Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hjælp .. hvad ville i gøre ??
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 08:03

hey alle sammen.

jeg og min veninde så i den meget UBEHALIGE situation at vi bliver generet på det groveste..

 

sagen er den at vi for små 4 mdr siden fik vores eget sted (løsdrift stald med det hele til- ridebane- og så har vi en gammel Campingvogn til vores ting mm ) stedet hvor vi stod, stod der selvf. også andre opstaldere , deriblandt et voksent par(alder et sted mellem 40-45 år) som var venner med min veninde ... da vi på 100% god orden sagde at vi havde fået vores eget sted til dem og vi tilbød sågar dem om de ville med ( denne dame med 1 hest og hendes mand) var svartet : nej tak.

helt iorden;) derefter gik det stærkt med at min veninde blev voldsomt generet /truet mm. at dem (det her vennepar) dette vennepar bor lige over på den anden side af vejen hvor vi har vores dejlige løsdrift stald...

 

sagen er så den at nu truer manden min veninde så voldsom at hun ikke tør komme i vores egen stald mere alene .. han har ringet rundt til alle mennekser han ved min veninde kender og svignet hende til over for min venindes medmennekser .. han har truet med at sætte ild til vores sted og at vores ting forsvinder... han står over på egen grund og bla. tager billeder af os når vi er der og ligger os på de bla. facebook . han iagtager os konstandt istedet for at være far/mand over for sin søn/kone.. kort sagt passe sit eget..

manden vi lejer stedet af bor ligeledes overfor (er nabo til dette meget ubehalige mennekse) og også her har denne mand kontaktet ejer af stedet og råbt og skreget at vores udlejer om han ikke kunne smide min veninde ud da han ser rødt når han ser hende ( og det hele kommer sig af at min veninde flyttede fra det tidligere opstaldnings sted) men hun har på alle leder og kanter opført sig sobert og det er hende der er blevet overfuset og truet..nu er min veninde temlig præget af denne situation og jeg må indrømme at jeg føler med hende og jeg sys nu også nok må være nok..

vi har blokeret denne mand på både tlf og facebook - igen for jo mindre kontakt og mindre kommunikation jo hurtigere glider det ud i standet ..

MEN det sker tilsyndeladende ikke..

i går gik dette så helt galt.. jeg havde denne her irreterendee mavefornemmelse der sagde : kør ikke så er min veninde og min part (på 11 år) der alene, men min søn skulle til spejter så jeg vælger ikke at sige noget for ik at gøre hende nervøs nu jeg jo køre , så siger hej hej og køre så min søn og jeg hjemad... en lille time senere ringere tlf, og min veninde når ikke at sige noget, jeg siger : sig ikke at han har været over på vores grund da jeg kørte og overfuse dig??

JO siger min veninde og er temmelig fustretet... han havde råbt og skreget af hende (også foran min lille 11 årige part- som var blevet meget bange) han havde sagt at han ikke stoppede med at genere os før vi flytter og han ville sætte ild til stedet og vores ting ville forsvinde mm .. han truet med bål og brand og ville gøre alt hvad der stod i hans magt for at min veninde skred( jeg er ikke iblandt) han ville have min veninde skulle gå over til hans kone og sige udskyld fordi hun flyttede sin hest fra opstaldnings sted til vores eget.. hvilket jeg bestemt ikke mener min veninde skal gøre da det er et frit land vi levet i.. og så ville han iørit også kontakte kommune og anmelde os så stedet kunne blive lukket for at der står et lille skur på 10 kvm vi har bygget og samtidig en ikke reg. campingvogn .. han ville gøre alt ... men det er lovligt (har chekket ) at bygge et lille skur på 10 kvm så længe dette er flytbart - hvilket det er.. ligeledes campingvogn..

men så er sagen den hvad gør vi???? hvad ville i gøre i ligne situation??

 

i det at tage billeder og konstandt overvåge os - true os med at han vil stjæle vores ting og sætte ild til stedet har nu gjort, at vi sætter overvågningsystem op.(og ja der skiltes med at stedet overvåges) . ( hvilket i det hele taget er en meget kedelig situation at skulle bekoste sig i også) (for at kunne føle at der ikke sker vores heste - os og vores ting noget)

 

han overtræder i ørigt også Paragraf 264 A+D i at tage billeder af andre på privat grund og kan i flg. lov blive straffet med bøde, og op til 6 mdrs fængsel.

 

nåår ja og så er vores spring (er efterlyst hos politiet) også blevet stjålet .(natten mellem den 27/9- 28/9. . de er IKKE fundet og man må ikke beskylde nogen for tyverri /dette er vi bekendt med .. sååååå ..det gør man så ikke.....

ville i rykke teltpælende op og smutte eller ??? jeg kan så sige at det er det sidste jeg ønsker men har heller ikke ønske om at miste vores udstyr mm -;(

 

men hvad gør man så?????

 

med venlig hilsen

lejer at stedet.


MOD DUMHED KÆPMER SELV GUDERNE FORGÆVES!!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Politiet?
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 08:22

Jeg ville ringe til politiet og forklare situationen og høre om de kan hjælpe med en lille snak med manden.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

4
0
Svar på denne tråd
 
 2 ting at gøre
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 11:11
Som jeg ser det er der kun en vej, og det er at få fat i politiet og sige i bliver truet. Nævn at han tager billeder af jer, på jeres grund og at han opsøger jer på grunden og truer jer og jeres ejendom.

Man kunne også prøve at ringe på hans dør, når man ved både ham og konen er hjemme, og så spørge om de er interesseret i en civiliseret voksensnak, om jeres problemer (lad være med at udpeg ham som problemet, så føler han sig bare angrebet.) Se om det kan lade sig gøre uden råben og skrigen, ellers må i jo bare gå igen og gøre det klart for manden, at når han ikke vil løse problemet på en civiliseret måde, så må politiet hjælpe med dette. Hvem ved, det kan jo være i er heldige.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Beviser mod ham
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 11:58

Sikke en trist situation I er endt i.

Jeg ville sørge for at skaffe lidt beviser for hans chikane så I har noget håndgribelig at gå til politiet med.

Næste gang han åbner munden og truer så optag eller film så man kan høre at han faktisk truer jer.

De billeder på facebook, tag screenshot af siden og gem evt link så kan man se han udstiller jer på nettet.

Hvis han ringer og skriver (SMS og internettet) så gem alle beviserne.

Når I ligesom har skaffet nok beviser, så tag den op med ham næste gang og true ham med politiet. At hvis det ikke stopper så bliver det den vej I går. Måske det kan få ham på andre baner.

Han regner nok ikke med at I vil gå den vej når I intet har på ham.

Bare en ide herfra ;)

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 12:03

i har rettten på jeres side, i har ikke gjort noget forkert og er i følge de oplysninger vi har fået, totalt uskyldige i denne chikane.

 

Hvis det er tilfældet, tror jeg nok jeg ville pakke mine ting og flytte..

For selv om i " vinder sagen", vil i aldrig få ro. Personligt turde jeg ikke have mine heste eller ting så tæt på et mennske som i den grad opfører sig helt ud over alle grænser.

 

At tage billeder, overvåge, råbe og skrige foran et barn, er så langt ud over noget normalt jeg kan forstille mig. Og bare fordi i har flyttet jeres heste.

I har kun lejet dette sted- men helt ærligt, er det et rart sted? det lyder ikke sådan, med den nabo. Hvis jeg var jeres udlejer, ville jeg også have det dårligt med at have lejere som blev truet med ildspåsættelse. og jeres udlejer kan jo ikke flytte...

 

Man skal vælge sine kampe med omhu og hvis jeg stod i en stald eller blot tæt på sådan nogle skingrende psykopater, ja så var jeg skredet for længst.

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 13:22

Når jeg læser dit indlæg tænker jeg umiddelbart der må lægge et eller andet under som du måske ikke fortæller? Er der nogle penge i klemme et sted eller andet? Ikke at det forsvarer mandens opførsel hvis den er som du siger, men det virker ulogisk manden gør de ting blot fordi I flyttede hvis der vitterligt ikke er andet til historien end du skriver herinde?

 

Men hvis han truer jer så gå til politiet, hvis det er så groft som du beskriver vil jeg tro de vil tage en snak med manden. For det er selvfølgelig alvorligt hvis han truer med at brænde jeres stald ned osv.

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 15:22

jeg er klar over det hele måske kan lyde underligt med sådan en beskrivelse jeg ligger op, at et hændelsesforløb, men der er ingen penge ingen ting overhoved mellem disse mennekser- de har blot set sig seriøst gale over at hun valgte at flytte sin hest.. men igen det er et frit land vi levet i så det skulle jo ikke give sådanne problemer - bare fordi man vælger andre græsgange;(

 


MOD DUMHED KÆPMER SELV GUDERNE FORGÆVES!!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 som flere skriver
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 16:00

sørg for at ha' mobil klar til at optage mandens skrigerier og trusler- og ali'er jer evt. med en ekstra person der kan filme optrinnet.

 

Og uanset - kontakt politiet.

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider