Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 donation af hest til dyreparker
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 20:40

Kære alle

 

jeg vil lige høre om I måske kan fortælle mig om der er andre en Givskud, der modtager heste til fodring her i det jydske(midtjylland)

 

På forhånd tak

 

Mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 21:17
Nu er der lidt vej, men haunstrup dyrepark modtager også heste.

Hilsen Heidi
0
0
Svar på denne tråd
 
 Blåvand ...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 11:21

Vi sendte vores til Blåvand Zoo .. Rigtig fin måde, han blev sluppet ud på en stor græsmark hvor han kunne gå til han skulle spises :) ... (Der blev spurgt inden om han var i stand til at gå noget tid eller om han skulle aflives med det samme) ...

 


*Gift med en ponypige og erstattet af en IrishCob*

*Krølle søger lidt motion- er det noget for dig, så skriv*

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 12:07

Reepark på djursland. Deres ventetid er forholdsvis kort.

 

Aalborg zoo, men laaang ventetid.

 

Skandinavisk dyrepark.


Stutteri Sejlstrup

Avl af welsh sec. A og sec. F

 

http://sejlstrup.123hjemmeside.dk/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 13:13

Givskud har over 3 mdrs ventetid, Aalborg og Odense er lidt det samme.

Skandinavisk dyrepark tager ikke imod heste

 

jeg har sendt en mail til haunstrup(jyllandspark zoo) og venter på deres svar, og vil prøve at skrive til Ree også.

 

Desværre kan hesten ikke gå i en periode, jeg vil være sikker på han er død inden jeg forlader stedet. Jeg ved godt at man burde kunne stole på disse steder men efter at være blevet snydt af en slagter, ja så vil jeg altså være sikker.

 

kan ingen tage ham inden for rimelig tid, må han aflives.

 

mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 reepark
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 18:51

Repark har ca 1 måneds vente tid.

De afliver med det samme og man må gerne blive og se at hesten kommer godt "afsted"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Valget.
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 07:32

afhænger nok også af hvor hurtigt det skal gå og hvor langt man vil kører. :) Hvis du kontakter en Zoo længere væk feks. Odense eller Kbh. så har de måske mulighed for transport?

 

Må man spørge hvorfor du vælger denne løsning og ikke feks. salg?

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe byttes el. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anette..
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 10:57

Fordi Mies hest har gigt og dermed har ondt..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

1
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 11:12

Odense har også omkring 3 mdrs. ventetid og kbh er alt for lang en transport til at jeg vil udsætte ham for det, det er Odensen egentlig på mange måder også.

 

Anette, minhest har, som Annemette skriver, gigt og har levet med det i flere år, men denne vinter er det blevet så slemt at hans ben hæver voldsomt hver nat, han er halt næsten hver morgen nu og forskellige ting er afprøvet, men brusken er næsten væk i flere led, hvorfor aflivning i min verden er eneste mulighed i hvert fald der er værdig for hesten.

Havde jeg vidst det ville blive så slemt som det er da de kom nd på stald havde han fået fred inden de kom på stald, desværre er det forværret meget hurtigere end jeg og min dyrlæge havde forventet.

 

Jeg takker for alle svarene, desværre har jeg enten fået et nej eller et der er 2-3 mdrs ventetid, som svar fra stederne, hvorfor aflivning nu er bestilt, så nu skal de sidste dage nydes, og knægten forkæles udover alle grænser.

 

Mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Ventetid
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 11:48

 

Mie/ Det er rigtig trist at stå i en sådan situation. Jeg føler med dig. Uanset hvordan din hest kommer herfra, så bliver der tomt i stalden når man pludselig mangler sin 4-benede ven.

 

Jeg har læst om en kennel som modtog heste til hundefoder, men kan simpelthen ikke huske, hvor det var jeg læste om det, ud over at det var kennelens hjemmeside og at de havde tilladelse til og erfaring med det. Måske andre har erfaring eller viden om det?

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe byttes el. ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider