Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Er HN ved at.....
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 14:24

Jeg er tit herinde for at kigge opslag og specielt salgsannoncer mm.

 

Men indenfor det sidste stykke tid, synes jeg at HN er meget "dødt"

 

Der er kun få nye opslag og få respons på dem som er. Det er næsten de samme, som smider billeder op og de samme som kommenterer..

 

Hvor er folk blevet af? (måske ikke det rette sted at spørge, når de jo ikke er her længere, men prøver alligevel)

 

Personligt savner jeg at se ridevideoer af træning ved forskellige undervisere, konkurrancer mm., men ikke "støvsugerstyle" osv... (Ikke at der er noget i vejen med det, men det er ikke det der fanger mig...)

 

Ved godt at tonen herinde er hård, når der bliver lagt videoer op, men er det grunden til at folk er stoppet eller er de et andet sted henne?

 


Wrap og hø sælges.

Dejlig kat. 1 kåret stævnepony sælges

Opstaldning tilbydes imellem Viborg og Kjellerup. se mere på

staldlauenborg.dk

 

14
0
Svar på denne tråd
 
 Et andet sted henne ?
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 14:38

Ja, de er nok ude ved deres heste


 

 

Mvh Janni

Nu med gult kort :-)

 

7
4
Svar på denne tråd
 
 du har ret
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 15:08

Der er blevet kedeligt herinde, der er ikke meget nyt at komme efter. Det ender vist med at HN helt dør ud

5
0
Svar på denne tråd
 
 Facebook
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 15:24

 

Så vidt jeg har forstået er mange gået over til at bruge de forskellige hestegrupper på facebook i stedet for HN.

Det er nu lidt ærgerligt. Jeg foretrækker HN og værdsætter sådan, at det altid bare ligner sig selv. Jeg har også bemærket, at der virkelig ikke sker særlig meget. 7-8 nye tråde om dagen mod i hvert fald 15 førhen.

 

Heidi

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 16:28

Tja, kan egentlig godt forstå at der ikke bliver lagt så mange tråde op med billeder/videoer.

 

1. Det er nemmere på facebook.

Der kan du melde dig ind i grupper, som har samme interesse

og ridestil som du selv.

 

2. HN er stedet hvor man er sikker på at blive hamret ned. Enten det eller også er man ikke "populær" nok til at få ros.

Hvis man endelig er modig nok til at ligge video op af fx. ens undervisning og/eller udvikling, så kan det være svært at komme uden om alle dem, der har en skarp holdning om ens hest tilstand.

 

3. Personfnidder. Der er simpelthen for meget.. Det bliver bare nok.

 

Det er min mening og holdning. Jeg har altid været glad for HN, men må indrømme at jeg idag kun snuser til trådene. Dette kommer sig af nogle ubehagelig oplevelser med tråde, bla. en hvor jeg gladeligt viser min 1½ år hingst frem, fordi han var så pæn og ren. Endte med at få private beskeder om at jeg burde aflive ham, da han aldrig ville blive til en hest. - Han var jo nærmest et monster.

 

Heldigvis lyttede jeg ikke. Jeg endte bare med at holde pause fra HN, til tråden var glemt.

 

Så må vi se hvor mange jeg får over dette indlæg.

 




Anne


Ingen arme, ingen småkager!
26
0
Svar på denne tråd
 
 Stille på HN
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 17:03

Jeg forstår godt, hvis folk hopper over på FB og dermed dør HN ud - det er bare virkelig trist Jeg rider ikke selv pt., men jeg nyder det herinde og har efterhånden kommet herinde næsten dagligt i ret mange år. HN er dejligt, når man ikke hører til nogen speciel gruppe - hverken når det kommer til ridestil, hesteracer eller andet. Jeg kommer virkelig til at savne sitet, hvis det helt forsvinder - det er godt nok gået hurtigt ned af bakke herinde.

 

Jeg ved godt, at tonen herinde ikke altid er den pæneste - men lige meget, hvilke sites jeg bevæger mig på, læser jeg altid om nogen, som kommer op og toppes. Sådan er nettet nok bare - og det er bestemt ikke noget, som for mig til at holde mig fra HN.

 

 

....

2
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 17:19

Jeg har også tænkt over det. Jeg har holdt en længere pause, netop fordi HN ikke er et sted for følsomme mennsker, hvilket jeg jo desværre er.
Derudover, så har jeg ikke så meget at diske op med. Mine billeder er ens, og fold- og groundworkbilleder bliver alligevel nok lidt kedeligt i længden. Rider ikke længere, andet end når jeg er heldig at få en tur på en vens hest, hvilket sker 1 gang hvert/hvert halve år. Og mine interesser hvad angår hesteverdenen ligger utroligt langt fra HNs standard, så når man ingen interesse har for dressur, spring o.l., og 99,9% af HN ikke deler ens egen interesse, så er det ikke helt nemt :)
Men springer på hvor jeg kan, og ellers bruger jeg FB.

4
1
Svar på denne tråd
 
 jeg er
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 17:46

Jeg er kommet på HN i 15 år og der er sket meget gennem årene.

I starten var jeg ret aktiv, kunne starte en tråd, lægge billeder ind mm. At jeg holdt op med det, skyldes mit svindende engagement i hestesporten og det er jo ikke HNs skyld.

 

Med mellemrum har tonen da også været hård i "gamle dage", men nu synes det ligesom at være normen. Derfor snuser jeg også bare lidt rundt i enkelte tråde og blander mig uendeligt lidt.

 

Engang kunne man fremlægge billeder og/eller problemstillinger uden det endte i skyttegravskrig med fundamentalistiske stormtropper fra flere lejre. HN var et sted hvor jeg personligt kunne finde råd og vejledning til fx ridning og udstyr.

 

HN burde/kunne være et sted hvor hestefolk af flere slags kunne "mødes" og udveksle erfaring og synspunkter. Ærgerligt hvis det skal dø helt ud. Efter min mening kan en facebook-gruppe ikke sammenlignes med den "smeltedigel" som HN kunne være. Hvis man slutter sig sammen med andre ligesindede i mere eller mindre lukkede facebook-grupper, så bliver ens horisont mere begrænset. Man vil slet ikke møde så mange forskellig-artede inputs og dermed udfordres på egne holdninger og erfaringer.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

22
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 17:51
Har gennem den sidste tid lavet tråde med ridebilleder, video osv. Men får ingen respons andet end måske 1 eller 2 indlæg og så tommer op og ned, så er holdt op med det, gider ikke bruge en masse tid og energi på at lave noget man alligevel ingen respons får på :)

. Nadja & Aagaardens Don Romino.

* Max Nobel 7. maj 2003- 23. oktober 2013 *

"vi er ikke alle lige dygtige, men vi er alle lige vigtige"

Undervisning tilbydes: www.hestegalleri.dk/marked/Andre- ydelser-/1004200-under ...

5
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 19:04

Jeg tænker også at tommelsystemet kan være skyld i det. Det er så meget nemmere at give en tommel op eller ned, end at skrive en kommentar. Jeg synes kun der rigtig sker noget i de debatter, hvor noget kan kritiseres (her snakker jeg billedtråde), hvilket jeg mener er lidt en skam.
Hvis man ser mange indlæg, hvor der kun er 1-2 kommentarer, så er der ofte mellem 10 og 30+ tomler op eller ned.

4
1
Svar på denne tråd
 
 Heste-Nettet
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 19:22

Hej.

 

HN er slem til at hetze. Det gik også ud over mig engang, så jeg forsvandt herfra i nogle år... men facebook er mindst lige så slemt til det. Jeg var medlem af nogle grupper, hvor man kunne efterlyse heste og der gik folk virkelig hårdt til hinanden. Tonen var endnu grovere end her.

 

Tommelsystemet er også mig meget i mod.

 

Ja, Lykke, jeg tror egentlig, at du har lidt ret i det med tomlerne til billederne. Nu kan folk bare give en tommel op/ned.

Jeg holdt selv op med at lægge billeder ind for mange år siden. Det hænder da, men for at man skal få kommentarer skal man enten være en kendt person herinde, man skal provokere ved sin ridestil eller have en ekstraordinær hest... Lidt ærgerligt. Men okay; nogle mennesker ligger også bare dårlig mobilbilleder ud af deres hest. Så er det ikke så mærkeligt, at de ikke får nogen kommentarer.

 

Heidi :)

4
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det er dødt
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 19:48

Kommer her kun sjældent og i dag kun ved et tilfælde


Vicky Mathiesen & fantastiske Dejó

  FB-site: Dejo

 

Don't let your dreams just be dreams.

 

Powered by

Mustang Trailers - Sadelmager B. K. Rützou

HERI - Horze Slagelse - Ll. Haspeholm - PC Trailerservice

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tråde på HN
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 00:18

Jeg laver af og til tråde og jeg oplever at få meget lidt eller slet ingen respons.

 

Vi flyttede væk fra vores normale område og fik ponyerne hjem i foråret. Jeg havde en masse spørgsmål omkring alt det her med "hest hjemme" og også omkring fagfolk i vores nye område. Når man så kun får 1-2 eller ingen svar, så opgiver man at spørge til råds herinde næste gang. Jeg kan jo kun undre mig, når jeg har spurgt om anbefalinger af dyrlæger og smede i mit område(hvor der går masser af heste rundt omkring) og kun fået 1 svar. Det kan da ikke passe, at der slet ikke findes nogen dyrlæger eller smede i mit område, når nu der er masser af heste. Er jeg virkelig så uheldig, at grunden til at ingen svare er fordi, jeg er den eneste fra hele min region, der kommer på HN?

 

Men når man stort set ikke får respons på de tråde man laver, så mister man motivationen til at lave en tråd næste gang og også til at tæppebombe alle andres tråde med kommentarer og det hjælper jo ikke på den faldende aktivitet herinde.

 

Og så er der jo også lige det med:

 

-Den hårde tone herinde

 

-Snævertsynetheden (der i mine øjne er blevet MEGET udbredt herinde i forhold til for et par år siden), hvor det kun er rigtigt, det "jeg" gør og alle der gør tingene på en anden måde end "mig", er nogle frygtelige mennesker. Det gælder både politik, religion, holdningen til dækner, ridestil, farven på underlagene osv...

 

-Tommelsystemet der gør det "for nemt" at undlade at skrive en kommentar

 

Personligt har jeg ikke lyst til at lægge ridebilleder/video op herinde. Jeg er hyggerytter og er meget vel klar over, at jeg ikke er og aldrig har været et kæmpe ridetalent. Hvis jeg lagde ridebilleder/video op, så er jeg ret sikker på, at jeg ville blive haglet ned. Det er ofte sket, når andre uperfekte ryttere har lagt billeder/video ud af deres ridning og det har jeg sådan set ikke behov for.


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

6
0
Svar på denne tråd
 
 Ridestil og tone
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 01:11

Hej

jeg har ikke været herinde i lang tid, er faktisk tilfælde, at jeg så den tråd her.

 

Jeg synes det blev kedeligt. Jeg rider moderne dressur, bruger dog også jordarbejde med støvsuge longering og alm horsmanship.

 

Men jeg synes, når der var interessante tråde med clinics eller undervisning inden for dressur blev det haglet ned. Og der kom færre og færre. Tilsidst var det meget støvsuge ridning og en hest der stod på en fold. Det vil jeg ik bruge tid på.

 

Samtidig synes jeg Dog også gennem årene, at det mest er i vintermåneferne, der normalt er rigtig meget aktivitet.

 

 

Men det er synd, forjag har været rigtig glad for st bruge tid på heste-nettet.

Hilsen

Rikke

 


3
0
Svar på denne tråd
 
 ang hest
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 08:10

ja jeg er af og til herinde..

 

Men jeg har aldrig lagt en video ind af mig og min hest pga:

 

1. jeg kender godt til mine fejl(om ik andet så blir de rettet af min underviser)

 

2. Min hest har en tendens til at gå under lod af sig selv(har indtil videre taget mig 4 år at få rettet) så det er altså ik mig der hiver ham derind..men uerfarne folk kan ik se det som jeg mærker..

 

3. selvfølgelig må man være uenig med mig og min ridestil men jeg vil have man gør det i en ordentlig tone og kan man gøre det bedre selv så ja tak til kommentarer ellers bland jer udenom..

 

host host....

4
0
Svar på denne tråd
 
 Der var engang
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 09:58

Jeg har været på HN i 12 år efterhånden (hold da op!)...

 

Før i tiden kunne jeg sagtens bruge en time eller 2 på at læse forskellige tråde - nu tager det ca en halv time, så har jeg læst det jeg finder spændende.

 

Og jeg kan da også huske personhetz fra tidligere og at tonen blev lige rigeligt grov i nogen tråde. Men langt fra som det er i dag.

 

Og jeg forstår godt folk ikke ligger billeder op video op - sådan som tonen tit er så gider folk ikke hvis de skal kritiseres i 17 svar fordi hesten putter sig på 1 ud af 20 billeder.

 

Desuden er tommelsystemet bestemt heller ikke en favorit her. Det er for nemt bare at trykke tommelpå/ned og så går videre. Som en anden skrev: med mindre man er "kendt" så får man ingen respons.

 

Er ked af HN er ved at være dødt. Specielt fordi der er SÅ frygteligt meget viden at hente hvis folk bare gad dele ud.


4
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 11:15

Jeg tror der er mange årsager, men som flere nævner er like systemet måske en af grundene. Personligt går jeg ikke så meget op i det, men jeg ser ofte folk lave en tråd f.eks en billedtråd og så får de lige en håndfuld dislikes. Den slags tror jeg hurtigt kan tage modet fra mange med at lægge billeder osv. ind. Det skaber jo heller ingen debatter at man bare kan give et dislike, synes kun det skaber dårlig stemning og er sådan lidt mobbeagtigt. Jeg synes HN skulle slette det system, tror faktisk heller aldrig jeg har læst om nogen der tilkendegav de synes like-systemet er en god ide?

 

Jeg synes også nogle underforaer dræber det lidt som f.eks at katte og hunde spørgsmål og billeder skal ind i et underfora som de færreste kommer i. Så dør de debatter lidt, hvorimod hvis de var på Hyggensnakken ville flere se dem og deltage.

 

Markedspladsen er også helt død. Jeg oprettede nogle annoncer derinde for få dage siden, der er meget få der har set dem. Så betalte jeg for en bruger på Hestegalleri og vupti...! Men undrer mig så også over man har slettet søge-annoncerne her på HN

 

Generelt tror jeg bare HN skal lytte mere til brugerne, og måske lave lidt undersøgelser blandt brugerne på nogle af deres funktioner.

5
1
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 13:14

for mit vedkommende er HN meget tæt på at uddø...

jeg læser med herinde men lægger stort set aldrig noget herind mere... selvom jeg egentlig har lyst til at lægge både stævnevideoer, træningsvideoer og billeder ind, for at få KONSTRUKTIV kritik... men på HN er der ikke meget konstruktivitet. Det hele går ud på hvordan man på bedst (grimmest måske?) mulig vis kan få rakket trådstarterne ned, hvad enten det er på skrift eller via tommelfinger-systemet. DESTRUKTIV kritik er for det meste det eneste vi RIGTIGT er gode til...

folk er modbydelige overfor hinanden, både her og på facebook, så derfor lægger jeg egentlig heller ikke så meget ind på de grupper man kan være i derinde. Og jeg synes det er skræmmende at vi ikke kan bruge internettet på at udvide vores horisont, lære af andre og prøve at forstå andres synspunkter - ingen siger at vi skal gøre tingene ens, men man kunne jo tage alle de gode ting man kan se, og bruge dem i egen træning - men nej.. vi er fast besluttet på at hade alle der ikke gør som os selv (og føj hvor er de andre også bare grimme ved deres heste.. og så er de garanteret sådan nogen der er åndssvage også... )

og hver gang et emne ikke kan hamres mere igennem så finder vi et nyt at slå folk i hovedet med...
- bid vs. bidløs
- dressur vs. støvsugerridning (og med dressur mener jeg dem der vil samle deres hest og arbejde med dressuren som den foreskrives ved DRF, og ved støvsugerridning mener jeg Anatomisk Rigtig Ridning, Blueberry Hill- inspireret osv. igen her er man nød til at forklare sig, og det er stort set umuligt for nogen vil blive fornærmede uanset hvordan man skriver det)
- vægt debatter

og gud ved hvad det næste bliver...
fælles for alle disse debatter er at alle mener at de selv har ret, og især ret til IKKE at sætte sig ind i hvor de andre kommer fra, og nægter at forstå hinanden... både her og på Facebook.

det er så ærgeligt.. for hold nu fast hvor kunne vi få meget ud af hinanden hvis vi for dælen bare ville lytte og forstå - bare engang imellem... Jeg har efterhånden accepteret at det bare ikke kan lade sig gøre...


nu med gule Hjalte Tidselbjerg

 

men savner min røde basse Apache

 

 

og husk så lige de tre fingre der peger mod dig selv, når du peger på andre!

6
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror ikke
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 15:20

HN er ved at dø ud, men der hvor jeg læser mest herinde er "Avl" og der er stilstand og har været det længe; tror det skyldes de hårde tider avlerne har været igennem.

 

Det er klart at facebook tiltrækker mange, hvor man møder venner og bekendte og desuden kan begrænse hvem der skal se ens video/hest.

 

Jeg synes det er ærgerligt hvis det er pga overdreven kritik at folk ikke viser deres ridebilleder frem; for synes jo ( næsten ) altid der er noget godt at sige.

 

Jeg tror desværre også dette tommel system har gjort mere ondt end godt.


 

 

Mvh Janni

Nu med gult kort :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Facebook
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 15:24

Hvilket grupper benyttes der på FB? Tænker til dressurvideoer mm.? Eller er det bare ens egen side man bruger?


Wrap og hø sælges.

Dejlig kat. 1 kåret stævnepony sælges

Opstaldning tilbydes imellem Viborg og Kjellerup. se mere på

staldlauenborg.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 15:30

Stald Lauenberg.
Jeg har selv nogle grupper (hovedsageigt internationale), og så er der en del andre hestegrupper også, både for all-round og målrettede grupper. Søg på "Heste" derinde, og så er jeg sikker på der kommer en del. Jeg har 3 i min signatur herinde, men har en del flere ud over dem.


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 1224434
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 15:51

Jeg tror at CarolineR har en god pointe med, at alle de fora inddelinger også er skyld i at her er meget dødt.

 

Tror der ville være mere respons, hvis man ikke "skulle så meget rundt".

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 17:55

Jeg har også været med herinde i mange år efterhånden og er stadig ret aktiv herinde.

 

Jeg oplever også, at det er ved at dø. Eller dvs, når jeg laver en tråd (typisk billede-tråde), så får de altid MANGE hits (1000+), men næsten ingen kommentarer. Har bla. en nu, som har ca. 1100 hits- og 5 kommentarer.

-Så folk kan altså godt lide at følge med i hvad jeg lægger op, tilsyneladende, men der er ikke behov for yderligere bemærkninger :)

 

De gange jeg har fået mange svar, har det enten været fordi:

At folk diskuterede min ridning (det er dog mange år siden)

Dengang Suprise var ved at kradse af (men dengang var der også meget mere liv herind generelt)

-Eller hvis jeg har lagt emner op til diskussion såsom f.eks luksusfælden og senest min lidt hysteriske nabo..

 

Omvendt, så kommenterer jeg heller ikke selv på tråde hvor der "ikke er noget at kommentere på", medmindre det er i en debat eller hvis der stilles et spørgsmål som jeg har viden om, jeg mener andre kan få gavn af :)

 

Jeg tror blandt andet at like/dislike har været med til at ødelægge debatterne og aktiviteten herinde lidt.


Mvh Mie

-Med supermulen Surprise

2
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 18:18

Jeg brugte HN rigtigt meget førhen, men er gået noget fra det. I stedet for lige at skulle ind og tjekke dagligt, bliver det måske til en gang om ugen eller mindre.


Den største årsag er helt sikkert pga. at jeg er western-rytter og western-debatten på HN kan vi vist bare trække ud bagved og aflive, den er stort set død allerede... Det på trods af at western-ridning vokser meget hastigt i Danmark og der kommer flere ryttere til dagligt enten som nye ryttere eller folk der skifter fra anden ridning.
Folk er bare trukket over på FB som er stedet det sker i øjeblikket. Det er meget svært for et ellers godt fora som HN at hamle op med FB-grupper med op imod 20000 medlemmer alene omkring en enkelt western-disiplin eller en salgs-gruppe f.eks.

 

Af andre årsager tror jeg også at Like / Dislike systemet har været en fejl. Jeg var ellers meget for det da debatten gik på om vii skulle indføre det på HN. Men det har vist sig at især 'Dislike'-knappen er en dårlig ide efter min mening.
Der er helt sikkert folk som bruger knappen til at moppe med, hvilket ses af at der gives 'Dislike' til 100% neutrale indlæg som jeg bare ikke kan se på nogen måde kunne indbringe en tommel ned.
Så ud over dem der skriver spydige indlæg er der altså også kommet en mulighed for at være 'Hater' på HN. Ikke ret godt.
Løsningen kunne være at man kunne vælge om ens indlæg kan Likes/Dislikes, men det skal jo også være til at finde ud af at bruge forum. Så det bedste ville nok være at fjerne Dislike-knappen og så fokusere på at der er en Like-knap.


At debatten kan blive ophedet og negativ kommer man nok aldrig udenom. At samle en flok mennesker der dyrker en sport der i bund og grund er super-egoistisk og så forvente at de kan snakke roligt sammen er vist for meget at håbe på.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

7
0
Svar på denne tråd
 
 mobilvenlighed!
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 19:24

Jeg kan se, at jeg efterhånden bruger mere tid på facebook end på udvalgte debatforums på nettet.

 

Jeg deltager kun i en enkelt gruppe, der er hesterelateret og den er ikke særlig aktiv.

 

Jeg synes bestemt ikke at facebookgrupper kan gøre det ud for hestenettet. Som Tina skriver bliver horisonten alt for lille.

 

Jeg tror måske det skyldes at HN er blevet gammeldags. Jeg savner mobilvenlighed. En app måske? Som gør det nemt lige at tjekke tråde og svare på indlæg fra mobilen og browse efter heste til salg osv. Facebook har det. Den blå avis har det. Hvornår kommer HN-appen?

 

Jeg tænker at hestenettet har levet mange år på nettet uden nævneværdig konkurrence fra andre sider. Det er den mobile tidsalder nu, og det er som om at HN er gået i stå i det foregående årti.

7
0
Svar på denne tråd
 
 Nu skete der jo
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 21:54

 

en mindre katastrofe for FB sidste år, som åbenbart er gået de fleste danskeres næse forbi, til trods for at de skulle læse og godkende nye betingelser for brug af FB. Jeg tror det bliver den største joker: Enten sker der noget tilsvarende i Danmark eller et naboland, eller også udsulter FB HN (og andre fora) i løbet af meget kort tid.

Konkurrence virker bedst når forbrugerne er kritiske


(OBS: Du har endnu ikke oprettet en signatur).

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 07:50

dengang det begyndte at gå ned af bakken for hn siden, var det ikke dengang alle de personer blev bannet, de fandt en anden side, det var jo rigtig mange af de aktive der rejste. Flere rejste igen da net-safe blev indført.

 

Det lidt øv, for elsker at komme her og læse om alt mellem himmel og jord. Men jeg logger nok også kun ind 1-2 gange om ugen, hvor før i tiden var det mange gange dagligt, man liiige skulle tjekke. tror fb osv overhaler indenom.

4
0
Svar på denne tråd
 
 velskrevet Tina
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 09:32

Jeg lægger nærmest aldrig billeder herind.

 

-slet ikke ridebilleder, for jeg har masser af fejl og min hest med. Vi er kun levende væsener.

- men jeg rider heller ikke på rideskole af de samme årsager.

Jeg er for følsom til barrierre/skærmryttere, der ikke vil hjælpe, men bare fremhæve sig selv. Jeg ville elske konstruktiv kritik baseret på reel viden og erfaring, men jeg tror at det er for mange negativ kritik, til at opveje det modsatte. Desværer går jeg jo så bare helt glip af alt den konstruktive kritik vi kunne få.

 

Jeg har til gængæld fået meget hjælp på små kedlige ting, som sidst eks. hvor jeg lagde en flyvers til gramatisk gennemgang. Vi stulle have den i tryk dagen efter, og jeg fik meget brugbart med fra den lille korte tråd.

Nogle af rådene brugte vi ikke, fordi den ikke måtte blive for tung at læse, men mange af dem gjorde vi.

(men jeg var ovarrasket over at den ikke blev slette pga. reklameregler).

 

Kørefolket herinde har altid og er altid søde, hjælpsomme og giver positiv konstruktiv kritik. Sikke et hjælpsomt folkefærd, både herinde og i marken. Jeg har endnu ikke set en køretråd forvandle sig til en sviner.

De har hjulpet mig, da jeg var grøn i kørsel og ikke anede hvad jeg skulle købe og hvor, til der hvor jeg er i dag, år efter, med en så god og stabil lille kørepony, at vi havde ham med på messe i går. Jeg har selv tilkørt ham, med alle de råd jeg kunne bruge og er nu igang med at tilkøre en makker til ham.

Jeg ville til enhver tid turde lægge billeder op til dem, for der ville jeg vide, at det jeg får med, er yderst brugbart. Jeg kan dog ikke både køre og tage billeder af herlighederne.

 

til kørefolket .

 

Jeg selv er meget mindre aktiv herinde. Det skyldes skilsmisse, nyetablering af forhold med dine, mine og vores børn, samt opstart af firma og nu 10 heste.

 

Mit hestehold har været hårdt ramt det sidste år Alt i alt har har tiden bare ikke været til HN.

 

Når jeg så endelig er her, som nu, er jeg bare mega træt og ikke just velformuleret.

 


 

 

Kilden

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

 

Opdræt af mikroheste.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Er HN ved at dø?
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 15:10

Kunne vi ikke få en kommentar fra HN her?
Det ville være rart at høre HN´s egen mening om hvad der mangler....
Personligt er det lige nu gået op for mig at der er like/dislike knapper :-)

Jeg reklamerer for min forretning her på HN og synes stadig HN har mange kvaliteter som FB aldrig vil kunne få - netop fordi vi på FB laver specifikke grupper, hvor HN´s force er det brede publikum.

Men jeg er også enig, at jeg selv før var mere aktiv på HN og nu er det et sted jeg logger ind på en gang om ugen og undres også over de manglende tråde og aktiviteter...
Vi kan og bør altid være fortalere for den gode tone, og specielt i disse fora, hvor det er så nemt at skrive grimme ting om hinanden og det først går op for én hvor grumt det kan være, når man selv ytrer sig og så får en gang negativ kritik.....

Skal jeg lige komme med et positivt forslag:

1. Forny hjemmesiden med et mere moderne design!

2. Lav det som en mobil app - det er ikke så svært!

3. forbedr. brugernes arrangementer, så vi kan få noget mere dynamik omkring hvad vi laver.

Så kom frisk med forslag til hvad HN kan gøre for at forbedre sit image! :-)

Mvh.

Morten

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 thombs....
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 23:12

 

 

Ved ikke, hvad årsagen er til nedgang ...? Måske FB...?

 

Ved bare, at jeg siden dag 1, har været modstander af thombs up/thombs down....(like/dislike)

 

(har også tidl. givet udtryk for dette)

 

Usmagelig tilkendegivelse.

 

I min verden, gives der en bemærkning og argument for evt. like eller dislike...i ord og forklaring.

 

Ikke thombs, som er tomt og intetsigende.

 

Enhver kan give thombs up eller down, men det fortæller jo intet, dvs. hvorfor er dette givet ???

 

Ved ikke hvorfor HN er ved at dø, men måske en tanke...??

 

(thombs up/down, er en anonym mobbe knap)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 07:07

Fjern like/dislike knapperne, det vil sikkert sætte gang i nogle gode debatter, samt folk vil få flere svar på sine oplæg

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke hestenettet mere
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 09:28

helt enig i at det er ved at være slut med hestenettet

alt for mange der ikke har andet at lave end at kritisere dem der skriver noget osv.

og alt for mange små politibetjente

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der kan altså
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 09:31

være noget om det med de knapper - Like/dislike.

 

Hvor vi førhen var nødt til at tilkendegive vores mening med et indlæg, er det nu muligt blot at trykke på en knap og så er det det.

 

Og som Jens er inde på, så er der ind imellem trykket dislike på indlæg som er helt neutrale. Det giver for mig heller ingen mening. Og hvordan bruger vi den knap?? Og hvordan opfatter modtageren den? Er det fordi vi ikke kan lide indholdet i indlægget? Er det fordi vi ikke kan lide forfatteren? Er det fordi vi har sympati for en træls situation der er beskrevet i indlægget?

 

Med forskellige opfattelser af dens betydning, så bliver det altså meget svært at have sådan en knap.

 

Og ja, så har der været tilbagegang i aktiviteten på HN, siden dengang for efterhånden flere år siden, hvor nogle meget aktive brugere blev bannet.


 

Zamangah

 

 

Wrap sælges; minibig-baller i god kvalitet. Sælges både stykvis og flere af gangen. Afhentes, 350 kr. stk.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 MobilApp
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 12:52

Nu kommer man jo ikke ret langt med én MobilApp, der skal laves flere, til iPhone, til Android og til Windows Phone, så skal der vel laves til diverse tablets hvis ikke de kan bruge dem til telefonerne (har jeg ikke en dyt forstand på )

 

Der er helt sikkert mange årsager til nedgangen i antallet af indlæg, men en af dem er helt sikkert de "hellige" der plejer deres "tro" og lader det gå ud over andre, så folk undlader at oprette tråde for ikke at få hug for hvad de siger/gør eller ikke siger/gør. Men det gælder ikke kun herinde faktisk synes jeg man ser det alle steder, at ytringsfriheden er blevet en kæphest, der rides flittigt og uden hensyntagen til andre.

 

For mit vedkommende betyder thumps up/down ikke så meget, heller en thump down end en svada. Man kan jo skrive det samme på mange måder, men jeg synes det virker som om jo grimmere man kan behandle andre desto gladere er der mange der er.

 

Generelt synes jeg at trenden er blevet, at kan jeg noget, så må og skal jeg også gøre det uden tanke på andre.

3
0
Svar på denne tråd
 
 jeg håber
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 19:28

at visse personlighedstyper forsvinder ud på FB og vi kan få vores gode gamle HN igen

 

Jeg har haft behov for en MEGET lang pause

 

Sidst jeg var her, der var der en kedelig tendens til at folk fuldstændig uhæmmet hakkede på hinanden. Kom der en ny og stillede et spørgsmål i træning så blev staklen flået levende.. "hvorfor har du ikke søgt først, vi har en søge funktion", "hvad siger din underviser", "er hesten tjekket af dyrlæge/kiropraktor/massør/healer/ clairvoyant/" og så videre i den stil

Her var bare ikke særlig rart og jeg forsvandt hurtigt igen

 

Men nu nærmer vi os jo den første december og

.... j u l e k a l e n d e r

 

Så mon ikke det kan sætte lidt liv i folk igen


Mvh

Charlotte

 

T-shirtbutikken.dk

 

Portrættegninger udføres i A4 (evt. A3) se min præsentation

Hestemassage tilbydes i Holbæk og omegn

6
0
Svar på denne tråd
 
 Det er så
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 10:30

... længe siden, at jeg sidst har været her, at jeg havde glemt mit password.

 

Jeg var meget aktiv på HN for bare ganske for år siden. Til trods for, at jeg ikke har haft hest i mange år. Debatterne gik højt og nogle gange var det en hønsegård. Men det var også lidt af det, som gjorde det fedt.

 

Da jeg fik barn rykkede jeg det meste af min aktivitet ind på HN's Ve og Ble-forum, men efter Facebook kom frem kom jeg sjældende og sjældnere på HN. Til sidst slettede jeg min profil, og skrev kun sjældent, selvom jeg læste med jævnligt.

 

Nu kommer jeg ind og kigger i en 10-minutters tid en gang hver anden måned eller deromkring. Her er ikke noget indhold, der fanger mig - heller ikke på Ve og Ble, hvilket jeg tror skyldes, at de der fik startet det forum efterhånden har store børn, og derfor er mængden af debattører faldet drastisk.

 

Ja, HN er "dødt".

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godeftermiddag
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 12:41

Jeg er enig i, at like/dislike knapperne er en kæmpe fejl.

 

Dels så er det for nemt at kritisere på den måde, og dels så er knapperne skyld i, at mange indlæg slet ikke bliver skrevet, fordi det er for nemt bare at prikke en gang i bunden og så hoppe ud igen.

 

Jeg har aldrig været den store bruger på HN, da jeg altid har haft den opfattelse, at tonen kan være ualmindelig grov herinde.

Som jeg læser rigtig mange tråde, så er grim og nedgørende kritik mere normen end ros og konstruktive, gode råd, og sådan en debatform, hvor man går efter personen i stedet for bolden, gider jeg ikke, det er livet simpelthen for kort og dejligt til.

 

En anden ting, som får mig til at blive lidt ærgerlig, er, når der bliver stillet et spørgsmål, og man (jeg) bruger tid på enten at finde en løsning først eller bare at formulere og skrive et svar ud fra egen erfaring - og derefter ingenting!

Det mindste, man som spørger/trådstarter kan gøre, er da at reagere med et par ord, så man kan se, at svaret er læst.

At sige et lille simpelt 'tak' ville faktisk klæde mange mennesker - og glæde endnu flere.


Dit liv er et resultat af de valg, du foretager.
Hvis du ikke er tilfreds med dit liv,

er det på tide at foretage bedre valg.

3
0
Svar på denne tråd
 
 der erfler..
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 14:08

Jeg har også nu været herinde i 8 år (af mine små 21)

 

Når men dengang så var det DET BEDSTE at tjekke HN når man havde tid, og brugte timevis herinde. Og var der en dag jeg ikke lige nåede det var der SÅ mange nye indlæg at jeg slet ikke kunne følge med jeg ELSKEDE det!


Nu kan der gå en hel dag uden et nyt billedindlæg... øv...

 

 

Den største fejl er / og at der ikke er en mobil app!

 

Og så forstår jeg slet ikke at HN ikke ønsker at deltage i sådanne debatter? Det virker for mig som om DE også er blevet lidt ligeglade.. Der har været så mange "opråb" op med hvad der kunne gøres bedre, men efter der ikke var nogle der reagerede på det, ja sså er folk bare gået i stedet for

 

 

 

Nu jeg også alternativ træner og det er desværre heller ikke den store interesse for har jeg på fornemmelsen.. Sad her den anden dag og overvejede at lave et indlæg, men stoppede i det jeg ikke orkede det besvær for bare at få lidt " ", kan jeg lige så godt på fb... Og så syntes jeg også deres billed insætning skal ændres så man kan ligge flere ind af gangen... tager aaaaal for lang tid!


Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito..

 

...SOM NU SØGER PART!!!

 

Undervisning, træning og inspiration..

http://www.vitosworld.dk/

 

 

 

Følg og på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

6
0
Svar på denne tråd
 
 Maya med Vito..
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 14:18

Jeg kan altså godt lide dine indlæg om Vito og jeres træning


Mvh

Charlotte

 

T-shirtbutikken.dk

 

Portrættegninger udføres i A4 (evt. A3) se min præsentation

Hestemassage tilbydes i Holbæk og omegn

4
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 20:07

Helt enig (selvom jeg aldrig bruger nettet på fonen). Dog kan du godt smække flere billeder ind ad gangen, så længe de ligger i samme mappe. Det er bare at holde Ctrl nede samtidig med du markerer de forskellige. ;)
(^ Ihf. på computeren)


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 18:55

jeg håberForfatter:sundancer (Præsentation) (Skriv besked)Dato:28-10-2014 19:28

at visse personlighedstyper forsvinder ud på FB og vi kan få vores gode gamle HN igen

 

Jeg har haft behov for en MEGET lang pause

Sundancer

 

 

 

Håber ,at du har haft din pause sundancer, vi andre har også haft brug for en pause, så forhåbentlig forsvinder alle ghost-typer...

 

Så kan vi få vores gamle HN igen....??? (hvad det så end menes???)

 

Forhåbentlig forsvinder visse personligstyper ud på FB....(

(hvad så du end mener med dette ??)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 000....
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 20:12

Der er en del herinde som jeg har mistænkt for at de glemmer at tage deres medicin. Det er nok dem Sundancer mener?


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

3
0
Svar på denne tråd
 
 Extinction
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 20:34

Jeg håber da ikke, at HN dør ud, men som så mange andre mødesteder kommer populariteten i bølger, og lige nu er vi måske nede i lidt af en dal.

 

I de sidste par måneder har jeg været mindre aktiv end før, dels af personlige årsager og dels fordi, jeg - efter små 7 år på HN - synes, det hele går lidt i ring, og jeg ved efterhånden så meget om div. alm. hestesygdomme og skavanker, om foder, om folde og hegn, osv. at jeg ikke længere har behov for at spørge.

 

Desuden er jeg ligesom Jytte S ret træt af at bruge energi og tid på at skrive et bud på et svar, og så ikke få så meget som en 'thumbs up' fra TS ...dog kan jeg ikke sige mig fri fra selv at have været medvirkende til den slags i de tråde, jeg selv har startet, men tråden skal jo stoppe på et tidspunkt.

 

Tonen, synes jeg egentlig, er blevet væsentligt bedre de sidste par år - nu er der kun irriterende skribenter, de direkte ubehagelige er forsvundet til andre fora Og - hånden på hjertet - hvem gider diskutere på et forum, hvor de andre debattører er enige, eller hvor der kun sidder to eller tre, der bare mundhugges, fordi de ikke kan lide hinanden?

 

Det ville være voldsomt trist, hvis HN blev erstattet af FB. Det er ikke mindst, fordi man kan google noget og alligevel altid finde svaret på HN - der får HN enorm værdi som en vidensressource. Mig bekendt er det ikke muligt med indlæg i en FB gruppe, med mindre man er inde i den pågældende gruppe???

 


"Frygt ikke det utrolige! Vig ikke tilbage for det fantastiske! Når du er i tvivl, vælg da den farligste, den mest uhørte løsning." K. Blixen

3
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 22:01

Nej man kan kun søge i grupper man er medlem af på Facebook. Det er ellers en ret vild tanke hvis man kunne Google internt på tværs af grupper i Facebook's database!


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
0
Svar på denne tråd
 
 der er en
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 17:14

tråd pt på røgt og pleje der hedder, jer med foder automater...

jeg har kommenteret på den idet jeg har foderautomater og m¨åske evt sad inde med nogle svar/råd til trådstarter om hvad hun evt. kunne gøre...

hvis I så læser indlægget fra Anne-Mette som starter sådan her:

Undskyld men hvor findes der godt nok mange uvidende om hesteadfærd og hestes søvnmønster.!

 

Tror du virkelig Lykke at hestene sover hele natten.?

 

Ja undskyld mig men så får man FA... lyst til at sige hvad fa.... bilder du dig ind din sma... ! ja undskyld men ejg synes det er SÅ uforskammet at skrive sådan noget! det er en ellers lærerig tråd hvor der udveksles erfaringer og gode råd og så skal det ødelægges af sådan en bedrevidende#uforskammet#trunte med sådan et nedladende indlæg.

Det er indlæg og tonen som det i en ellers fin nyttig tråd der gør HN til et efterhånden trist sted at være.... det næste er vel at der skal diskutteres om trådstarter i det hele taget bør have automater eller ej.... Men hun skal sgu have credit for at smide dårlig stemning bomben i kun et enkelt indlæg.

og JA jeg blev fornærmet.

 


Mvh. Lykke

http://staldgrangaarden.dk

 

 

Hundepension på amager!

 

Tjek http://www.noahognaja.dk

 

2
2
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 18:39

Det der irriterer mig nogle gange er, at man bruger tid på at svare i et indlæg hvor ts beder om hjælp eller råd med et eller andet, så får man ofte ikke noget respons. Det behøver jo ikke at være til hver enkelt der har svaret i tråden, men man kunne da godt lige sige tak, og det er da heldigvis også mange der gør, men der er også mange der slet ikke svarer.

 

 

 

vh Charlotte


Heste lyver aldrig

1
0
Svar på denne tråd
 
 Er det ikke lidt at rette
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 19:35

 

smed for bager? Verden er da fyldt med mennesker hvis mening man ikke gider høre på (af den ene eller anden grund), men det er da ikke verdens skyld, og der er da ikke ret mange som så holder op med at "bruge" verden af den grund.

Man må lære at tage det man kan bruge, og lade resten ligge - og f.eks. i HN-sammenhæng minde sig om at der er flere der læser tråden (og selv kan reflektere over diverse svar på samme måde som een selv), og kan have stor gavn af et godt råd, selv om en enkelt eller to får luftet deres fordomme og udstiller sig selv uheldigt.


(OBS: Du har endnu ikke oprettet en signatur).

5
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalalulalej
Forfatter: 
Dato:  08-11-2014 19:35

Jeg tror så omvendt fleertallet ikke det har noget med like/dislike knapperne at gøre :) for jeg husker samme tråd som denne et godt stykke tid før knapperne blev indført.

 

Jeg har været på hn, gennem 7 år af flere omgange, og syntes ikke tonen er blevet hårdere, den er bare mere hellig og bedrevidende nu.

 

Det er også en anden gruppe der dominere nu, hvilket klart har en effekt, gruppen er lille, men meget trodsbestemt og det gør folk uden for denne gruppe, hurtigt føler sig udenfor, eller angrebet i trådene.

 

Jeg husker mange tråde her på hyggesnak, hvor bølgerne er gået særdeles højt, jeg har sågar logget af tudene for en 3 år siden (okay jeg var gravid ;)) men det har jeg da ikke været i nærheden af siden, på trods af endnu en graviditet ;)

 

en anden ting jeg ikke ved om har noget at sige mens som irritere mig voldsomt, er alle de underkattegorier, f.eks, har jeg pt. 2 tråde, den ene er der ingen svar i, hvilket jeg da er lidt trist over, havde sådan glædet mig til st opdatere om mine dejlige plejekatte, det gør jeg så på face i stedet :)

Men har på fornemmelsen der ikke er mange der bruger "alt om andre dyr"

 

den en anden var møg svær at placere! Jeg har set der en del på senior med kropsskavanker, men da jeg søger billeder af folk med heste, skal den ind på opslag og billeder. Og der ryger ihvertfald halvdelen af dem jeg søger :-/

 

For min skyld kunne katagorierne hedder sådan:


Hestefagligt:


Røgt og pleje
Træning
Avl

Socialt:

 

hyggesnak
Juniornettet
Seniornettet
VE, BLE og det der følger

Heste og samfund:


Hesteejendomme
Produkter og leverandører
Ridelejre
Økonomi, samfund og love

 

diverse:


Arrangementer
Efterlysninger

 


*indsamling*

har du sadler, grimer, trenser, bid, dækkener eller lign, du ønsker at donere? Jeg samler ind til en mindre Rideklub i Herning, og tager glad i mod, kan evt købes til billige penge ;)

2
1
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også tænkt over...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2014 20:30

Jeg har også tænkt over, at der simpelthen er for mange fora, og det dæmper dynamikken.

Det er muligt at antallet var passende engang, men nu står flere af foraerne nærmest døde hen.

Og seniornettet har totalt tabt terræn i forhold til tidligere.

Det ville være rart med mere spænding og liv.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Slet Hyggesnak
Forfatter: 
Dato:  08-11-2014 21:43

Jeg vil jo mene at det bedste vil være at nedlægge Hyggesnak, det vil få folk til at tænke over HVOR de opretter deres indlæg.

 

Alt om Andre dyr blev oprettet fordi Hyggesnak druknede i indlæg om dyr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nedlægge hyggesnak ???
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 00:36

Jamen Charlotte, hvor skal de virkeligt essentielle spørgsmål her i livet så stilles ? Såsom om man vender toilet rullen ind mod muren eller så den bare "flaprer" i det fri ?


 

 

Mvh Janni

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 HN døde
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 01:11

HN døde den dag de livstidsbannede Illum.

5
7
Svar på denne tråd
 
 Mette83
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 08:22

Jeg kan så sige, at HN levede bedre FØR Illum, end mens hun var der.

Nøj, hvor er jeg glad for, at hun ikke sidder og forpester samtlige tråde længere...! Når et helt site med mange tusinde brugere bliver domineret af en enkelt person, er der noget galt :-P

10
2
Svar på denne tråd
 
 Det med de mange debat-grupper
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 08:31

Jeg synes, at efter mange af underdebatemnerne blev fjernet fra hyggesnak, så døde disse ligesom ud.

 

Jeg husker godt Illum, men jeg er ret sikker på, at hendes forsvinden intet har med HNs stilhed at gøre

 

Egenltig så tror jeg, at det bl.a. er konkurrencen fra Facebookgrupperne, der trækker personer væk. Facebook har jo også salgs- og debatsider. Og så er det jo gratis at sætte sin hest til salg på Facebook - tror jeg da.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

5
1
Svar på denne tråd
 
 Lykke..
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 09:48
Sikke da et fantastisk flot sprog du har..

Tror du det hjælper på stemningen på HN.?

Du overfortolker så meget på det indlæg.. Og i stedet for blot at tilkendegive at du føler dig trådt på, vælger du så at svine mig til i ikke bare en men to tråde.. Det er ikke sund at bære nag over noget så latterligt som et svar på et debatforum..




 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

1
3
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 09:50

Jeg fornemmer også det er ved at dø ud.
Men jeg tænker så at det kan skyldes folk ikke kan slette deres tråde hvis de går over gevind, og at man næsten skal gå under jorden i flere år for at blive glemt.

 

De ting der nogle gange diskes op med på f.eks. Facebook eller Hestegalleri, er ting folk sletter hvis de ikke lige får de svar de ønsker - også selvom det er småting.

Her på HN skal man virkelig tænke sig RIGTIG godt om inden man kommer med noget man har på hjertet og vil dele - for det kan IKKE fjernes igen, og folk er direkte ondskabsfulde i deres svar nogle gange, hvor der kunne være valgt en pænere tone i svaret til f.eks. TS.

Jeg siger ikke det skal være nemt at fjerne sin tråd eller sit svar, men når tonen er som den er på HN, så er der ikke mange der har lyst til at komme med sit besyv, eller det de nu bruger tiden på med hesten. Det er for nemt at komme med en onskabsfuld mening nu til dags, fordi folk gemmer sig bag skærmen (wow jeg lød gammel der!).

 

Og så tænker jeg da at de ting folk førhen skulle bruge svar på, ja dem googler man sig til.

 

Tommel op-og-ned tror jeg også er en synder, i hvert fald tommel ned er slem. Tror det er de færreste der oprigtigt kan sige de er ligeglade med en tommel ned, hvis den rammer dem dybt personligt.

 

Man kan næsten sætte det op således:
Hvad ville man savne hvis HN lukkede ned?
For mit vedkommende er det følgende:
De historiske tråde (som den med pindsvinet, rytteren og moren der skulle gøre alle de rigtige ting), markedspladsen med alle salgsannoncerne (hvor jeg stalker efter heste jeg engang har kendt ), og trådene til vinter med snebilleder.

Og så er det rart at kunne sidde her og kigge i stedet for.
På Facebook kan man nemt blive medlem af mange grupper, for at få dækket over de ting man gerne vil vide lidt om - og jeg kan ikke overskue alle de grupper der hele tiden popper op.

 

 

Jeg tror desværre HN snart står overfor det at der ikke er nok mennesker der bruger sådanne debatforums
Facebook har vidst bare overhalet os.


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

3
0
Svar på denne tråd
 
 Foraer
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 10:41

Jeg tvivler nu også på, at nedgangen i aktivitet har noget at gøre med enkeltpersoners forsvinden. Tværtimod er der nok en del, der er kommet retur til HN på den konto, men det kan være svært at konkurrere kvantitativt med én, der poster 47 indlæg om dagen.

 

Selvfølgelig er FB nemmere, når man kan slette sine dumme indlæg, og gratis at annoncere i, men det er også svært at overskue både i fht. debatter og annoncer, og som sådan er det en hæmsko, når man leder efter en hest med særlige kriterier, eller man ikke gider scrolle gennem 100 debatindlæg og -svar for at finde noget, der er relevant.

 

Jeg synes også, der er for mange fora - specielt når aktiviteten er faldende bliver det tydeligt, og så kunne HN jo nok gøre sig selv en tjeneste ved at samle de mindst aktive fora under Hyggesnak, så dynamikken kommer retur, men måske kommer der flere reklamekroner, hver gang man klikker ind på de forskellige fora?

 

Jeg har selv (flere gange ) også i 'gamle dage' oprettet tråde, der kun fik et enkelt eller to svar, og der tror jeg stadig, det til dels handler om, at man har noget interessant at vise/dele/spørge om.

 


"Frygt ikke det utrolige! Vig ikke tilbage for det fantastiske! Når du er i tvivl, vælg da den farligste, den mest uhørte løsning." K. Blixen

1
0
Svar på denne tråd
 
 HN er død
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 10:46

Jeg har været her i rigtig rigtig mange år, men gider ikke rigtig mere. Det er ikke fordi jeg figurerer i grupper på FB og det er heller ikke fordi der er kommet like/dislike knapper.

Det er simpelthen fordi at indlæggene er blevet røv syge og uinspirerende.

 

Støvsugerbanden er i min optik ansvarlige for at dræbe HN. Dengang de kørte efter et hvert indlæg som ikke omhandlede lammefætter og løse tøjler som et koppel hunde, nedlagde de gradvist HN.

 

Det er smadder trist:(

 

i dag dag er HN domineret af en lille gruppe skovtursryttere og det er der ærlig talt ikke meget ved.... Sorry

 


Lehmanns Lotus & Keltic MaCCoy

 

9
1
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 12:00

Ang. omgangstonen herinde, så har jeg (og ved andre også har) oplevet et par gange, i en tråd hvor man er særligt i modvind, at få medhold pr. PB, fordi folk netop ikke har lyst til at blive jordet offentlig.
Dét siger lidt om hvor højt bøljerne sommetider går herinde, og hjælper ikke just på aktivitetsniveauet.
Så HN kunne gøre en del for at øge aktivitetsniveauet - fx omarrangere og slette ud af kategorierne/underkategorierne, men det kan HNs brugere også. Stop hetzen, være mere konstruktive og kom over jeres fobi for rygklapperi Man må da næsten kunne finde bare ét eller andet positivt at sige om en hest, man måske ikke synes er den smukkeste i verden ;)


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

5
0
Svar på denne tråd
 
 HN uddør?
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 15:45

Ingen tvivl om at her er ved at være sk*de kedeligt, og jeg har overvejet om jeg nu er ved at være for "voksen" til HN.

 

Jeg har nok rundt regnet være med i ca 11 år tror jeg. Da jeg fik Rumle hjem fra Spanien i 2006 lavede jeg en del billedetråde. Dengang var der altid fart på billedetrådene, og jeg oplevede stort set altid respons på dem.

 

Jeg synes dog at der de seneste år har været en massiv nedgang af folk der gider kommentere på billedetråde, og jeg har næsten mistet lysten.

Det er et stort arbejde at skrive en (forhåbentlig) spændende tråd med gode billedtekster. Der til hele arbejdet med at sortere og uploade billeder til HN, og når så ingen gider/ orker at tilkendegive deres mening andet end / så er det hele bare lidt øv-agtigt.

 

Laver man endelig billedtråde med ridebilleder/ video så skal man nærmest starte og slutte med at undskylde, ellers risikerer man at blive haglet godt i gennem.

 

Dengang HN lavede nye regler for at man ikke længere kunne slette billeder fra sine tråde, linke billeder ind i trådene og at man samtidig frasagde sig rettighederne til billederne, var der rigtig mange dygtige fotografer der desværre ikke længere postede billeder på HN. Og jeg kan faktisk godt forstå dem.

 

Jeg kunne som Maya også godt tænke mig at vide hvor HN er henne??? De virker umiddelbart ikke interesserede i siden længere... ikke i forhold til år tilbage.

 

Og så ville en mobil version absolut klæde HN.

 


MVH Trine


Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter


www.bricksite.com/romero


4
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 02:36

Konstruktiv respons er altid godt, hvad enten det er godt eller mindre godt, men efterhånden ser det ud til, at HN for ofte udmunder sig i thombs up eller thombs down, uden forklaring til afsender eller modtager.

 

Dette er ikke konstruktivt, dette er ligegyldigt.

 

Og meget ofte uden interesse, for hvad kan du bruge en thombs til ?

 

Hvis der ikke ligger en tanke bag, hvorfor du netop lige svarer på evt. indlæg, så er en thombs intetsigende, dvs. giv en forklaring, et argument, eller des. lign.

 

Ved at kunne tilkendegive sin mening via thombs, mister selve indlægget debatten (den går nogen gange højt og andre gange lavt), men det er det, der skaber dynamikken mellem folk?

og gør det spændende.

 

I sidste ende, har enhver lov til, at sige sin mening, vi kan aldrig blive enige, men det er jo også det der gør det sjovt og interessant.

 

Kommer til at tænke på en dressur-kritik, (har siddet både på hesten og fået kritikken samt siddet bag dommer-bordet og skrevet kritikken)

Hvis jeg fik en kritik med ene 7-8 taller uden kommentar, godt eller dårligt, hvad kunne jeg bruge den til ?

Plus, hvis jeg sad bag dommer-bordet og skulle skrive de samme karakterer uden kommentarer, så ville jeg godt nok kede mig.

 

Dvs. tilkendegiv din mening og hvorfor, det giver mening.

 

Længe leve debatten (på både godt og ondt), debat giver liv og sætter spillet mellem mennesker igang.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Spirillen
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 17:18

Hvordan gør man sig fortjent til en livstidsbanning?

 

Det lyder ikke rart.

 

Synes også, at her er ret dødt.

 

Det er ikke rart for nogen, at blive rakket ned og gjort mindrevidende af andre meddebatører.

 

Lidt almindelig pli og høflighed, er der ikke nogen, der dør af.

 

Jeg er selv vant til at blive disliked, når jeg sætter links ind til relevante emner vedr. dyrevelfærd eller mangel på samme.

 

Jeg ønsker bare at oplyse, og så må læseren selv tage stilling.

 

Der skal dog mere end dislikes til for at få mig ned med nakken.

 

Livet har nok gjort mig hårdhudet.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pilou ♥Buller♥
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 17:47

Det står i Adfærdsreglerne, hvornår en permanent udelukkelse er aktuel:

Banninger på Ryttersnak:
En banning vil typisk være på 14 dage. Ved gentagne advarsler og banninger vil brugeren blive bannet i minimum 1 måned. Længden på en banning kan aldrig overstige 6 måneder. Dog undtaget en bannet bruger som opretter en ny profil for at omgå banning. Ny profil bannes permanent.

Undtaget er dog også:
Hvis 2/3 dele af det samlede support-team er enige, kan en banning gøres tidsubestemt.
Dette bruges kun i tilfælde af grove overtrædelser af heste-nettets adfærdsregler, konstateret snyd på MPL og andre overtrædelser af lovgivningen i DK.

 

Mvh
Ryttersnak Support

1
0
Svar på denne tråd
 
 Alias ´´ Gabella´´
Forfatter: 
Dato:  15-11-2014 00:56

Tja hvad skete der? - måske at den mest aktive og debatterene kerne for 10 år siden er blevet 10 ældre, dermed nye interesser, mindre tid til hesten eller ihvertfald til at bruge timer herinde hver aften, samtidig blev tonen især i billed trådene ubehagelig i stort set alle nye tråde og uanset hvor ´´uskyldige´´ billederne var, endte det altid negativt med bruger kommentarer, istedet for det var spændende med en enkelt tråd hvor der virkelig var noget kød på, debattere den også med negative kommentarer, druknede de i alle de andre sure tråde ikke og blev til en stor negativ suppe.

 

Før det hele endte i sur suppe, glædede vi os også på hinandens vejne, delte sjove oplevelser og problemer, man kendte rigtig mange af den aktive kerne ud fra deres hn navne, da vi blev ældre fandt de yngre nok andre græsgange, de kan vælge og vrage fora i hundredvis, for 15 år siden kunne vi vel stortset kun vælge mellem tre heste fora at færdes på.

1
0
Svar på denne tråd
 
 HN er færdigt....
Forfatter: 
Dato:  15-11-2014 06:06

desværre det var godt for nogle år siden,jeg kan huske da jeg tilfældigt faldt over det i 2005 var det helt anderledes.

Tingene ændre sig,men de behøver ikke at ændre sig negativt,det burde vi være for kloge til,men derimod ændre det til det bedre.

 

I dag er det en stor rodebutik,hvor indlæggene er smidt ind uden hensyn til hvilken kattegori de burde være i.

Jeg mener ikke at man skal sætte et indlæg om feks hvordan fodre jeg bedst min pony på hygge snak,men derimod på røgt og pleje,bare for at tage et eksempel.

 

Ai Face book har taget meget er jeg da ikke i tvivl om,men at give FB sine personlige oplysninger,på en så usikker side får de ikke mig til.

En side hvor man kan genere hinanden i flæng,med resultater hvor børn og unge mennesker tager livet af sig selv,fordi de ikke har lært at tage lidt modgang,(den lærdom findes ikke mere i den daglige opdragelse) og sålænge at bare et barn eller ungt menneske tager livet af sig selv pga mobning på den side,eller andre scociale medier,kan jeg ikke støtte den slags,men jeg respekterer da dem som er blevet så afhængige sf dem at de ikke kan leve uden.

HN for nogle år siden var hyggeligere end det er i dag,idag et det færdigt.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
1
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  15-11-2014 10:39

Et af de største problemer er nok også at det hestefaglige er gået fløjten. Dagens højdepunkter dd. er døde marsvin, ADHA og en madopskrift.
Ikke fordi jeg har et problem med hyggesnak - det er nok det eneste der holder HN oppe for tiden, men det er bare ikke nok til at berettige en side som HN i forhold til FB's indhold.

Den første og vigtigste regel for enhver hjemmeside eller forum er; indhold. Uden indhold er der ikke noget at komme efter og når HN's formål er at formidle indhold til hestefolk så er hyggesnak bare ikke nok.

Der har været talt en del om en opdatering af HN's udseende og det er måske også tiltrængt, men efter min mening ikke problemet med siden. For mig at se bliver HN nødt til at redefinere sin rolle og sit indhold for at overleve.

FB er blevet stedet hvor man debatere i dag og måske burde HN lægge fokus på at bringe debatskabende nyheder og artikler som direkte kan debateres her på siden og som 100% sikkert også vil blive linket fra FB og andre sider.


HN har altid haft et meget uoverskueligt layout i forhold til hvad der sker i de forskellige underkategorier - hvad ville der f.eks. være i vejen for at der som minimum var en tæller ud for hver kategori så man kunne se hvor mange indlæg der er skrevet siden sidste besøg?
Forsiden er indholdsløs, der er ingen godbidder eller nyhder der leder en videre...


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-11-2014 15:22

Jeg kan ikke rigtig genkende at alle billedtråde bliver haglet ned, tværtimod synes jeg at der er mere ros end kritik i de fleste af dem. Ja der har været nogle tråde hvor der har været debat om rytterens vægt, men det er da ikke hver dag det sker.

 

 

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm----
Forfatter: 
Dato:  15-11-2014 15:50

Billede

 

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider