se om jeg kan lokke med chefen, mht. betaling af studiet.

 

Men mange tak for jeres inputs alle sammen - det har bestemt givet stof til eftertanke!

 

Rigtig dejlig onsdag eftermiddag!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider