Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvor gammel er han? (Billede)
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 15:16

Bare for sjov :)- en lille gætteleg, fordi jeg har hørt flere forskellige bud

 

Hvor gammel ser min dv vallak ud? Altså han er unghest, men hører alligevel mange bud i den virkelige verden.

Her er nogle billeder:

 

ser er han klar ud til at begynde at ride snart?

 

Det et er desværre ikke de bedste billeder.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 15:59

jeg ville skyde på 1½ år :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 fylder 3
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 16:31
Tja. Jeg vil gætte på at han fylder 3 til foråret...

Han ser ikke ud som om han er helt færdig med at vokse, især i bredden tror jeg ikke han er færdig...

Men ud fra længden af halen at dømme tror jeg ikke han er yngre. :-)

"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 18:08

Jeg skyder på 2 år, ihvertfald ikk meget mere. Han ser noget høj ud bagtil og stram. Ligesom andre plage :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 18:59

2 år



0
0
Svar på denne tråd
 
 Han er 4 år
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 20:12

Tak for jeres bud :)

 

han er 3 år og 4 mdr, men han er meget lille og smal. Så håber han vokser lidt endnu.

 

Han er efter blue hors Rush hour og morfar er blue hors don schufro. Så hans familie er over 1.70 og han er lige knap og nap 1.60 :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rush Hour
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 22:31

Jeg synes, at en hel del af de Rush Hour afkom jeg har set har vokset længe, og ofte har set lidt "plag-agtig" ud i de unge år, nok pga deres ædelhed ?

 

Jeg har selv en Rush Hour, som har taget længe om at vokse til. Han er nu 6 år, og først ved at ligge lidt bredde på kroppen. Han er så blevet ca 173-174 cm i stang, men er lavet på en hoppe, som normalt laver store afkom.

Han har så vokset meget jævnt hele tiden, men har været så ædel, at erfarne hingsteholdere har troet han var en hoppe som 3 års - meget Klein og feminin af udtryk. Det har hjulpet nu her som 6 års, hvor han er tydelig vallak, men stadig bliver refereret til på stævnepladser, som "den høje langbenede".

 

Her Krones Caspian som 3 års - 168 cm i stang

Billede

 

Han blev tilredet som 4 års, 170 cm i stang - hvor han fodermæssigt var blevet gjort klar med Spiller conditioning mix ect. Han æder som en malkeko, men bliver aldrig fed.

Billede

 

Som 5 års blev han ikke redet specielt intensivt, og var rent faktisk ikke alderssvarende uddannet, da han ikke var klar til at gå LA, som 5 års. Han manglede styrke og balance, og det har bare taget tid.

 

Det er som sagt først nu som 6 års, at han ligger bredde på, og ikke bare vokser opad. Men nem at fodre på er han ikke - heldigvis har jeg ham hjemme, så han kan få al det hø/wrap, som han kan trække.

Han er nu alderssvarende uddannet med placeringer på C- plan i LA1, LA3 og LA5, og er ved at blive klargjort til at debuterer i MB0 til december, så han får foder som en hest i hård træning. Min 7 års, som har debuteret i MB0, får 1/4 del af hvad Caspian får - han er en rigtig easykeeper.

Billede

Billede

Så giv bare din bette hest noget tid. Var han min ville jeg vente med tilridning til næste år, når han ser mere færdig ud. Og så vær klar til at vente og give han tid nok til at vokse sig stor og stærk.

 

mvh Charlotte

 

7
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider