Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Rengøringshjælp hvor?
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 13:25

Hej derude :)

 

jeg overvejer kraftigt rengøringshjælp, grundet alvorlige fysiske skavanker, travlt studie og travl mand og så vil jeg egentlig gerne bruge den sidste tid på min søn :)

 

så hvor finder jeg rengøringshjælp? Og hvad kan jeg "tillade" mig at søge til?

Skal vedkommende så have en nøgle? :)

 

jeg tænker på at søge til grundig rengøring af køkken (ikke opvask, måske tømme maskinen) gulvask og støvsugning af gulv og gulvask :)

 

kan man godt søge til det, og hvad plejer man at give i timen?

Håber nogle mere erfarne vil dele :)


*indsamling*

har du sadler, grimer, trenser, bid, dækkener eller lign, du ønsker at donere? Jeg samler ind til en mindre Rideklub i Herning, og tager glad i mod, kan evt købes til billige penge ;)

1
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 13:47

Personligt ville jeg ikke give en nøgle. Du kan enten være der når hun kommer og så f.eks tage afsted eller ja bare være der. Eller aftale et sted du lægger en nøgle til hende. Jeg ville ikke bryde mig om en fremmed havde en nøgle til mit hjem.

 

Du kan jo søge rengøring til det du vil. Tror der er mange f.eks studerende der gerne vil have sådan et job, og ellers er der også mange virksomheder som tilbyder rengøring i private hjem. Fordelen ved at hyre en virksomhed ser jeg som at det er lidt mere organiseret samt jeg går ud fra de har nogle forsikringer osv. hvis der ødelægges noget eller forsvinder noget fra dig hjem.

Kan godt være det lyder lidt pessimistisk, men man kan jo lige så godt tage sine forholdsregler.

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 13:56

Jeg gjorde rent for private ved siden af mit studie, da det (i mine øjne) var det perfekte studiejob. Jeg annoncerede på DBA.

 

Det var forskelligt om jeg fik nøgle eller ej. Nogle steder havde jeg min egen nøgle, nogle steder lagde de en nøgle til mig og et enkelt sted lukkede de mig ind og smuttede så ud mens jeg var igang.

 

De fleste steder kom jeg en gang om uden i 2-4 timers tid. Et sted kom jeg når de havde brug for mig. Alle steder lå der sedler til mig, hvis der var noget bestemt de gerne ville have rengjort (ovn, vinduer etc) eller også blev det aftalt over SMS.

 

Det er vigtigt at du får formuleret helt klart hvad du forventer der bliver gjort, så der ikke er nogen der bliver skuffede.

Jeg blev betalt mellem 100 og 150 kroner i timen. Det var ikke noget jeg gad tage op til diskussion, så blev betalt hvad folk nu synes var rimeligt. :)



0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 15:11

Vores rengøringsdame lukker vi enten ind, ellers lægger vi en nøgle ud til hende.

 

Vores laver fast: støvsuge hele hytten, støve af, ordne toilet, håndvask og vaske gulv hver gang. Hveranden gang vasker hun gulv i hele hytten (vi har meget sarte gulve) og den andne gang pudser hun vores glasdøre indvendigt.

Nogle gange ordner hun hele badeværelset og dropper nogle af de andre ting. En enkelt gang bad vi om at få fjernet alle spindelvæv/edderkopper og droppede noget af det andet. Hun får fast 250,- pr gang, hun kommer hveranden uge. Det er kun en treværelses vi bor i, og det tager hende som regel 1-1,5 time, men vi har valgt at give lidt højere løn fordi vi så er sikret hun kommer hver gang

 

Vi startede ud med min søster gjorde rent, derefter hendes veninde, og nu har vi den tredje, som også er en veninde til min søster. Jeg vil helst gerne have en jeg kender, eller i hvert fald ved hvem er. Det er ret personligt at have en person i de inderste gemmer.


Du vinder ikke sølv, men taber guld...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trassat
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 18:08

Tusind tak for jeres svar det giver mig lidt at tænke over :)

tævker hvis jeg finder en privat blive det 150 i timen plus ferie penge osv (vi gør det med papirerne i orden) er det ikke rimeligt? Og så må jeg specificere hvad jeg skal bruge tænker måske igså badeværelse.

 

Jeg køber vel rengørings midler? Er der noget bestemt jeg skal købe? Har self moppe osv, men tænker mere om der skal bruges noget bestemt så vedkommende ikke overanstrenger ryggen helt vildt? :)


*indsamling*

har du sadler, grimer, trenser, bid, dækkener eller lign, du ønsker at donere? Jeg samler ind til en mindre Rideklub i Herning, og tager glad i mod, kan evt købes til billige penge ;)

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 18:40

Vi startede ud med de rengøringsmidler vi selv brugte og så får hun fik hun besked på at hun skulle sige til hvad hun gerne ville have fremover, evt. Også moppe f.eks o.lign. Aftalen er nu at hub stiller tingene frem efterhånden som de er tomme, så køber vi det bare. Karklude, svampe og hvad hun ellers bruger smider hun til vask eller smider ud.


Du vinder ikke sølv, men taber guld...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralllalal
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 19:08

Okay det lyder smart :) tak fordi du vil dele


*indsamling*

har du sadler, grimer, trenser, bid, dækkener eller lign, du ønsker at donere? Jeg samler ind til en mindre Rideklub i Herning, og tager glad i mod, kan evt købes til billige penge ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi gør det på samme måde
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 19:34

Jeg har også en sød dame, der kommer og render hele hytten over...

Det er så skønt at komme hjem torsdag eftermiddag, og det hele brae er klaret :D

 

Jeg ligger en nøgle til hende, og den smider hun bare i postkassenm når hun kører.

 

Hun laver de der basale ting, ordne badeværelse og toiletter, tørre støv af på reoler, vindueskarme og den slags steder samt støvsuger og vasker gulve.. de steder, hvor der er træ gulve, vurderer hun selv, om hun synes de trænger... :)

Vi køber rengøringsmidlerne, samt redskaberne, og så siger hun til, hvis der er noget ekstra, hun har brug for, og stiller ellers de tomme bøtter, så jeg kan købe nyt til næste gang, hun kommer...

 

Dejlig let, og dejligt at komme hjem til et rent hus en gang om ugen :)



MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker


{>


R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rengøring
Forfatter: 
Dato:  01-11-2014 11:31

Her får vi støvsuget, støvet af, vasket gulve, tørret alle flader i køkkenet (låger, køl og frys, kaffemaskinen osv.), ordnet badeværelser (3 stk), tørret panelerne af, de tømmer skraldespandene hvis de mener de trænger og hvad der nu ellers hører til almindelig grundig rengøring.

 

Mht. rengøringsartikler, der har vi bare spurgt om der manglede noget blandt det vi havde på lager og så købt det de ønskede. De er rigtig glade for en stor mængde klude, viskestykker og svampe. Så det har vi bare på lager. Rengøringsmidlerne er det det samme med, dog har vi bedt om at gulvene altid vaskes i det der træsæbe og det bliver de så selvfølgelig. De de stiller også bare de tomme flasker og så køber vi nyt til næste gang de kommer.

 

Vi har valgt vores rengøringshjælp ud fra at de er grundige og gode til dyrene (hund og 2 katte). De gør rent hos flere vi kender og alle er tilfredse. Vi har bare udleveret en nøgle. Jeg har det sådan lidt at når vi stoler på dem med vores dyr og hjem, så stoler vi også på at de kan have en nøgle uden problemer.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Tralallala
Forfatter: 
Dato:  01-11-2014 23:04

Mange tak for jeres indlæg :)

den med dyrene er en vinkel jeg har glemt, har selv 2 katte :)

 

og nu må jeg grine, hvem er det der har givet en dislike? :D og hvorfor? :D er det rengøring generelt du er i mod? Folk der gør rent? Børn eller at jeg vil betale nogen for at gøre rent :D


*indsamling*

har du sadler, grimer, trenser, bid, dækkener eller lign, du ønsker at donere? Jeg samler ind til en mindre Rideklub i Herning, og tager glad i mod, kan evt købes til billige penge ;)

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-11-2014 20:38

Jeg vil da gerne fortælle :)

 

Jeg gør rent i en privat lejlighed, for a supplere min SU. Jeg gør rent 3 timer hver 14. dag. Der bor et ungt par med et lille barn, og de tager selv den overfladiske rengøring i dagligdagen, men hver anden uge kommer jeg så og gør grundigt rent.

 

Mine opgaver er følgende:

- støvsugning og gulvvask i alle rum (ekstra grundigt i de rum hvor det lille barn kravler)

- rengøring af bruser, håndvask og toilet på badeværelset

- rengøring af vasken og komfuret i køkkenet

- rengøre/aftørre tv-skærm

- rengøre lamper for støv

- rengøre alle overflader for støv

- pudse spejle

- aftørre paneler, da baby kravler rundt og piller i alting, inkl. lag af støv der kan ligge på paneler :)

 

Som lidt ekstra, folder jeg altid lige tæppet pænt på sofaen og redder sengen. Så bliver de så glade :P

 

Jeg får 300 kr pr gang. De er rigtig søde og vi er gode til at aftale hvilken dag der passer bedst :)

 

Jeg slog det simpelthen bare op på DBA. Jeg skrev at jeg var en sød og ansvarsbevidst studerende, som søgte lidt rengøring til at hjælpe med SU'en.

Jeg blev kontaktet af MANGE, synes jeg faktisk! På trods af jeg ingen erfaring havde i forvejen med rengøring, andet end hvad jeg selv gør i min egen lejlighed.

 

Jeg har selvfølgelig en nøgle til deres lejlighed - vi mødtes først over en kop kaffe, så hun kunne se jeg ikke var en mærkelig type ;) vi snakkede længe og det var faktisk hyggeligt.

Første gang jeg kom var personen i lejligheden på det aftalte tidspunkt. Så snakkede vi lige hurtigt opgaverne igennem, og så gik hun for at lade mig gøre rent. Her gav hun mig desuden nøglen, så jeg kunne låse af når jeg gik.

Jeg synes det er en god idé at mødes først, som vi gjorde, inden man giver en nøgle til en fremmed person.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider