Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Tilskuer til Hubertusjagten
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 20:17

Godaften :)

 

På søndag er det jo dagen for den årlige Hubertusjagt i Dyrehaven, og kæresten og jeg har besluttet, at i år må blive året, hvor vi tager os sammen til at begive os mod det nordsjællandske og opleve jagten in real life! Jeg husker stadig, hvordan jeg som barn sad klistret til fjernsynet med en kop varm kakao hver eneste første søndag i november, mens jeg drømte om, at jeg en dag ville være en af de heldige ryttere Det er endnu ikke sket, og nu er det efterhånden en del år siden, at Hubertusjagten blev sendt live i TV, og jeg glæder mig sådan til at opleve stemningen igen - denne gang på noget tættere hold!

 

MEN....... Jeg har ingen idé om, hvordan vi skal finde rundt i Dyrehaven (har fundet et kort over jagtruten på Hubertusjagtens hjemmeside, men det er lidt uoverskueligt, når man ikke er så kendt i Dyrehaven), hvor "de gode steder" som publikum findes og hvordan vi får set så meget som muligt. Vi har ikke mulighed for at køre derop, men kommer med S-tog fra København og står af på Klampenborg st.

Hvad skal vi se? Hvor skal vi stå? Hvordan kommer vi dertil? Er det en idé at medbringe cykler for at komme lidt hurtigere rundt?

 

Håber på et par fif fra andre Hubertustilskuere

Pft.


1
0
Svar på denne tråd
 
 Tjah....
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 23:59

Jagten starter ved Peter Liep, rytterne mødes der kl 9:30. Der vil May-Britt Kattrup fra jagtledelsen bære mikrofon og fortælle lidt om jagten :-)

 

Vi rider afsted kl 10. Mange tilskuer står ved ulvedalene hvor der er to dybe landinger at se, sandskredet, der er en dyb landing hvorefter det går stejlt ned af bakke, punkt 13/14, punkt 28 der er en stor grøft samt selvfølgelig magasindammen :-)

 

Jeg tror ikke det er en fordel med cykel, der er så mange mennesker på gåben at jeg tror det er svært at komme cyklene forbi, hvor i mod man uden cykel kan skære hjørner af over terrænet :-)

 

Nu rider jeg selv og det er nogle år siden jeg var publikum, men min familie plejer at nå starten ved Peter Liep, ulvedalene, punkt 13/14 samt magasindammen - men man får ikke en god plads ved magasindammen medmindre man har stået der tidligt :-)

 

Bare spørg hvis der er mere, så vil jeg prøve at svare :-)



/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
 

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 At finde rundt er nemt
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 07:26

bare følg resten af de 100.000 tilskuere :D

 

Jeg synes det er lidt ærgerligt det ikke kommer på tv længere, der kunne man i det mindste se noget :)



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
2
0
Svar på denne tråd
 
 Hubertusjagten
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 07:28

må da næsten være en af hestesportens største publikumsmagneter :)



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 11:24

Tak for de gode råd, Line! :) Vi vil prøve at finde de punkter, du foreslår!

 

Det er nok heller ikke noget helt tosset råd bare at følge alle de andre, hvis det går helt galt Jeg var faktisk ikke klar over, at jagten er så populær blandt tilskuere! Så ja, vi lader vist cyklerne blive hjemme

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 13:43

Husk gode vandresko. Hvis du skal fra stationen til Ulvedalene til Magasindammen tilbage til Klampenborg så bliver det en pæn gåtur. Ikke uoverskueligt. Og I kan sagtens nå at se hestene ved de punkter uden at skulle løbe.


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 17:05

Vandreskoene er fundet frem

Jeg synes også umiddelbart, at det ser ud til at blive en pænt lang tur, men godt at høre, at det kan lade sig gøre med fodtøj og indstilling i orden


2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider