Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Rengøring af møbel?
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 18:54

Jeg har et ældre møbel stående som desværre er lidt beskidt på betrækket. Nogen tips til hvordan jeg kan få det pænt?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Betræk
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 19:14

Det kommer jo lidt an på hvad betrækket er lavet af og hvordan det er beskidt (pletter eller almindelig snusk). Af og til kan eneste løsning være at få møblet ombetrukket.

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rens....
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 22:50

Jeg ville da prøve med noget tekstilrens, evt. det til biler - virker det er det jo godt, virker det ikke sÅ er der nok kun ombetrækning tilbage...

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 sæbespåner
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 21:46

Lav en tyk blanding af sæbespånevand og skrub betrækket, lad det trække lidt og tør efter med klud med rent vand.


Mvh Maria




0
0
Svar på denne tråd
 
 Rengøring
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 14:09

Stemmer også for tricket med sæbespåner. Jeg er selv igang med en grå hjørnesofa der nærmest var sort. Tidligere ejer siger at det var tekstilrens de havde hældt på - det er det så i hvert fald ikke.

 

Jeg pisker sæbespåner i lidt vand så det danner en tyk skum, skrubber møblet godt ind - der skal altså bruges lidt kræfter, lader skummet sidde på og trække noget tid, og kan bagefter vaskes af med en klud med rent vand, og tørres med et tørt håndklæde eller lign. hvis det er blevet meget vådt. Jeg har forsøgt mig med at blande lidt kartoffelmel i skummet eller drysse det over enten når skummet er skrubbet ind i møblet eller når det er tørret af, for at suge fugten til sig. Jeg synes det virker bedst at blande det i skummet fra starten.

 

Man kan se lidt af resultatet herunder. Det nederste billede vender godt nok på hovedet, men det er vidst ligemeget for pointen :)

Billede

 

Billede

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider