Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Er nu bare så trist.
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 18:37
Nu fandt jeg ønskehesten. Dvs vi kæmpede os frem til,at elske hinanden.
Da jeg købte hende kunne hun ikke være alene. Og havde ingen balance. Så jeg blev lidt skræmt af hende. Ville så sælge hende,for hun var givetvis ikke hesten for mig. Men da jeg ikke red hende selv og have nogen til,at passe på hende. Oplevede jeg flere pinlige ting,som manglede viden om min hest. Nå men så kom der en ung låner,ansvarsbevidst som jeg er. Begyndte jeg at ride hende. Og fandt en fantastisk hest nedenunder. Hun var til ,at stole på og fantastisk,at ride. Så jeg blev rigtig glad for hende. Men nu havde jeg jo lovet den unge pige hende til efterskolen. Så afsted kom hun. Mens jeg glædede mig til hun kom hjem igen. Den unge pige mistede modet efter et halvt år. Så hun kom hjem. Vi har så arbejdet nu og hun blev bare bedre og bedre,men der var hele tiden noget. Fik ikke lagt de helt rigtige muskler. Skød sadlen til venstre, når vi red på højre volte. Andre gange var hun føjelig. Og viste en fantastisk gang. Vi blev enige om masser af grundridning. Og det har jeg så gjort. Men så var hun utaktet. Løb ud af volten os os. Kiropraktor og dyrlægen har selvfølgelig været indenover hele tiden. Bestilte tid til dyrlægen, hvor hun kun se hende under rytter. Igen det samme. Røgtenbilleder af hele ryggen. Og nakke. Først gennemgik vi ryggen. Så fin trods 15 år på bagen. Ingen torntappe rørte hinanden. Så halsen også fin,indtil 3 nakkehvirvel. Som var misdannet. Dette kunne klart forklarer alt. Der er ikke lige gennemløb gennem nakkehvirvel en. Plan 2 dage alm ridning 3 dage på smertestillende (imorgen første gang) derefter 2 dage uden medicin. Hvis medicinen virker har min prinsesse så ondt. At hun ikke kan rides. Så er bare så trist ked frustreret bange for imorgen. For nu har jeg endelig fundet den perfekte hest. Micklem trensen fungerede heller ikke. Lige præsident fordi hun har en meget sjældent set misdannelse. Af nakkehvirvelen. Ellers intet galt med hende.
Tusind tak Fordi i ville lytte. Nu vil jeg se om jeg kan få sovet inat.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 19:51

Uh ha det lyder ikke godt, men godt at du tager ansvar.



Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 22:35

Hvis ellers den er smertefri på fold så kunne du overveje at ride den i traditionel hackamore?
Der er desværre rigtigt langt imellem dem der kan lære kunsten fra sig så det er en rejse du for en stor del selv må begive dig ud på hvis du vælger det... Det er ikke det samme som at ride "bidløst" eller noget andet du sikkert før har prøvet og det tager lang lang tid - men det er det hele værd i enden når din hest og ikke mindst du kan.

Klippet jeg har linket til viser ret intensiv træning, men fidusen i forhold til de billeder du har liggende her på HN er at man lader hesten selv finde den stilling på hoved og hals den går bedst med, det er restultatet, samlingen og letheden der tæller ikke om den går med hovedet på vertikalen.

 


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
0
Svar på denne tråd
 
 kan godt se ideen,
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 16:57

Men har svært ved, at se det i dressuren, hvor jeg skal kunne samle min hest, lige nu rider vi praktisk talt kun løsgørende til let samling og det vil være svært, at kunne lave mere end det. men det kommer an på hvordan hun reagere på denne test, har hun smerter, så er det jo givet. idag gik hun lidt bedre 1. dag på smertestillende. , bøjede mere og bedre i nakken, men skød stadig ryggen på højre volte.

og jeg er primært dressur rytter. Og hvis jeg aldrig kommer til, at ride mere end det uden mulighed for, at kunne komme videre, er det jo frygteligt trist, trods hun er en fantatisk hest.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 billeder
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 17:13

Billede

dette billed er fra da jeg købte hende.

 

Billede

det her billed er det nyeste, den runde ring markere stykket, hvor hun ikke lægger muskler.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider