Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kan forsikring forlange operation (mig)
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 08:43

Halløjsa

 

Jeg blev sidste år sparket af min tidligere lånehest, og har i den forbindelse meldt det til min ulykkes forsikring.

 

Det har udviklet sig til brusk skader i knæet, med føle forstyrrelser, smerter og "låsninger" når jeg kører bil.. (og lidt andre ting)..

 

Kan ulykkes forsikringer forlange at man skal opereres inden de sætter mengrad?? (lige som heste forsikringer kan forlange nærmest alt inden de vil gøre noget)..

 

Kh. Sandie

 


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 16:22

Der har været en sag om en kvinde der blev forlangt opereret iforhold til erstatning for manglende arbejdsevne.

 

I dit tilfælde skal du "blot" være færdigbehandlet før de kan fastsætte mén og skaden skal være "stabil". Men det bliver lægen der afgør om du skal opereres. Hvis det menes at en operation hjælper, så er min erfaring de først udbetaler når det er afprøvet.

1
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 21:04

Jeg har været i fys behandling (betalt af forsikringen), hvor fyssen konstaterede at hun ikke kunne hjælpe mig..

 

Samt operation for brusk skader i knæet ofte enten gør det værre, eller kun har kortvarrig effekt (min kæreste er blevet opereret for det, og havde god effekt lige efter.. men siden er det nærmest blevet værre)..

 

Også af den årsag at jeg i første omgang ikke har valgt at prøve operation - ville nødig risikere forværring jo.. Og kirurgerne (som min læge har mailet med), mente da hun skrev at vi i hvertfald skulle se tiden an for at se om det kunne undgåes

 

Håber bare ikke at de kan forlange at jeg skal opereres - for det har jeg godt nok ikke lyst til.. Selvom generne er irriterende, men det ville være værre hvis det blev forværret..


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Egne erfaringer
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 00:19

Mine egne erfaringer er at forsikringen må forlange alt din læge siger kan hjælpe, før en læge sætter en men grad. Fra din skade er sket tilerstatningskravet frafalder går der typisk et år. Hvis de forlanger, du skal opereres, og du ikke kan det indenfor den givne tidsperiode, skal de enten få en læge efter deres valg til at sætte en mengrad udfra din nuværende tilstand eller betale din operation på et privat hospital :-) håber det var hjælp nok. Ellers ring og spørg en læge eller en advokat. Det er jo gratis at spørge :-) - din forsikring vil også være et bud at gå til. Men skriv mails! Gem det hele i såfald erstatningskravet bortfalder :-)


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 07:55

Okay tusind tak for hjælpen


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det mener jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 09:14

Jeg har selv været igennem en knæskade med efterfølgende mengradserstatning.

Der anbefalede forsikrings læge, jeg blev opr. "Der kunne lige fikses" mente han.

Men jeg ved, som fys. At det lægerne "lige fikser" ikke altid bliver så godt, som de forventer.

 

Så jeg afslog og trænede selv mit knæ op til det bedst mulige iforhold til de strukturskader jeg har.

 

Det blev min erstatning sat efter.

Jeg mener ikke de kan forlange du bliver opr.

 

Men bliver jeg opr. Og mit knæ bliver værre, mener jeg at jeg kan genoptag min sag og få ny erstatning, skulle min mengrad blive større.


Wrap og hø sælges.

Dejlig kat. 1 kåret stævnepony sælges

Opstaldning tilbydes imellem Viborg og Kjellerup. se mere på

staldlauenborg.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 16:32

okay det er jo også værd at have med i overvejelserne..

 

Mens jeg gik til fys, der forsøgte vi os med forskellige øvelser osv.. Og hver gang blev konstateringen af det gjorde det værre med træning.. Så det endte med at jeg skal "fortsætte som jeg gør" (med ridning og hvad jeg ellers gør), idet fyssen vurderede at jeg har gode muskuløse ben og muskler omkring knæet..

 

Kan dog ikke have spring bøjler for længe af gangen. Så når der skridtes i spring sadel, er det altid uden bøjler for eks..


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsikringsselskab
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 19:19

Der er også flere ting jeg ikke kan gøre længere. Og smerterne er tilstede engang imellem.

Og jeg forventer ikke at undgå en opr. Men det skulle gerne være mange år ud i fremtiden.

 

Men mener helt bestemt ikke forsikringen kan forlange at du bliver opr. Men ring da og høre dem ad. Det ændre jo ikke på den erstatning du får, at du spørg ind til det:-)


Wrap og hø sælges.

Dejlig kat. 1 kåret stævnepony sælges

Opstaldning tilbydes imellem Viborg og Kjellerup. se mere på

staldlauenborg.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 21:06

Ja jeg er noget spændt på at se hvad der sættes af eventuel mén grad.. Min erfaring med forsikrings selskaber er ikke super efter en kamp om min nakke (piskesmæld)... Men her er der trods alt konstateret på MR scanner og røngten af der er noget galt, det er jo det der er svært at dokumentere med piskesmældet for eks..

 

Så jeg er spændt på hvad sådan et knæ kan have af mén grad..

 

Men det låser når jeg kører bil (så jeg er nød til lige at "spjætte" med benet, for at få det til at sige knæk.. det ben man bruger kobling med)... = avs avs..

 

Der er smerter i bestemte tilfælde/stillinger/bevægelser..

 

Der er "hul" ned i musklen lige over knæskallen (der hvor hesten ramte), samt huden omkring dette hul er følelsesløs..

 

 

Heldigvis kan jeg (for det meste) ride med dressurbøjler uden at mærke det store til det

 

Her på det sidste har tanken bare fyldt i mig, OM de ville kunne forlange at jeg skal under kniven før de sætter en méngrad.. for det vil jeg bare helst ikke.. og så kan man jo sige, at en ulykkes forsikring var "lige meget" hvis man kunne "tvinges" under kniven (lige som de kan finde på med heste for eks.)


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kommer
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 00:03

jo helt an hvor klog du er til at regne den ud/ Velfærdssystemet kan opdage evt. snydere.


 

 

Mvh Janni

Nu med gult kort :-)

 

5
8
Svar på denne tråd
 
 Janni...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 02:31

Forklar lige hvordan en fravælgelse af opr.har med snyd at gøre?


Wrap og hø sælges.

Dejlig kat. 1 kåret stævnepony sælges

Opstaldning tilbydes imellem Viborg og Kjellerup. se mere på

staldlauenborg.dk

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 08:36

JLH ?Wannamus?

Jeg vil gerne bede dig blive UDE AF MINE TRÅDE..! Du har aldrig noget konstruktivt at sige, og angriber mig gang på gang og jeg er ved at have fået NOK.... Det sætter simpelthen mit @!#$ i kog at du altid skal være så provokerende - og JA jeg tager det personligt!!!


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

3
1
Svar på denne tråd
 
 forsikring
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 21:25

jeg mener bestemt ikke de kan kræve en operation, med mindre det er en arbejdsskade. så kan de kræve alt, som har mulighed for at gøre det bedre.

 

jeg har selv efter et brækket knæ fået udbetalt mengrad. der var der ingen problemer, de skulle bare have mine journal og en funtionsbeskrivelse fra min læge, og så krævede de ikke mere.

men jeg havde selvfølgelig været under kniven, i sted mit knæ blev samlet med div skruer og skinner.

 

den men grad de giver på knæ, er ikke særlig høj. i mine papir stod der at der max gives 15 %, de 15 gives kun hvis du er tæt på invalid, 10% gives hvis du har en del nedsat funktion og det er mest normalt at de giver 5%.

 

jeg var heldig at få 10%, da jeg på det tidspunkt, haltede en del, havde konstante smerter, kunne ikke strække/bøje knæet rigtigt, ikke læggge på knæet, gå i hug og cykle, samt jeg havde en del muskelsvaghed i det dårlige ben.

i dag er mit knæ dog blevet meget bedre :D ridning og træning har gjort meget, og så længe jeg tager hensyn til det, har jeg ingen problemer med smerter ovs. det eneste jeg i dag ikke kan er at ligge på knæ, cykle og sidde i hug i længere tid. jeg har sjældent ondt. det er 3,5 år siden jeg kom til skade og mit knæ bliver bedre og bedre:D


Lifewave er fantastik :D

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider