Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Dressurstøvler smidighed
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 09:49

Hej HN

 

Jeg har et par Petrie dressur støvler, som jeg først og fremmest skal have blokket, da jeg vidst nok har taget lidt på i læggen .
MEN, jeg ville høre om der er nogen genvej til at få dem blødere at ride i? Jeg er klar over det bedste (og måske den eneste vej) til det er at ride dem til - men når man kun rider et par gange om ugen, så er der lang vej. Og de er STIVE.

 

På forhånd tak for jeres hjælp


Mvh. Natasha

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 12:34

 

Gå i dem derhjemme og husk at bliver de fugtige/våde efter de er blevet blokket, så trækker de sig sammen igen.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Ponymor
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 16:30

Tak for svar. Vil det sige de egentlig skal føles en anelse for store når de er blokket i starten?


Mvh. Natasha

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 20:12

Den hurtige genvej til at gøre dem smidige hedder Neats Feet Oil. Smør det på der hvor du vil have dem bløde og lad være med at komme det på steder du ikke vil have dem bløde!

 

Brug det konservativt og pensel det på, vent en times tid og tør det overskydende væk. De bliver bløde fra den ene dag til den anden, men vent en uge inden du evt. giver mere for at få dem endnu blødere. Når først det er trængt ind vare det et halvt år før det er "dampet af" igen.
Du skal ikke fortvivle hvis ikke du kan pudse dine støvler helt blanke der hvor de har fået i første omgang. Efter en måneds tid kan de pudses helt blanke igen, det skal bare lige fordele sig lidt. :-)

 

Hvis ikke din rideudstyrs-pusher har det er det nemt at købe online. Det er godt ikke bare til støvler, men bruges primært til seletøj og remme.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 12:03

Jens - det ville jeg aldrig turde, på et par dressurstøvler - men gerne på meget andet.

 

Dressurstøvler skal jo gåes/rides til individuelt, så de folder præcis efter foden på personen.

 

Ville heller ikke turde, da dressurstøvler ikke er hvad de har været mht garvning, behandling og finish. Overfladen på nogen støvler krakelerer bare man tænker på, at bruge andet end skosværte.

 

For miljøet skyld er det jo fint nok, at de farligste kemikalier ikke bruges mere.

 


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

1
1
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 18:49

Jeg har gjort det flere gange med success, men jeg vil da ikke trække noget ned over hovedet på nogen, olien gør læderet smidigt så det nemmere former sig efter ens individuelle fod.

 

Mht. læderets dårlige holdbarhed i dag kontra "gammeldags" garvning, så er det netop fordi så meget læder i dag garves med farlige kemikalier og ikke tannin fra egetræ længere. Det har aldrig været så dårligt for miljøet og så ringe for læderet... Teknikken kaldes krom-garvning.
Hvis man vil have noget ordentligt læder skal det være garvet med tannin på den gammeldags naturlige måde. F.eks. Herman Oak læder.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 19:19

Natasha hvis dine støvler opbevares tørt og du tørrer dem af med en blød tør klud hvis de bliver våde, så skulle blokningen holde.

 

Hellere få dem blokket så de passer og så evt få dem blokket igen. Anden gang holder det bedre.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

0
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 19:27

Jens - kiggede lige ind på din profil, og du har jo helt ret, alle dine dressurstøvler passer dine fødder perfekt, ser bløde og smidige ud og folder de rigtige steder - især dem du har på, på billederne med den lille plethest, som går rundt om dig med en sulky.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

0
1
Svar på denne tråd
 
 pony-mor...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 09:26

... tak for besøget på profilen. Ja jeg bruger altid højglans dressurstøvler når jeg render rundt ude i mudderet eller hvis jeg futter rundt i privaten. Det får mig til at fremstå mere vigtig og glamurøs overfor bønderne jeg bor nabo til!

 

Nej du, det er nok 15 år siden jeg sidst var i et par dressurstøvler... der er mere i livet end blot dressur i dag går jeg andre veje - i andre typer ridestøvler. (Y)


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

2
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 17:48

Tak for svar begge to.
Jeg må prøve at huske at tørre dem af hvis de bliver våde. De står inde i lejligheden når de ikke bruges, så de står tørt ellers.

Jens, det lyder jo som en dejlig genvej. Jeg ville bare ikke rigtig ane hvor jeg skulle smøre det henne. Jeg har nemlig aldrig haft et par ridestøvler som ER redet til, og ved derfor ikke hvordan folderne bør lægge sig .

 

Jeg så engang et tip om at man kunne gøre dem våde i 10 sekunder og så ride i dem imens de var våde for at forme/blødgøre dem. Men det lyder jo som om det ikke ville fungere med blokningen, og er ikke sikker på jeg tør gøre dette ved mine (halvdyre) smukke støvler


Mvh. Natasha

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 19:25

Ja det kommer jo helt an på hvor de klemmer
Jeg har en ret høj vrist så mine plejer at få henover vristen fra svangen, men det er jo individuelt...


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
1
Svar på denne tråd
 
 123464565
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 21:20

Nå, nu har jeg så været hos skomageren som skal blokke støvlen. Hun anbefalede desværre ikke nogle af "genvejene" til at smidiggøre støvlen. Hun mente at man kunne risikere at støvlen ville blive for blød/smidig og dermed falde uhensigtsmæssigt sammen.
Så jeg må jo den lange vej igang med at ride dem til. Tilgengæld har jeg købt en kile på 0.5 cm til hælen, da de er en smule lange i skaftet stadigvæk. Det glæder jeg mig til at se om er til at ride med. Foden vil jo blive rejst en smule i støvlen.

Hvad man dog ikke gør for en god støtte og opstilling i dressuren

Tak skal I ha' for hjælpen.


Mvh. Natasha

2
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 00:21

Det kan man også! Tricket skal bruges med måde vis man gør det.
Bruger man for meget bliver læderet som en karklud og det vare længe inden det tørre ud igen - det mener jeg også at jeg nævnte i første omgang. :-)


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider